Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Raskaus, kihomadot (häätö)

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   30.10.24 16:56:49

Olen raskaana ja vaikuttaisi siltä, että olen saanut kihomatotartunnan. Oletteko syöneet raskaana pyrviniä? Onko jotain parempaa vinkkiä häätöln raskaanaolevalle?
Entä voivatko nuo aiheuttaa jotakin riskejä?

Re: Raskaus, kihomadot (häätö)

Lähettäjä: Mimmi 
Päivämäärä:   30.10.24 16:58:57

Soita sinne raskaana olevien lääkeneuvontaan niin ei mene arvailuksi.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   30.10.24 17:18:42

Mulle kirjoitettiin resepti Vermox lääkkeeseen raskausaikana

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   31.10.24 10:29:04

Kihomato tarttuu ja lisääntyy vain kädestä suuhun reittiä. Katkaise tuo reitti, niin lähtee itsestään ajan kuluessa ilman lääkkeitä. Eli älä ikinä laita kättä suuhun. Syö leivät, hedelmät yms käsin syötävät ruuat haarukalla tai kumihanskat kädessä. Hankaa kynney kynsiharjalla useita kertoja päivässä.
En ole lääkevastainen, mutta kun lapsillani oli jo 15 vuotta sitten kihomatoja, kyllästyin tehottomaan pyrviniin. Em keinoilla loppui kihomatokierre.

Lähettäjä: s 
Päivämäärä:   31.10.24 10:43:27

Aikuinen ihminen pääsee kihomadoista eroon hyvällä hygienialla - siis koko perheen hygienialla! Pese kädet huolellisesti jokaisen vessakäynnin jälkeen äläkä koske mihinkään ruokaan tai pane suuhusi edes makeista tai mitään pesemättömillä käsillä. Vaihda petivaatteet ja pidä muutenkin tehokkaampaa siivousta niin pitkään, että pääset niistä eroon.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   31.10.24 12:28:37

Sekä iltaisin kun bärse alkaa kutista, niin käyt saippulla pesemässä sen peräluukkusi suihkussa ihan pohjia myöden ja niin monta kertaa kun tarvitsee (=kunnes ei kutise enää). Ne madot tulee iltaisin sinne munimaan ja se luikertelu siellä aiheuttaa kutinaa.

Ja erittäin hyvä käsipesu, myös kynsien alta harjalla, sen suihkun jälkeen ja uudet kalsongit jalkaan ja ne jalassa olleet kalsarit ilman ylimääräistä pöllyttelyä suoraan pesukoneeseen.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   31.10.24 12:31:08

Pese kädet vessakäynnin jälkeen niin että hankaat kynnen alusetkin kynsiharjalla. Loppuu kierre.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.