Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Keski-Euroopan joulutorit

Lähettäjä: Tunnelma 
Päivämäärä:   30.10.24 15:51:10

Löytyisikö kokemuksia/vinkkejä matkaan joulun alla. Ystävän kanssa matkustaisin, max 5 vrk ja kohde sisältäisi tosiaan joulutorin kauniissa ympäristössä, vanhassa kaupungissa yms.

Itse en niin ole joulutorin perään, toki ajankohdan tunnelmaan sopii. Kaipaisin siis muutakin nähtävää, historiaa, taidetta, kauniita maisemia yms. Ei kuitenkaan laskettelumatkaa, joten alppikylät ehkä poissuljettuja.

Inssbruckin lähettyvillä ja Etelä-Saksassa olen matkustanut kesäaikaan, mutta kyseiset maat sopivat kyllä. Esim. Itävallasta Wien? Entä onko Sveitsistä kokemusta? Tai ihan mistä vaan :)

Ystävälle tärkeintä se joulutori ja loma eli mulle olisi kiva löytyä muutakin.

Re: Keski-Euroopan joulutorit

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   30.10.24 15:52:59

Onko Budapest-Bratislava liian blaah?

Lähettäjä: Ra 
Päivämäärä:   30.10.24 15:54:25

Riippuu vähän budjetista ja persoonasta. Itäblokin maissa on tunnelmallisia toreja ja parempaa ruokaa ja ylipäätään edullisempaa ja rennompaa kuin jossain Wienissä.

Päivämäärä:   30.10.24 15:54:38

Dresdenissä oli myös hieno.

Lähettäjä: Hilla 
Päivämäärä:   30.10.24 15:59:14

Wien on ihana kaupunki! Historiaa ja taidetta riittää katsottavaksi, vanha kaupunki on myös todella kaunis.

Lähettäjä: Tunnelma 
Päivämäärä:   30.10.24 16:03:09

Budjetti on sellanen "perus keskiverto". Ei viiden tähden hotellia, ei halvinta mahdollista. Hyvä ruoka on ehdottomasti plussaa. Shoppailumatka ei ole kyseessä kumpasellekaan.

Wienistä olen joo kuullut, että moni on jotenkin pettynyt kohteeseen. Kiitos ehdotuksista!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.10.24 18:14:32

Kölnissä ainakin hieno joulutori. Alueella myös puhutaan hyvin englantia.

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   30.10.24 18:57:21

Mun mielestä Prahassa on upea joulutori, ja kaupunki muutenkin näkemisen arvoinen jos ei ole käynyt.

Päivämäärä:   30.10.24 18:59:03

Minua harmittaa vieläkin, kun veli asui Prahassa ja tunki aina joulun seutuun Suomeen. Olisin halunnut viettää siellä joulua mutta kuitenkin perheen kanssa.

Lähettäjä: Neppu 
Päivämäärä:   30.10.24 19:26:34

Minäkin olisin ehdottanut Kölniä. Tunnelma on aivan ihana ja torin suljettua illalla meno vielä jatkuu.
Mutta kaikki joulutorit saksassa on todella ihania.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.