Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Puolison viikonloppu kaveriporukalla ja valehtel

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.10.24 17:48:14

Olemme puolisoni kanssa minä 32v ja hän 27v. Yhdessä oltu muutama vuosi ja yhdessä asuttu puoli vuotta. Puolisoni jäi suhteemme alkuaikoina kiinni useamman kerran pienistä valheista, asiat oli sinänsä mitättömiä, mutta hän valehteli. Reilun vuoden oltuanme yhdessä hän kertoi, että on valehdellut mulle alusta asti monista asioista, koska halusi yrittää tehdä muhun vaikutuksen. Suurinosa asioista on ollut sinänsä turhia, jotka eivät olisi vaikuttaneet minun mielipiteeseensä hänestä millään lailla mutta ne on olleet valheita. Kävimme asiasta terapiassa sekä yhdessä että molemmat yksin ja hän on luvannut olla rehellinen kaikesta. Sovimme, että yksikin valhe, niin tämä on tässä.
Tässä pieni alustus, vaikka itse asia ei täysin tähän valehteluun liity.

Puolisollani on useita erilaisia kaveriporukoita, joita minä en tunne. Olen ilmaissut, että haluaisin heihin tutustua. Muutaman hänen kaverin olen nähnyt. Viimeksi kun heillä oli kesällä tämän tähän aiheeseen liittyvän porukan kanssa tapaaminen, niin yritin kysyä, olisinko saanut tulla mukaan, mutta kuulemma heidän porukkaan ei ketään ulkopuolisia tule. Ei kuulemma kenenkään muunkaan puolisot ole paikalla. Että kuskiksi kelpaan ja moi voin sanoa, mutta muuten ei ole asiaa. Minulle jo tämä on outoa, sillä olen aiemmin tottunut siihen että tottakai puolisot halutaan tutustuttaa kavereihin ja kaveriporukoista voi muodostua yhteisiä. En tarkoita, että minun tulisi tuppautua jokaiseen tapahtumaan mukaan, mutta haluaisin tutustua heihin.

Kyseessä on vanha lukioaikainen porukka, jolla näkevät 1-2 x vuodessa viikonlopun ajan. Nyt puolisoni ilmoitti, että tammikuussa ovat lähdössä tällä porukalla pe-su mökille. Porukassa on sekä naisia että miehiä. En tiedä miksi, mutta mulle iski tästä aivan kamala olo. En halua kieltää miestä lähtemästä, mutta mulle heräsi kauhea epäluottamus häntä kohtaan, että mitä jos siellä tapahtuu vaikka jotain ja on minulle epärehellinen. En tunne ketään tämän porukan kavereita (en ole koskaan edes tavannut yhtäkään heistä) ja tämä lisää selkeästi minun epäluottamusta. Yritin miehelle tätä selittää, että hänen historian takia tämä aiheuttaa mulle todella vahvasti epämiellyttävää ja mustasukkaisia tunteita. Kerroin, että oloni varmasti olisi helpompi, mikäli tuntisin edes tuota porukkaa. Tähän vastasi, että joskus myöhemmin voin tutustua, mutta tällaiseen reissuun ei ole asiaa. Yritin ehdottaa, että minua myös helpottaisi, jos olisi vaikka vaik yhden yön reissussa, se että kaksi yötä on jollain kaveriporukalla mökillä kännäämässä mulle täysin vieraiden ihmisten kanssa tuntuu vaan tosi pahalta. Hänen vastaus on tähän, että mun mustasukkaisuuden takiako hän ei saisi mennä minnekään. Mä taas koen tän niin, että kun tätä luottamusta yritetään rakentaa takaisin, niin lähdettäisiin pienin askelin ja esimerkiksi tosiaan hän vaikka tutustuttaisi mut heihin, niin lisäisi sitä luottamusta.

Olenko minä kohtuuton? Tässä menkkapäissäni tunnehöyryissä mietin, että olenko mä tässä se joka käyttäytyy ja ajattelee oudosti vai kuulostaako tämä muillekkin sellaiselta että ”ihan aiheesta” tästä haluan keskustella ja olen pahoittanut mieleni.. tuli varmasti sekava teksti, ehkä tästä jotain tolkkua saa.

Re: Puolison viikonloppu kaveriporukalla ja valehtel

Lähettäjä: pim 
Päivämäärä:   30.10.24 17:56:58

Vitsit mikä saalis!

En kattelis päivääkään.

Lähettäjä: Kikka 
Päivämäärä:   30.10.24 18:02:16

Ymmärrän tunteesi ja ajatuksesi, ja jos olisin puolisosi, tekisin jonkun näistä, mikä nyt on mahdollista:
1. Esittelen sinut kyseiselle porukalle ennen reissua
2. Mikäli matka mökille ei ole kamalan pitkä, sinä mukaan pe-illaksi ja yöksi kotiin, jos kerta ei yöksi voi jäädä. Saattaisin lähteä kanssasi samaa matkaa
3. Jäisin vain yhdeksi yöksi
4. En lähtisi ollenkaan

Lähettäjä: Kikka 
Päivämäärä:   30.10.24 18:03:16

Puolisosi tulee ymmärtää että hän on itse rikkonut luottamuksesi ja sen rakentaminen tarvitsee konkreettisia tekoja. Ei vain puhetta.

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   30.10.24 18:05:15

Ja katot tollasta? Miksi, maailma on miehiä täynnä!

Päivämäärä:   30.10.24 18:30:15

Mitä nyt taas.

Eihän tuossa ole järjen hiventäkään. Haluaa vaan touhuta omiaan, sekoilla ties kenen kanssa, ja vaimoke istuu kotilieden äärellä sekoiluja häiritsemättä. Juu ei kuule, mieti nyt itsekin.

Päivämäärä:   30.10.24 18:32:54

Pettämisestä ei ollut kyse valehtelussa ja varsinaista pettämistä en tässäkään kai pelkää mutta jotain epäluottamusta kyllä..

Lähettäjä: TuiTui 
Päivämäärä:   30.10.24 18:38:16

Sun ajatukset ja perustelut 100% järkeviä, mutta tuhlaat niitä täysin väärään ihmiseen. Parhaimmillaan tuo saa tyydytystä siitä, että olet epävarma ja tulee vain kasvattamaan näitä tunteita sinussa & syyllistämään sinua täysin luonnollisista tunteista epäluotettavalla ja epäkunnioittavalla käytöksellään.

Pistä äijä pihalle vkl-reissun aikana.

Lähettäjä: Mutteri 
Päivämäärä:   30.10.24 18:40:53

Yksi eksä oli tuollainen! Tosiaan ihan eksä on.

Tässä on kyllä kaksi puolta. Ei omien tunteiden takia voi toista noin rajoittaa eikä kieltää reissuja ja tekemisiä. Olet itse vastuussa omista tunteistasi.

Toisaalta sitten mies valehtelee, hyppää noilla retkillä kuin sinkku ja selvästi haluaa "teiniseukata" eikä seurustella ja sitoutua kuin aikuiset.

Ongelma on enemmän se, että teillä on erilaiset tarpeet ja toiveet elämästä ja parisuhteesta. Maailmassa on myös aikuisia miehiä, jotka arvostaa sitoutunutta parisuhdetta.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   30.10.24 19:00:27

Wtf. Eräs nuoruuden poikaystäväni oli samankaltainen, aivan kiero päästään. Ehdotin joskus että voitaisiin mennä isommalla kaveriporukalla syömään, olisi mukava tutustua. Sanoi että " mitä sä luulet mun kavereiden kanssa tekevän, laitatte hiuksia yhdessä vai?". Kerran tapasin nämä kaverit sitten illanistujaisissa ja lopputulos oli se, että kaikki naiset lähtivät yhdessä johonkin eikä kukaan puhunut minulle mitään vaikka yritin. Kuitenkin tuo mies halusi tavata minun kavereistani ja tulla mukaan. Kertoili myös "laajoista kaveripiireistään" mitä ei kyllä koskaan näkynyt.

Jos ihan oikeasti haluat olla onnellinen niin jätä tuollainen mies Haloo. Ja ala elämään.

Päivämäärä:   30.10.24 20:01:17

No siinä mielessä on kohtuutonta että ei voi odottaa kerran tai kaksi kertaa vuodessa tapaavan kaveriporukan hukkaavan sitä vähäistä tapaamisaikaansa mihinkään kumppaneiden tarkastuskäynteihin. Myös reissun lyhentämisen vaatiminen on typerää, siksi että tapaamiset on muutenkin ja harvinaisia ja siksi ettei se tapaamisajan lyhentäminen estä miestä tekemästä typeryyksiä eli siitä ei edes ole ns. hyötyä.

Parasta vain pistää lusikat jakoon kun kuulostaa niin hankalalta koko suhde, tuon miehen kaltainen valehtelija ei tule muuttamaan tapojaan joten turha kärvistellä epäluuloissaan kotona toivoen miehen tarjoavan jotain vakuutteluja.

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   30.10.24 20:04:54

Jos puoliso yrittää tehä suhun vaikutuksen valehtelulla niin ehkä se häpeä kavereitaan eikä halua sun niitä siksi tapaavan.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   30.10.24 20:06:22

"Parasta vain pistää lusikat jakoon kun kuulostaa niin hankalalta koko suhde, tuon miehen kaltainen valehtelija ei tule muuttamaan tapojaan joten turha kärvistellä epäluuloissaan kotona toivoen miehen tarjoavan jotain vakuutteluja."

Näin. Valitettavasti nyt tuli liian keskenkasvuinen versio kehiin..

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   30.10.24 20:22:00

Ysärillä opiskelin ammattiin ns kurssikeskuksessa, ja tietyn porukan kanssa muodostui tiivis ystäväpiiri. Oltiin 20-50 vuotiaita, minä nuorimmasta päästä. Koulutuksen loputtua pidettiin "luokkakokouksia" vaikka kuinka pitkään, jopa kaksi kertaa vuodessa, osa kokoontuu luultavasti vieläkin.
Kumppaneita ei kemuihin tuotu, se oli ihan selviö ja sanaton sopimus. Paitsi eräs rouva tuli joskus miehensä kanssa, se oli vaivaannuttavaa, eniten myrtsinä oli rouva itse eikä ukollakaan hauskaa ollut kun ei ymmärtänyt sisäpiirivitsejä.

Lähettäjä: Hmmm 
Päivämäärä:   30.10.24 23:11:31

Tässä sekoittuu nyt kaksi asiaa, sinun epäluottamuksesi mieheen ja tämä reissu. Normaalissa parisuhteessa tuollaisen tapaamisen ei pitäisi olla mikään ongelma. Epäluotettamuksen vuoksi se sinulle kuitenkin on. Parisuhde perustuu luottamukseen ja koska teillä sitä ei ole, sinun kannattaa erota. Tulevaisuus tulee olemaan täynnä tilanteita, joissa tunnet mustasukkaisuutta tai haluaisit kieltää miestä menemästä tai asetat hänelle ehtoja. Se ei ole tervettä. Tämä ei ole mikään puolustus miehen käytökselle vaan ihan vaan fakta kertomasi perusteella. Mies ei kuulosta sinulle oikealta.

Meillä oli erittäin tiivis amk-vuosikurssi ja nähdään muutaman vuoden välein edelleen viikonlopun kestävällä mökkireissulla. Kokoonpano vaihtelee, koska kaikki eivät aina pääse. Siellä ei ole koskaan ollut kenenkään puolisot mukana (paitsi omani, koska tutustuttiin ko. vuosikurssilla) ja olisi outoa jos tulisi. Toki ok, jos jonkun puoliso olisi kuskina ja tulisi esittäytymään, mutta se että jäisi kuuntelematta meidän muisteloita olisi outoa.

En tunne tai ole koskaan nähnyt osan puolisoita tai lapsia. Osan puolison olen joskus silloin opiskeluaikana tavannut / tutustunut ja osan häissä olen saanut olla mukana. Osa pitää tiiviisti yhteyttä toisiinsa ja näkee useamman kerran vuodessa. Minä en oikeastaan tapaa juuri ketään kuin ehkä työn kautta joskus, kun asun etäällä muista. Koskaan noissa tapaamisissa ei ole tapahtunut mitään, mistä kenenkään pitäisi olla mustasukkainen. Jos eroaisin ja minulla olisi uusi puoliso, olisi itsestään selvää, että hän ei ole tervetullut tapaamisiin, enkä kyllä häntä varmaan alkaisi erikseen kenelläkään esitellä, koska tapaan opiskelukavereitani harvoin. Enkä kyllä katselisi kumppania, joka alkaisi rajoittaa menemistäni tai sitä ketä saan tavata. Ero kuulostaa oikealta ratkaisulta.

Lähettäjä: cel 
Päivämäärä:   31.10.24 07:24:49

Olet siis miehelle nro 2, ystävät ovat nro 1.

Haluatko olla kakkonen?

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   31.10.24 07:27:14

Et voi parisuhteessasi hyvin. Se on jo syy erota.

Päivämäärä:   31.10.24 07:34:38

Vapauta luontoon. Sano sille ettei oo pakko olla sun kanssa.

Lähettäjä: s 
Päivämäärä:   31.10.24 07:38:43

Luottamus meni siinä vaiheessa, kun valehteli tehdäkseen vaikutuksen sinuun. Sille ei enää mikään terapia mitään voi. Ei muuta kuin kohti uusia seikkailuja.

Kieltämättä outoa, jos et tunne kumppanisi kavereita, tunnetko sukulaisia? Ei sinun kannata tunkea kaveriporukkaan, jossa ei ole muidenkaan puolisoita. Se kaveriporukan reissu on aivan eri asia , mutta yleinen luottamuksen menetys vaikuttaa epäluuloisuuteesi.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   31.10.24 07:51:06

Mä en tunne mun puolison kavereita, olen tavannut muutaman ja meidät on esitelty, mutta ei sen kummempaa. Hänen kaveripiirissä sekä miehiä että naisia.
Ei oo ees ikinä tullu mieleen ettei voisi kavereitaan tavata ilman minua.

Jos et luota puolisoosi, on parempi lähteä eri teille ja etsiä kumppani johon voi luottaa.

Lähettäjä: —- 
Päivämäärä:   31.10.24 07:55:21

” Et voi parisuhteessasi hyvin. Se on jo syy erota.”

Tämä.

Et voi vaatia miestä ottamaan sinua mukaan tuollaiseen reissuun! Se on sen porukan reissu ja jos he kollektiivisesti haluavat tavata vain toisiaan ja muistella menneitä, sä oisit kyllä niin ylimääräinen porukassa. Et ymmärtäisi sisäpiirivitsejä ainoana ja roikkuisit miehessä. Eri asia, jos he päättäisivät, että kaikki voivat tuoda puolisonsa. Lisäksi miestäsi katsottaisiin varmaan hyvin kieroon, jos edes ehdottaisi tuovansa tyttiksen moiseen tapaamiseen.

Miksi muuten edes roikut tuossa suhteessa? Luottamus on parisuhteen perusta ja se ei ole ollut teillä koskaan kunnossa.

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   31.10.24 08:14:50

Jos puolisoa ei voi päästää kaveriporukalla mökille ettei se vaan petä tai vedä överikännejä, on aina erota. Ei tuollaisessa suhteessa kuulu olla.

Jos ei luota, ei luota.

Itse en todellakaan edes kysyisi lupaa puolisolta tuollaiseen viikonloppuun. Eikä hänen tarvitse minulta pyytää lupaa. Toki ollaan molemmat luottamuksen arvoisia.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   31.10.24 08:22:05

Omasta kokemuksesta: älä jatka suhdetta jos mies ei ylpeänä esittele sinua kavereilleen. Älä myöskään jos mies valehtelee ja haluaa mennä missä aita on matalin.

Syy voi olla mikä vaan tai tilapäinen, mutta aina löytyy uusi syy ei ikinä tule yhteistä elämää.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   31.10.24 08:28:09

Onko muilla mökkireissulla puolisoita mukana, sellaisia jotka ovat tulleet porukan ulkopuolelta siis? Jos ei kellään muullakaan ole, niin sinänsä ymmärrettävää että tehdään reissu sillä porukalla. Jos taas on muiden puolisoita otettu mukaan, on älytöntä ettei sinun miehesi sua suostuisi ottamaan.

Päivämäärä:   31.10.24 08:34:16

Mä en ole tälle reissulle mitenkään tunkemassa mukaan. Lähinnä olen tuonut ilmi, että haluaisin tutustua näihin ihmisiin kenen kanssa viettää viikonloppuja, että se voisi lisätä mun luottamusta häneen, kun tietäisin millaisessa porukassa hän viikonloppuja viettää. Porukassa mukana myös hänen joku ”vanha säätö”. Kertomansa mukaan missään heidän tapaamisissa ei ole puolisoita mukana.

Ja hänessä on paljon todella hyvää, siksi mä olin ja olen valmis tekemään kaikkeni että luottamus palautuisi ja suhde toimisi. En ennen tätä aikoihin ollut edes huomannut, että asia mua vielä vaivaisi, tuli itsellenikin aika puun takaa nämä näin vahvat mustasukkaisuuden ja epäluottamuksen tunteet.

Päivämäärä:   31.10.24 08:49:37

Puolisoni on vähän sellanen ajattelematon ja tekee monesti asioita ilman että ajattelee. Tämä kai on se mitä eniten pelkään, että ”vahingossa” tekee jotain mitä ei ajattele.. en siis suoraan pelkää sitä että mitenkään tarkoituksella pettäisi, mutta nään niin tilanteen että humalassa ”vahingossa” ajattelemattomuuttaan sitten tekeekin jotain mikä ei olisi ok..

Lähettäjä: Jooh 
Päivämäärä:   31.10.24 08:50:30

Taas on vissiin miehet todella vähissä. Ei vastaavasti käyttäytyvää naistakaan kyllä viitsisi katsella. Eli ihan sama kumminpäin tuossa nuo 'roolit' menisi.

Lähettäjä: koo 
Päivämäärä:   31.10.24 10:14:34

Mä olen ehkä vähän huono kommentoimaan mutta olen 50v ja ollaan mieheni (55v) kanssa oltu yhdessä kohta 30 vuotta. Mutta siis, alkuaikoina meillä oli omat kaveriporukat, tehtiin toki asioita yhdessä mutta mies meni omien kavereidensa kanssa ja viettivät mökkiviikonloppuja kun oltiin alle 30-vuotiaita. Itsekin menin kavereiden kanssa ja saatoin olla melkein koko viikonlopun Ypäjällä jossain hevostapahtumassa. Se oli normaalia. Välillä riideltiin ja oltiin laittamassa lusikoita jakoon kun puhelimiin tuli viestejä eri sukupuolta olevilta vanhoilta säädöiltä tai lukioaikaisiltä tyttö-/ poikaystäviltä mutta loppu viimein kaikista näistä selvittiin keskustelemalla.

Muistan hyvin elävästi kun mieheni oli joku 29-30v ja hän kerran yhden mökkiviikonlopun jälkeen totesi, että ei saamari, hän ei enää jaksa tuota kännäämistä ja krapulapiereskelyjä. Eli jossain kohtaa ne miehet aikuistuvat ja havahtuvat siihen mitä ympärillä on. Lisäksi hän jossain kohtaa pohti kun muutama lapsuudenaikainen kaveri on sen verran surkeassa jamassa taloudellisesti ja henkisesti, että hän ei itse sitä halua. Toki edelleen hän käy kerran vuodessa yhden kaveriporukan kanssa mökillä, saunovat, laittavat ruokaa ja juopottelevat mutta sen verran maltillisesti, että ikinä ei ole tullut sunnuntaina kotiin krapulassa. Ja se on mulle ihan fine, jokaisella pitää olla myös niitä ystäviä ja kavereita, niin mullakin on ja olisi tosi surkeaa jos miehelläni niitä ei olisi.

Lähettäjä: R 
Päivämäärä:   31.10.24 10:17:46

Kuulostaa ihan hirveältä suhteelta. Ei ole todellakaan normaalia sanoa _omalle kumppanille_ että ei, et pääse mukaan viettämään viikonloppua etkä saa tutustua kavereihini!

Teidän suhteenne on muutenkin alkanut ihan vääristä lähtökohdista, eli valehtelusta. En olisi mennyt mihinkään terapiaan alun perinkään vaan lopettanut suhteen heti kun mies jäi kiinni valehtelusta.

Lähettäjä: RR 
Päivämäärä:   31.10.24 12:08:24

Aloittaja, seurustelet henkisesti teini-ikäisen kanssa. Mies elää edelleen nuoruuttaan, hän ei ole aikuistunut, eikä todellakaan halua sitoutua vakavasti, vaan näyttää jatkavan samalla tyylillä, kuin parikymppisenä. Kuka aikuinen ihminen tuollaisen kanssa jaksaa olla? Päästä lapsi vapauteen ja etsi kumppaniksi aikuinen, vastuuntuntoinen ihminen.

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   31.10.24 12:20:29

Joko luotat kumppaniisi tai et. Mutta itse en pyytäisi häntä eroamaan vanhoista kaveriporukoistaan, ellei hän ole siihen henkisesti valmis. Joillekin ne ovat niin tärkeitä. Sen sijaan itse miettisin kestänkö vai lähdenkö muihin maisemiin. On ihan mahdollista, ettette ole toisillenne riittävän tärkeitä.

Lähettäjä: Neppu 
Päivämäärä:   31.10.24 12:31:27

” Tässä sekoittuu nyt kaksi asiaa, sinun epäluottamuksesi mieheen ja tämä reissu. Normaalissa parisuhteessa tuollaisen tapaamisen ei pitäisi olla mikään ongelma. Epäluotettamuksen vuoksi se sinulle kuitenkin on. Parisuhde perustuu luottamukseen ja koska teillä sitä ei ole, sinun kannattaa erota. Tulevaisuus tulee olemaan täynnä tilanteita, joissa tunnet mustasukkaisuutta tai haluaisit kieltää miestä menemästä tai asetat hänelle ehtoja. Se ei ole tervettä. Tämä ei ole mikään puolustus miehen käytökselle vaan ihan vaan fakta kertomasi perusteella. Mies ei kuulosta sinulle oikealta. ”

100% tämä.

Lähettäjä: Ee 
Päivämäärä:   31.10.24 13:00:11

Omalla elämänkokemuksella sanoisin, että kannattaa luottaa siihen omaan tunteeseen. Samoin kyllähän tuo ihmisestä kertoo, että haluaa kertoa valheellisia totuuksia itsestään, vaikka ne valheet olisivat kuinka pieniä. Kyllä mä näkisin siinä sen verran red flag etten jäisi epävarmuuden verkkoon tuhlaamaan vuosiani.

Lähettäjä: —- 
Päivämäärä:   31.10.24 13:49:13

Se piti myös sanoa, että jos oisin miehesi kaveri, niin ei mua vois tippaakaan kiinnostaa tutustua sinuun. Ei siksi, että sinussa AP ois vikaa, mutta miksi tulisin tutustumaan jonkun kaverin tms. puolisoon, jota en ehkä koskaan myöhemmin tapaisi (jos sen kaverinkin näen ehkä kerran vuodessa)? Ihmettelisin edes, että sellaiseen pyydettäisiin mukaan. En koe olevani vastuussa kaverien parisuhteista ja tuollaisesta tapaamisesta tulis helposti fiilis, että tyttis on pakottanut järkkäämään tapaamisen ja on parisuhteen Justiina ja/tai hyvin epävarma.

Lähettäjä: Häh 
Päivämäärä:   31.10.24 14:08:54

"hyppää noilla retkillä kuin sinkku ja selvästi haluaa "teiniseukata" eikä seurustella ja sitoutua kuin aikuiset."

Minä olen ehdottomasti "teiniseukkaaja" jos aikuisten seurustelu ja sitoutuminen tarkoittaa, että mitään ei voi tehdä itsekseen, omia kavereita ja menoja ei saa olla ja kaikkialle on mentävä yhdessä kuin jotkut siamilaiset kaksoset. Jos puoliso vaatisi tuollaista, suhde olisi siinä. Hakekoon jonkun huonoitsetuntoisen, jolle kumppani ja parisuhde on maailman keskipiste ja mitään muuta ei ole edes olemassa.

"tuollaisesta tapaamisesta tulis helposti fiilis, että tyttis on pakottanut järkkäämään tapaamisen ja on parisuhteen Justiina ja/tai hyvin epävarma."

Tämä. Itse en edes menisi, mitä minä tekisin ventovieraiden ihmisten kanssa, jotka ovat tunteneet toisensa jo pitkään, ei olisi yhteisiä puheenaiheita, vaivaantunutta smalltalkia? Vai pitäisikö sinne mennä hinkkaamaan miestä, ettei mahdolliset kaverinaiset yritä sitä? Jos luottaisin mieheeni niin vähän, en olisi hänen kanssaan enkä muutenkaan ole kiinnostunut kyttäämään ketään - jos haluaa pettää niin tekee sen kyllä vaikka työmatkalla. Olisi myös todella noloa ailuisen naisen olla epävarma miehessä roikkuja, sellaisille naureskellaan ja epävarmuus on muutenkin ominaisuus, joka ei viehätä ihmisiä.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   31.10.24 14:12:21

Ymärrän tunteesi, olkn itsekkin suhteessa jossa miehellä oli tapana livautella valkoisia valheita milloin mistäkin. Jäi usein kiinni, riitelimme, ja hän raivosi että miksi riehun niin pienestä asiasta jolla ei ole merkitystä. En koskaan saanut häntä ymmärtämään et kyse ei ole siitä asiasta itsestään, vaan siitä että mies valehtelee vaikka ei olisi mikään tarve tai pakko valehdella.
En eronnut samasta syystä kuin sinä "on niin paljon hyvääkin".
Mutta jatkuva valehtelu tuhosi luottamuksen perustan. Aloin samalla tavalla stressaamaan kuin aloittaja, koko ajan paheni se minun mustasukkaisuus, puoliso alkoi sitten entistä enemmän valehdella välttääkseen konfliktit, ja lopulta tulos oli toksinen kierre missä molemmat voi pahoin.
Onneksi lopulta erosimme mutta jälkikäteen jos itseäni voisin neuvoa, olisin neuvonut lähtemään völittömästi kun kumppani ekan kerran valehteli, vaikka se asia itsessään oli melko mitätön.

Sinun mustasukkaisuus tulee syvenemään, se ei tule helpottamaan. Miehellä ei ole keinoja joilla helpottaisi sinun oloa. Se ei auta, vaikka tutustuisit kavereihin. Jos hänen eks säätö on mukana, on ihan sama vaikka tuntisit hänet, se ei estä sinun epävarmuutta. Eikä se kavereiden tunteminen estä myöakään pettämistä.
Jos mies on ns tarinaseppo niin pettää kyllä mennen tullen, ei tunne huonoa omatuntoa jos valehtelu on hänelle muutenkin helppoa ja osa luontoa.
Lisäksi olet menossa jo kohti sitä "hullun mustasukkaisen akan" leimaa, ja trust me. Et halua saada sitä leimaa. Et vielä ymmärrä sitä itse, koska olet hädissäsi ja haluat helpottaa hätääsi ja epävarmuuttasi keinolla millä hyvänsä.

Ainut ratkaisu on ero. Luottamus ei palaa, et opi luottamaan mieheen, ja epävarmuutesi tulee pahenemaan ja koskee kohta miehen kauppareissujakin. Ja vain siksi, että et voi luottaa miehen sanaan koska hän valehtelee pienistäkin asioista.

Neuvon sinua että jätä mies, ja etsi se luotettava peruskallio mies johon luonnostasi luotat.
Tuo suhde ei toimi, eikä tule toimimaan. Ei se koskaan toimi noiden valehtelijoiden kanssa.

Omat epäilykseni kävivät toteen miehen tavasta toimia eron jälkeen, reissutyö ja olin todella mustis aina kun oli esim samalla paikkakunnalla kuin eksänaä, pelkäsin että tapaa eksänsä.
Erottuamme mies hommasi uuden suhteen j asuu tämän naisen kanssa. Ja työreissuilla, jotka suuntautuvat minun suuntaan, tämä samainen mies yeittää päästä minun luokse kylään hän vanhoja aikoja muistelemaan. Eli haluaa pettää nykyistään. Eli 100%varmasti petti myös minua. Intuitioni oli oikeassa siis, ja niin on sinunkin. Usko intuitioon, mieS pettää sinua aivan taatusti, mutta älä erehdy jäämään korjaamaan tai vaatimaan muutosta, usko intuitioon niin että lähdet suhteesta vaikka fyysisiä todisteita pettämiselle ei olisikaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.