Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Oletteko saaneet etäsuhteen toimimaan?

Lähettäjä: ajatustenvanki 
Päivämäärä:   31.10.24 13:18:07

Tapahtui yllättävä "salamarakastuminen" kesäriennoissa, aloimme tapailemaan ja hyvin nopeasti seurustelemaan. Mies tuntuu sellaiselta josta olen koko elämäni haaveillut, luonne, kommunikaatio, kaikki ja hän myös sanoo ettei ole ennen kokenut vastaavaa.
Itseäni kuitenkin stressaa välimatka jota ravaamme puolin jos toisin, hän asuu toisella puolella suomea. Mies ei koe tätä ongelmaksi ja tsemppaa jatkuvasti kuinka saamme tämän kyllä onnistumaan. Ongelma on siis minun päänisisäinen, olen niin juurtunut kotiseudulleni että saan paniikin jos mietin että joudun muuttamaan ja jättämään ihan kaiken tutun ja turvallisen. Mies ei kyllä sitä ole minulta vaatinut, mutta kun mukana on myös lapsia tuntuu yhtälö mahdottomalta ja ettei tässä ole mitään järkeä. Vähiten haluan lasten kärsivän.
Kertokaapa ihanat miten olette saaneet etäsuhteet toimimaan, minkälaisia uhrauksia olette rakkauden eteen mahdollisesti tehneet jne. kaikki tarinat kiinnostavat.

Re: Oletteko saaneet etäsuhteen toimimaan?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   31.10.24 13:21:23

Hold your horses, jos olette kesällä vasta tavanneet, niin ei kai yhteen muutto ole vielä lähellekään ajankohtainen? Olette ja elätte, tuollainen suhdehan olisi aivan ideaali, kun voi nähdä vapaa-ajalla.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   31.10.24 13:23:18

Aika paha jos paniikki tulee jo muuton ajattelemisestakin, vaikka sellaista ei ole edes näköpiirissä vielä.

Päivämäärä:   31.10.24 13:25:32

Jotenkin sitä suojelee itseään, että kannattaako suhdetta jatkaa jos ajatuksentasolla ei näe mahdolliseksi yhdistää elämiä näin pitkän välimatkan takia. Se on totta, että tässä tosiaan ei ole kiire mihinkään.

Päivämäärä:   31.10.24 13:26:32

Onko etäsuhteessa siis muuta ongelmaa kuin se, että yhteenmuutto pelottaa? Onko pitempi etäsuhde sinulle täysin poissuljettu asia?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   31.10.24 13:27:51

"kannattaako suhdetta jatkaa jos ajatuksentasolla ei näe mahdolliseksi yhdistää elämiä näin pitkän välimatkan takia."

Elämä on täynnä riskejä. Voihan se olla, että teillä on ihana suunnitelma muuttaa yhteen joskus ja sitten eroattekin. Miettisitkö silloin, että kannattiko? Itse en henkilökohtaisesti näe, että se yhdessä asuminen olisi parisuhteen isoin tavoite tai joku merkki onnistumisesta. Elä hetkessä, nyt tuntuu hyvältä, se riittää.

Lähettäjä: Kolmas täti 
Päivämäärä:   31.10.24 13:30:12

Mikään kiire teillä ei ole minnekään. Näette, kun kerkiätte ja nautitte niistä hetkistä. Mutta pitää toki varautua siihen, että jokaista viikonloppua, vapaapäivää tai lomaa ette yhdessä vietä ja se on oltava molemmille okei. Lapset kun vielä menevät kumppanin edelle. Pitää olla tyytyväinen siihen omaan arkeensa, ja tapaamiset ovat sitten vain kirsikka kakun päälle.

Mutta faktahan on se, että harva pystyy ja haluaa elää etäsuhteessa vuosikausia. On ihan hyvä miettiä, mitä suhteen vakiintuminen ja syventäminen vaatii. Todennäköisesti jomman kumman muuttoa ennemmin tai myöhemmin, varsinkin, jos välimatka on pitkä eikä toisen luokse voi pujahtaa toista noin vain.

Päivämäärä:   31.10.24 13:30:52

Ei oikeestaan ole muuta ongelmaa kuin juuri tämä välimatka. Vähän yhteistä aikaa ja näkemisen kustannukset.

Totta, elämä on riskejä täynnä. Pitää vain yrittää oppia sietämään epävarmuutta ja oppia elämään hetkessä, kun kaikki on nyt hyvin. Kylläpä sitä itse saa lietsottua omaa pääkoppaansa vaikka millä kauhuskenaarioilla..

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   31.10.24 13:34:27

Te asutte sentään samassa maassa. Mulla tilanne, että molemminpuolista kiinnostusta miehen kanssa joka asuu toisella puolella maapalloa.

Mutta miksi sun pitäisi muuttaa, eikö mies voi muuttaa? Ei tuossa kai mikään kiire ole muuttaa, vai rassaako matkustelu niin paljon, että pysty nykyisellä tyylillä jatkamaan? Jos ei rassaa niin eikö voi nauttia nykyisestä tilanteesta, että näette säännöllisesti?

Päivämäärä:   31.10.24 13:42:25

On tietysti tärkeää tiedostaa, millaisen suhteen aidosti haluaa, mutta ehkä ei kannata panikoida muutaman kuukauden suhteessa vielä muuttoasioita. Juttele miehen kanssa tulevaisuudensuunnitelmista ja eri vaihtoehdoista.

Lähettäjä: R 
Päivämäärä:   31.10.24 13:43:57

Olin monta vuotta etäsuhteessa mutta sillä erotuksella, että asuttiin eri maissa. Euroopassa sentään kumpikin, mutta oli pakko lentää, jotta pystyi viettämään toisen kanssa aikaa. Tuohon verrattuna hieman naurattaa, kun jotkut valittavat, että "mä asun Helsingissä ja mies Turussa, ei tämä suhde voi ikinä toimia" :) (Enkä nyt sano etteikö teillä voisi olla oikeasti pitkä välimatka, jos toinen asuu vaikka etelässä ja toinen Lapissa).

Mutta juu, ei tuo minullakaan pidemmän päälle toiminut. Minun olisi lopulta pitänyt muuttaa ulkomaille maahan, johon minulla ei tuon miehen lisäksi ollut oikein mitään sidettä. Itselläni on kuitenkin elämä ja työ Suomessa. Oli suhteessa kyllä joitain muitakin asioita pielessä - ehkä jos ei olisi ollut, niin olisin voinut harkitakin vakavasti muuttoa.

Mutta tietysti myös ihan tavallinen suhde voi päättyä milloin tahansa, että eipä siinä. Miettisin kuitenkin kaksi kertaa, että mitä kaikkea olet valmis uhraamaan miehen eteen. Kun itse pohdin suhdettani, sanoivat jotkut tutut, että "jos rakastaisit miestä oikeasti, olisit valmis muuttamaan". Minä sanon että p*skat, jos ihmisellä ei ole kokemusta jatkuvasta lentelystä ja matkustamisesta niin ei hän voi oikein ymmärtää, miten raskasta se on pidemmän päälle. Ja muutenkin se on todella raskasta, että ei voi nähdä toista hetken varoitusajalla vaan kaikki pitää sopia kuukausia etukäteen. Etäsuhteessa pitää myös olla tosi selkeät sävelet yhdeydenpidon suhteen, koska kommunikaatio perustuu viesteille ja soittelulle. Siinä sitten sovit, milloin toiselle sopii joku puhelu työn ja kaiken muun elämän ohessa... Ei kiitos enää.

Lähettäjä: R 
Päivämäärä:   31.10.24 13:44:51

Ja tosiaan, pari kuukautta on ihan naurettavan lyhyt aika ja tutustutte vasta toisiinne. Katso nyt rauhassa miten teidän suhde etenee, älä mieti mitään yhteenmuuttoa vielä tässä vaiheessa.

Lähettäjä: ä 
Päivämäärä:   31.10.24 13:52:52

Pari vuotta etäsuhteessa. Mulle tämä sopii hyvin. En murehdi tulevaa, sen aika näyttää..

Lähettäjä: Zzz 
Päivämäärä:   31.10.24 13:55:46

Toimii se jos on oikean ihmisen kanssa. Itsellä oli suhde toisella puolella maapalloa olevaan mutta ihan muista syistä piti laittaa juttu poikki kuin välimatkan. Jolloin ei tuntunut enää oikealle uhrata itseään toisen ihmisen vuoksi, sen pitää silloin olla sen arvoista.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.