Lähettäjä: Kuukuna
Päivämäärä: 31.10.24 09:01:46
Minulla on ihana, fiksu ja kaikin puolin kelpo mies, mutta yhdessä asiassa hänen aivot vaan jotenkin tuntuu tilttaavan. Tätä ei onneksi tapahdu usein, mutta ärsyttää, varsinkin kun tajuaa kuulemma toimintansa typeryyden eikä silti lopeta.
Ihmisten (ja varsinkin naisten) ulkonäön arvostelu. Esimerkiksi eilen olin Zoomilla tekemässä koulun ryhmätyötä ja tauolla ollessani näytölleni oli jäänyt opiskelukaverini profiilikuva. Mies sitä vilkaisi ja totesi "on periaatteessa nätti nainen mutta ei osaa kyllä yhtään poseerata kuvissa, näyttää feikiltä". V1ttuunnuin tästä, vastasin että jos ei ole mitään hyvää sanottavaa niin voisi olla vaikka hiljaa. Mies oli tästä reaktiostani ihmeissään, eihän tämä nainen hänen kommenttiaan kuullut ja miten se muka voisi loukata ja on se nyt kun mitään ei saa enää sanoa jne.
Muutenkin hänellä on välillä tapana kommentoida tuntemattomien ulkonäköä inhottavaan sävyyn, joskus esim uimarannalla kerran oikein tuuppi minua että katso katso, hyi kun on kauhean laiha nainen tuossa. Sanoo sentään hiljaa ja minulle kahden kesken eikä huutele törkeyksiään suurempaan ääneen.
Tapa on minusta todella inhottava, olen tästä hänelle sanonut ja kuulemma ymmärtää mutta jatkaa silti. Ei minua haittaisi jos hän kommentoisi positiivisesti vaikka tyyliin "olipas siinä kiva kampaus/hyvännäköinen takki/hieno tatska" tai vastaavaa, sellaista mitä voisi sanoa päin naamaakin.
En minä tiedä mitä tällä aloituksella haen. Ehkä vahvistusta sille, että minulla on oikeus vaatia nelikymppiseltä mieheltä edes sen verran käytöstapoja, ettei ainakaan minun kuulteni harrastaisi tuota. Tai sitten olen huumorintajuton nillittävä femakkoämmä, joka ei yhtään tajua että pojat on poikia niinku.
Mitäpä te tästä ajattelette?
|