Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ostaja osti itse toimituksen postilta?

Lähettäjä: Kipa 
Päivämäärä:   31.10.24 20:13:12

Yksi tyyppi laittoi messengerussä että ostaa tuotteen. Kysyi voisinko postittaa ja paljon postit. Laitoin hinnan ja tilinumeron minne saa maksaa. Laittoikin seuraavaksi että mikä on mun sähköposti kun tarvitsee sen kun ostaa paketin toimituksen. Liitteenä oli kuvankaappaus postin sivuilta jossa pyydetään antamaan paketin lähettäjän sähköpostiosoite. Annoin sen sitten (töiden lomassa viestittelin en ajatellut siinä kohtaa asiaa sen tarkemmin). Nyt oli roskapostiin tullut viesti jossa linkki jota kautta saisin siirrettyä ne rahat (tuotteen hinta + toimituskulut) omalle tilille, vai oliko peräti että kortille. Että nyt kyllä alkoi pahemman kerran epäilyttämään että onko sittenkin vaan joku huijari. Omapostiin mulle ei ollut tullut mitään ilmoitusta että olis joku valmiiksi maksettu paketti valmiina. Että mitähän hittoa siten... en pitemmälle sitten klikkaillut kun seuraava kohta olisi ollut pankkiin yhdistäminen.

Re: Ostaja osti itse toimituksen postilta?

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   31.10.24 20:15:21

Huijaus.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   31.10.24 20:23:13

Hyvin yleinen huijausyritys nykyään.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   31.10.24 20:23:30

On huijaus. Mutta itse ostan kyllä aina itse lähetyksen ostamille tuotteille kun on halvempi niin

Päivämäärä:   31.10.24 20:31:44

No sitä vähän epäilinkin että huijaus on. Anto vaan nimensä ja osoitteenkin niin kuulosti tosiostajalta. :P
Mitä piste tarkoitat tuolla että itse ostettuna postit on halvemmat?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   31.10.24 21:23:41

Anna kun arvaan, osoite oli Leiritie jotain, Kajaani?

Päivämäärä:   31.10.24 21:56:43

Paavo Härmälä, Ilvolankatu 23, 74120 Iisalmi oli osoite.

Lähettäjä: scam 
Päivämäärä:   31.10.24 21:59:02

Jos ostaja itse ostaa toimituksen (kuten minäkin teen koska käytän sarjapaketteja joilla postitus tulee tavallista halvemmaksi) niin ei lähettäjän tarvitse antaa silloin ostajalle päin mitään tietoja, päinvastoin minä olen se joka antaa myyjälle sen koodin jolla paketti lähetetään. Ja se onkin ainoa mitä tarvitaan.

Tämä pätee lähes kaupassa kuin kaupassa: Siinä vaiheessa kun jompi kumpi osapuoli yhtäkkiä haluaa toisen hyppivän joidenkin ihme rinkuloiden lävitse jotta kaupat toteutuvat, on kyse 95% varmuudella jonkinlaisesta huijauksesta.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   31.10.24 22:02:09

Lähtee pankkitililtä rahat tuolla tavalla.. älä klikkaa mihinkään.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   31.10.24 22:28:07

Hankalaa on ostajan ostaa se postitus mutta tietty mahdollista niin että myyjän säpöön tulee se postitusviesti josta voi tulostaa pakettikortin.
Jos ostaja on maksanut tuotteen tilillesi kuten sovitte niin ostaja ok mutta huijausviestit vaan saaneet jotenkin vihiä . Olen huomannut tori kauppoja tehdessä että josksu kun odotan pakettia tai olen lähettänyt niin sähköpostiin alkaa tulla jtain ihme huijausviestejä. Jotenkin ne kalastaa tietoja lähetyksistä.
Lähetin paketin Saksaan niin alkoi tulla saksankielistä roskapostia.
Paketti on usein siis edullisempi lähettää kun maksaa sen netissä Postin sivuilla kuin että vie sen postiin ja maksaa siellä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   31.10.24 22:47:40

Huijaus

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   31.10.24 22:53:44

Käy katsomassa säpossa onko siellä noreply posti sähköpostia . Jos ostaja ostanut sen valmiiksi niin siinä on pakettikortti lähetykseen. Mutta tuo roskapostilinkki on huijausviesti.

Päivämäärä:   31.10.24 23:06:57

"Hankalaa on ostajan ostaa se postitus mutta tietty mahdollista niin että myyjän säpöön tulee se postitusviesti josta voi tulostaa pakettikortin."

Mitä hankalaa siinä on? Ei nykyään ole enää pakko mitään pakettikortteja tulostella jos ei halua. Itselläni se toimii niin että kirjaudun Matkahuollon sivuilleni, käytän sarjapakettiani ja ostan sillä lähetyksen omilla osoitetiedoillani itselleni (tässä kohti muuten aloittajallakin piti hälytyskellojen soida, jos ostaja ostaa postituksen niin ei myyjän spostia silloin tarvita mihinkään koska hän ei ole silloin paketin lähettäjä sen enempää kuin esim. hänen äitinsä muuttuu paketin lähettäjäksi sillä, että aloittaja pyytää tätä tipauttamaan jonkun paketin postiin töihin mennessään). Saan simppelin numerokoodin jonka lähetän myyjälle ohjeistuksena kirjoittaa koodi paketin päälle (mitään muuta ei nykyään enää tarvita) ja viedä se joko Matkahuollon toimipisteeseen tai automaattiin, ja muistutan vielä paketin maksimimitoista. Tässä ei ole yhtään mitään sen hankalampaa kuin postituksen ostamisessa silloin kun myyn itse jotakin, ja se on myyjälle itseasiassa paljon helpompaakin kun hänen ei tarvitse säätää mitään paketin ostamisen kanssa, sen kun paketoi ja länttää koodin päälle.

Päivämäärä:   31.10.24 23:14:06

Postin kanssa pakettien hinnat ja mitat, toimipisteet yms. saattavat olla hieman eri mutta perusperiaate toimii aivan samoin.

Eli kerrataanpas vielä: Siinä, että ostaja haluaa itse ostaa ja maksaa postituksen ei vielä sinänsä ole mitään ihmeellistä tai hämärää. MUTTA tiedon siitä miten lähetys hoidetaan pitää kulkea ainoastaan ostajalta myyjälle päin ilman mitään välikäsiä tai kolmansia osapuolia, ja sen tiedon pitää kulkea aivan tavallisena tekstinä yhdessä tekstarissa/whatsapissa/messengerissä tai vastaavassa. Jos myyjän edellytetään kirjautuvan tai antavan tietojaan johonkin tai klikkailemaan jotain sähköpostien linkkejä tai mitään vastaavaa, pitää hälytyskellojen heti soida ja kyseessä on melko varmasti huijaus.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   31.10.24 23:19:42

" tietty mahdollista niin että myyjän säpöön tulee se postitusviesti josta voi tulostaa pakettikortin."

Ei nykyään tarvi tulostella mitään pakettikortteja. Helposti-koodi paketin päälle ja postiin. Se koodi on tyyliin 32453 tai jotain. Ja se ostaja voi sen koodin ihan sanoa jos hän on sellaisen ostanut, ei tarvi mitään sähköposteja vaihdella.

Lähettäjä: häh ? 
Päivämäärä:   1.11.24 03:27:56

Älä klikkaa mitään linkkejä.
Postitat sitten kun rahat näkyy sun tilillä. Et yhtään aiemmin. Aika yksinkertaista, eikö ?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.