Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Gilmore Girls ja Lorelai

Lähettäjä: Herramunjeesus 
Päivämäärä:   30.10.24 21:50:04

Aloitin katsomaan uudestaan Gilmore Girlsin jaksoja ja siis voi herramunjeesus miten toi Lorelai on noin ärsyttävä? Todella itsekeskeinen hahmo.

Mä muistin jotenkin, et tää olis ollu hyvän mielen mukava sarja mut nyt vaan viduttaa, kun tätä katsoo :D kohtalotovereita?

Re: Gilmore Girls ja Lorelai

Lähettäjä: Tavis 
Päivämäärä:   30.10.24 21:57:14

Minua triggeröi liikaa sen naisen todella toksinen äitisuhde. En pystynyt katsomaan paria jaksoa kauempaa. Niin ja siis olihan se nainen itsekin aivan tollo. :D

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   30.10.24 21:59:43

Ja rory on pick me girlien kuningatar ja aina muita ylempänä

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   30.10.24 22:09:03

Niin tai sitten maailma muuttuu eikä aina peökästään hyvään suuntaan. Miten nyt tästäkin sarjasta onnistutaan triggeröitymään?

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   30.10.24 22:14:15

Höh, mun mielestä aivan ihana sarja. Rory on yksinäinen, mutta löytää kyllä myöhemmin ystäviä.
Lorelai on joo vähän pöhelö, mutta hyvällä tavalla. Pitää bisnekset pystyssä. Emily on kammottava, mutta väläyttelee välillä parempaakin puolta.

Nimenomaan hyvän mielen sarja: ei ruumiita, verta, huumeita saati nykyajan ihmeitä ilmastonmuutosta ja älypuhelimia. Valkoisella keskiluokalla meni mukavasti. Shoppailukin oli sallittu.

Mä katsoin koko sarjaa ekan kerran vasta 2 v sitten.

Lähettäjä: Pöllö 
Päivämäärä:   30.10.24 22:17:44

Aloittajan kanssa samat fiilikset. Tykkäsin sarjasta silloin kun se tuli telkkarista. Nyt katsoin sen Netflixissä olevan jatkosarjan ja tv:stä uusintoja niin ei vaan pysty katsomaan. Lotelai ja Rory ovat molemmat todella ärsyttäviä, aaargh!

Lähettäjä: Muu 
Päivämäärä:   30.10.24 22:25:48

Mutta Luke on namu.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.10.24 22:36:14

Tätä sarjaahan ei ole aikoinaan tarkoitettu katsottavaksi maratonitahtia vaan suunnilleen sen yhden jakson verran viikossa. Sama ongelma on monissa muissakin vanhemmissa sarjoissa, että ne eivät välttämättä toimi nykyisessä katselukulttuurissa, jossa sarjoja katsellaan yhteen putkeen. Kieltämättä Lorelai on varsinkin isompina annoksina välillä vähän liikaa... Mutta tyypillä on kyllä ihan selvä ADHD: elää kofeiinilla ja roskaruualla, kaoottinen taloudenpitäjä, impulsiivinen, ajattelematon, hyperaktiivinen ja kieli toimii välillä liiankin vikkelästi :D

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   30.10.24 22:49:15

Joo, mäkään en jaksa Lorelaita:D Emily ja Richard on mun lemppareita.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   30.10.24 22:52:04

Just ihana aivot narikkaan -sarja! :D Kahdesti oon katsonut läpi, ekan kerran vissiin n.6v sitten ja toisen kerran pari vuotta sitten.

Mä poden joskus itsemyötähäpeää Lorelain vuoksi, koska oon liiaksi samankaltainen. Ja ärsyynnyn siksi, kun siinä on ne samat huonot puolet ku itessä. Argh. Ja kyllä, minulla on ADHD.

Päivämäärä:   30.10.24 23:08:11

Minulla itsellänikin on ADHD. Olen siis tuo ensiksi ADHD:n esille tuonut piste. Mutta ehkä juuri noiden Lorelain piirteiden takia joskus aikoinaan ihastuinkin sarjaan. Silloin en toki ollut saanut vielä diagnoosia enkä muutenkaan tiennyt mistään kirjainyhdistelmistä mitään, mutta jotain tuttua tuossa Lorelain hahmossa oli. Ja silloin parikymmentä vuotta sitten ei kauheasti ollut represantaatioita ADHD-naisista populaarikulttuurissa, että jollain tavalla tuo osui syvälle sieluun...

Ja kyllä, tästä huolimatta Lorelai ON välillä ärsyttävä. :D

Lähettäjä: ---------- 
Päivämäärä:   31.10.24 04:01:44

Itse katsoin sarjaa silloin kun se tuli tv:stä onko siitä se parikymmentä vuotta. Tykkäsin hirveästi kun siinä on niin kaverillinen äiti-tytär suhde ja se asuinpaikan yhteisöllisyys johon mahtuu kaikenluonteista ihmistä.
Kun pari vuotta sitten katsoin uudestaan niin itseäni enemmän ärsytti Rory, kun toiselle olisi kaikki mahdollisuudet tarjolla ja sitten menee teinelemään :D
Itse haluaisin enemmän olla kuin Lorelai, täysin oma itsensä joka pistää menemään ja silti saanut luotua itselleen hyvän elämän.

Lähettäjä: goo 
Päivämäärä:   31.10.24 08:25:20

Minäkin tykkäsin tästä sarjasta aikoinaan. Nyt kun yritin katsoa, niin ei vaan pysty. Päähenkilöt ovat ärsyttäviä, mutta eniten häiritsee se nopea ja erittäin epäuskottava dialogi. Ei kukaan keskustele tuolla tavalla kuin Rory ja Lorelai.

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   31.10.24 08:30:44

Ei kukaan pysty enää tuollaiseen dialogiin kun kaikilla on naama puhelimessa.

Päivämäärä:   31.10.24 08:48:52

Aloin vähän aikaa sitten katselemaan, sarja olikin ihan erilainen mitä olin kuvitellut. Todella höösäävää välillä, mikä alkoi ärsyttää. Nyttemmin siihen liioiteltuun lapsellisuuteen suhtautuu vain huvittuneesti, ei edes yritä ottaa sarjaa mitenkään vakavasti. Sillä tavoin jaksaa katsella. Lorelai on aikuinen lapsi ja se Snooki on rasittavin kaikista. Lane ja Luke omasta mielestäni järkevimmät.

Enkä siis pysty katsomaan mitään viime vuosina tuotettuja komedia sarjoja, mun mielestäni ne on liian rasittavia :D

Päivämäärä:   31.10.24 08:57:16

Siis katsotteko te vain sarjoja joissa kaikki ihmiset ovat täydellisiä? :D minun mielestäni on juuri kiva että on sarja jossa oikeasti epätäydelliset ja välillä äärimmäisen epärationaaliset ihmiset elävät elämäänsä johon kuuluu todellisia ihmissuhdeongelmia ja kaiken maailman koukeroita. En usko että sarjan tekijöiden tarkoituksena oli luoda täydellisiä hahmoja vaikka moni herkästi tulkitsee GG:n näin.

Lähettäjä: koo 
Päivämäärä:   31.10.24 09:17:13

Sama. Tuo sarja oli aikoinaan yksi lemppareista mutta nyt kun yritin alkaa katsomaan uudestaan niin mieli tekee repiä silmät päästä, niin sairaan raivostuttavia ja ärsyttäviä hahmoja. Tuntuu, että kenelläkään ei ole selkärankaa, paitsi Lukella.

Mutta aika kultaa muistot ja kun se aikoinaan tuli telkkarista niin olin itse teini. Vähän sama kun aikoinaan ei pystynyt seuraamaan mitään ajankohtaisohjelmia ja nykyään katson melkein vain niitä.

Lähettäjä: huhe 
Päivämäärä:   31.10.24 13:05:28

Lähettäjä: .
Päivämäärä: 31.10.24 08:57:16

Siis katsotteko te vain sarjoja joissa kaikki ihmiset ovat täydellisiä? :D minun mielestäni on juuri kiva että on sarja jossa oikeasti epätäydelliset ja välillä äärimmäisen epärationaaliset ihmiset elävät elämäänsä johon kuuluu todellisia ihmissuhdeongelmia ja kaiken maailman koukeroita. En usko että sarjan tekijöiden tarkoituksena oli luoda täydellisiä hahmoja vaikka moni herkästi tulkitsee GG:n näin.

minusta GG on hyvä, ja tottakai kaikki siinä mokailee välillä. Lorelain vanhemmat on kyl usein next level hirviövanhempia

Lähettäjä: Tavis 
Päivämäärä:   31.10.24 13:52:29

Ei niiden hahmojen tarvitse täydellisiä olla. Mutta mikä on sellaisen ohjelman viihdearvo, jossa päähenkilöt ärsyttävät jaksosta toiseen? Ei yhtään mikään. Vähän kuin katsoisi tietovisaa, jossa joka vastaus on aina väärin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.