Lähettäjä: .
Päivämäärä: 31.10.24 14:37:38
Ajattelin vain, että olen introvertti joka viihtyy perheen kanssa eikä tykkää yllätysvieraista. Sitten mietin vieraitamme. Tätejä, setiä, serkkuja, työkavereita jne ja suurin osa heidän vierailuistaan ja yllätysvierailuistaan on olleet mahtavia! On syöty tuomiset tai otettu kahvia ja leipää tai jäätelöä, on istuttu, puhuttu ja naurettu! On kannettu puita ja ripustettu verhoja.
Sitten on tämä toinen porukka. Ihmisiä joita olen pitänyt ystävinä, kyläläisiä jne. Meille on tultu arvostelemaan, neuvomaan ja valittamaan, jos samaan aikaan on ollut muitakin, niin porukan vähennyttyä on alkanut heidän haukkumisensa. Minulle on myös kerrottu, miten minua ja perhettäni on sätitty sylki roiskuen kun emme ole olleet paikalla.
Tuo jälkimmäinen porukka on saanut minut kammoksumaan vieraita. Sukulaisia käy liian harvoin ja noita jälkimmäisiä liian usein että olisin tajunnut asian aikaisemmin.
Tästä lähtien aion kutsumalla kutsua kivoja vieraita ja muistutella heille, että ovet on auki tulla. Toisille aion tehdä arvomme selväksi ja ihan saavat suuttua ja lakata käymästä.
Toivottavasti meillä on kohta vieraita kuten lapsuudenkodissakin aina oli ja on.
Saatte haukkua :D
|