Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miksi miehet haluavat lapsivaimoja?

Lähettäjä: // 
Päivämäärä:   31.10.24 22:01:51

Tässä nettiä selatessani päädyin lukemaan lapsiavioliitoista, ja rupesin pohtimaan, miksi lapsiavioliittoja järjestetään, ja kuka mies haluaisi vaimokseen lapsen.

TAUSTAA:
Luin, että suurimmassa osassa lapsiavioliitoista tytöt ovat teini-ikäisiä (14-16 v.), joissain tapauksissa n. 12 v. ja vain harvoissa tapauksissa alle 12-vuotiaita.

Joissain kulttuureissa uskotaan, että naimisiinmeno nuorena suojelee lasta seksuaaliselta väkivallalta, ja usein tytöt haluavat sitä jopa itse. No, tämän uskoisin olevan seurausta juurikin koulutuksen puutteesta ja vahvasta uskonnosta/kulttuurista, sillä tutkimusten mukaan lapsivaimot kokevat paljon väkivaltaa, ja kouluttautuneet tytöt menevät naimisiin myöhemmällä iällä.

Sitten etenkin pakkoavioliitoissa oli lähinnä kolme syytä vaimojen nuorelle iälle. Ensimmäisenä oli, että jos tytön vanhemmat joutuvat maksamaan avioliitosta miehen suvulle, maksaa nuori tyttö yleensä vähemmän. Sitten taas, jos tytön perhe on köyhä, ja miehen suku maksaa tytön perheelle avioliitosta, naitetaan tytöt nuorena, jotta saadaan rahaa. Kolmantena syynä oli, että tyttö oli raiskattu ja pakotettu naimaan raiskaaja, sillä neitsyyden menetys ja mahdollinen raskaus naimattomana ovat häpeä koko suvulle.

MUTTA SITTEN pohdin, miksi kukaan haluaisi vaimokseen lasta. Varsinkin, kun miehen ja naisen välinen ikäero on yleensä huomattavan suuri, enkä ymmärrä, miten 30, 40 tai 50v miehellä olisi mitään mielenkiintoa olla lapsen kanssa.

Löysin netistä tasan yhden tutkimuksen, jossa asiaa oltiin käsitelty miesten näkökulmasta, ja siinäkin otos oli erittäin erittäin pieni (n=17). Mutta tässä tutkimuksessa suurin osa miehistä oli tyytymättömiä avioliittoon, ja suurimmat syyt olivat naisten seksuaalinen passiivisuus ja tietämättömyys, riippuvuus aikuisista ihmisistä (suvusta) sekä ylipäätään kehittymättömyys. Moni myös sanoi, että tunsi olevan enemmänkin isä kuin aviomies.

JOTEN, minkä ihmeen takia lapsiavioliitot ovat maailmassa niin yleisiä, jos edes miehet eivät siitä nauti? Vai onko niin, että suurin osa näistä miehistä on kuitenkin sellaisia sekopäitä, jotka nauttivat väkivallasta naisia ja lapsia kohtaan?

---
Ja koska itse olen niin onnellisessa asemassa, etten ole tätä koskaan joutunut miettimään, niin toivoisin asiallista keskustelua, jos jollain on enempi tietoa tai olen täysin väärässä.

Re: Miksi miehet haluavat lapsivaimoja?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   31.10.24 22:08:14

Kyllähän tuo alistamishalusta kertoo. Se, että ne ovat monissa paikoissa niin yleisiä, saa kyllä ajattelemaan aika pelottavia ja inhottavia asioita miehistä ylipäänsä. Kuinka monella miehellä onkaan tällainen halu, kuinka moni tekisi saman meilläkin jos se olisi laillista?

Päivämäärä:   31.10.24 22:11:09

Ei niissä maissa vaimo muutenkaan ole kumppani, vaan alainen.

Lähettäjä: Hoo 
Päivämäärä:   31.10.24 22:13:12

Näitä taidetaan harrastaa sellaisissa paikoissa, joissa ei ajatella niin paljon yksilöä ja tämän hyvää, vaan enemmän perhettä, sukua tms. yhteisöä. Onko se sitten suhteiden vahvistaminen johonkin toiseen sukuun tai se, että miehellä kuuluu olla vaimo (vaikkei olisi tähän tyytyväinen) vai mitä milloinkin.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   31.10.24 22:13:42

Eiköhän tuossa ole aika pitkälti kyse kulttuuriperinteen sanelemista järjestetyistä avioliitoista, eli miehet ovat kuviossa melko yhtälailla uhreja kuin naisetkin, eivätkä valitsisi lapsivaimoa jos saisivat ihan oikeasti omalla vapaalla tahdollaan päättää asiasta.

Samanlaisia epämiellyttäviä kulttuuriperinteitä on meilläkin, esimerkiksi se että jos ikinä missään saa ilmaista viinaa on sitä välittömästi vedettävä kaksin käsin niin kauan kuin vain pysyy tolpillaan, ja joka viikonloppu ja juhlapyhä on rutiinina tintattava soppaa kunnes taju menee, muuten ei ole oikea kunnon sisukas suomalainen. Vaikka minä ainakaan en todellakaan nauti siitä tunteesta että olen niin humalassa etten tajua enää edes missä olen ja alan oksentaa, sekä seuraavan päivän krapulasta ja siitä etten edes muista mitä illan aikana on tapahtunut. (Sen takia muodostankin harvinaisen poikkeuksen ja olen ko. perinteistä lähes täysin irtautunut)

Päivämäärä:   31.10.24 22:16:06

No hoh hoi taas. Tee oma suomijunttitopasi.

Lähettäjä: // 
Päivämäärä:   31.10.24 22:36:02

Vaikea kyllä on kuvitella sitäkään, että joissain kulttuureissa on niin vahvana ajatus, että raiskattu nainen on häpeäksi koko suvulle, mutta itse raiskaaja ei tuota mitään häpeää. Kun itse en voisi ikinä kuvitellakaan häpeäväni omaa lastani, jos koko kylä saisi tietää hänen joutuneen raiskauksen uhriksi, ja pistäisi kyllä vihaksi, jos lapseni joutuisi tämän vielä naimaan. Sen sijaan häpeäisin silmät päästäni, jos kaikki tietäisivät lapseni raiskanneen jonkun.

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   1.11.24 04:19:36

" Vai onko niin, että suurin osa näistä miehistä on kuitenkin sellaisia sekopäitä, jotka nauttivat väkivallasta naisia ja lapsia kohtaan?"

Jos täältä kysytään niin tottakai on.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   1.11.24 05:41:55

"Vaikea kyllä on kuvitella sitäkään, että joissain kulttuureissa on niin vahvana ajatus, että raiskattu nainen on häpeäksi koko suvulle, mutta itse raiskaaja ei tuota mitään häpeää. Kun itse en voisi ikinä kuvitellakaan häpeäväni omaa lastani, jos koko kylä saisi tietää hänen joutuneen raiskauksen uhriksi, ja pistäisi kyllä vihaksi, jos lapseni joutuisi tämän vielä naimaan. Sen sijaan häpeäisin silmät päästäni, jos kaikki tietäisivät lapseni raiskanneen jonkun."

Kyllä tämä on ihan todellinen ilmiö, ei ole pitkä aika siitäkään kun Suomessakin raiskauksen uhriksi joutuminen oli ennen kaikkea naisen häpeä.

Lähettäjä: mama 
Päivämäärä:   1.11.24 06:34:44

Kyse on tietysti vallasta. Koulutat nuoren naisen itsellesi sopivaksi piiaksi. Pidät hänet erossa paheellisesta maailmasta, ” turvassa”; sehän on usein mantra, jota hoetaan. Kulttuurimme arvostaa naista niin paljon, että hänet kuuluu suojata kaikelta, pitää jalustalla.
Lähtömaissa kyse on tietysti ihan toimeentulosta. Jos on hyvin köyhä yhteisö, vakaassa asemassa oleva mies ottaa nuoren tytön tavallaan hoidettavaksi, helpottaen köyhän, monilapsisen perheen elämää.

Lähettäjä: 123 
Päivämäärä:   1.11.24 06:39:56

Monissa kulttuureissa miehille tärkeintä vaimossa on, että vaimo on neitsyt. Naimalla lapsen on tämäkin asia todennäköisempi. Maailma on sairas.

Lähettäjä: ---- 
Päivämäärä:   1.11.24 06:44:56

Miksi se neitsyys on niin tärkeää?

Ei se järvi soutamalla kulu?

Lähettäjä: Pullo 
Päivämäärä:   1.11.24 06:47:37

Olen samoilla jäljillä kuin Hoo. Länsimaiseen yksilökulttuuriin kasvaneena pidämme sitä itsestäänselvyytenä, mutta monissa kulttuureissa yhteisö on tärkein. Yksilön tunteilla ei ole merkitystä, vaan yhteisön etu ajaa edelle.

Lähettäjä: iiiiuuu 
Päivämäärä:   1.11.24 06:50:47

Miksi lasten raiskaaminen olisi yhteisön etu?

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   1.11.24 06:59:29

Onhan tätä tehty Suomessakin.

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   1.11.24 07:15:09

"Onhan tätä tehty Suomessakin."

Sittenhän homma on ihan ok.
Hajaantukaa!

Lähettäjä: Pascal Lemoine 
Päivämäärä:   1.11.24 07:23:18

Sitten on näitä immenkalvon palautus leikkauksia vai miksi niitä sanotaan, joita tehdään viissiin myös Suomessa yksityisellä puolella. Eihän sekään täysin ongelmatonta ole, mutta paljon eettisempää kuin lapsiavioliitto.

Lähettäjä: Pullo 
Päivämäärä:   1.11.24 07:25:33

Ei lasten raiskaaminen ole yhteisön etu, mutta lapsiavioliitto voi olla. Ajatellaan, että tyttö on turvassa vanhemman miehen huomassa, koska ajatellaan että tytöt ja naiset ovat heikkoja eivätkä pärjää, vaan tarvitsevat miehen suojelusta. Oletettavasti ajatellaan myös, että naisen velvollisuus on olla kodinhoitaja, vaimo ja äiti. Asia nähdään niin, että kun jokainen pysyy lestissään (mies perheen päänä, nainen vaimona) niin maailma pysyy järjestyksessä. Raiskatun lapsen tunteet ovat yks hailee. Raiskatuksi tulemista voidaan pitää jopa naiselle kuuluvana osana, koska jonkun jumalan väitetään joskus asettaneen miehen perheen pääksi ja naisen alemmaksi.

Ei ole niin kauan siitä, kun tämänkaltaiset asenteet olivat Suomessakin ihan arkipäiväisiä. Mies sai raiskata vaimonsa ja piikansa, koska he olivat miehen omaisuutta. Tytöt naitettiin usein kyselemättä miehelle, jonka isä katsoi olevan varallisuudeltaan ja säädyltään sopiva. Tavallaan kaikki olivat uhreja. Ei miehillä ollut sen enempää sananvaltaa kumppanivalintaan, paitsi jos oli vaurautta ja vaikutusvaltaa. Jos alemman sosiaaliluokan mies liehitteli ylemmän luokan naista, saattoi lähteä henki. Jos toisinpäin, niin naista pidettiin äkkiä syöjättärenä, joka on miehen rahojen perässä.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   1.11.24 07:35:43

Joka kolmannella miehellä on pedofiilisia ajatuksia. Tämän opin aihetta koskevassa koulutuksessa. Semmottii.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   1.11.24 08:05:46

"Raiskatuksi tulemista voidaan pitää jopa naiselle kuuluvana osana, koska jonkun jumalan väitetään joskus asettaneen miehen perheen pääksi ja naisen alemmaksi."

Ah uskonnot, miltä maailma näyttäisikään ilman niitä!

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   1.11.24 08:07:15

Sitä olen myös miettinyt, miksi nuo lapsivaimoille naitetut miehet elävät sinkkuna 30-50-vuotiaiksi ennenkuin ottavat lapsivaimon? Mitä nää miehet sitten "tekee" vähintään kolmekymppiseksi asti?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   1.11.24 08:20:25

Etenkin kun tämäkin on käännösvirhe eikä varmaan edes vahinko.
Naista ei tehty kylkiluusta vaan miehen koko puolikkaasta tehtiin uusi päivitetty versio, nainen.

"Raiskatuksi tulemista voidaan pitää jopa naiselle kuuluvana osana, koska jonkun jumalan väitetään joskus asettaneen miehen perheen pääksi ja naisen alemmaksi."

Ah uskonnot, miltä maailma näyttäisikään ilman "

Päivämäärä:   1.11.24 08:33:36

Koska keski-ikäiset naiset ja mummot on kauhistus.

Lähettäjä: Saana 
Päivämäärä:   1.11.24 10:19:59

"Vaikea kyllä on kuvitella sitäkään, että joissain kulttuureissa on niin vahvana ajatus, että raiskattu nainen on häpeäksi koko suvulle, mutta itse raiskaaja ei tuota mitään häpeää. Kun itse en voisi ikinä kuvitellakaan häpeäväni omaa lastani, jos koko kylä saisi tietää hänen joutuneen raiskauksen uhriksi, ja pistäisi kyllä vihaksi, jos lapseni joutuisi tämän vielä naimaan. Sen sijaan häpeäisin silmät päästäni, jos kaikki tietäisivät lapseni raiskanneen jonkun."

Tässä mennään kyllä tosi metsään kun luullaan että kaikkialla ihmiset ajattelevat samalla tavalla kun näin ei todellakaan ole. Suuri osa ihmisistä ajattelee monista asioista ihan erilailla kuin länsimaalaiset. Monissa kulttuureissa naisten ja tyttöjen asema on huono ja asiat, joita he tekevät, tai mitä heille tapahtuu, voivat aiheuttaa häpeää perheelle ja suvulle. Jollekin ihan jo se, että syntynyt lapsi on tyttö, voi olla häpeän aihe.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.