Lähettäjä: ###
Päivämäärä: 31.10.24 12:19:21
Olen markkinointiviestinnän tradenomi. Tällä työkokemuksella koulutuksella ei enää ole merkitystä, mutta ensimmäisiä työpaikkoja hakiessa, ja sen jälkeenkin haastavampiin tehtäviin pyrkiessä jäi aina KTM:ien jalkoihin. Olin aina se "hyvä kakkonen", kunnes sitten viimein tärppäsi ja pääsin oksalle, josta oli hyvä ponnistaa ylöspäin.
Ala on haluttu. Yhtä avointa työpaikkaa kohti on noin 300 hakijaa pk-seudulla. Jos yritykselle koittaa huonot ajat, niin hyvin usein markkinointi on se eka, mistä supistetaan.
Itsekin olen introvertti, ja piirre on iän karttuessa vahvistunut. Koen sen haitaksi kyllä joskus. En jaksaisi enää brainstormailua, workshoppeja jne. Toki onhan näitä muillakin aloilla/tehtävissä, harvassa asiantuntijatehtävässä voi välttyä kokonaan.
Vaikka työnkuvaan ei varsinaisesti kuuluisikaan mitään nettisivujen päivittämistä tai ylläpitoa, kuvankäsittelyä tai vastaavaa, niin kaikenlainen it-osaaminen ja erilaisten ohjelmien hallinta on ehdottomasti eduksi. Ainakin meillä täytyy presentoida paljon, ja silloin on hyvä pystyä näyttämään asioita käytännössä, vaikka varsinaisen työn toteuttaisi sitten lopulta joku muu. Samoin virheetön suomen kielen taito, sekä mahdollisimman laaja muu kielitaito. Riippuu paljon toimenkuvasta ja yrityksen toimialasta, mistä erityisosaamisesta olisi hyötyä.
|