Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kaunistuminen vanhemmiten?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.10.24 15:35:20

Tai en tiedä voiko sanoa "vanhemmiten" koska olen vasta 26. Mutta itse olen oikeastaan vasta parin viime vuoden aikana ruvennut saamaan tutuilta kommentteja siitä että olen "kaunistunut", on kyselty mm. että olenko käynyt kasvohoidossa vai mitä ihmettä olen tehnyt ulkonäölleni.

Oikeastihan en ole tehnyt ulkonäölleni yhtään mitään. Ainoa, mikä on ehkä tullut viime vuosien aikana enemmän kuvioihin on aktiivinen kuntosaliharjoittelu. Liekö se sitten jotenkin freesannut myös kasvoja tai esim. ihon kuntoa. Itseni on ollut vaikea nähdä mitään muutosta itsessäni.

Onko muille tapahtunut samaa? Tai tunnetko jonkun, joka olisi "puhjennut kukkaan" vasta reippaalla aikuisiällä?

Re: Kaunistuminen vanhemmiten?

Lähettäjä: Cinnamon 
Päivämäärä:   28.10.24 15:40:06

Itse en ole moista kokenut, valitettavasti :D Mutta paras ystäväni on todellakin puhjennut kukkaan nyt ~ kolmikymppisenä! Isoin syy varmasti se, että hän on saanut tervettä painoa (ollut aiemmin siis sairaan laiha ja silminnähden huonovointinen, syömisen ongelmia joita nyt vihdoin saanut paremmalle tolalle), mutta on siis muutenkin jotenkin kaunistunut. Siis hän oikeasti säteilee verrattuna vaikka parin vuoden takaiseen ja sen huomaa varmasti kaikki. Olen niin onnellinen hänen puolestaan,

Päivämäärä:   28.10.24 15:43:01

Hyvä olo ja onni näkyy ulospäin, se kaunistaa varsinkin naista aivan valtavasti kun valaisee koko huoneen. Se toki vaatii sen, että hänen on turvallista itseään näin ilmentää, eikä se ole ollenkaan itsestäänselvää.

Päivämäärä:   28.10.24 15:44:30

Jotkut kasvaa ns. itsensä näköisiksi vasta myöhemmin. Itsevarmuus, onnellisuus ja oman tyylin löytäminen näkyvät myös "kauneutena".

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   28.10.24 15:47:18

Minä olin ruma lapsi ja aika "tavis" pallinaama parikymppisenä, mutta nyt 36-vuotiaana olen mielestäni jopa ihan hyvännäköinen. Omalla kohdallani se varmaan eniten johtuu siitä, että olen löytänyt itselleni sopivan tyylin (vaatteet, hiukset ja meikki), ja lisäksi kolmikymppisenä aloin muutenkin kiinnittää enemmän huomiota elintapoihini mm. ruokavaliota muuttamalla, jolloin esim. ihon kunto on parantunut.

Päivämäärä:   28.10.24 15:48:49

Mun lapsinaaman piirteet alkoi kadota vasta 18vuotiaana ja vielä 24v muuttuu edelleen hieman. Mulla oli tosi soikea pää josta sain ilkeitä kommentteja mm. päärynäpäästä. Nyt vanhemmiten kasvonpiirteet alkaa olemaan tarkemmat ja "kauniimmat"

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   28.10.24 15:50:36

Minä olen nyt 35-vuotiaana paljon paremman näköinen kuin parikymppisenä :) Luulen, että syynä on se, että nuorempana olin tosi epävarma itsestäni ja lisäksi värjäsin hiuksiani luonnottoman punaisiksi.

Lähettäjä: Duuri 
Päivämäärä:   28.10.24 15:51:05

m: saanko mielenkiinnosta kysyä millaisia muutoksia teit ruokavalioosi? :) Itse olen tuskaillut oman ihoni kanssa ja aina kiinnostaa hyvät kokemukset. Oma ruokavalioni on viljaton, maidoton ja lihaton, mutta joku varmaan mättää.

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   28.10.24 16:08:56

"m: saanko mielenkiinnosta kysyä millaisia muutoksia teit ruokavalioosi? :)"

Tuskin mitään mitä et olisi jo kokeillut. :) Vähensin mm. lihansyöntiä ja maitotuotteiden käyttöä, ja esim. sipsien sijaan herkuttelen vaikkapa pähkinöillä ja kuivatuilla hedelmillä. Syön purkista D-vitamiinia, kollageenivalmistetta ja tyrniöljykapseleita.

Päivämäärä:   28.10.24 18:36:26

"m: saanko mielenkiinnosta kysyä millaisia muutoksia teit ruokavalioosi? :) Itse olen tuskaillut oman ihoni kanssa ja aina kiinnostaa hyvät kokemukset. Oma ruokavalioni on viljaton, maidoton ja lihaton, mutta joku varmaan mättää."

Et toki kysynyt tätä, mutta vastaan silti, kun olen itse iho-ongelmien kanssa paininut. Itsellä on ratkaiseva tekijänä ollut jooga, meditaatio ja muu mindfulness. Kesti aika kauan tajuta, että oma ihoni reagoi tosi herkästi kaikkeen mahdolliseen stressiin, oli kyse sitten liiasta kiireestä tai liiallisista negatiivisista ajatuksista. Meditointi ja muu vastaava auttaa pitämään stressiä kurissa. Jos jätän nämä harjoitukset väliin, niin ennemmin tai myöhemmin alkaa iho puskea kaikkea mahdollista epäpuhtautta... Toki tämä ei ole mikään pikaratkaisu, vaan ainakin minun piti kärsivällisesti harjoitella pidemmän aikaa ennen kuin mitään tuloksia alkoi näkymään. Ihon kunnon takia en kylläkään mindfulness-polulle lähtenyt, vaan ihon paraneminen tuli positiivisena yllätyksenä ja ikään kuin kaupanpäällisenä.

Tätä ennen olin kokeillut varmaan kaikki mahdolliset ruokavaliot ja muut elintapamuutokset.

Omasta ihostani voi melkein suoraan lukea, että miten on viime aikoina elämässä mennyt, onko ollut paljon stressiä, huolia ja murheita vai onko ollut henkisesti tasapainoisempaa. :D

Päivämäärä:   28.10.24 18:47:53

Itse olin omasta mielestäni parhaimmillani jossain 32v paikkeilla. Rasva alkoi naamasta kadota ja poskipäät tulivat edes jotenkin esiin, ryppyjä alkoi näkyvästi tulla vasta 40+.

Jotkut kypsyy hitaasti :-)

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   28.10.24 19:44:34

Musta tuntuu että kun tulee hieman ikää niin sitä on kauneimmillaan n 30 vuotiaana. Löytää oman tyylinsä pukeutua ja itsevarmuutta yms.

Lähettäjä: Zxx 
Päivämäärä:   28.10.24 20:08:34

Minä olen, olen suvusta jossa naiset kaunistuvat vuosikymmenten mittaan. Ala-asteikäisenä olin ihan taviksen näköinen ikätovereihini verrattuna, mutta nyt 50+ olen kauniimpi, kuin suurin osa ikäisistäni. Kasvonpiirteemme jotenkin terävöityvät ikääntymisen myötä.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   28.10.24 21:03:56

Olin semmonen ihan söpö nuori ja tavallisen näköinen aikuinen. Kun tulin vaihdevuosi-ikään olin ihan lässähtänyt. Aloitin hormonikorvaushoidon, rupesin syömään terveellisemmin ja liikkumaan enemmän. En ole vuosikymmeniin kuullut niin paljon positiivista palautetta olemuksestani kuin nyt. En usko että varsinaisesti mitään kaunistautumista on tapahtunut mutta ehkä joku hyvä olo omasta kehosta huokuu toisille.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.