Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Suosittele laadukkaita (pussi)lakanoita

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   28.10.24 17:55:30

Etsinnässä parivuoteen tuplapussilakana eli siis kahden hlön peittoon sopiva. Finlaysonilta ollut 7 vuotta parit puuvillalakanat ja jo kaksista eri lakanaseteistä tyynyliinat hiutuneet rikki ja nyt saumatkin alkavat pettää eli on kyllä ollut pettymys, kun ostaessa ajattelin saavani kestävän suomalaisen laatutuotteen.

Mikä tilalle, suosittele suosikkiasi! :)

Re: Suosittele laadukkaita (pussi)lakanoita

Lähettäjä: -*- 
Päivämäärä:   28.10.24 17:59:06

Finlayson, Vallila ja Marimekko on ihan sontaa. Ikealla kalliimmat on hyviä, halvemmat venyy ja vanuu ja nyppyyntyy ekassa pesussa. Jyskin lakanoista ei ole kokemuksia, mutta niillä on hiton hyvät pyyhkeet (Cronenborg), joten jos lakanat on samaa laatua, niin nekin on jees.

Lähettäjä: Örp 
Päivämäärä:   28.10.24 18:01:51

Oon tykännyt Pentikin tekstiileistä, olleet kylläkin vasta pari vuotta käytössä mutta jämäköitä yhä

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   28.10.24 18:12:57

Etsipä perkaalilakanat.

Lähettäjä: mmm 
Päivämäärä:   28.10.24 18:18:40

Minua kiinnostaisi nuo executive puuvillasatiinilakanat, joissa tc-luku on 300 eli aika korkea. Jos joku on hankkinut nuo, niin kiinnostaisi tietää kokemuksia.

https://hotellitavarat.fi/1369-executive-satiini

On noihin joitakin värivaihtoehtojakin, mutta minua kiinnostaa nuo valkoiset, jotka sitten itse voisin värjätä, kun ovat 100 % puuvillaa.

Olen tilannut tuolta raidalliset valkoiset lakanat, joissa tc-luku on 200. Olen niihin tyytyväinen, mutta ne on olleet käytössä vain pari kuukautta, niin en tiedä, missä kunnossa ne ovat esim. 5 vuoden päästä. Ne ovat vain 80 % puuvillaa, mutta silti vaikuttavat paremmilta kuin esim. Ikean Nattjasmin-pussilakanat. Ne olivat pettymys.

Lähettäjä: u 
Päivämäärä:   28.10.24 19:22:00

Stockalta se joku casa merkki. Olleet ainakin 9v käytössä ja siis vain toiset vaihtolakanat tilalla kun nämä pesussa ja vielä näyttää niin hyvältä. En kyllä ole koskaan saanut mitään lakanoita kulumaan?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   28.10.24 20:10:00

Paljon riippuu myös kuinka monet lakanat omistaa ja miten usein pesee.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   28.10.24 20:10:49

Laura Ashley on tosi kestävä.

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   28.10.24 20:13:02

Mulla on Marimekon lakanat olleet yli 10 vuotta käytössä, mutta en tiedä onko niissä nykyään laatu huonontunut.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   28.10.24 21:15:59

Lidlistä on myös saanut kestäviä lakanoita. Kuosit ovat vähän niin ja näin. Lapsille on löytynyt paljon kivoja ja pesukertoja kestäviä ja itsellenikin löysin yhden setin, joka miellyttää sekä silmää että ihoa.

Vanhat Marimekot ja Finlaysonit ovat yhä hyviä, mutta uudet tyynyliinat eivät tunnu kestävän. Finlaysoneissa ja Valliloissa ongelmana mulla, että värit on haalistuneet parissa pesussa. Pääasiassa on Jyskin lakanat lapsilla, kestävät ok.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   28.10.24 21:36:20

Marimekko on aivan kuraa nykyään. Yksistä lakanoista lähtee värit, muutaman kerran olen herännyt aamulla niin että naamassa ja käsivarressa musta läikkä :D
Ohjeen mukaan pesty useita kertoja ja aina vaan väriä irtoaa ja musta väri on myös paikoitellen levinnyt.

Lähettäjä: Studio 
Päivämäärä:   28.10.24 21:47:35

Marimekon, Finlaysonin ja Pentikin pussilakanoissa laatu vaihtelee ja ostaessa ei voi tietää saako kunnollista vai sekundaa. Meillä kyllä kaikki ovat kestäneet hyvin ja väritkin ovat pysyneet, mutta kaikissa noissa merkeissä osa on vaikeasti siliäviä tai kieroon ommeltuja tai karheita tai liian lepsuja tms. Parhaat tällä hetkellä käytössä olevista pussilakanoista ovat Marimekon siirtolapuutarhat, jotka olivat aikoinaan muistaakseni plussakorttitarjous.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.10.24 22:10:38

Kai nyt kun Marimekko painetaan Kiinassa nykyään, niin laatu on mitä on.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   28.10.24 22:47:45

Hemtexin satiinipuuvillaisista oon itse tykännyt. Plussaa että kuivuvat suoriksi, tai ainakin mun mittapuulla riittävän sileiksi ettei tarvii silittää :) ja kestää kyllä, tosin eikai pussilakana hirveässä kulutuksessa olekaan toisin kuin aluslakana.

Lähettäjä: emmi 
Päivämäärä:   29.10.24 00:53:58

Hotellitavarat executive: kaksi kertaa olen tilannut. ensimmäinen tilaus n. 10 v. sitten ja lastu oli aivan mahtavaa. toinen tilaus pari kolme vuotta sitten ja kangas oli pehmeämpää. itse olen tykännyt vanhemmista eli onneksi tilasin silloin, kun joku supsitteli täällä :)

Lähettäjä: LhuB 
Päivämäärä:   29.10.24 13:35:18

Unikulman Steadybody. On vähän hintavat mutta aivan ihana iholla, pesusta kuivuu nopeasti niin ei edes pesun vuoksi tarvitse vuorotella muiden lakanoiden kanssa vaan riittää yksi setti. Lemmikkikotiin täydellinen, karvat ei tartu ollenkaan.

Lähettäjä: kk 
Päivämäärä:   30.10.24 18:02:48

Olen tilannut Luhtan tuotteita ja tykännyt niistä.

Lähettäjä: ,... 
Päivämäärä:   30.10.24 18:23:36

Itse ostin äskettäin Familonin perkaalipussilakanat ja ne on ihanan tuntuiset. Kestävyydestä en voi vielä sanoa mitään.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.