Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Lamaannuttava esiintymisjännitys

Lähettäjä: Kaura 
Päivämäärä:   31.10.24 20:08:27

Olen menossa ensimmäistä kertaa esiintymään ulkomaille alani konferenssiin. Reissuun on vielä muutama viikko mutta joka kerta kun se tulee mieleen, tulee ihan paha olo jännityksestä ja toivon että voisin vain perua koko jutun. Jännitän muutenkin kaikkea esilläoloa mutta että vielä täysin vieraassa ympäristössä ja englanniksi….miten selviän?

Re: Lamaannuttava esiintymisjännitys

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   31.10.24 20:19:45

Käy lääkärissä ja pyydä Propalia. Se vie pois fyysiset jännitysoireet. Oleminen on paljon helpompaa kun sydän ei temppuile eikä kroppa tärise!

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   31.10.24 21:12:57

Se että olet tuollaiseen lupautunut ja menossa, mutta alkaa jännittää tilaisuuden lähestyessä ei ole "lamaannuttavaa jännittämistä". Tämä ihan kunnioituksesta niitä kohtaan, ketkä oikeasti lamaannuttavasti pelkäävät asioita.

Harjoittele esityksesi hyvin, se luo itsevarmuutta viedä läpi. Opettele pari kokeneiden puhujien vinkkiä mihin katsoa missäkin kohtaa puhetta tai vaikka se klassinen yleisön kuvitteleminen alasti. Lääkäriltä voit hakea vaikka tuota propralia niin ei fyysinen sydämen pompotus tuo turhaa extrajännitystä. Luentoaamuna muistat syödä ja jos ei mene alas niin ainakin juoda ja ottaa jotain sokeripitoista ettei verensokerien vähyys tee mitään fyysisiä temppuja. SIitten vain esiintymään, kyllä se siitä kun osaat asiasi ja esityksesi !

Lähettäjä: Mutteri 
Päivämäärä:   31.10.24 21:18:36

Harjoittele puhe etukäteen. Voit jopa kirjoittaa kaiken esittämäsi valmiiksi, eli ei vain pelkkiä pääpointteja. Opettele muutama fraasi, joilla voit vastata kysymyksiin. Osa ihmisistä puhuu niin epäselvästi, että yleensä suomalaiset erottuvat edukseen vieraan kielen puhujina.

Kun eka kerta on ohi, niin jatkossa on jo helpompaa. Hengitä. Esitys on yleensä nopeasti ohi. Toista itsellesi "minä voin, minä osaan, minä pystyn".

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.