Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Matkatavarat kun lentoyhtiö vaihtuu

Lähettäjä: Blondi 
Päivämäärä:   30.10.24 12:39:41

Suunnittelen lomaa pidemmälle ja lento tulee olemaan välilaskun kanssa joka tapauksessa. Vaihtoehtona on vaihto saman lentoyhtiön koneeseen Euroopassa ja tässä ei tietenkään tarvitse ruuman matkalaukusta itse huolehtia vaidon aikana.

Toinen vaihtoehto on lentää alkumatka toisen lentoyhtiön koneella ja sitten vaihtaa toisen lentoyhtiön koneeseen. Loppulento menisi maan sisäisellä lennolla. Miten näissä toimitaan ruuman matkatavaroiden kanssa? Meneekö matkalaukku koneesta toiseen samalla tavalla kuin saman lentoyhtiön koneiden välillä vai saako tuossa laukun ensimmäisen lennon jälkeen ja sit pitää itse toimittaa se jatkolennolle? Vai vaihteleeko käytännöt?

Re: Matkatavarat kun lentoyhtiö vaihtuu

Lähettäjä: Hupu 
Päivämäärä:   30.10.24 13:27:42

Riippuu, onko yhtiöillä keskenään sopimus, että matkatavarat siirtyy. Eli näillä tiedoin ei voi sanoa mitään varmaa ja voi toki riippua myös kohdemaan käytännöistä. Esimerkiksi USA:ssa maahan tullessasi siirrät ruumalaukut itse, vaikka jatkaisit samalla yhtiöllä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   30.10.24 13:40:16

"Meneekö matkalaukku koneesta toiseen samalla tavalla kuin saman lentoyhtiön koneiden välillä vai saako tuossa laukun ensimmäisen lennon jälkeen ja sit pitää itse toimittaa se jatkolennolle? Vai vaihteleeko käytännöt?"

Eniten on väliä sillä, onko sun liput kohteesta A kohteeseen C vai onko sun liput A-B ja B-C. Jos se on ns. yhdellä lipulla A-C niin yleensä laukut menee suoraan kohteeseen. Ja lentoyhtiöillä ei sinänsä ole väliä, yleensä nuo liput myydään allianssin sisällä.

Päivämäärä:   30.10.24 13:45:47

"Eniten on väliä sillä, onko sun liput kohteesta A kohteeseen C vai onko sun liput A-B ja B-C. "

Näkeekö tän jo varausta tehdessä? Jos varaan koko matkan ekan lennon lentoyhtiön kautta.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   30.10.24 13:49:22

"Näkeekö tän jo varausta tehdessä? "

Tietty. Jos sä otat lennot Helsinki-Lontoo ja lentoyhtiö sut reitittää HKI-Köpis-Lontoo niin ne on yhdellä lipulla. Sitten jos itse alat askartelemaan yhteydet HKI-Köpis ja Köpis-Lontoo niin ne on eri lipuilla.

Päivämäärä:   30.10.24 13:52:25

Joo, no sit menee yhdellä lipulla.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.