Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miehen pahan hajuinen hengitys

Lähettäjä: Hönkäys 
Päivämäärä:   31.10.24 14:48:01

Olen tavannut muutaman kerran miehen, joka vaikuttaa kaikin puolin kivalta, mutta hengitys, se haisee tosi voimakkaasti pahalle. Mitä kantsii tehä, lopettaa juttu tähän vai koittaa ottaa varovasti, mutta suoraan esille? Niin hän voisi koittaa asialle jotain tehdä.

Re: Miehen pahan hajuinen hengitys

Lähettäjä: Jeppis 
Päivämäärä:   31.10.24 15:20:07

No sano siitä. Eihän se välttämättä ollenkaan tiedä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   31.10.24 15:21:46

Tuntuisi ikävältä sanoa aikuiselle hygienia-asiasta. Melkeinpä vaihtaisin miestä.

Lähettäjä: F 
Päivämäärä:   31.10.24 15:34:28

Vaikea tilanne.

Oletteko tapailussanne jo siinä vaiheessa, että olet päässyt näkemään miten mies hoitaa hampaitaan? Yrittäisin siis ensin selvittää onko kyse hygienian puutteista vai kenties jostakin ongelmasta, josta mies ei ole lainkaan tietoinen.

Jos ongelma on, että mies ei yksinkertaisesti pese hampaitaan, se on hankalampi homma. Aikuista ihmistä ei kannata opettaa muuttamaan tapojaan ja ainakin omalla kohdallani viehätys olisi kovilla, jos mies ei osaisi käyttää hammasharjaa.

Jos taas hammashygienia näyttää ok:lta, voi kyse olla esim. propuista, joista mies ei edes tiedä. Tällöin asiasta huomauttaminen auttaa häntä hoitamaan tilanteen kuntoon ja lähtökohtaisesti hampaansa hoitava mies on varmasti motivoitunut näin tekemäänkin.

Lähettäjä: niin 
Päivämäärä:   31.10.24 15:53:24

Ei tuossa nyt mukavia vaihtoehtoja ole. Paras taitaa olla, että sanot asiasta, niin saa asian korjattua.
F kiteyttikin aika hyvin vaihtoehdot, että mistä voi johtua. Myös kuiva suu tai jokin tulehdus (mätä hammas tai parodontiitti) voi haista erittäin pahalle.

Päivämäärä:   31.10.24 16:02:25

Voimakas paha haju hengityksessä kyllä melkein aina johtuu suuhygienian laiminlyömisestä. Joskus kyseessä on sairaus mikä ei johdu huonosta hygieniasta, mutta yleensä se on kyllä se hygienian laiminlyöminen mikä saa suun haisemaan.

Tutkimuksen mukaan todella monet suomalaiset pojat eivät pese hampaitaan kuin kerran päivässä (suomalaiset nuoret ylipäänsä olivat tuon tutkimuksen mukaan Euroopan laiskimpiin hampaiden pesijöihin kuuluvia, mutta pojilla tilanne oli vielä paljon pahempi kuin tytöillä). Eiköhän tämä tapa siirry aikuisuuteenkin, ja kyllähän se haisee kun liian harvoin pesee.

Lähettäjä: böö 
Päivämäärä:   31.10.24 17:03:16

Ja tärkeää olisi myös putsata ne HAMMASVÄLIT!! Ei pelkästään hampaiden päältä ja reunoilta! Veikkaan että naiset putsaa välejä paljon enemmän mitä miehet.

Päivämäärä:   31.10.24 17:11:06

Ja sitten ovat nämä, jotka käyttävät nuuskaa. Se on todella siivoton tapa, näyttää inhottavalta, aivan kuin olisi ulostetta suussa, pilaa hampaat ja saa hengityksen haisemaan. Käyttääköhän aloittajan tapaama mies?

Lähettäjä: hwwm 
Päivämäärä:   31.10.24 17:54:48

Minun kaverini hengitys haisee todella pahalle. On nainen, mutta en tiedä onko sillä merkitystä tässä aiheessa.

Hän ei voi pestä ja langata poskihampaita, koska se kuulemma yököttää. Ei tietenkään siten myöskään pese kieltään.

Hänen suuhygieniansa on siis todella vajavaista.

En voi kävellä hänen takanaan jos hän puhuu, koska se haju jää leijailemaan ilmaan ja minä sitten joudun kävelemään siinä lemussa. Haju on niin kamala, että tuntuu kuin kävelisin päin seinää ja joku kuristaisi nopeasti, jos erehdyn haistamaan hänen hengitystään esim. kun hän puhuu kävellessään minusta ohi.

Säälittää kaikki, jotka joutuvat haistelemaan hänen hengitystään. Käy kyllä säännöllisesti hammaslääkärissä ja muuten kuuraa hampaitaan, ja on jopa valkaisuttanutkin hampaat ammattilaisella. Mutta ei tosiaan kykene pesemään poskihampaitaan.

Vielä jos tuohon lisää jotain proppuja, niin huhhuh.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   31.10.24 18:02:21

Ehdottomasti sanot asiasta. Mietipä jos mies ei tiedä koko asiasta, ei ole laiminlyönyt hampaiden pesua ja asialle olisikin tehtävissä jotain. Sitten joku muu saisi miehen. Tässä sitten selviää jos kyse on hyg asioista ja sitten täytyy miettiä sovitteko lainkaan yhteen.

Lähettäjä: _-.._--- 
Päivämäärä:   31.10.24 18:15:50

Lähtökohtasesti kannattaa aina varautua että se haisee aina pahalle... Ei miehet sille mitään voi. Heidän hormonitoimintansa varmistaa että se tulee olemaan aina näin.

Jos miehen hengitys on hajuton, niin se tarkoittaa että hän on itse tehnyt sen hajuttomaksi, tai jotain on muuten vialla...

Päivämäärä:   31.10.24 18:23:15

"Lähtökohtasesti kannattaa aina varautua että se haisee aina pahalle... Ei miehet sille mitään voi. Heidän hormonitoimintansa varmistaa että se tulee olemaan aina näin.

Jos miehen hengitys on hajuton, niin se tarkoittaa että hän on itse tehnyt sen hajuttomaksi, tai jotain on muuten vialla..."

Älä nyt höperrä. Joku mieskö sinulle on tuollaista uskotellut, että tosimies se löyhkää? Ilmeisesti olet viettänyt aikaa todella epähygieenisten ukkojen kanssa, ihan oikeasti kannattaa etsiä tasokkaampaa seuraa.

Normaalisti hygieniastaan huolehtiva terve ihminen, oli hän mies tai nainen, ei haise pahalta, ei suustaan eikä muualta.

Ja niin, se hengitys tehdään hajuttomaksi pesemällä hampaita ja puhdistamalla hammasvälit. Myös naisen hengitys haisee jos hän ei pese suutaan.

Lähettäjä: .._-_.. 
Päivämäärä:   31.10.24 18:27:40

"Älä nyt höperrä. Joku mieskö sinulle on tuollaista uskotellut, että tosimies se löyhkää? Ilmeisesti olet viettänyt aikaa todella epähygieenisten ukkojen kanssa, ihan oikeasti kannattaa etsiä tasokkaampaa seuraa.

Normaalisti hygieniastaan huolehtiva terve ihminen, oli hän mies tai nainen, ei haise pahalta, ei suustaan eikä muualta.

Ja niin, se hengitys tehdään hajuttomaksi pesemällä hampaita ja puhdistamalla hammasvälit. Myös naisen hengitys haisee jos hän ei pese suutaan."

Niin no itse olen ollut mies vasta yli 30 vuotta, ja tiedän että se perustilanne on että se hengitys haisee, halusit tai et... Me myös piereskellään tahtomattamme... Joten kannattaa varmaan varautua ainakin joillain A2B2 suodattimella :D

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   31.10.24 18:33:15

"Jos miehen hengitys on hajuton, niin se tarkoittaa että hän on itse tehnyt sen hajuttomaksi, tai jotain on muuten vialla..."

Jos "itse tehnyt hajuttomaksi" tarkoittaa että hoitaa hygieniaansa alkeellisella tasolla, niin totta. Juuri niin tehdään suu hajuttomaksi.
Terve suu ei haise. Syy on aina joko sairaus tai hygienian laiminlyönti. Hampaiden harjaus 2 kertaa päivässä, hammasvälit kerran päivässä. Hammaslääkäri ja hammaskiven poisto 1-3 vuoden välein.

Päivämäärä:   31.10.24 18:47:29

"Niin no itse olen ollut mies vasta yli 30 vuotta, ja tiedän että se perustilanne on että se hengitys haisee, halusit tai et... Me myös piereskellään tahtomattamme"

Myös naisen "perustilanne" on se, että hengitys haisee. Siksi pestään suuta, että ei haisisi. Sinäkö et pese? "Luonnontilassa" ihminen on haiseva otus, mutta nykyään on meillä sellaiset peseytymismahdollisuudet, että terveen toimintakykyisen ihmisen ei ole pakko haista.

Ja ihan kaikilta ihmisiltä, myös naisilta, erittyy suolistokaasua, joka päivä. Normaalisti sitä kyllä pystyy ihminen, oli hän mies tai nainen, kontrolloimaan niin ettei aivan vapaasti piereskellä muiden seurassa, mutta esimerkiksi nukkuessa sitä kyllä pääsee, myös naisilta. Sinä et ilmeisesti kuitenkaan ole ikinä oppinut, että pieruja voi pidättää? Päästeletkö vaikka töissäkin, toivottavasti et missään asiakaspalvelussa ainakaan ole.

Päivämäärä:   31.10.24 19:00:45

.._-_.. näyttää olevan niitä miehiä, jotka luulevat ettei naisilla ole ruumiintoimintoja, siinä missä miesten on pakko levittää löyhkää ja likaa ympäristöönsä jatkuvasti. Nyt kerron jotain todella järkyttävää tälle nimimerkille: Naiset myös virtsaavat ja ulostavat eikä sekään haise ruusuille.

Naiset ovat vain oppineet poistamaan ja peittämään hajuja, jotkut kivikaudelle jääneet miehet taas eivät ole.

Lähettäjä: Hönkäys 
Päivämäärä:   31.10.24 21:23:56

Kiitos kommenteista. Ehkä mä tosiaan otan asian esille, selviääpähän ehkä mistä johtuu tai onko halukas asiaa selvittämään, mikäli ei ole vain hygienia juttu. Ei olla niin pitkällä, että tietäisin miehen suunhuolto rutiinit. Muuten siististä ja hajuttomasta olemuksesta olisin päätellyt että harjaa myös hampaansa, mutta mistäpä sen ikinä tietää. Mut tää haju on kyllä niin voimakas, että sellaisen kanssa ei huvita itse elää. Jos tää juttu kariutuu tähän, että tuon asian esille, niin ehkäpä mies saa ainakin vihjeen minkä vuoksi kenties muut mahdolliset intiimit suhteet saattaa tyssätä

Päivämäärä:   31.10.24 21:26:43

Hammaskivi ehkä

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   31.10.24 23:00:22

Syitä on monia, ei tosiaankaan aina ole puutteellinen hygienia. Mm. proput, jotkut sairaudet, kuiva suu, jotkut lääkitykset ja jotkut ruokavalioon liittyvät asiat voivat saada hengityksen haisemaan. Olen huomannut, että joillakin ihmisillä kahvin (erit. jos kahvissa myös maitoa) juominen saa hengityksen haisemaan pahalta, vaikka siis muuten nimenomaan tykkään kahvin tuoksusta.

Lähettäjä: kyllä vaan 
Päivämäärä:   31.10.24 23:12:14

Tarjoa ensin hänelle pastilleja ja havainnoi onko se vatsasta tulevaa, ehkä ruuansulatukseen viittaavaa.
Muuten hänellä on vanhaa ruokaa hampaitten välissä ja hammaslanka on pelastus ja hampaidenpesu.
Tai hänellä on tulehdus hampaissa, joka erittää todella pahaa hajua.
Vaikea kai sanoa, mutta ei sitä itse tiedä omaa hengitystään.

Lähettäjä: kyllä vaan 
Päivämäärä:   31.10.24 23:16:54

No minulle opetti hammaslääkäri taannoin, että suun pitää olla hieman avoin jolloin lihakset rentoutuvat , se on tärkeää, että sinne takimmaisiin hampaisiin pääsee harjalla. Hammaslanka on minulla jatkuvassa käytössä.
Suun ja poskien lihasten pitää olla rentoina, että saa vaivatta puhdistettua hampaat.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.