Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  "Miksi olisit hyvä juuri tähän työhön?"

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   29.10.24 19:04:53

Kerro kolme asiaa ja lähetä max. 2 min pituinen video... Voi apua, mitä ihmettä kertoa kuulostamatta tosi kliseiseltä? Ja vielä video, ai että inhoa katsella itseäni kun puhun, en osaa yhtään... Onko sulla antaa jotain hyviä vinkkejä? Tai mitäs jos vaan pokalla skippaan videon lähettämisen jos voin kirjoittaa nuo hakemuskirjeeseen, silloin on varmaan turha haaveilla työhaastattelukutsusta? :D mitäs sää kertoisit?

Re: "Miksi olisit hyvä juuri tähän työhön?"

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   29.10.24 19:10:29

Unohdan kaikki sellaiset paikat. En ole yhdestäkään päässyt jatkoon ja videon tekemiseen menee suhteettomasti aikaa. Pitäkööt tunkkinsa.

Lähettäjä: Riippuu 
Päivämäärä:   29.10.24 19:13:34

Riippuu täysin työtehtävästä ja minkä kokoiseen yritykseen olisin hakemassa.

Jos hakisin nykyiseen työhöni (iso yritys, joka keskittyy isoihin asiakkaisiin, osa asiakkaista kansainvälisiä), toisin esiin:

- Kielitaito. Minulla on suomenkielisten asiakkaiden lisäksi ruotsin- ja englanninkielisiä asiakkaita. Pystyn hoitamaan työn kaikki osa-alueet (myös ne vaativimmat) suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi.

- Asiakkaiden koko. Nykyiseen työpaikkaan toisin esiin, kuinka isoja asiakkaita olen hoitanut. Johonkin toiseen (pieniin asiakkaisiin keskittyvään) työpaikkaan toisin esiin, kuinka pieniä asiakkaita olen hoitanut.

- Kolmanneksi katsoisin yrityksen arvot ja työpaikkailmoituksen, minkälaista tyyppiä hakevat ja kolmas asia olisi joku sellainen, josta käy ilmi, että vastaan yrityksen arvoja ja/tai työpaikkailmoituksessa haettua tyyppiä

Lähettäjä: hewha 
Päivämäärä:   29.10.24 20:21:56

1) Olen perusterve ja normaalipainoinen, joten en saikuta jatkuvasti minkään terveysongelman vuoksi enkä vaadi erityiskohtelua siksi, että terveys ei kestä.

2) Olen omasta tahdostani lapseton ja vanhemmatkin kuolleet, joten en tule saikuttamaan tai vaatimaan erityiskohtelua tai lomia tiettyihin aikoihin siksi, että hoidan sairasta lasta tai ikääntyviä vanhempiani.

3) Pystyn joustamaan todella paljon, koska perhe ei sido minua mihinkään. Voin työskennellä läsnä tai etänä. Osaamiseni alalta on nykyaikaista ja kykenen koulutautumaan samalla, kun ei tarvitse koko ajan miettiä että pääsenkö ja voinko nyt kun kaikki muut sitä ja tätä.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   29.10.24 21:13:53

Oikeasti riittää että sanot jotain perusfiksua ja olemuksesta tulee positiivinen kuva. Ei tarvitse olla täydellinen video :)

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   29.10.24 21:16:57

Moikka! Olisin hyvä tässä työssä, koska minulla on kokemusta samantapaisista tehtävistä/asioista X ja y, olen nopea oppimaan/tarkka/joku muu tehtävään sopiva piirre sekä olen erittäin motivoitunut työntekijä.

Ei tarvitse olla välttämättä tuon kummempi. Toki riippuu tehtävästä esim assari vs esimies.

Lähettäjä: Venus 
Päivämäärä:   29.10.24 21:19:06

"Voi apua, mitä ihmettä kertoa kuulostamatta tosi kliseiseltä?"

No voi kuule riippuu varmaan aika paljon siitä työpaikasta ja -tehtävästä :D

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.10.24 21:53:54

Näissä voittaa ne jotka osaa esiintyä videolla tai jotenkin supliikimmat. Suurimpaan osaan töistä soveltuu ihan tavalliset ihmiset ja suurimmassa osassa töistä on ihan tavallisia ihmisiä. Rekryhommat ampuu aina kilsan yli. Siellä jotkut kauppakoulun käyneet parikymppiset pimut keksii näitä älyttömiä kysymyksiä ja menetelmiä ja valitettavasti pääsevät päättämään monen tulevaisuudesta. Onko heillä kompetenssia siihen...

Lähettäjä: Km 
Päivämäärä:   29.10.24 22:27:27

hewhan kannattaisi muotoilla nuo asiat vähän vähemmän perheellisiä arvosteleviksi. Työnantaja ei ehkä arvosta negatiivista asennetta kollegoja kohtaan, vaikka ihan hyviä pointteja onkin. Se vaan pitää muotoilla vähän kivemmin ilmaistuksi. Ehkä voisi vain korostaa sitä, että perheettömänä pystyn joustamaan ja olen hyväkuntoinen, eikä kuvailla sitä mitä mieltä on muiden "vaatimasta erityiskohtelusta"

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.10.24 22:37:23

Meillä vanhemmuus tai lapsettomuus ei ole meriitti yhteenkään työhön. Eikä myöskään paino, oli sitä sitten vähän tai paljon. Meillä ihmiset palkataan osaamisen perusteella. Näin olen itse rekrytoinut ja toisaalta minua on kohdeltu. Sain ensimmäisen johtajapaikan ollessani kahden pienen lapsen äiti. Sain uusia haasteita myös ennen ensimmäistä ja kahden ensimmäisen välissä. Ja nyt odotan kolmatta. Pomo onnitteli vilpittömästi ja totesi, että pianhan sitä olen taas remmissä. Nyt koitetaan löytää hyvä sijainen siksi aikaa. Mutta valituksi ei tule kukaan, kuka käyttää cv:n tai hakemuskirjeen kertoessaan perhetilanteestaan tai painostaan.

Lähettäjä: Viva 
Päivämäärä:   29.10.24 23:03:16

1) Olen perusterve ja normaalipainoinen, joten en saikuta jatkuvasti minkään terveysongelman vuoksi enkä vaadi erityiskohtelua siksi, että terveys ei kestä.

---- Ahhahhaa, typerämpää kuvaa itsestään ei voi antaa. Olet terve nyt, jokainen tietää, että terveytensä voi menettää koska tahansa. Ootko miettinyt, että jos se toisessa päässä oleva onkin ylipainoinen? :D

2) Olen omasta tahdostani lapseton ja vanhemmatkin kuolleet, joten en tule saikuttamaan tai vaatimaan erityiskohtelua tai lomia tiettyihin aikoihin siksi, että hoidan sairasta lasta tai ikääntyviä vanhempiani.

----- Hiukka ylimielistä tekstiä. Mietipä taas sitä palkkaavaa tahoa, joka todenmäköisesti on perheellinen. :D

3) Pystyn joustamaan todella paljon, koska perhe ei sido minua mihinkään. Voin työskennellä läsnä tai etänä. Osaamiseni alalta on nykyaikaista ja kykenen koulutautumaan samalla, kun ei tarvitse koko ajan miettiä että pääsenkö ja voinko nyt kun kaikki muut sitä ja tätä.

----- Sun ylimielisyys paistaa kilsan päähän! Kuitenkin valittaisit siitä, kun sun pitää aina olla joustamassa, kun muilla ei ole mahdollisuutta.

Lähettäjä: hewha 
Päivämäärä:   29.10.24 23:51:21

Minulle on noista asioista sanottu ihan suoraan, että ovat olleet etu ja siksi minut on palkattu, kun en ensimmäisenä ala luetella, että "tarvin sit lomaa kun on lapset ja en sit voi olla töissä kun lapset ja sit jos lapset nii mä oon sit kyl lomalla ja palkallisella saikulla".

Ne perheelliset saavat aivan vapaasti olla lomalla lastensa aikataulujen perusteella (koulujen lomat ja päiväkotien kiinniolot) tai hoitamassa vanhempiaan ja minä voin joustaa, kun ei tarvitse miettiä elämää koulujen ja päiväkotien perusteella.

Ehkäpä se pomo tai rekryäjä haluaa nimenomaan palkata sellaisia, joilla ei lapsia ja ikääntyviä vanhempia ole, koska hänellä itsellään on, joten hänenlaisiaan noista syistä poissaolevia ja saikuttajia ei enempää tarvita? :)

Lähettäjä: Km 
Päivämäärä:   30.10.24 06:12:25

Voi se perheettömyys olla etu. Mutta asenne ei ole etu, jos se on sellainen kuin noista paistaa, että vähän halveksii perheellisiä ja ylipainoisia.

Ei vanhankaan kannata kirjoittaa, että on fiksumpi ja tekevämpi kuin laiska, paska nuoriso. Paremmalta kuulostaisi ihan vaan sanoa, että on tullut jo kerättyä paljon kokemusta ja on ahkera luonteeltaan.

Tai nuori voi sanoa, että hänellä on viimeisin tieto koulun penkiltä. Eikä tarvitse sanoa, että en ole mikään kivikauteen jämähtänyt vanhus. Riittää kun kertoo, mitä itse on. Ei tarvitse kertoa, millaisena pitää muita. Etenkään jos se ei ole positiivista, millaisena pitää

Lähettäjä: ### 
Päivämäärä:   30.10.24 09:25:31

Mistään perheeseen liittyvistä asioista en kyllä kertoisi mitään, koska ovat asioita, joitan työhaastattelussa ei saa edes kysyä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   30.10.24 10:57:22

No kai sinä tiedät, miksi olisit hyvä juuri tuohon työhön. Vastaat samat, kuin vastaisit haastattelussakin.

Jos et edes itse tiedä miksi olisit hyvä tuohon hommaan, niin ei sitä syytä löytäisi työnantajakaan.

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   30.10.24 10:59:15

Km: olet oikeassa, ja on hyvin surullista että nykyään tuokin täytyy opettaa aikuisille. Ennen vanhaan lapsi sai hyvin nopeasti palautetta, jos ryhtyi ylentämään itseään alentamalla muita.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   30.10.24 12:00:53

Hewhan kommentit on kyllä todella kamalaa luettavaa. Missä on empatia ja tunnetaidot, jotka todellakin nostaa päätään myös työmarkkinoilla?

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   30.10.24 12:05:26

1) osaamiseni ja kokemukseni on tehtävään sopiva, eli käytännössä että minulla on koulutus ja kokemusta vastaavista tehtävistä (tai jos ei ole niin millä perusteella osaamiseni olisi kuitenkin sopiva)
2) miksi tämä työ on kutsumukseni (vaikkei nyt ihan olisikaan), mikä tekee hommasta minulle merkityksellistä ja arvostettavaa
3) miksi nimenomaan tämä yritys on minulle se oikea (yrityksen arvot, strategia yms)

videolle siisti meikki, hyvä valaistus, hyvä ryhti, kameran oikea korkeus ja huomiota taustaan.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   30.10.24 12:26:44

Nuo hewha:n jutut ovat itse asiassa asioita, joita työnantajat etenkin suorittavissa töissä haluavat kuulla. Kauniimmin verhoiltuna vain, ei noin raadollisesti esitettynä, mutta jos työntekijällä on tuollaisia etuja niin ne kannattaa ehdottomasti tuoda esiin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.