Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Muita jotka ei voi käydä kerranviikossa kaupassa

Lähettäjä: suru 
Päivämäärä:   30.10.24 17:04:03

Ei vaan onnistu, ostokset hurahtaa alas samana päivänä. Kuitenkin hävettää ostaa joka päivä kaupasta jotain :((

Re: Muita jotka ei voi käydä kerranviikossa kaupassa

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   30.10.24 17:11:47

Jos ostat viikon ostokset niin miten ihmeessä saat ne tuhottua yhdessä päivässä??

Lähettäjä: suru 
Päivämäärä:   30.10.24 17:12:16

Koska bulimia.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   30.10.24 17:14:19

Etkö osaa suunnitella ostoksia? Vaikea kuvitella, että joku söisi vaikka pussillisen perunoita, paketin riisiä, 5 kg vihanneksia, juustokimpaleen, leikkelepaketin, 300 g lohta, 400 g jauhelihaa ja paketin broileria päivässä...

Lähettäjä: Pullo 
Päivämäärä:   30.10.24 17:19:15

Minäkin käyn useamman kerran viikossa kaupassa. Olen huono suunnittelemaan viikon syömisiä, ja joku asia on kuitenkin aina loppu. :D Ei kaupassa käymistä tarvitse hävetä.

Saatko hoitoa bulimiaasi? Se olisi hyvin tärkeää.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   30.10.24 17:24:54

No aika hurjalta kuulostaa, jos viikon ruuat vetää yhdessä illassa :O toivottavasti saat tarvitsemaasi apua!

Meillä käydään 2x viikko siksi, että tuoretuotteet olisi tuoreita ja koska kävellen ei viitsi raahata kerralla niin paljon.

Lähettäjä: Pompula 
Päivämäärä:   31.10.24 08:59:55

Mitä pahaa on käydä kaupassa päivittäin tai useamman kerran viikossa? Itse käyn kaupassa aina kun tarvitsee, vaikka kahdesti päivässä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   31.10.24 09:16:49

Jos sulla on bulimia, niin ehkä on parempikin, jos käyt kaupassa usein ja ostat vain päivän-parin sapuskat? Toivottavasti olet jo hoidon piirissä. Tsemppiä.

Päivämäärä:   31.10.24 09:20:37

Entisenä bulimikkona sanoisin että hae apua ja älä osta niitä oksennusruokia. Itsellä oli erityisesti ne tietyt ruuat mitä piti oksentaa. On ihan ok ostaa päivän ruuat kerralla, eikä kaupan kassaa kiinnosta. Käythän tsekkaamassa hampaasi kerran vuodessa? Itsellä yksi hammas hajosi suuhun bulimiasta johtuen ja kiille ei koskaan korjaannu.

Lähettäjä: ,.-,.- 
Päivämäärä:   31.10.24 09:35:56

Mä käyn varmaan joka päivä kaupassa eikä ole tullut mieleenkään, että siinä olisi jotain hävettävää. No, vähän poikkeavaksi tunnen itseni joulun alla kun kaikilla muilla on täydet kärryt ja mulla korin pohjalla muutama ostettava :D Mutta en näköjään osaa suunnitella viikon ruokalistaa. Joskus yritin, mutta sitten tekikin mieli jotain muuta kuin se mitä olin suunnitellut ja löysin itseni kaupasta taas.

Tuon aloittajan ongelman kanssa onkin varmaan parempi, että käyt kaupassa vaikka kaksikin kertaa päivässä ja ostat puolen päivän syötävät.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   31.10.24 09:49:03

Jos on bulimia niin eikö olekin järkevää ostaa vaan yhden päin syötävät ja syödä ne.

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   31.10.24 09:52:30

Minulla tuo syömishäiriö tekee sen että saatan aloittaa aina uuden dieetin tai ruokavalion ja sitten väsyn siihen ja jääkaaappi/ kylmiö on täynnä elintarvikkeita joita ei ehkä ehdi käyttää.
On ahdistava päivä niin saatan normaalin ruuan lisäksi ostaa pari pussia karkkia jotka saa sitten oksennettua helposti pois.

Lähettäjä.. 
Päivämäärä:   31.10.24 10:09:11

Bulimia kaipaa hoitoa. "Terveenä" tuollaista ahmimista ja oksentelua ei tajua. Toivottavasti suru saa bulimiaansa auttavaa hoitoa.

En ymmärrä mitä hävettävää päivittäisessä kaupassa käynnissä on? Kaupaanhan lähdetään kun kotoa puutuu jotain.
Kaukana kaupasta asuvan pitää katsoa jääkaappiin ja ruokakomeroon ostoslistaa kirjoittaessa. Ja katsoa maitopurkin, makkaran ja leipäpussin päivämäärät kaupunkiin tai kaupan suuntaan lähtiessä.

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   31.10.24 10:12:16

Minä en ole toipunut bulimiasta vaan se oireilee kausittain. On käyty terapiat, on ollut lääkitykset jne.
Saattaa mennä useampi kk tai jopa puoli vuotta etten oksenna mutta sitten on taas kausia että oksennan viikoittain. Olen jo keski-ikäinen.

Lähettäjä: eräs 
Päivämäärä:   31.10.24 10:12:43

Ensinnäkin, surullinen asia on se, että sinulla on bulimia! Sama se, vaikka kävisit viisi kertaa päivässä kaupassa -hyvähän se on kauppiaan kannalta. Itse voin käydä pari kertaa päivässä kaupassa, ajan ohi, ei ole iso juttu. Lisäksi minulla on arkisin lounasetu käytössä, joten se on pakkokin käyttää päivä kerrallaan.

Hae apua bulimiaan. Tuo kauppa-asia ei ole ongelmasi.

Päivämäärä:   31.10.24 10:14:50

Et tietenkään käy kerran vikkossa kaupassa tuossa tilassa. Soita terveyskeskuksesi ajanvaraukseen ja pyydät päästä lääkäriin bulimian takia.

Et ole ainoa joka siitä kärsii. Eikä ole noloa käydä joka päivä kaupassa. Harva muutekaan oikeasti käy kerran viikossa kaupassa, useimmiten haetaan täydennystä keskellä viikkoa. Ja veikkaisin, että suurin osa ihmisistä käy ainakin lähes päivittäin kaupassa.

Lähettäjä: s 
Päivämäärä:   31.10.24 10:47:39

Et voi olla tosissasi. 7 litraa maitoa, 7 leipää, 7 päivän hedelmät, tuoretuotteet, ruuanlaittotarpeet päivässä?! Et millään edes ehdi syödä ja oksentaa päivässä paria kauppakassillista ruokatarpeita.

Todellinen ongelmasi on syömishäiriö, joka ei ratkea käymällä kaupassa vain kerran viikossa eikä sillä, että käyt joka päivä. Joku muu ratkaisu siihen on löydyttävä. Osta sellaisia ruoka-aineita, jotka eivät ole sellaisenaan syötäviä vaan pitää valmistaa jotenkin. Ei sitten mene kerralla kaikki.

Päivämäärä:   31.10.24 11:17:13

Mä käyn 2-3 kertaa viikossa kaupassa. Kaksi kertaa kunnolla ja kolmas kerta on jos onkin joku yllättäen loppu tai unohtunut.

Mutta aloittajan ongelma on terveydellisiä ja tarvitsee hoitoa.

Päivämäärä:   31.10.24 11:19:39

Bulimia sikseen mutta itsekin saatan käydä useasti kaupassa, koska teen pienehköjä ruokamääriä kerralla. Kyllästyn samaan ruokaan äkkiä.

Lähettäjä: nona 
Päivämäärä:   31.10.24 11:24:45

Ensin iso halaus, toivon syvästi että saat apua. Toimivaa apua. Aina on toivoa <3
Ja toiseksi, ei ole mikään pakko löydä kaupassa kerran viikossa. Käyt vaikka joka päivä, jos se toimii sinulle parhaiten! Ei sille ole mitään normia montako kertaa viikossa ihminen saa löydä ostoksilla. Itsekin käyn melkein joka päivä, ihan vaan koska en tiedä mikä minäkin päivänä minulle maistuisi.

Lähettäjä: ****** 
Päivämäärä:   31.10.24 11:29:33

Mä käyn monta kertaa viikossa ostoksilla, sillä tämänhetkisessä elämäntilanteessa ei oikein jaksa suunnitella syömisiään kovin pitkälle. En ole vähään aikaan tehnyt oikeaa ruokaa kotona, ostan vain muutamaksi päiväksi jotain helppoa syömistä mitä ei tarvitse valmistaa sen kummemmin.

Lähettäjä: Neppu 
Päivämäärä:   31.10.24 12:03:25

” Todellinen ongelmasi on syömishäiriö, joka ei ratkea käymällä kaupassa vain kerran viikossa eikä sillä, että käyt joka päivä.”

Vau, oletpa varsinainen älykkö. Kyllä, bulimia on syömishäiriö, jos et sitä aikaisemmin tiennyt.

Lähettäjä: —- 
Päivämäärä:   31.10.24 12:08:53

Itse käyn päivittäin kaupassa, mutta eri syystä. En yleensä tiedä tulevan viikon aikatauluja lainkaan, joten ostan vaan sen verta ruokaa mitä sinä päivänä syön. Pakkasessa myös hätävarana kasviksia, keittotarpeet, jotain kanaa, kebabbia ja kalaa. Jos ostaisin viikon tarpeet, puolet vois mennä pilalle, jos tuleekin lähtö reissuun tai kuten nyt että töihin lähden aamulla kuudelta, syön töissä 2 lämmintä ateriaa ja tulen kotiin kympiltä illalla. Ei siinä enää kotona syödä. Korkeintaan suihku ja nukkumaan.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   31.10.24 13:21:57

On ihan ok käydä kaupassa useamman kerran päivässä tai kerran kuussa, ihan mikä kenellekin parhaiten sopii. Minä käyn noin kerran viikossa, kun matkaa kertyy yli 20 km suunta. Yleensä yhdistän kauppareissun johonkin muuhun syyhyn lähteä liikkeelle. Jos kauppa olisi kävelymatkan päässä kävisin varmaan useammin ja rahaa luultavasti kuluisi enemmän. Päivittäin tudkin kävidin, en erityisemmin nauti kauppareissuista.
Bulimiaan kannattaa hakea apua, mutta hävetä tuota ei tarvitse.

Lähettäjä: hohh 
Päivämäärä:   31.10.24 13:33:04

No en todellakaan osta viikon ruokia kerralla. Sellainen viikottainen ruokien suunnittelu olisi todella ahdistavaa, ja ruokaa menisi hukkaan, kun todellista kulutusta on melko vaikeaa arvioida. Perheessä on vain kolme henkeä: vanhemmat ja teinipoika, ja välillä teini kavereineen syö aivan kaiken, ja välillä ruokaa ei tunnu menevän ollenkaan. Välillä mies on reissutöissä viikolla pari päivää, välillä teini on kavereidensa luona, ja kaiken huipuksi itse olen tiukalla ketoruokavaliolla, joten syön ihan eri ruokaa kuin muut.

Käyn tosi mielelläni kaupassa useamman kerran viikossa ja aina tarpeen mukaan. Varsinkin näin maaseudulla asuvana ja etätöitä tekevänä se illan kauppareissu saattaa olla jopa päivän piristys, kun pääsee ihmisten ilmoille! Kauppaan on matkaa n. 15km, eikä se ole ollenkaan paha.

Lähettäjä: Eläkkeellä 
Päivämäärä:   31.10.24 14:27:05

Joka päivä monta kertaa.Veikkauksia tehtävä pitkin päivää ja muutenkin on kiva olla katselemassa ihmisiä.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   31.10.24 17:16:52

Mä käyn melkein joka päivä kaupassa ostamassa yhden tai vajaan kassillisen ruokaa. En vain osaa (tai välitä) suunnitella tarpeeksi. Ei ole koskaan kuitenkaan tullut mieleen hävetä. Ei ketään kiinnosta, eikä kukaan huomaa, paljonko käyn kaupassa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.