Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Markkinoinnin parissa työskentelevät

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   31.10.24 10:38:14

Haluaisitteko markkinoinnin parissa työskentelevät kertoa pohjakoulutuksenne ja työnkuvanne, mitä konkreettisesti teette? Mikä on näkemyksenne alan työllisyysnäkymistä, onko työllistyminen kovin vaikeaa tai onko jotain sellaista osaamista, joka erityisesti edesauttaisi työllistämistä? Olen kuullut myös sanottavan, että markkinointi ei sovi introvertille, ja haluaisin kuulla tästä alan ihmisten näkemyksiä. Olen itse introvertti, saan kyllä suuni auki tarvittaessa ja osaan kertoa mielipiteeni, osaan myös työskennellä ryhmässä, mutta mistään ylimääräisestä hölinästä ja ahkerasta verkostojen luomisesta en kyllä millään jaksaisi innostua.

Olen kiitollinen kaikesta mahdollisesta tiedosta, jota te alalla jo työskentelevät vaan haluatte jakaa ihmiselle, joka harkitsee tätä urapolkua!

  Re: Markkinoinnin parissa työskentelevät

Lähettäjä: ### 
Päivämäärä:   31.10.24 12:19:21

Olen markkinointiviestinnän tradenomi. Tällä työkokemuksella koulutuksella ei enää ole merkitystä, mutta ensimmäisiä työpaikkoja hakiessa, ja sen jälkeenkin haastavampiin tehtäviin pyrkiessä jäi aina KTM:ien jalkoihin. Olin aina se "hyvä kakkonen", kunnes sitten viimein tärppäsi ja pääsin oksalle, josta oli hyvä ponnistaa ylöspäin.

Ala on haluttu. Yhtä avointa työpaikkaa kohti on noin 300 hakijaa pk-seudulla. Jos yritykselle koittaa huonot ajat, niin hyvin usein markkinointi on se eka, mistä supistetaan.

Itsekin olen introvertti, ja piirre on iän karttuessa vahvistunut. Koen sen haitaksi kyllä joskus. En jaksaisi enää brainstormailua, workshoppeja jne. Toki onhan näitä muillakin aloilla/tehtävissä, harvassa asiantuntijatehtävässä voi välttyä kokonaan.

Vaikka työnkuvaan ei varsinaisesti kuuluisikaan mitään nettisivujen päivittämistä tai ylläpitoa, kuvankäsittelyä tai vastaavaa, niin kaikenlainen it-osaaminen ja erilaisten ohjelmien hallinta on ehdottomasti eduksi. Ainakin meillä täytyy presentoida paljon, ja silloin on hyvä pystyä näyttämään asioita käytännössä, vaikka varsinaisen työn toteuttaisi sitten lopulta joku muu. Samoin virheetön suomen kielen taito, sekä mahdollisimman laaja muu kielitaito. Riippuu paljon toimenkuvasta ja yrityksen toimialasta, mistä erityisosaamisesta olisi hyötyä.

  Re: Markkinoinnin parissa työskentelevät

Lähettäjä: ivar 
Päivämäärä:   31.10.24 12:34:20

Tyhjäntoimittajia INTO seinäjoki Talvella paikat ilmaisia,ei oo sitte muuta älynväläystä palkkansa eteen,jos on kerro..

  Re: Markkinoinnin parissa työskentelevät

Lähettäjä: ivar 
Päivämäärä:   31.10.24 12:37:29

Kyseessä toripaikat....

  Re: Markkinoinnin parissa työskentelevät

Lähettäjä: Just 
Päivämäärä:   31.10.24 13:03:24

Miten muuten te markkinointia työksenne tekevät nukutte yönne? Eikö ole jotenkin sielua syövää markkinoida ihmisille jotain täysin turhaa paskaa mitä kukaan ei tarvitse? Eikö omatunto kolkuta, kun yritätte saada ihmisiä kuluttamaan enemmän, vaikka maapallo nitisee liitoksistaan ja päin vastoin ihan jokaisen pitäisi pyrkiä vähentämään kulutusta? Eikö ahdista tehdä jotain lyhytnäköistä turhuutta, joka palvelee vain talouskasvua, kun oikeasti pitäisi herätä tajuamaan miten vakava ilmastokriisi onkaan ja päättäjien pitäisi keskittyä torjumaan vääjäämätöntä katastrofia eikä hekumoida kulutusjuhlalla?

  Re: Markkinoinnin parissa työskentelevät

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   31.10.24 13:06:12

Valmistuin kesäkuussa markkinoinnin tradenomiksi. Oon introvertti, opinnoista ja työharjottelusta tykkäsin kovasti ja motivaatiota olis vaikka muille jakaa. En näe, että miksei introvertti pärjäisi ja viihtyisi näissä hommissa.
Työllistyminen tuntuu tosin mahdottomalta (työttömänä nyt n. 4 kk), kaikkiin avoimiin paikkoihin on satoja hakijoita ja joudut vieläpä kilpailla yliopistokoulutettujen kanssa. Valitettavasti tämän työllistymisongelman (ja harkkapaikkoihin on ihan sama taistelu, joillain viivästyy valmistuminen tämän takia) takia en voi suositella ainakaan tradenomiopintoja, kun tradenomeista on ylitarjontaa ja työttömäksi valmistuminen suht todennäköistä. Yrittäisin suoraan päästä opiskelemaan kauppatieteitä yliopistoon, ja jos ovet ei aukea niin hakeutuisin muulle alalle.

  Re: Markkinoinnin parissa työskentelevät

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   31.10.24 13:10:04

"Miten muuten te markkinointia työksenne tekevät nukutte yönne? Eikö ole jotenkin sielua syövää markkinoida ihmisille jotain täysin turhaa paskaa mitä kukaan ei tarvitse? Eikö omatunto kolkuta, kun yritätte saada ihmisiä kuluttamaan enemmän, vaikka maapallo nitisee liitoksistaan ja päin vastoin ihan jokaisen pitäisi pyrkiä vähentämään kulutusta?"

On ehkä turhan yksioikoista nähdä markkinointi vaan jonain turhan paskan ja tavaran markkinointina. Me ollaan palveluyhteiskunta, täällä markkinoidaan paljon palveluita, tapahtumia, ihan luonnonsuojelu- ja ympäristöjärjestöillä on markkinointia. Myydä ja markkinoida voi myös aatetta, vaikka perinteisesti se markkinointi nähdään jonkun konkreettisen tavaran markkinointina.

  Re: Markkinoinnin parissa työskentelevät

Lähettäjä: W 
Päivämäärä:   31.10.24 13:27:12

Kannattaa harkita kaksi kertaa. Työttömyys on erittäin suurta, paikkoja hakee aina satoja henkilöitä.

  Re: Markkinoinnin parissa työskentelevät

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   31.10.24 13:37:30

"Eikö ole jotenkin sielua syövää markkinoida ihmisille jotain täysin turhaa paskaa mitä kukaan ei tarvitse? Eikö omatunto kolkuta, kun yritätte saada ihmisiä kuluttamaan enemmän, vaikka maapallo nitisee liitoksistaan ja päin vastoin ihan jokaisen pitäisi pyrkiä vähentämään kulutusta?"

Öh siis anteeksi mitä? :D Sekoitat nyt iloisesti markkinoinnin ja mainonnan ja muutenkaan et näytä ymmärtävän yhtään, mitä markkinointi on.

Itse teen B2B-markkinointia verkkopalveluita myyvässä IT-alan yrityksessä. Vissiin on turhaa paskaa, että yrityksillä ja organisaatioilla on verkkosivuja ja verkkopalveluita. Verkkopankit, julkisen liikenteen sovellukset, kaupungin tarjoamat digipalvelut... ihan turhaa. Kaadetaan koko internet ja palataan jonnekin 1600-luvulle!

Vaikka tekisin B2C-markkinointia ja tekisin jotain kampanjoita kuluttajatuotteille, niin miksi ihmeessä omatunto kolkuttaisi? Yritysten tehtävä on tuottaa voittoa. Me ei eletä kommunismissa.

  Re: Markkinoinnin parissa työskentelevät

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   31.10.24 14:05:53

"Eikö ole jotenkin sielua syövää markkinoida ihmisille jotain täysin turhaa paskaa mitä kukaan ei tarvitse? Eikö omatunto kolkuta, kun yritätte saada ihmisiä kuluttamaan enemmän, vaikka maapallo nitisee liitoksistaan ja päin vastoin ihan jokaisen pitäisi pyrkiä vähentämään kulutusta?"

Kuinka kertoa ettei tiedä markkinoinnista mitään kertomatta ettei tiedä markkinoinnista mitään...

Markkinointia tehdään aivan kaikenlaisissa organisaatioissa ja kaikilla sektoreilla, mukaan lukien esimerkiksi kolmannen sektorin voittoa tavoittelemattomat järjestöt ja vaikkapa julkisen sektorin kuntamarkkinointi. Lisäksi nykyaikaisen ja ammattitaitoisen markkinoinnin tavoite ei ole saada ihmisiä ostamaan turhaa paskaa, jota kukaan ei tarvitse, vaan päinvastoin ottaa selvää kuluttajien/asiakkaiden/asukkaiden/younameit todellisista tarpeista (tämä onnistuu esimerkiksi markkinatutkimuksen ja asiakastyytyväisyyden avulla) ja mukauttaa palvelu- tai tuotevalikoimaa näiden tarpeiden perusteella. Asiakkaiden tarpeet siis ohjaavat tuotekehitystä eikä niin päin, että ensin keksitään jokin tuote ja sitten mietitään, että mitenkäs ihmiset saisi huijattua tätä ostamaan.

  Re: Markkinoinnin parissa työskentelevät

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   31.10.24 19:56:20

Työtilanne huono, en suosittele.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.