Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Syömään ilman puolisoa

Lähettäjä: <33 
Päivämäärä:   29.10.24 19:12:38

Jos/kun puolisosi ei lähde kanssasi ulos syömään, koska se maksaa, lähdetkö itse? Kaverin kanssa? Onko mielestäsi sopivaa, että ette aina elä köyhemmän mukaan? Entä seurusteluvaiheessa? Kyseessä alle 20e.

Re: Syömään ilman puolisoa

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   29.10.24 19:14:11

Lähden itse. Jos se ulkona syöminen ei ole puolison mielestä kivaa ja/tai rahan arvoista ja minusta on, niin sitten teen sen jonkun toisen kanssa. Puolison kanssa sitten jotain muuta.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.10.24 19:15:08

Harvoin käydään, mutta se maksaa, jolla on rahaa. Ei tulisi mieleenkään jättää puolisoa kotiin siksi, että sillä ei olisi varaa.

Päivämäärä:   29.10.24 19:15:41

Tietysti menet ulos syömään jos haluat, ja voit valita ihan itse seurasi. Jos haluat nimenomaan kumppanisi syömään kanssasi, voit maksaa hänenkin ruokansa.

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   29.10.24 19:16:54

Paremmin ansaitsevana maksan tietysti myös puolison aterian, etenkin jos itse ehdotan ruokailua. En millään ymmärrä muuta tapaa.

Lähettäjä: Heh 
Päivämäärä:   29.10.24 19:21:23

Jos pyytäisin puolisoani, ja tämä toteaisi ettei ole rahaa, niin selvittäisin eikö siis halua lähteä vai eikö oikeasti ole rahaa. En missään tapauksessa menisi yksin, jos puolisolla ei oikeasti olisi rahaa! (Paitsi jos se joisi rahansa ja ero vireillä). Jos ei haluaisi lähteä niin menisin yksin.

Päivämäärä:   29.10.24 19:30:13

Meillä käydään kyllä yhdessäkin ja lasku voi olla 400e kerrasta. Käyn silti myös yksin esim. töistä tullessa ja myös mies käy yksin ja muiden kanssa

Päivämäärä:   29.10.24 19:37:13

Ai tässä piti kertoa, jos jos käy myös yksin tai muiden kanssa syömässä. No, minä käyn usein ja mieheni käy päivittäin.

Lähettäjä: —- 
Päivämäärä:   29.10.24 19:44:44

” Harvoin käydään, mutta se maksaa, jolla on rahaa. Ei tulisi mieleenkään jättää puolisoa kotiin siksi, että sillä ei olisi varaa.”

Tämä. Toki itsekseen käydään myös esim. työkeikoilla tai jos toinen on reissussa jne. Ja omien kavereiden kanssa molemmat käy sitten oman halun mukaan.

Mutta en mä lähtis ulos ylsin syömään ns. huvikseen, jos puoliso ei tulis mukaan. Tehtäis yhdessä jotain hyvää kotona tai minä maksaisin ulkona. Miten puolido haluaisi.

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   29.10.24 19:47:41

Maksaisin puolison ruuat, varsinkin kun on kyse noin mitättömästä summasta! En menisi yksin ulos syömään. Enkä pyytäisi kaveriakaan, jos alkuperäinen ajatus oli mennä puolison kanssa.

Päivämäärä:   29.10.24 20:00:21

Tässä tapauksessa miesystäväni sanoi, että jos maksat, niin lähtee. Hänellä menee rahaa viiniin vähän ja joka päivä syö karkkia, pullaa, sipsejä yms. eli sanoisin, että varaa olisi, mutta tahtoa ei. Kyseessä olisi erikoisravintola, johon halua. Ystäväni kyllä arvostaisi, mutta yritän ajatella parisuhdettani... elättäjäksi minusta ei ole ja mies saa enemmän rahaa, muttei osaa säästää.

Päivämäärä:   29.10.24 20:07:25

Ei jatkoon. Jos mies ei hallitse raha-asioitaan ja sinä et tarjoa jänelle edes halpaa lounasta, niin ehkä parempi lähteä eri teille.

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   29.10.24 20:21:11

Puolisoiden välillä ei kuulu olla enää sun ja mun rahoja vaan yhteinen talous.

Jos ruoka on liian kallista toiselle, se on sitä myös sille toisellekin.

Seurustellessa ei myöskään lupaa hyvää tuollainen.

Kavereiden kanssa taas voi ihan hyvin käydä syömässä ilman puolisoakin, se on sitä kavereiden kanssa vietettyä aikaa. Olisi outoa jos ei voisi lähteä kaveritapaamiseen ravintolaan, koska puoliso ei ole kutsuttu.

Päivämäärä:   29.10.24 20:26:04

Ahaa, puoliso muuttui miesystäväksi.

Päivämäärä:   29.10.24 20:38:15

Yksin en lähde syömään, jos en jonkin muun asian vuoksi ole toisessa kaupungissa. Kaverin kanssa voin lähteä. Ja jos syynä on heikko rahatilanne, voin hyvin maksaa puolisonkin syömiset. Jos taas yleinen nuukuus, saa olla puolestani syömättä.

Päivämäärä:   29.10.24 21:07:58

Ahaa, puoliso muuttui miesystäväksi."
Ajattelitko automaattisesti miehen maksavan? XD Aloituksessa kysyin seurustelukumppani.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   29.10.24 21:18:26

Erikoisravintola, missä safkat 20€, salli mun nauraa.
Ja kyllä, maksaisin puolisoni ruoat.

Lähettäjä: ***** 
Päivämäärä:   29.10.24 22:07:05

En lähtisi jos toinen toteaisi että ei ole rahaa. Joko jättäisin väliin itsekin tai maksaisin hänen ruuat.

Päivämäärä:   29.10.24 22:11:24

Erikoisravintolahan voi olla etninen, kasvispaikka, allergiaturvallinen tms. Ei se aina tarkoita mitään fine diningia.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   29.10.24 23:04:38

Ei ole puolisoa ja käyn joskus vapaapäivänä ihan yksin syömässä ihan ilman kaveriakin. Saan nautiskella hyvästä mieleisestä ruoasta itse valitsemassa paikassa ja ei tarvitse miettiä laskun tullessa kuka maksaa. Miten se viinipullo kun ihan vaan suullisen lasista maistoin ym ym

Lähettäjä: Kiinnostaako? 
Päivämäärä:   30.10.24 00:27:03

Haluaisiko puoliso lähteä mukaan, mutta ei voi, koska ruokailu on liian kallista? Vai eikö puolisoa kiinnosta lähteä syömään?

Huono esimerkki, mutta kaverilla on paikallisen jalkapalloseuran (pelaa veikkausliigaa, keskitason joukkue, ei pelaa mitaleista mutta ei myöskään ole pelkoa putoamisesta) kausikortti. Aina silloin tällöin (epäkiinnostaviin peleihin) on jotain tarjouksia ”ota kaveri mukaan ilmaiseksi”. Olen mennyt kaverin kanssa katsomaan peliä, kun ei ole tarvinnut maksaa.

Jos kaveri pyytäisi katsomaan peliä ja lippu maksaisi esim. 15e, en menisi ja syynä juurikin ”koska se maksaa”. 15e ei ole minulle iso raha, lippu ei ole kallis ja voisin sen hyvin ostaa. Minua ei kuitenkaan pätkääkään kiinnosta jalkapallo enkä siksi halua maksaa sen katsomisesta. Jos ilmaiseksi pääsee, niin voin mennä katsomaan kaverin seuraksi.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   30.10.24 07:03:48

Kummallinen kysymys. Miksi ihmeessä en lähtisi, varsinkin kaverin kanssa? Voisi tarjota köyhemmälle puolisolle, jos hänellä ei olisi varaa. Yhtä itsestään selvästi olettaisin hänen tarjoavan vastaavassa tilanteessa minulle.

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   30.10.24 07:15:13

Menisin kaverin kanssa.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   30.10.24 07:34:32

Ei ole käytännössä tuollaista tilannetta, että juuri tiettynä päivänä pitäisi päästä ulos syömään ja kyse vaan siitä lähteekö joku seuraksi. Puolison kanssa keskustellaan mitä tehtäisiin ja löydetään molempia miellyttävä ratkaisu. Yleensä syödään kotona ihan vaan siksi, että laiskottaa lähteä mihinkään. Myös kavereiden kanssa keskustellaan mitä tehtäisiin ja joskus käydään ulkona syömässä, siihen ei puolison syömiset ja rahankäyttötoiveet liity mitenkään.

Ihan suhteen alkuvaiheessa ei ollut tapana tarjota, kun molemmat oli köyhiä opiskelijoita. Suhteen vakiinnuttua on maksanut se, joka ehdottaa tai joka on paremmassa rahatilanteessa (vuosien varrelle on mahtunut työttömyyttä ja lisäopintoja jolloin tulotaso on poikennut ja silloin on elintasoa tasattu).

Lähettäjä: Pohdintaa 
Päivämäärä:   30.10.24 07:42:35

Tässä selkeästi kyse ei ole rahasta vaan siitä ettei miestä kiinnosta käydä syömässä kyseisessä paikassa ja laittaa siihen rahaa. Mielestäni kumppanin kanssa kuitenkin välillä kuuluu myös joustaa eli vaikka se syöminen ei nyt niin kauheasti kiinnosta niin käy silti kumppanin kanssa syömässä, koska huomaa tämän olevan toiselle tärkeää eikä kyse ole isosta satsauksesta. Mutta tässäkin mielestäni kohtuus. Jos kumppani on jatkuvasti menossa ulos syömään niin siinä vaiheessa mielestäni kannattaa sitten harrastaa ulkona syömistä enemmän kavereiden kanssa kuin ns. Pakottaa kumppani jatkuvasti tekemään asioita joista ei niin välitä.

Toisaalta nämä on myös sitten sellaisia asioita joidenka kohdalla kannattaa pohtia kohtaako ne omat tarpeet eli haluaako itselleen kumppanin jonka kanssa voi yhdessä käydä syömässä, reissata yms. Vai tekeekö noita asioita sitten enemmän kavereiden kanssa ja kumppanin kanssa on sitten omat jutut.

Päivämäärä:   30.10.24 08:23:25

ähettäjä: <33
Päivämäärä: 29.10.24 21:07:58

Ahaa, puoliso muuttui miesystäväksi."
Ajattelitko automaattisesti miehen maksavan? XD Aloituksessa kysyin seurustelukumppani.

Sukupuolesta viis, kysymyksesi kuului näin: "Jos/kun puolisosi ei lähde kanssasi ulos syömään, koska se maksaa, lähdetkö itse?"

Lähettäjä: Enni 
Päivämäärä:   30.10.24 09:57:53

Jos puoliso ei lähde, koska ei ole rahaa, niin sitten kustannan molemmat. Jos ei lähde piheyttään tai siksi, ettei kiinnosta, voin lähteä kaverini kanssa.

Lähettäjä: äm 
Päivämäärä:   30.10.24 12:39:04

Jos puoliso ei halua lähteä, niin totta kai voin mennä yksin, mutta jos se on vain siitä kiinni, ettei ole rahaa, niin silloin maksan puolisonkin ruokailut.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.