Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mikä tietokonetuoli lyhyelle?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.10.24 21:10:29

Pelituoleja olen katsellut kun näyttävät mukavilta mutta ne taitaa olla enimmäkseen isokokoisille miehille suunniteltuja, niihinhän uppoaa tämmöinen puolitoistametrinen nainen. En ole mitenkään kovin ahkera tietokoneen käyttäjä mutta ehkä pari kolme kertaa viikossa tulee käytettyä muutamien tuntien ajan.

Re: Mikä tietokonetuoli lyhyelle?

Lähettäjä: Lapset 
Päivämäärä:   31.10.24 11:13:40

Huonekaluliikkeen lasten puolelta, jos haluat sellaisen, että ylettyy jalat maahan ja selkä selkänojaan saman aikaisesti.

Päivämäärä:   31.10.24 12:28:45

Mene koeistumaan niitä pelituoleja. Tai tuoleja ylipäätään. Ainakin Giganteissa ja Prismoissa on montaa sorttia ja toki Iskut jne.

Tuolin korkeudella ei sinänsä ole väliä jos pöydässä ei ole säätövaraa, ainoa mitta mikä merkkaa on se, että miten ergonomiseen asentoon saat yläkropan. Minulla on jaloille jakkara

Lähettäjä: xx 
Päivämäärä:   31.10.24 12:35:44

Jos et erityisesti halua just pelituolia, en näe mitään syytä miksi kannattaisi sellainen ostaa. Ennemmin ostaisin tavallisen toimistotuolin. Mitä enemmän rahaa toimistotuoliin laittaa, sen enemmän on säätövaraa ja ne on suunniteltu paremmin erilaisille ihmisille. Valitettavasti en tosin tähän hätään osaa suositella tiettyä merkkiä tai mallia.

Pelituolit on yleensä suhteessa kalliimpia, koska niissä on tietysti käytetty rahaa tietynlaiseen designiin ja säätövaraa voi olla yllättävänkin huonosti. Ellei tietysti laita rahaa ihan tolkuttomasti.

Mutta noin vähällä käytöllä ostaisin itse ihan jonkun tavallisen toimistotuolin. Jalkojen alle tarvittaessa jakkara tai sitten jos on pöytä jonka saa laskettua riittävän alas, huolehtii että tuolinkin saa riittävän alas.

Noin vähällä käytöllä en nyt lähtisi ihan hirveästi miettimään sen kummempia. Enemmän menisin sen mukaan mikä tuoli näyttää kivalta ja missä nyt lyhyellä testauksella on hyvä istua.

Lähettäjä: Essi 
Päivämäärä:   31.10.24 12:39:36

Tarviiko noin vähällä käytöllä mitään ihmeellistä tuolia? Ja kokeilemalla se paras tuoli löytyy jos haluaa sellaisen hommata.

Mulla käytössä normi ruokapöydän tuoli ja teen töitä etänä ja välillä ollut opiskelut päälle, joten istumista tietokoneen ääressä on ollut. Nykyään teen töitä pääsääntöisesti seisten, mutta välillä tulee istuttuakin.

Päivämäärä:   31.10.24 17:31:42

Pöytä on säädettävä. Tällä hetkellä istun ruokapöydän tuolilla mutta sillä tulee selkä kipeäksi.

Päivämäärä:   31.10.24 18:02:36

Pelituoleissa on ongelma myös että selän muotoilu on miesten mitoissa eli itsellä kaartuu aivan liian korkealle

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.