Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tajusin, miksen tykkää yllätysvieraista

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   31.10.24 14:37:38

Ajattelin vain, että olen introvertti joka viihtyy perheen kanssa eikä tykkää yllätysvieraista. Sitten mietin vieraitamme. Tätejä, setiä, serkkuja, työkavereita jne ja suurin osa heidän vierailuistaan ja yllätysvierailuistaan on olleet mahtavia! On syöty tuomiset tai otettu kahvia ja leipää tai jäätelöä, on istuttu, puhuttu ja naurettu! On kannettu puita ja ripustettu verhoja.

Sitten on tämä toinen porukka. Ihmisiä joita olen pitänyt ystävinä, kyläläisiä jne. Meille on tultu arvostelemaan, neuvomaan ja valittamaan, jos samaan aikaan on ollut muitakin, niin porukan vähennyttyä on alkanut heidän haukkumisensa. Minulle on myös kerrottu, miten minua ja perhettäni on sätitty sylki roiskuen kun emme ole olleet paikalla.

Tuo jälkimmäinen porukka on saanut minut kammoksumaan vieraita. Sukulaisia käy liian harvoin ja noita jälkimmäisiä liian usein että olisin tajunnut asian aikaisemmin.

Tästä lähtien aion kutsumalla kutsua kivoja vieraita ja muistutella heille, että ovet on auki tulla. Toisille aion tehdä arvomme selväksi ja ihan saavat suuttua ja lakata käymästä.

Toivottavasti meillä on kohta vieraita kuten lapsuudenkodissakin aina oli ja on.

Saatte haukkua :D

Re: Tajusin, miksen tykkää yllätysvieraista

Päivämäärä:   31.10.24 14:40:38

Pidän yllätysvieraita huonotapaisina. On kohteliasta ilmoittaa, jos aikoo vierailla, eikä paukata paikalle. Joo, meni ohi aiheen.

Lähettäjä: Neppu 
Päivämäärä:   31.10.24 14:51:08

Olen itse vähän kahden vaiheilla.

Kerrostalossa asuessani halusin kyllä mielellään tietää milloin joku aikoo tulla kylään.
Mutta maalla meillä on aina ovi auki, vierailijat yleensä tulevat vain sisään :D Mikäli ovi on lukossa niin sitten seuraavalla kerralla mainitaan, että käväsin mutta olitte poissa :D

Päivämäärä:   31.10.24 15:07:54

Piste, teille tulevat vierailijat varmasti ymmärtävät ilmoittaa tulostaan. Kaikkialla tuota ei kuitenkaan pidetä käytöstavattomuutena. Eivätkä varoittamatta poikkeavat yleensä ole vieraita tai odota erityiskohtelua.

Aloittaja, hyvä oivallus :)

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   31.10.24 16:03:37

Mua ihmetyttää yllätysvierailut, onko ihmiset aina kotona että se on edes mahdollista?

Meillä kotona lähinnä syödään ja nukutaan ja muuten ollaan ties missä.

En.myöskään tykkää yllätysvieraista, koska omat aikataulut menee pilalle, ei meillä ole tarjottavaa varalla ja koti usein sekaisempi, mitä haluaisin.

Lähettäjä: Heebo 
Päivämäärä:   31.10.24 16:06:59

Ei, me emme ole aina kotona. Silti meille saa tulla, kun ollaan. Moni soittaa tuolta tien päältä ja kysyy, olemmeko kotona, sillä vallantieltä tulee kuitenkin kymmenen kilometrin pisto suuntaansa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.