Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kertoisitteko ohjaajalle? Työharjoittelupaikka

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   29.10.24 15:26:10

Opiskelen sairaanhoitajaksi ja viimeinen työharjoittelu käynnissä. Vasta muutama viikko kulunut ja olen todella väsynyt siihen että työpaikalla on tällainen selän takana haukkuva ilmapiiri. Ehkä olen tottunut liian hyvään omalla työpaikalla. Oma ohjaajani on sairaslomalla, mutta kuitenkin käy töissä tekemässä kevyempiä hommia ja säännöllisesti huolehtii että minulla menee hyvin. Kuulen toistuvasti kun melkein koko muu työporukka haukkuu tätä ohjaajaani mm. sairasloman ja muiden asioiden vuoksi. En itse näihin juttuihin lähde mukaan vaan haluaisin keskittyä työntekoon. Kuitenkin mennyt koko maku paikasta ja täytyy itsekin murehtia haukutaanko minua selän takana. Ei siis oikeastaan kiinnosta enää edes olla koko työpaikalla. Mitä te tekisitte? Tietysti haluan suorittaa harjoittelun vaan pois alta ja jatkaa muualle mutta kertoisitteko tästä esimerkiksi harjoittelun loputtua tai antaisitte palautetta? Itse en halua joutua silmätikuksi. Olen omissa työpaikoissa yleensä tottunut siihen että töissä tehdään töitä hyvällä hengellä, enkä tuollaiseen jatkuvaan juoruamiseen, haukkumiseen jne.

Re: Kertoisitteko ohjaajalle? Työharjoittelupaikka

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.10.24 15:35:12

” täytyy itsekin murehtia haukutaanko minua selän takana. ”

Älä murehdi, sillä sinusta puhutaan aivan varmasti.

Ehdottomasti laitat palautetta ja laitat sanan kiertämään myös seuraavile vuosikursseille, jotta osaavat paikkaa vältellä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.10.24 16:20:19

Vaihda harjoittelupaikkaa. Mielenterveyttäsi et saa takaisin.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   29.10.24 16:39:18

Kerrot työpaikan esimiehelle viimeistään lähtiessäsi.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   29.10.24 16:42:35

Aloittajalle vielä: Jätä joskus puhelimesi ääninauhuri päälle ja puhelin muuten pimeäksi, jätä siis puhelin ''vahingossa'' tuolille tai sivupöydälle tai johonkin. Palaa vartin päästä hakemaan puhelin ''ai vitsi tännekö mä sen unohdin!'' -tyylillä.

Sitten kotona kuuntele nauha. :D tämä on ainoa tapa saada tietää mitä he puhuvat sinusta.

Lähettäjä: Sunika 
Päivämäärä:   29.10.24 17:34:11

Ei nyt taida olla ihan järkevää kuunnella mitä aloittajasta puhutaan. Joillakin ihmisillä ei ainakaan mieli kestä sellaista, minä en ainakaan halua kuulla mitä pahaa minusta puhutaan.

Lähettäjä: h 
Päivämäärä:   29.10.24 17:42:53

Se vaara tuossa on, että harjoitteluasi ei hyväksytä, jos ennen sen päättymistä otat asian käsittelyyn. Tai sinun pitää olla todella vahvoilla.
Ota yhteyttä kouluusi ja pyydä sieltä apua.

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   29.10.24 18:10:01

Minä en tekisi yhtään mitään. Vaarana on, että harjoittelusi hylätään ja vaarannat myös työpaikan saamisen.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   29.10.24 18:40:23

En tekisi muuta kuin hoitaisin harjottelun loppuun.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   29.10.24 18:52:07

En tekisi mitään, hammasta purren harjoittelu loppuun kunnialla ja haistata (mielessäsi) paskat koko paikalle. Sähköinen palaute jos on käytössä niin sinne voit sitten laittaa totuuden mukaisen arvostelun palautteineen.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   29.10.24 18:54:52

"Oma ohjaajani on sairaslomalla, mutta kuitenkin käy töissä tekemässä kevyempiä hommia ja säännöllisesti" ja "Kuulen toistuvasti kun melkein koko muu työporukka haukkuu tätä ohjaajaani"

Kaikin puolin todella sairas työyhteisö. Yksi joka ravaa saikulta töihin "tekemään kevyempiä hommia" ja muut jotka selän takana haukkuu.

Tee harjoittelu loppuun ja älä palaa koskaan.

Lähettäjä: Nilkka 
Päivämäärä:   29.10.24 19:17:55

Tuollaisia paikkoja nyt valitettavasti löytyy naisvaltaisilta aloilta. Parempi vaan olla välittämättä, kun olet harjoittelussa ja antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos etkä osallistu keskusteluihin. Keskityt vain omaan harjoitteluun ja olet asiallinen.

Vuosikurssilaisille taas voit kertoa suoraan ettet suosittele paikkaa muille selätän takana puhumisen vuoksi. Aika pian kun sana kiertää niin ei kukaan ei mene harjoitteluun ja hae vapaisiin työpaikkoihin eli pissa osuu omaan nilkkaan.

Päivämäärä:   29.10.24 19:53:18

Eikös tuo kuulu ihan alaan? Täytys varmaan ottaa yhdeksi aiheeksi koulussa.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   29.10.24 20:37:37

Minkälaisella osastolla olet opiskelijana ja oletko alkuvaiheen opiskelija vai jo vaikkapa lähihoitaja?

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   29.10.24 20:39:54

Jos on viimeisessä työharjoittelussa, niin ei kuule taida olla alkuvaiheen opiskelija.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   29.10.24 20:49:32

Tuommoinen on ihan paskaa. Olen itse ollut tämmöisessä työpaikassa. Teet harjoittelun loppuun ja palaute sen jälkeen ja opettajalle myös kerrot.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   29.10.24 20:51:45

Tiedätpähän jatkossa mihin ei kannata mennä töihin. En ehkä tekisi asialle mitään ellei kysytä.

Lähettäjä: Ande 
Päivämäärä:   29.10.24 20:53:23

Teet harjoittelun loppuun.
Olet iloinen, ettet ole vakityössä tuolla - harjoittelu sentään loppuu aikanaan.
Päätät, ettei sinusta koskaan tule tuollaista.
Tulevilla työpaikoillasi luot itse mukavaa työilmapiiriä.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   29.10.24 22:49:39

Tee harjoittelu loppuun ja sitten vasta anna palaute. Itselle kävi niin että harjoittelu meni hyvin ja ohjaajan kanssa ei ollut mitään ongelmaa. Näytön vastaanottajiksi tuli kaksi @!#$ä mutta luulin silti että kaikki meni hyvin. Vasta kun oli viimeinen palaveri opettajan kanssa sain todella paskat arvostelut. Olin aivan haavi auki että mitä helkuttia. Sitten kun koulussa puhuin paikasta että en varmasti sinne jalallani astu, kuulin muiltakin että oli samanlaisia kokemuksia.

Lähettäjä: Lissu 
Päivämäärä:   29.10.24 23:57:44

Ehdottomasti ilmoitus ohjaajalle asiasta, kannatan itsekin sen tekemistä vasta loppupalautteen aikaan, ikävä tapa näillä asioilla sitten vaikuttaa siihen vähäänkin harjottelun mielekkyyteen jos kerrot kesken.

Päivämäärä:   30.10.24 00:30:28

Viimeisessä harkkapaikassa ja seuraavaan sitten menossa ja on oma työpaikkakin ..aika sekava oli tuo aloitus

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   30.10.24 05:58:52

Ei aloituksessa ollut mitään sekavaa, opettele itse lukemaan.

Lähettäjä: Vehnä 
Päivämäärä:   30.10.24 09:48:06

Näin hoitoalalla itsekin olevana sanoisin että ikävän yleistä tuo on. Tee niin että hoidat harjoittelun kunnialla loppuun, et mene mukaan pa*kanssa jauhantaan ja kerrot loppupalaverissa tai lähdettyäsi sähköpostilla esihenkilölle asiallisesti millaiseksi koit työilmapiirin. Ja otat tämä kokemuksena siitä millainen et itse halua olla ja miten negatiivinen ilmapiiri syntyy. Kaikki meistä voivat olla halutessaan myös niitä hyviä tyyppejä jotka eivät puhu pahaa muista ja joiden seurassa muidenkaan ei tee mieli jauhaa p:tä. Tsemppiä!

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.