Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Vääristynyt kehonkuva. Vertaistukea.

Lähettäjä: Extralarge 
Päivämäärä:   31.10.24 17:33:39

Taustalla nuoruudessa jos jonkinmoista itsetunto-ongelmaa, syömishäiriötä ja masennusta.

Nykyään pää kunnossa ja suhde ruokaan normaali, mutta edelleen en näe peilistä/kuvista itseäni todellisessa koossa.

Olen normaalipainoinen, xs-s kokoa, mutta omissa silmissäni M tai joskus jopa L-kokoinen.

Olen mielestäni hyvännäköinen, mutten missään mielessä hoikka ja huomaan ärsyyntyväni kun ihmiset ympärillä kommentoivat pienuuttani. Ärsyynnyn myös kun vaatevalmistajat valmistavat niin isoja vaatteita, että koon 34 housut tarvitsevat tällaisen medium-kokoisen naisen päällä silti vyön pysyäkseen ylhäällä.

Tiedän olevani hoikka, mutta en vain näe sitä. Muita kohtalotovereita?

Re: Vääristynyt kehonkuva. Vertaistukea.

Lähettäjä: feel U 
Päivämäärä:   31.10.24 17:46:40

Samaa täällä, todella raskas vaiva ja haittaa elämää ihan päivittäin. Mieli valehtelee rajusti. Minut ahdistus koostani saa jopa välttelemään mukavia asioita ja menoja. Mutta tuohon että pääsi on kunnossa on pakko sanoa, että ei, ei se ole. Apua on saatavilla ja sinäkin ansaitset sitä. Tsemppihalaus <3

Lähettäjä: Extralarge 
Päivämäärä:   31.10.24 18:04:39

No siis pääni on kunnossa verrattuna vaikka 10v takaiseen aikaan :') Tämä ei haittaa päivittäistä arkeani eikä se vaikuta valintoihin.

Ainoat haitat tosiaan vain se että koen ärsytystä aloitusviestissäni kuvaamista asioista. Ajattelen että kaverit ja tuttavat yrittävät vain olla mieliksi minulle väittäessään minua hoikaksi tai pieneksi.

Lähettäjä: Ullis 
Päivämäärä:   31.10.24 18:06:38

Joo sama täällä. En ärsyynny ihmisten satunnaisista kommenteista ”pienuudestani” tai ”siroudestani” vaan menen jotenkin lukkoon ja hämmennyn. Huomaan myös että saatan pitää meidän työpaikan xl kokoisia naisia paljon hoikemman ja sutjakkaamman näköisinä kun minä ja ihmettelen että miten heillä muka on xxl kokoinen työpaita ja minulla xxs.

Lähettäjä: _.-_ (extra large) 
Päivämäärä:   31.10.24 18:12:50

Kuulostaa heti että kyseessä on jokin muu ongelma, kuin varsinaisesti syömiseen tai painoon liittyvä asia.

Voit toki myös käydä vuosia terapiassa asiaan liittyen (ja maksaa itsesi kipeäksi), mutta vastaus tulee varmasti olemaan että kyse on oman itsevarmuutesi heikkoudesta.

Tehtäväsi on siis lähteä etsimään keinoja joilla voit rakentaa ja varmentaa itseluottamustasi, sekä rohkeuttasi!
Sinun painosi ja "vääristynyt kehonkuvasi" ovat vain niitä sivuoireita.

PS. on aika perseestä kuulla se suoraan... mutta näin se on

Lähettäjä: Pyhpah 
Päivämäärä:   31.10.24 18:38:38

Mulla on vääristynyt kehonkuva toisinpäin. Painan 100kg ja olen 164cm lyhyt, tankero pullukka siis, tosin ihan lihaksiakin on että en ole ihan hyllyvässä kunnossa. Käytän housuista kokoa 46 ja paidat l-xl. Mä en jotenkaan arjessa tai juhlassa yhtään koe olevani näin paksu ja kuljen ihan pää pystyssä ja ylpeänä mutta annas olla kun näen valokuvan itsestäni. Kuvottavaa ja masentavaa.

Lähettäjä: Ykkönen 
Päivämäärä:   31.10.24 18:46:06

Mulla sama. Mitat on nyt 170cm/63kg. Joka ikinen päivä katson peilistä kuinka lihava olen. Järjellä tajuan etten ole, mutta kun se ei vaan auta silti, joku minussa uskoo että olen lihava ja näytän oksettavalta. Olen kaunis ja sopusuhtainen, näen senkin puolen usein, mutta miksi ihmeessä nuo vääristyneet ajatukset valtaa mielen suurimman osan ajasta =(

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.