Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten pärjäätte hankalien ihmisten kanssa?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   31.10.24 20:32:19

Miten pärjäätte ihmisen kanssa josta ei pääse eroon?

Kuvitteellinen esimerkki:
Sinulla on projekti töissä ja olette samanarvoisia työntekijöitä. Tämä toinen työntekijä väittää että maapallo on litteä - perustuen ei mihinkään, mutta sinä tiedät että se on pyöreä perustuen satoihin tutkimuksiin ja kirjoihin. Työn kannalta maapallon muoto ei ole se pääasia, mutta se vie koko työltä uskottavuuden jos menet seisomaan yleisön eteen ja kerrot että kyllä on litteä ja et pysty vastaamaan kysymyksiin mihin tieto perustuu.

Tämä kyseinen työkaveri huutaa tai puhuu päällesi, ei usko faktoihin tai mihinkään perusteluihin vaan ajaa tätä yhden ihmisen showta ilman mitään pohjaa. Pomosi sanoo, että selvittäkää keskenänne, muu työryhmä ei uskalla sanoa mitään ääneen mutta lähettelee viestejä että kyllä se on pyöreä.

Mitä teet tässä tilanteessa?
Annat työkaverin sanoa että maapallo on litteä ja nolaat siinä samalla oman uskottavuutesi työyhteisön edessä vai miten hoidat asian?

Tukea et saa mistään ja tämä työkaveri ei usko järkeä, puhumista, faktoja tai mitään muutakaan vaan jyrää ylitsesi henkisesti joka kerta kun huomautat asiasta.

Re: Miten pärjäätte hankalien ihmisten kanssa?

Päivämäärä:   31.10.24 21:00:13

Tekisin varmaan työni kuten tiedän oikeaksi jos esihenkilö ei ota kantaa. Pitäisin huolen että omiin kirjauksiin ei tämä toinen puutu. Jos on joku presentaatio, toisin ilmi mikä on minun tuottamaa sisältöä ja mikä ei sekä sen, että olemme eri mieltä tämän toisen kanssa.

Lähettäjä: Kaarin 
Päivämäärä:   31.10.24 21:11:27

Pomolta kannanotto asiaan. Mikään selvittäkää keskenänne ei riitä, koska ette saa asiaa ratkaistua. Pomon tätyy nyt osoittaa olevansa pomo, vaikka onkin tietysti ikävää olla toisen työntekijän kannalla.

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   31.10.24 21:14:18

Ja jos pomo on tilanteessa ns munaton niin hyppäät yli hänen pomonsa puheille ja kerrot tilanteen ( joka kuulostaa mahdottomalta). Tuollaiset asiat kuuluu todellakin esimiehen ratkaistavaksi, siksi hän on esimies ja saa esimiehen palkkaa.

Lähettäjä: Justnäin 
Päivämäärä:   31.10.24 21:20:11

Jep, menet ja sanot pomolle että HÄNELLE MAKSETAAN myös siitä että tällaisia juttuja pitää hänen setviä.

Miten saat käännettyä tuon homman niin että tuo toinen työntekijä tulee itse nolatuksi etkä sinä? Mikäli munaton esimies ei hommaan saa rotia.

Lähettäjä: —- 
Päivämäärä:   31.10.24 21:37:38

Vaihtaisin työpaikkaa.

Lähettäjä: Myös kärsinyt 
Päivämäärä:   31.10.24 21:55:45

Työpaikan vaihtaminen ei ole tarpeellista, eikä hyvä asia jos olet mieleisessä työssä.
Sinun pitää harjoitella niin, että kykenet argumentoimaan oman tehtäväsi tarkoituksenmukaisuuden. Pysy rauhallisena ja ilmeettömänä ja ryhdikkäänä kuten poliitikot esittävät asiansa.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   31.10.24 22:25:04

Itsensähän se siinä nolaa jos julkisesti puhuu mitä sattuu. Teet oman osasi työstä ja annat hullun huutaa, et reagoi mihinkään etkä ala väitteleen. Ole kuin tyyppi olisi ilmaa kun alkaa mesoaan, puhutte muiden kanssa omianne. Joku voi hakea pomon hiljaisuudessa paikalle jos ihan yli menee.

Päivämäärä:   31.10.24 22:27:06

"Pysy rauhallisena ja ilmeettömänä ja ryhdikkäänä kuten poliitikot esittävät asiansa. "

Näin olen tehnyt, mutta se ei auta. Kuten yllä kuvasin toinen työntekijä jyrää yli, sanoimpa mitä tahansa.

Pomolla ei ole ylempää pomoa joten sinnekkään ei voi mennä. Pomo ei aio puuttua asiaan mitenkään ja luulen että tässä asiassa myöskään hänen ymmärrys ei ihan täysin riitä käsittämään tämän ongelman suuruusluokkaa.

Esitystä ei voi rakentaa niin että voin rajata oman osuuteni erikseen. Tätä työtä ei myöskään voi tietenkään esittää niin että kaksi ihmistä riitelee esityksen yhteydessä yleisön edessä ja en halua omaa nimeäni tai naamaani tälläisen esityksen yhteyteen.

Valitettavasti en pääse myöskään tästä määräaikaisesta projektista irti seuraavaan 2 kuukauteen sopimussyistä, joten ulospääsyä ei ole.

Lähettäjä: Kelmi 
Päivämäärä:   31.10.24 22:30:13

Voisiko se toinen pitää sen presentaation? Ja etukäteen laittaisit vielä pomolle kirjallisena ne ongelmakohdat, joista olet niin eri mieltä ettet voi saapua paikalle.

Tai sitten pyydät pomolta kirjallisen ohjeen kuinka toimia ja vetoat siihen kun pomosi raivostuu sen esityksen jälkeen.

Lähettäjä: Venus 
Päivämäärä:   31.10.24 22:38:11

Ei se auta ku lyödä nyrkkiä pöytään pomolle että nyt on pattitilanne ja miten toimitaan. On otettava kantaa tai jäät saikulle, koska menetät järkesi.

Päivämäärä:   31.10.24 22:42:29

"
Voisiko se toinen pitää sen presentaation? Ja etukäteen laittaisit vielä pomolle kirjallisena ne ongelmakohdat, joista olet niin eri mieltä ettet voi saapua paikalle.

Tai sitten pyydät pomolta kirjallisen ohjeen kuinka toimia ja vetoat siihen kun pomosi raivostuu sen esityksen jälkeen. "

Ongelma on siinä että minut on palkattu tähän projektiin ja esittämään tämä presentaatio. Jos en esitä niin se on outoa ja pelkään että nimeni liitetään tähän vaikka en osallistuisi. Pomon mielipide ei minua kiinnosta kun pääsen hänestä eroon, mutta tämä vie ammatillisen uskottavuuden jos moinen tekele löytyy minun nimelläni esim Googlesta.

Jos taas en vie tätä projektia loppuun niin se on periaatteessa sopimusrikkomus ja siitäkin tulee mainehaittaa jos rikon sopimusta plus mahdollinen rahallinen sanktio.

Hauskaa tässä on se, että sooloileva työntekijä on täysin rivityöntekijä, hänellä ei ole kunnollista kokemusta koko aiheesta, mutta jostain syystä hänet on tähän palkattu eikä kukaan saa häntä kuriin. Ei auta vaikka näyttäisin 10 tutkimusta aiheesta alleviivauksineen todistamaan että maapallo on pyöreä.

Päivämäärä:   31.10.24 22:48:57

Kai siinä sopimuksessa joku vetäytymispykälä on?

Jos sinä olet asiantuntija ja änkyrä on rivijamppa, minkä takia sinulla ei ole mitään ohjausvaltaa projektissa?

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   31.10.24 22:56:41

Tässä kuulemme asian vain toisen puolen. Hoida työsi asiallisesti ja kuten sinun odotetaan. 2 kk:n päästä sinun ei tämän henkilön kanssa tarvinne töitä tehdä.

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   31.10.24 22:58:11

Suojelisin ammatillista uskottavuuttani ja vetäytyisin projektista. Ensin tietysti ilmoittaisin pomolle että näin aion tehdä jos tätä päsmäriä ei saada kuriin.

Lähettäjä: öö 
Päivämäärä:   31.10.24 23:03:50

P ei selvästikään osaa edes lukea.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   31.10.24 23:05:17

Lähettäjäm

Päivämäärä31.10.24 22:58:11

Suojelisin ammatillista uskottavuuttani ja vetäytyisin projektista. Ensin tietysti ilmoittaisin pomolle että näin aion tehdä jos tätä päsmäriä ei saada kuriin.

Näin! Tsemppiä!

Lähettäjä: kyllä vaan 
Päivämäärä:   31.10.24 23:08:46

Eikö projektia voi edistää hänestä huolimatta. Jos hänen asioitaan ei kirjata, niin projekti etenee teidän toisten myötä. Se mitä hän sanoo liitetään projektiin erilaisena , että puhuu mitä puhuu kirjataan toisella tavalla.

Lähettäjä: Kivaa 
Päivämäärä:   1.11.24 05:11:58

Jospa se maailma saisi olla litteä tuon parin kuukauden määräajan? Pomolle voit ilmoittaa ettei jatkossa laita teitä työpareiksi.

Lähettäjä: N3 
Päivämäärä:   1.11.24 06:12:45

Projektissa on varmasti joku projektipäällikkönä? Häntä luulisi myös kiinnostavan projektin lopputulos myös.

Lähettäjä: rinnakkaistodellis 
Päivämäärä:   1.11.24 07:36:42

Oliko teitä vain kaksi vai useampia tekemässä tätä projektia? Onnistuuko tehdä totuudenmukainen projekti siinä samalla, piilossa tältä idiootilta? Idiootin ollessa mukana puuhaatte sitä hölynpölyprojektia hänen malliinsa ja selän takana samalla teette järkevää. Jos kaikki ovat "ringissä"omilla koneillaan niin aina kun päsmääjän silmä välttää niin siinähän pystytte chattaamaan ilman häntä oikeaa projektia?

No, minulla ei ole kokemusta tällaisista projekteista enkä oikeasti osaa sanoa onko tuo kertomani edes mikään idea. Varmaan tulisi suunnilleen tuplatyöt kaikille, mutta jos idiootti ei ole loppuviimein esittelemässä edes asiaa niin siinä mielessä voisi toimia.

Sen naama olisi ainakin hauska nähdä sitten :D

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   1.11.24 07:41:08

Oot yrittänyt olla rauhallinen poliitikko ja selittää asiat. Mitä jos yrittäisit ärähtää kunnolla?

Päivämäärä:   1.11.24 12:04:14

En aio avata alaa, enkä organisaatio rakennetta sen kummemmin. Kun sanon että hän on rivityöntekijä niin kyllä hänellä on ihan oikea titteli, mutta valitettavasti ei osaamista siihen mitä hänen pitäisi tehdä. Tämä saattaa olla ehkä ikäkysymys, koska hän on minua huomattavasti vanhempi ja jyrää muiden yli joka ikisessä keskustelussa, oikeastaan on ihan sama onko kyseessä työt vai mikä on paras kahvipulla. Ihmistyyppinä hän on siis hyvin hankala.

Minä olen aina töissä asiallinen ja olen todennut että on parempi vaan poistua paikalta kun huutaminen alkaa. Minä en huuda kenenkään päälle, mutta olen napakasti huomauttanut hänelle miten nämä asiat eivät ole perustellusti realistisia ja myös kirjallisesti kommentoinut nämä jaettuun raporttiin hänen osuuksien kohdalle. Tästä hän tietenkin suuttui ja poisti kaikki kommentit ja alkoi muiden ihmisten edessä sättiä minua.

Ongelma on siinä että johto on surkeaa ts sitä ei ole ja kyseessä on asiakkaalle tehtävä projekti joka on julkista materiaalia ja sisältää julkisen esiintymisen. Jos tämä olisi joku talon sisäinen lappu niin kirjoittaisin raporttiin oman näkemykseni perusteluineen ja antaisin toisen kirjoitella mitä huvittaa omalla nimellä, mutta tämä on vähän kuin kirja: kansilehdessä lukee kuka se on tehnyt. Tämä ongelma on iso, koska jos tämä dokumentti sanoo, että maapallo on litteä niin se kertoo että uskottavuus rapisee jo tiivistelmästä lähtien ja minä en halua nimeäni yhdistettävän tähän.

Me muut emme voi siis sivuuttaa tätä hankalaa ihmistä koska hän on osa tätä projektia, mutta ongelma on siinä ettei hänen osaaminen riitä tämän tason projektiin eikä hän kuuntele ketään muuta vaan alkaa huutaa päälle. Kun kyseessä on asiakkaalle tehtävä työ niin se ei voi sisältää eriäviä mielipiteitä tai ristiriitaisuuksia.

En voi kirjoittaa sinne että asiantuntija 1 ja 2 ovat eri mieltä siitä onko maapallo pyöreä vai litteä. Tämän kaltainen dokumentti on julkinen ja maksettu asiakastyö. Vähän sama kun myisit laihdutusvalmustetta jossa lukee; asiantuntija 1 sanoo että kilot lähtee 3ssa viikkossa ja asiantuntija 2 sanoo että tämä lääke on huijausta.

Käyn keskustelun pomon kanssa ja peräännyn sitten projektista. En tiedä mikä sanktio tästä tulee, mutta minun on pakko kieltää käyttämästä omaa nimeäni tämän työn yhteydessä, koska ammatillinen uskottavuus on tärkeämpää

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   1.11.24 19:47:27

Jos toisen faktat eivät ole kunnossa, kysyisin esihenkilöltä haluaako hän edustamansa firman kertovan epätosia. Jos esihenkilöä ei kiinnosta, en jaksas välittää

Lähettäjä: Tilhi 
Päivämäärä:   1.11.24 19:59:23

Vetäydy projektista. Todennäköisesti huutamisella peitetään omaa osaamattomuutta. Mitä hän sanoo, jos pyydät, että älä huuda? Sinulla on ihmeellinen työpaikka :O

Lähettäjä: jeah 
Päivämäärä:   1.11.24 20:34:00

No todella ihmeellinen työpaikka. Aloittaja vaikuttaa kuitenkin fiksulta.

Lähettäjä: Jone O 
Päivämäärä:   1.11.24 20:36:28

Kyllä ihminen voi kieltäytyä julkaisemasta nimellään tekstiä jonka tietää virheelliseksi. Jos toinen vaatii saada julkaista omat tekstinsä, niin tee sinä vaikka omasi ja ilmoita että oman ja yrityksenkin ammatillisen uskottavuuden takia et laita nimeäsi tyyppi B:n paperiin. Luottamuspulaan ja ammattietiikkaan voi viitata. Siinä vaiheessa pomosi tai pomosi pomon on jo pakko ottaa kantaa asiaan ja tehtävä päätöksiä. Sinuna kysyisin kuitenkin ensin pomoltasi toimintaohjetta ja laittaisin cc:n hänen pomolleen.

Lähettäjä: Pompula 
Päivämäärä:   1.11.24 21:11:41

Oi, mun lempparia! Jos ei viileä ja asiallinen puhe mene läpi, keskeytä ja kysy että mitä kohtaa hän ei ymmärrä. Vähän työlästä, mutta poistat jokaisen kohdan minkä hän sinne "kirjaanne" suoltaa ja sanot että nämä on väärää tietoa, tällaista ei julkaista ja piste. Kyllä sillä menee vati nurin ennen pitkään kun riittävän monta kertaa teet saman.

Lähettäjä: taso 11 
Päivämäärä:   1.11.24 21:18:20

"Näin olen tehnyt, mutta se ei auta. Kuten yllä kuvasin toinen työntekijä jyrää yli, sanoimpa mitä tahansa."

Sitten sä et ole tarpeeksi hyvin asettanut rajojasi, tai et ole tarpeeksi vakuuttava. Rajat pystyy asettamaan niin, että yli ei mennä, kun seuraukset ovat riittävät.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   1.11.24 21:39:13

Lähettäjätaso 11

Päivämäärä1.11.24 21:18:20

"Näin olen tehnyt, mutta se ei auta. Kuten yllä kuvasin toinen työntekijä jyrää yli, sanoimpa mitä tahansa."

"Sitten sä et ole tarpeeksi hyvin asettanut rajojasi, tai et ole tarpeeksi vakuuttava. Rajat pystyy asettamaan niin, että yli ei mennä, kun seuraukset ovat riittävät. "

Hoh hoh.
Oletpa onnekas kun et ole koskaan tavannut aloittajan kuvaamia jyrä ihmisiä. Näiden kanssa kun ei keskeytykset, puhe tai edes kirjallinen palaute auta. Tunnistan aloittajan tekstistä ihmistyypin ja neuvoni on, että lähde maksoi mitä maksoi ennen kun toi hullu huutaja vie sulta järjen ja yöunet. Kyllä tollanen sekopää hankkii itselleen mainetta omalla surkealla työnjäljellä ja muita töitä ei minkään alan parista saa kun sana kiertä, varsinkaan jos kyseessä on jotkut myynti tai asiantuntijatyöt.

Lähettäjä: Kaarin 
Päivämäärä:   1.11.24 22:01:27

Edelleen se esimies ottamaan kantaa asiaan. Luulisi häntä kiinnostavan minkälaisen kuvan firma antaa.

Päivämäärä:   2.11.24 07:06:15

Onko teillä HR:ää? Jos on, niin hänen tehtävänsä oli varmistaa, että pomo tekee työnsä ja auttaa työntekijöitä tuollaisessa ristiriitatilanteessa. Yksi vaihtoehto voisi olla myös kääntyä työterveyden puoleen, koska tilanne selvästi rasittaa sun työssä jaksamista. Eikä sielläkään sen kannalta, että tarvitset sairaslomaa vaan, että saisiko sitä kautta apua konfliktiin, koska pomo ei kykene yksin selvästi tekemään asialle mitään. Meillä on selvittetty työntekijöiden välejä sekä työterveyslääkärin, ettö hr:n avulla. Työpaikkakonfliktit on joskus vaikeita asioita ja niistä ei usein selviä yksin, vaan tarvitaan joku ulkopuolinen väliin, joka katsoo asiaa neutraalista näkökulmasta.

Tilanteen tekee on hankalaksi se, että työtoverisi varmasti uskoo litteään maahan yhtä vahvasti kuin itse uskot pyöreään. Koska teidän uskomukset ovat ristiriidassa, on mahdotonta yhdistää niitä. Voitteko tehdä tiimin kesken äänestyksen siitä, että onko maa litteä vai pyöreä? Onko mahdollista saada enemmistöä mukaan äänestämään pyöreää maata? Entä haluaako pomo varmasti firman kertovan, että yritys uskoo litteään maahan?

Mä kyllä viime kädessä sanoisin, että en pysty vetämään esitystä tai laittamaan nimeäni esitykseen missä väitetään jotain minkä tiedän vääräksi. Ottaisin tueksi mukaan kaikki tutkimukset, jotka todistavat maan pyöreäksi.

Lähettäjä: Jaa 
Päivämäärä:   2.11.24 07:30:15

Kysymykseen vastaus, en pärjää. Tuollaiset ihmiset menee saman tien ihon alle ja haukun heidät pataluhaksi. Yleensä käyttäydyn muita kohtaan kuten he itse käyttäytyvät. Huutaisin luultavasti kurkkusuorana takaisin ja jos ei menisi perille, niin huutaisin vähän lisää ja ehkä vittuilisimn päälle. Asiattomat ihmiset eivät ansaitse asiallista kohtelua eikä se heidän kanssa auta.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.