Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten pääsen yli harmista, kun kroppa vanhenee?

Lähettäjä: 43 
Päivämäärä:   29.10.24 10:56:13

43-vuotispäivät synttärit lähestyvät ja tajuntaan jysähti, etten ole enää edes nelikymppinen vaan reilu nelikymppinen, 50 lähestyy. Olen vielä ihan timmissä kunnossa ja kasvoistakin nätti, mutta esimerkiksi kaulan iho on löystynyt jo ja polvia särkee hölkätessä.

Olen löytänyt kolmisen vuotta sitten uuden rakkauden elämääni ja harmittaa, kun hän joutuu seuraamaan nyt sitten samantien kurpahtamistani, jossain kohti alkavia vaihdevuosioireita ja löystyvää kroppaani. Haluaisin olla hänen silmissään vielä nätti ja ihana nainen, mutta tuntuu kuin kilpailisin kelloa vastaan. Ja koko ajan vastaan tulee nuorempia ja nätimpiä.

Tiedän, että on etuoikeus saada olla elossa ja terveenä, mutta silti minua jotenkin naisena jopa hävettää olla näin -vanha-. Ajatushan on ihan hullu, joten miten siitä pääsisi eroon?

Re: Miten pääsen yli harmista, kun kroppa vanhenee?

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   29.10.24 11:01:50

En tiedä mikä olisi normaalimpaa kuin ikääntyminen? Lohduttautua voi sillä, että kukaan ei pääse sitä pakoon. Kannattaa ajatella niin, että se ikääntyminen on etuoikeus. Jotkut kuolee nuorena. Toki omilla valinnoilla voi vaikuttaa siihen omaan elämänlaatuun, terveyteen, ulkonäköönkin.

Lähettäjä: 48 
Päivämäärä:   29.10.24 11:02:20

Vanhenee se kumppanikin ihan yhtä paljon ;). Itse olen jo aika lähellä 50, eikä ole vv oireita ainakaan tiettävästi, elämä hymyilee ja tykkään elämästäni. Koitan pitää itseni hyvässä kunnossa ja sitä kautta olen tyytyväinen itseeni, ei ole mitään suurempia vaivoja, tai ei niitä koskaan ole oikein ollutkaan. Pitää elää tässä hetkessä eikä murehtia tulevaisuutta.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   29.10.24 11:06:14

Minulla on onneksi sen verran vanhempi mies, että voi aina tuntea itsensä nuoreksi :)

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   29.10.24 11:07:31

Ei ne vuodet vaan miten pidät itsestäsi huolta. Naamaan hoitovoidetta, kiva tukkaja iloinen nuorekas mieli sekä kivat vaattet niin ikä on vaan numeroita. Vaihdevuodet ei muuten haittaa mutta makkarihommia varten tarvii kosteuttavia tuotteita - se ainoa miinus.

Lähettäjä: 43 
Päivämäärä:   29.10.24 11:10:16

48: kiitos tosi kivasta kommentista! :)

Minä Vaan: miten noiden vaihdevuosien osalta, puhuitko niistä miehesi kanssa esim. tuo osalta, että tarvitset kosteuttavia tuotteita? Kun siinäkin olen jotenkin niin misogynistisen yhteiskunnan kasvatuksen tulos - minua hävettäisi puhua kumppanille vaihdevuosioireistani, koska lapsuudessani niistä puhuttiin halveksuvaan sävyyn "mummotautina" (jos edes puhuttiin mitään).

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.10.24 11:14:50

"Olen löytänyt kolmisen vuotta sitten uuden rakkauden elämääni ja harmittaa, kun hän joutuu seuraamaan nyt sitten samantien kurpahtamistani, jossain kohti alkavia vaihdevuosioireita ja löystyvää kroppaani."

Se mieskö ei sitten vanhene, vai onko hän kovin paljon itseäsi nuorempi? Yhtä lailla sinä joudut seuraamaan miehen rupsahtamista, löystyvää kroppaa, mahdollista kaljuuntumista, harmaantumista, eturauhausvaivoja ja erektio-ongelmia...

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   29.10.24 11:17:41

Olet vanhentunut syntymästäsi asti. Se missä kunnossa olet vanhana riippuu ihan itsestäsi. Kuntosalille siis. 50 v ja hyvässä kunnossa olen. Hormonikorvaushoito käytössä. Eiköhän se mies sanomattakin huomaa jos tarvit jotain kostuketta :D itse en ainakaan vielä tarvi

Päivämäärä:   29.10.24 11:22:39

"Ei ne vuodet vaan miten pidät itsestäsi huolta. Naamaan hoitovoidetta, kiva tukkaja iloinen nuorekas mieli sekä kivat vaattet niin ikä on vaan numeroita."

Höpön pöpön pöö. Tätähän naisille valehdellaan, että ikääntymisen voisi jotenkin estää "pitämällä itsestään huolta" ja että se on sitten vain omaa laiskuutta kun rupsahtaa, ei tarvitse ihmetellä jos mies jättää jne...tämä on suuri valhe ja tällä vain syyllistetään naisia ja myydään vaikka mitä aina vain kalliimpaa tuotetta ja hoitoa jotka muka pitäisivät nuoren näköisenä.

Ikä ei ole vain numero, ikääntymistä ja iän näkymistä ei voi estää millään muulla kuin kuolemalla nuorena. Sekä naisen että miehen kroppa muuttuu väistämättä iän myötä, niin että se todellakin näkyy, ihan kaikilla.

Lähettäjä: Nocco 
Päivämäärä:   29.10.24 11:23:58

Hei kaikkien meistä keho muuttuu jatkuvasti! Se että ikä tekee omia väistämättömiä asioitaan sinuun EI tee sinusta rumaa tai mitään rupsahtanutta. Joten unohda moinen itsesi maanrakoon polkeminen! Kukaan muu ei kiinnitä taatusti huomiota ”virheisiisi” kuin sinä itse, muut kun yleensä kiinnittävät huomiota kauniisiin asioihin toisissa ihmisissä. Ja ennen kaikkea lopeta turha vertailu muihin tai nuorempiin, se ei tee kun vaan pahaa mieltä sinulle. Miehesi on rakastunut sinuun. Nainen on kauneimmillaan onnellisena, panosta siihen <3 oma mieli voi joskus olla se pahin vihollinen, älä anna omien ajatustesi viedä valoa sinusta :)

Lähettäjä: Sanna 
Päivämäärä:   29.10.24 11:28:27

Ja hei, joka vuosi vanhenet suhteellisesti vähemmän ;)

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   29.10.24 11:33:15

Se on elämää se, kaikki vanhenee.

Lähettäjä: Eo 
Päivämäärä:   29.10.24 11:50:19

En tiedä, kipuilen saman asian kanssa. Ikää jo 46v, alkaa tulla sellainen olo, että naisena katoan.

Lähettäjä: Ninni 
Päivämäärä:   29.10.24 11:58:30

”Nainen on kauneimmillaan onnellisena, panosta siihen <3 oma mieli voi joskus olla se pahin vihollinen, älä anna omien ajatustesi viedä valoa sinusta :)”

Ah niiin tämä!

Lähettäjä: Kohta50v 
Päivämäärä:   29.10.24 12:02:51

Mä täytän ensi vuonna viisikymmentä mutta ikääntyminen ei harmita. Liekö syynä se, että olen aina ollut ruma niin ei ole mitään nättiä/kaunista joka katoaisi. Mitään vaivoja, kolotuksia, kremppoja ei ole vaikka olen reilusti ylipainoinen. Musta tuntuu, että koko ajan elämä vain paranee kun ikää tulee lisää. Vaihdevuodetkin alkoivat ja ainakin tähän mennessä tuoneet vain positiivisia asioita. Toki alakerta kuivuu, mutta kun seksielämää ei ole niin ei silläkään väliä.

Ajatukset voi tosin mullakin muuttua, jos ihme tapahtuisi ja yksi reilusti nuorempi mies, joka osoittanut hienoista kiinnostusta, tekisi jonkun peliliikkeen sen suhteen, että välillemme voisi tulla jotain. Ainakin siihen asti nautin mun ihanasta elämästä!

Lähettäjä: Q 
Päivämäärä:   29.10.24 12:17:23

Jos se sinun uusi rakkautesi on sinun arvoisesi, olet hänen mielestään nätti ja ihana, vaikka kaulassa olisi löysää ihoa!

Minä olen sinua vanhempi, 48v. Pieniä iän merkkejä näkyy, mutta ne kertovat hyvästä eletystä elämästä. Ei se mene niin, että mikään muu ei ole kaunista, kuin täysin sileä, käyttämätön ihminen. Keskity ulkonäön sijaan siihen, että pystyt tekemään rakastamasi asioita vielä pitkään, pidä itsestäsi huolta. Esimerkiksi käy fysioterapeutin kanssa läpi juoksutekniikkasi, jotta selviäisi, miksi polviisi sattuu.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   29.10.24 12:22:21

Hohhoijaa. Taas jotain misogynististä jargoniaa siitä, että naisen pitäisi olla sitä ja tätä. Ihan niin kuin vanhetessaan menettäisi jotain olennaista kun ulkonäkö muuttuu.
Ja tuokin että nainen on kauneimmillaan ollessaan onnellinen. Onnellisuus on toki hyvä asia, jos elämäntilanne on sellainen, mutta mitä väliä sillä on onko joku "kauneimmillaan"? Opi ajattelemaan itse asioita äläkä mieti mitä muut ajattelevat sinusta. Suurinta osaa sinun ulkonäkösi ei kiinnosta tippaakaan. Jos ukkosi haluaa nuoren naisen niin hän on täysin vapaa muodostamaan parisuhteen nuoren naisen kanssa ja/tai jos hän jättää sinut sen takia että vanhenet, et luultavasti itse menetä mitään sellaisessa miehessä.

Ihan järkyttävää paskaa. Noista kipeistä polvista olisin eniten huolissani.

Lähettäjä: Tollo 
Päivämäärä:   29.10.24 12:42:28

Markkinoinnin tehokoneisto on kyllä osunut maaliinsa, jos naiset vieläkin kuvittelevat että rypyttömyys, kiinteys ja ikuisesti nuorelta näyttäminen on tärkeintä maailmassa.

Kosmetiikkateollisuus takoo miljardeja mielikuvilla ja mainoksilla vääntäen samalla rautalangasta että rypyt ja ihon löllähtäminen on suoraan s@tanasta ja epätoivottavaa ja kaikki ikääntymisen merkit pitää piilottaa keinolla millä hyvänsä maksoi mitä maksoi.

Oikeesti. Aattele kun vaan lakkais toimimasta koneiston edellyttämällä tavalla.

Päivämäärä:   29.10.24 14:14:56

Vai että kiva tukka ja nuorekas mieli. Voi jeesus sentään :D

Tuo nuorekkuus alkaa olla oikea kirosana, ja kuinka ollakaan, kun puhutaan olemuksesta, se mainitaan tavoiteltavana ominaisuutena aina naisista puhuttaessa, ei koskaan, kun kyseessä on mies.

Kaikki ollaan tietysti yksilöitä, mutta ikä ja kokokemus tuo usein syvyyttä ja moniulotteisuutta persoonaan. Itse en ainakaan ottaisi nuorempaa minää takaisin, ja uskon, että jos kysyttäisiin lähipiiriltä, olisivat samaa mieltä.

Lähettäjä: D 
Päivämäärä:   29.10.24 14:27:55

"Hohhoijaa. Taas jotain misogynististä jargoniaa siitä, että naisen pitäisi olla sitä ja tätä. Ihan niin kuin vanhetessaan menettäisi jotain olennaista kun ulkonäkö muuttuu.
Ja tuokin että nainen on kauneimmillaan ollessaan onnellinen. Onnellisuus on toki hyvä asia, jos elämäntilanne on sellainen, mutta mitä väliä sillä on onko joku "kauneimmillaan"? Opi ajattelemaan itse asioita äläkä mieti mitä muut ajattelevat sinusta. Suurinta osaa sinun ulkonäkösi ei kiinnosta tippaakaan. Jos ukkosi haluaa nuoren naisen niin hän on täysin vapaa muodostamaan parisuhteen nuoren naisen kanssa ja/tai jos hän jättää sinut sen takia että vanhenet, et luultavasti itse menetä mitään sellaisessa miehessä."

Siinäpä se.

Päivämäärä:   29.10.24 14:58:03

Hepat lähti ja nyt on aikaa mm käydä kylillä, mitä varten piti ostaa vaatteita. Oli järkytys kuin halpoja vaatteet on, mut varsinainen järkytys on oma 60v-kroppa sovituskopin peileissä. Mut tää tapahtui nuorisokaupassa, pyyhkäisin Haloselle ja heidän pienin takki on oikeastaan väljä. Ja teatterissa olin muiden könkkäävien kanssa kuin kala vedessä. Pitää kait ymmärtää et oma viiteryhmä ei enää ole 'heppatytöt' vaan 'kulttuurin suurkuluttajat '.

Lähettäjä: Mää 
Päivämäärä:   29.10.24 15:06:54

Ehkä kannattaa keskittyä muuhun kuin ulkonäköön. T. Myös 43

Lähettäjä: Zet 
Päivämäärä:   29.10.24 17:04:56

Ikä on vain numero, ikääntyä voi monella tapaa. Kehon ikääntymiseen vaikutat ensisijaisesti elintavoilla sekä stressinhallinnalla.

Lähettäjä: tiuttu 
Päivämäärä:   29.10.24 17:28:09

Voi sinä hölmö (rakkaudella sanottuna) miksi ajattelet itsestäsi ja ikääntymisestäsi noin! Sinä olet aivan varmasti upea, vaikka keho muuttuukin! Muuttuminen on väistämätöntä, mutta kauneus ei sinusta silti mihinkään katoa.

Lähettäjä: Muu 
Päivämäärä:   29.10.24 18:27:03

Ainoa tapa välttyä vanhenemiselta on kuolla nuorena.

Lähettäjä: Km 
Päivämäärä:   29.10.24 18:44:22

Täytyy myöntää, että kyllä itseäkin joskus masentaa tämä vanheneminen. Jotenkin tuntuu karulta tämä 40-50 ikävuosina tapahtunut muutos. 40-vuotiaana koin olevani vielä nuori ja harkitsin jopa lapsen hankintaakin. Sitten yhtäkkiä olen mummoikäinen 5-kymppinen, joka on se harrastusporukan ja työpaikan vanha täti. Eläkkeelle jäämistä odottava. Ei pysy oma pää mukana tässä muutoksessa. Äsken perään katsottiin ihaillen. Nyt olen näkymätön. Mikä on tosin joskus ihan mukavaakin.

Mutta ihan kaikista kamalinta on kaikki kropan vaivat, kun vanhat vammatkin alkavat taas vaivata. Pitäisi kuntoilla ja pitää itsestä huolta, mutta aina kaikki tyssää siihen, että joku paikka kropasta pettää ja täytyy taas pitää monen viikon lepotauko. Hämmästelen, että köpötän kuin vanhus ja sitten tajuan oikeastaan olevanikin sellainen

Lähettäjä: Sennu 
Päivämäärä:   29.10.24 19:49:01

Panosta myös henkiseen pääomaan.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   29.10.24 23:09:20

Mummoikäinen viisikymppinen? Mitä hittoa? Tai siis voihan lapsenlapsia olla nelikymppisilläkin, mutta en ainakaan itse koe olevani mikään vanhus näin viisikymppisenä. Päin vastoin, ikä on menettänyt ajat sitten merkityksensä.

Lähettäjä: Km 
Päivämäärä:   30.10.24 06:14:59

No nimenomaan mummoikäinen. Jos 10 vuotta aikaisemmin on vielä suunnitellut omaa lisääntymistään. Niin nyt onkin vaihdevuosi-ikäinen, joka omien lapsien sijaan saa lapsenlapsia.

Lähettäjä: Ananas 
Päivämäärä:   30.10.24 06:37:04

Kaikki me vanhetaan ja asenne ratkaisee! Arvosta itseäsi ja kroppaasi. Oon about samanikäinen ja mulla on 10v nuorempi mies, ja voin sanoa et ikä ei oo omalla kohdalla ainakaan haitannut, päinvastoin. :D

Päivämäärä:   30.10.24 06:52:57

Täytyy oppia arvostamaan muuta kuin ulkokuorta, se nyt rapistuu joka tapauksessa ikääntyessä.

Ottaa itseenikin päähän kaikki mainokset missä just hoetaan et tämä peittää ikääntymisen merkit ja tämä piilottaa rypyt, näytä nyt nuorekkaalta äläkä kuppaiselta löysältä vanhukselta.

Haloo, haluan ite rupsahtaa rauhassa enkä koko aika etsiä suurennuslasilla uusia ryppyjä ja velttouksia jotka pitää äkkiä peittää. Oon vaan päättänyt tykätä naamastani ja itsestäni eikä oo pakkomielle olla kaunis toisten silmissä. Ja toisiin vertailu kaikkein pahimmasta päästä onkin, et saa ikinä rauhaa jos koko ajan kyttäät kuka näyttää nuoremmalta ja kauniimmalta miehesi silmissä kuin sinä. Vie turhaa aikaa ja energiaa ja tekee hulluksi.

Se oma voima täytyy löytää sisältä, siten tuosta ajattelusta pääsee irti.

Lähettäjä: Hilla 
Päivämäärä:   30.10.24 07:18:33

Olen aloittajaa kymmenen vuotta vanhempi ja koen edelleen olevani nätti ja ihana vaihdevuosista ja rapistumisesta huolimatta!
Vaikka yhteiskunnan silmissä olisinkin köpöttävä mummeli, niin minulle riittää oma ajatukseni itsestäni. Ikä on kyllä tuonut joitakin kremppoja ja kaikki vanhat vammat ovat heränneet uudelleen henkiin, mutta kyllä niiden kanssa pystyy elämään.

Aloittaja, olet edelleen varsin nuori. Älä tuhlaa aikaasi murehtimalla tulevaa, koska ikääntyminen on ihan normaalia meille kaikille jos saadaan olla hengissä.

Lähettäjä: Mangolia 
Päivämäärä:   30.10.24 07:35:50

Onpa todella harmillista miten vähän arvostat itseäsi, toivottavasti opit muuttamaan sisäistä puheitasi sekä asennettasi itseäsi kohtaan. Koska se todella kannattaa! Kuten jo yllä sanottukin: sisäinen hyvä olo näkyy naisessa aina ulospäin ja silmin nähden kaunistaa. Se että ulkokuori muuttuu ei suinkaan tarkoita että se muuttuu rumemmaksi. Miksi se niin olisi? Ikääntyminen voi olla todella kaunista. Kauneudelle tai naiseudelle ei ole vaan yhtä muottia, vaikka kosmetiikkateollisuus yms niin sinulle yrittääkin uskotella. Olet oikeasti fiksumpi kuin mitä luulet, joten sen kaiken sokeasti uskomisen ja itsesi alas painamisen sijaan luota itseesi. Anna kuule itsesi säteillä rohkeasti vaan ja nauti elämästä ilman tuollaista turhaa taakkaa.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   30.10.24 07:43:12

Aloittaja on jostain omaksunut hirveän naisvihamielisen ja pinnallisen asenteen.

Lähettäjä: 44 
Päivämäärä:   30.10.24 08:01:42

Ymmärrän aloittajaa hyvin, vaikka feministinä tietenkin ajattelen, ettei naisen ulkonäöllä pitäisi olla mitään merkitystä. Parisuhdemielessä sillä kuitenkin on. Siksi en enää tässä iässä edes halua löytää ketään.

Omalla kohdalla ikääntymisen ulkoisiin merkkeihin on muutoin ollut helppo sopeutua, kun en ikinä ole se kedon kaunein kukkanen ollut nuorenakaan. Mutta onhan se surullista, kun esim. sekin ainoa osa ulkonäössä, josta miehet koskaan ovat pitäneet (rinnat), on valahtanut lähinnä kauhuelokuvatehosteeksi kelpaavaksi piirteeksi :'D Mut joo, ei miestä, ei ongelmaa. :)

Lähettäjä: ...?! 
Päivämäärä:   30.10.24 08:04:27

Samalla tavalla tuo mieskin vanhenee, yli 20 vuotta yhdessä

Lähettäjä: Kohta50v 
Päivämäärä:   30.10.24 08:11:32

Mitä te ootte niille kropillenne tehneet kun niin rupsahtavat ja paikat on riesana, kolottaa jne.?

En yhtään tunnista omassa kropassani täällä mainittuja asioita. Toki mullakin muutoksia tapahtuu mutta ei mitään radikaalia. Ihmekään jos mua luullaan kymmenen vuotta nuoremmaksi, kun täähän vaikuttaa siltä, että mulla on alta nelikymppisen kroppa.

Päivämäärä:   30.10.24 08:20:09

Siis aikuinen mies joka on elänyt yhdessä aikuisten naisten kanssa, tietää miten kropassa kaikki valahtaa alaspäin ja alkaa roikkua, miehellä itsellään ja naisella myös. Miks naiset silti käyttää hirveesti aikaa ja energiaa yrittäessään olla poikkeus jolle näin ei muka kävis?

Jos tarvii pelätä että ukko karkaa nuoremman matkaan niin sit joutikin pääsemään siitä ukosta eroon.

Siis hirveen pinnallinen ajattelutapa että sen kropan kiinteys on ainoa jonka takia mies on parisuhteessa. Ja sit kun se kiinteys on menetetty, niin kaikki on menetetty. Voi jeesus sentään, nyt ryhtiä ajatteluun.

Arvostakaa itseänne vähän enemmän.

Lähettäjä: R 
Päivämäärä:   30.10.24 08:35:09

"kun puhutaan olemuksesta, se mainitaan tavoiteltavana ominaisuutena aina naisista puhuttaessa, ei koskaan, kun kyseessä on mies."

Niin tämä! Olen itse vasta 30 eli sinänsä en voi (vielä) samaistua aloittajaan, mutta kieltämättä yhteiskunnalliset normit vanhenemisen suhteen ärsyttävät ja ahdistavat. Naisen pitäisi aina näyttää ikäistään nuoremmalta ja tässäkin topikissa on ehdoteltu jotain "hoitovoiteita" - siis miksi ihmeessä nainen ei saisi näyttää ikäiseltään? Miksei nämä mahdottomat ulkonäkövaatimukset koske myös miehiä?

Kauneusteollisuus tässä on myös syynä. Ne 40-60 v naisethan on se ryhmä, joilla olisi rahaa ostaa erilaisia kalliimpiakin tuotteita, mutta silti ryppyvoidemainoksissa on jotain 19-vuotiaita. Tässä ei ole mitään järkeä.

Minulla on 30-vuotias kaveri jolla on kuulemma ikäkriisi - harkitsee jo kirurgiaa. Olen yrittänyt puhua hänelle järkeä, mutta hän viettää todella paljon aikaansa somessa ja valitettavasti se näyttäisi muokkaavan aika paljon hänen ajatusmaailmaansa. Kun jatkuvasti näkee vain "täydellisiä" ihmisiä, alkaa nopeasti tuntemaan itsensä epätäydelliseksi.

Ja joo, totta kai istuvat vaatteet ja omille kasvoille sopivat hiukset pukevat kaikkia nuoresta vanhaan ja niillä on iso vaikutus ulkonäköön. Mutta tosi surullista, jos nainen ei saa edes vanheta normaalisti vaan aina pitäisi etsiä sitä seuraavaa juttua, jolla parantaa ulkonäköään.

Lähettäjä: eräs 
Päivämäärä:   30.10.24 08:37:53

Olen saman ikäinen. Itselläni tuli siinä 40 kieppeillä "kriisi" kun "en ollut saavuttanut mitään", lisäksi puoliso ja paras ystäväni pettivät minua keskenään. Sen jälkeen henkinen kasvuni onkin ollut valtavaa. Sain tehtyä erään tutkinnon loppuun, aloitettua säännöllisen liikunnan (oman hyvinvoinnin huomiointi muiden tarpeiden etusijalle pistämisen sijaan) jne jne

Tuntuu, että en ole enää edes sama ihminen. Huomaan myös sellaisen muutoksen, että ennen mietin kelpaanko minä ja nyt mietin mahdollisista kumppaniehdokkaista, kelpaavatko he minulle!

Eli kriisi ei aina ole pahasta. Ulkönäkö on minusta täysin toissijaista, tosin nyt kun olen linjassa itseni kanssa, olen ehkä viehättävämpi kuin koskaan ja hyvässä fyysisessä kunnossa -mutta näissäkin on hyvin vähän tekemistä ulkonäön kanssa.

Lähettäjä: tomaatti 
Päivämäärä:   30.10.24 08:46:28

LähettäjäKohta50v
Päivämäärä30.10.24 08:11:32

Mitä te ootte niille kropillenne tehneet kun niin rupsahtavat ja paikat on riesana, kolottaa jne.?

En yhtään tunnista omassa kropassani täällä mainittuja asioita. Toki mullakin muutoksia tapahtuu mutta ei mitään radikaalia. Ihmekään jos mua luullaan kymmenen vuotta nuoremmaksi, kun täähän vaikuttaa siltä, että mulla on alta nelikymppisen kroppa.

Ainoa eri sinussa muihin ikätovereihisi on asenteesi. Sinulla se on itsevarma, noilla muilla ei. Nuo muut kokevat ne pienetkin muutokset radikaaleinaja kriisinä, sinä et. Thats it

Lähettäjä: Kotkottia 
Päivämäärä:   30.10.24 08:50:46

Olen reippaasti yli 60 ja toki on jotain kremppaa välillä, mutta niin kauan kun pääsen omin jaloin liikkumaan ja pää pelaa, olen oikein tyytyväinen. Naama ja kroppa on just mikä on, mutta olen oppinut, että hymy on paras kasvojenkohotus ja rauhallinen liikkuminen luonnossa parasta lääkettä.

Joistain asioista pitää luopua, mutta jotain tulee tilalle. En ainakaan haluaisi olla nuorempi, koska paljon on tullut elämänkokemusta ja armollisuutta itseä kohtaan.

Liukkaria olen käyttänyt enemmän ja vähemmän aina, eikös se ole ihan normi?

Mies kyllä vanhenee hurjaa vauhtia nopeammin, kun suree vanhenemista ja hoitaa masennusta viinalla. En suosittele.

Päivämäärä:   30.10.24 08:59:37

Itsevarmuudesta kun puhutaan, niin todellista itsevarmuutta on se, että pystyy ajattelemaan että "kyllä, olen ikääntynyt ja se näkyy, so what". Todellista itsevarmuutta ei ole se, että todistelee itselleen ja muille näyttävänsä paljon nuoremmalta, koska tähänhän sisältyy se ajatus, että pitäisi näyttää nuoremmalta ja normaali ikääntyminen on huono ja häpeällinen asia.

Lähettäjä: True 
Päivämäärä:   30.10.24 09:02:48

Lähettäjä.
Päivämäärä30.10.24 08:59:37

Itsevarmuudesta kun puhutaan, niin todellista itsevarmuutta on se, että pystyy ajattelemaan että "kyllä, olen ikääntynyt ja se näkyy, so what". Todellista itsevarmuutta ei ole se, että todistelee itselleen ja muille näyttävänsä paljon nuoremmalta, koska tähänhän sisältyy se ajatus, että pitäisi näyttää nuoremmalta ja normaali ikääntyminen on huono ja häpeällinen asia.

Totta!
Ja aloittaja sinussa ei ole mitään muuta vikaa, kuin ilkeä sisäinen puheesi itsellesi. Panosta sen korjaamiseen, kehosi on jo upea, juuri sellainen kuin sen pitääkin olla <3

Lähettäjä: Jone O 
Päivämäärä:   30.10.24 16:10:21

On mulla ollu kolmekymppinenkin tyttöystävä joka käyttää liukkaria. Ja +45vee joka on m
tyyppiä "aina valmis. Ei me miehet (enemmistö) ihan tyhmiä olla ja ymmärretään että ikää tulee itse kullekin. Joo, ..tuttaahan se kun tajuaa että kohta menee vanhemmat ja sit on oman sukupolven vuoro juu... Mutta turha murehtia niistä asioista mille ei mitään voi. Jos paikat ei kestä juoksemista, rupea uimaan tai vaihda lajia ennen tekonivelleikkausta. Vältä liikaa aurinkoa ja elä terveellisesti, muutakaan kun et voi. Ja puhu miehellesi, jos valittaa, niin vaihda vanhempaan. Kyllä 50+ miehille timmi nelikymppinen vielä kelpaa. Tunnet itsesi sitten nuoreksi xD

Päivämäärä:   30.10.24 17:41:33

Ihania viestejä täällä. Minustakin vanhenemiseen kannattaa suhtautua lahjana. Vanhuus on merkki siitä, että on saanut elää pitkään!

Kun ikää tulee, on entistä tärkeämpää huolehtia itsestään. Sillä en tarkoita naamavoiteita tai hiusvärejä vaan terveellistä ruokaa, riittävää nukkumista jne. Haasta kehosi uusilla liikuntamuodoilla. Uuden liikuntalajin voi aloittaa minkä ikäisenä vaan. Hesarissa oli vasta juttu miehestä, joka opetteli 89-vuotiaana seisomaan käsillään.

Sitten vielä sekin, että oikeasti on ihan turha harmitella asioita joille ei voi mitään. Ikääntyminen sellaisenaan on tavallaan harmillista, mutta toisaalta jos sä vielä lisäksi aktiivisesti murehdit ja stressaat sen takia, niin ikääntyminen on kaksin verroin kurjempaa.

Päivämäärä:   30.10.24 18:17:39

Kyllä sä ap pääset siitä "harmista" yli, kun ikä alkaa kutosella.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   30.10.24 19:38:32

Kun on nähnyt lähiomaisen sairastuvan vakavasti ja kuolleen nuorena, tuntuu että on enemmän etuoikeus saada vanhentua ja rupsahtaa siinä sivussa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.