Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Asiakas ei saa itse kantaa tuotetta kassalle

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   30.10.24 11:42:25

Onko tällainen nykyään kovinkin yleistä vai kyseisen kaupan oma käytäntö?

Kysyin Clas Ohlsonin myyjältä tietokoneen hiirtä, jota en hoksannut itse hyllystä. Hän otti hiiren hyllystä ja kun olin ojentamassa kättäni ottaakseni sen häneltä, sanoi ettei voi antaa sitä mulle vaan hänen täytyy kantaa se kassalle kassahenkilölle.
Enkä varmaankaan näyttänyt tyypilliseltä varkaalta työvaatteissa(villakangastakki ja suorat housut) ja meikattuna.

  Re: Asiakas ei saa itse kantaa tuotetta kassalle

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   30.10.24 11:46:50

Miltä näyttää tyypillinen varas? Turkikset, permanentti, 70-luvulle jämähtänyt meikki ja helmet.

  Re: Asiakas ei saa itse kantaa tuotetta kassalle

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.10.24 11:47:18

En ole tuollaiseen törmännyt. Mutta Tokmannilla myyjä ei saa puhua asiakkaille, pitää vaan joutuisasti piipata ostokset ja rahastaa.

  Re: Asiakas ei saa itse kantaa tuotetta kassalle

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.10.24 11:56:45

^Juuri tänään Tokmannin myyjä jutusteli mulle, kuten lähes aina. Onko siis vasten ohjeistusta?

  Re: Asiakas ei saa itse kantaa tuotetta kassalle

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.10.24 11:57:24

Oisko saanut provikkaa myynnistä tai jotain?

  Re: Asiakas ei saa itse kantaa tuotetta kassalle

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.10.24 11:59:14

Jos on jonossa toinen asiakas, ei saa jutustella. Jos ei "häiritse" tai viivytä niin ok jotain sanoa.

  Re: Asiakas ei saa itse kantaa tuotetta kassalle

Lähettäjä: Reikkanen 
Päivämäärä:   30.10.24 12:06:41

https://youtu.be/yWiV3xt3vzc?si=_zEFEaqdZYtICqDp

  Re: Asiakas ei saa itse kantaa tuotetta kassalle

Lähettäjä: Polio 
Päivämäärä:   30.10.24 12:10:26

Hävikin estämiseksi on monta tapaa joita myymälät suorittaa. Ei kannata aloittaja ottaa henkiläkohtaisesti, kyseisessä myymälässä luultavasti lähtenyt tuotteita sen verran, että nyt vaan toimivat näin.

Joissain kaupoissa saattavat esim. antaa arvokkaan tuotteen asiakkaalle, ja kun asiakas kääntää selkänsä soitetaan kameroiden ääressä olevalle vartijalle, joka seuraa asiakasta maksutapahtumaan asti.

Ja varkaita on muuten ihan kaiken näköisiä :D Omalla uralla on tullut oikeasti aivan laidasta laitaan näpistelijöitä otettua kiinni.

T. Vartija

  Re: Asiakas ei saa itse kantaa tuotetta kassalle

Lähettäjä: Tavis 
Päivämäärä:   30.10.24 12:13:00

Seuraavalla kerralla anna myyjän marssia kassalle ja jää itse sille tuotehyllylle niiden samojen tuotteiden luokse. Pitäähän sinun saada tutustua tuotteeseen ennen ostopäätöksen tekemistä. Pakkauksia toki ei saa aukoa, mutta vähintään pakkauksessa esitetyt tiedot täytyy saada nähtäville.

  Re: Asiakas ei saa itse kantaa tuotetta kassalle

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   30.10.24 12:20:28

Koin saman ja ärsyynnyin. Olisin voinut katsella ja ostaa liikkeestä muutakin, mutta kun myyjä kiikutti jo ostokseni kassalle niin totesin, että ostosreissuni päättyi tähän. Ei kiinnostanut lähteä enää kiertelemään. Jotenkin tuosta tulee olo, että 'vieraat ovat viipyneet jo liian pitkään'.

  Re: Asiakas ei saa itse kantaa tuotetta kassalle

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   30.10.24 12:26:57

Myyjä toimii ohjeistuksen mukaan, eikä hän niitä päätä.
Toki tuossa voisi sanoa että "Hei, vien tämän jo valmiiksi kassalle niin voit rauhassa katsella muutakin".

  Re: Asiakas ei saa itse kantaa tuotetta kassalle

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   30.10.24 12:27:59

^samassa kaupassa vai oliko eri?

Vähän jäi itselläkin sellainen maku, että ensi kerralla asioin muualla jos ei asiakkaaseen tuon vertaa luoteta. Olisi vaikka antanut tuotteen minulle ja vilkuillut huomaamattomasti sivusilmällä että menenkö maksamaan sen. :D Tuo ettei saa itse kantaa pikku ostosta maksettavaksi oli jotenkin älytöntä.

  Re: Asiakas ei saa itse kantaa tuotetta kassalle

Lähettäjä: pappis 
Päivämäärä:   30.10.24 12:31:53

"En ole tuollaiseen törmännyt. Mutta Tokmannilla myyjä ei saa puhua asiakkaille, pitää vaan joutuisasti piipata ostokset ja rahastaa."

Kyllä vain meidän lähi Tokmannilla iäkkäämpi kassahenkilö pälättää asiakkaiden kanssa yhtenään, niin että koko jono seisoo. Joten tuskinon mikään kaikki Tokmannit kattava sääntö.

  Re: Asiakas ei saa itse kantaa tuotetta kassalle

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   30.10.24 12:33:39

Samassa kaupassa. Arvostan kyllä, jos olen ostamassa vaikka rehusäkkiä tai parisängyn tuplapeittoa, että tuote myyjän toimesta kannetaan jo kassalle odottamaan, ja voin kevyin kantamuksin katsella vielä muutakin. Tuollaisissa kooltaan pienissä ostoksissa se tuntuu vain enemmän luottamuksen puutteelta ja lähtökäskyltä.

  Re: Asiakas ei saa itse kantaa tuotetta kassalle

Lähettäjä: Neppu 
Päivämäärä:   30.10.24 12:34:26

”Koin saman ja ärsyynnyin. Olisin voinut katsella ja ostaa liikkeestä muutakin, mutta kun myyjä kiikutti jo ostokseni kassalle niin totesin, että ostosreissuni päättyi tähän. Ei kiinnostanut lähteä enää kiertelemään. Jotenkin tuosta tulee olo, että 'vieraat ovat viipyneet jo liian pitkään'.”

Ei heitä isossa ketjussa kiinnosta ostatko muuta vai et :D
Minua ainakin myyjänä usein meinaa alkaa naurattamaan, jos asiakas tokaisee ettei osta muuta/mitään tai vie rahansa muualle.
Senkus, eihän se minun eläämään eikä palkkapussiin vaikuta :D

  Re: Asiakas ei saa itse kantaa tuotetta kassalle

Lähettäjä: huuu 
Päivämäärä:   30.10.24 12:36:09

Aloittajan tapauksessa kyse on siitä, että myyjä halusi että ostos "korvamerkitään" myyjälle, eli saa siitä provikat.

  Re: Asiakas ei saa itse kantaa tuotetta kassalle

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   30.10.24 12:37:01

"Senkus, eihän se minun eläämään eikä palkkapussiin vaikuta :D"

Jaa ei vai? =D =D
Kuinka hölmö täytyy myyjän olla, jos ajattelee työpaikkansa säilyvän vaikka asiakkaita ei enää kävisikään.

  Re: Asiakas ei saa itse kantaa tuotetta kassalle

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   30.10.24 12:38:58

Eihän Herra Tokmannikaan mainoksissa juuri puhu, hymyilee vain. Myyjille toki sama linja!

  Re: Asiakas ei saa itse kantaa tuotetta kassalle

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   30.10.24 12:46:10

"Aloittajan tapauksessa kyse on siitä, että myyjä halusi että ostos "korvamerkitään" myyjälle, eli saa siitä provikat."

Enpä tiedä, jotenkin sanoi tyyliin "En voi antaa tätä, minun täytyy kantaa kassalle".

  Re: Asiakas ei saa itse kantaa tuotetta kassalle

Lähettäjä: huuu 
Päivämäärä:   30.10.24 12:49:21

Niin juuri, sai siitä provikan ja jonkun aktiivisuus pisteen tms. Ei kai myyjä kerro asiakkaalle että saa siitä provikan...?

  Re: Asiakas ei saa itse kantaa tuotetta kassalle

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.10.24 13:08:11

Varmaan esimiehestä kiinni, jotkut ovat inhimillisiä.

  Re: Asiakas ei saa itse kantaa tuotetta kassalle

Lähettäjä: tuanoin 
Päivämäärä:   30.10.24 13:15:31

Vastuu tuotteesta on myymälällä kunnes tuote on maksettu. Jos se esim putoaa ja särkyy kun asiakas on viemässä sitä kassalle. Maksun jälkeen vastuu tuotteen käsittelystä on ostajalla.

  Re: Asiakas ei saa itse kantaa tuotetta kassalle

Lähettäjä: Neppu 
Päivämäärä:   30.10.24 13:21:07

”Jaa ei vai? =D =D
Kuinka hölmö täytyy myyjän olla, jos ajattelee työpaikkansa säilyvän vaikka asiakkaita ei enää kävisikään.”

Kun on kyseessä ketju, niin ihan oikeasti, sillä ei ole minkään sortin merkitystä, jos muutama asiakas vie rahansa muualle :D
Isoissa ketjuissa on sellainen etu, että tuotteita on paljon ja jokaisessa hintaluokassa eli asiakkaita riittää kyllä, vaikka ne jotkut luulevatkin kaatavansa koko puljun poissaolollaan.

Eriasia on pienemmät liikkeet joissa oikeasti sillä yhdelläkin asiakkaalla on suuri merkitys.

Terveisin perheyrityksen osakas :D

  Re: Asiakas ei saa itse kantaa tuotetta kassalle

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   30.10.24 14:18:36

Niitä isojakin ketjuja kaatuu nyt, kun asiakkaat vievät rahansa muualle tai eivät käytä rahojaan ollenkaan. Tässä maailman tilanteessa on todella naiivia ajatella, että ison ketjun myyjänä olisi jotenkin turvassa ja asiakkaiden ostopäätöksillä ei olisi väliä.

  Re: Asiakas ei saa itse kantaa tuotetta kassalle

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   30.10.24 14:20:00

Kun yksi suuttuu tokmannilla ja ostaakin ne jouluvalot Clasulta niin toinen suuttuu Clasulla ja ostaa tuotteen Tokmannilta.

  Re: Asiakas ei saa itse kantaa tuotetta kassalle

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.10.24 14:23:01

Ketjuissa punnitaan nyt hävikin ja asiakaskadon välillä. Ankarassa lamassa alkaa nimenomaan katoamaan tuota arjessa tarpeellista pikkutavaraa, kuten hiiriä. Monellako eurolla vähemmän yksi ärsyyntynyt asiakas asioi vuodessa vs. kuinka monta hiirtä ja paristopakettia säästyy tällä valvonnalla. Ei sen kummempaa.

  Re: Asiakas ei saa itse kantaa tuotetta kassalle

Lähettäjä: ja 
Päivämäärä:   30.10.24 14:32:47

"Ei heitä isossa ketjussa kiinnosta ostatko muuta vai et :D"

Ei asiakastakaan kiinnosta, kuka myyjänä tai kassalla on. Kunhan joku on, itsepalvelukassojen myötä ei edes huomaa koko kassaa. Siinä missä asiakas voi myyjän puolesta mennä ostamaan tavaransa mistä haluaa, niin ei asiakastakaan kiinnosta onko myyjänä a, b vai c.

  Re: Asiakas ei saa itse kantaa tuotetta kassalle

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   30.10.24 14:36:19

Mikset ota itse hyllystä tuotteen toista kappaletta ostoskoriisi, ja mene sen kanssa kassalle? Jääköön se myyjän viemä tuote sinne yksikseen, ei kassa tiedä kenelle se kuuluu mikäli kassahenkilö on eri kuin myymälänpuolella häärivä myyjä.
Ei tuommoiseen kohteluun tarvitse suostua. Kyllä sitä liikettä alkaa vähitellen kiinnostaa kun asiakkaat äänestävät jaloillaan, vaikkei välinpitämättömiä mýyjiä asiakaskokemus kiinnostaisikaan.

  Re: Asiakas ei saa itse kantaa tuotetta kassalle

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   30.10.24 14:47:48

"Mikset ota itse hyllystä tuotteen toista kappaletta ostoskoriisi, ja mene sen kanssa kassalle? Jääköön se myyjän viemä tuote sinne yksikseen, ei kassa tiedä kenelle se kuuluu mikäli kassahenkilö on eri kuin myymälänpuolella häärivä myyjä."

Sattui olemaan viimeinen kappale hyllyssä, siksi ei itsellä silmiin sattunutkaan ja täytyi kysyä myyjältä. En viitsinyt siltä kädestä repiä. :P

  Re: Asiakas ei saa itse kantaa tuotetta kassalle

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.10.24 16:05:25

"Ei heitä isossa ketjussa kiinnosta ostatko muuta vai et :D
Minua ainakin myyjänä usein meinaa alkaa naurattamaan, jos asiakas tokaisee ettei osta muuta/mitään tai vie rahansa muualle.
Senkus, eihän se minun eläämään eikä palkkapussiin vaikuta :D"

Nurmella elävä nautakin ajattelee järkevämmin.

Isoissa ketjuissa on porukkaa joiden tehtävä on vain miettiä kuinka myydään asiakkaalle muutakin kun se vi tun hiiri.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.