Lähettäjä: .
Päivämäärä: 28.10.24 18:36:26
"m: saanko mielenkiinnosta kysyä millaisia muutoksia teit ruokavalioosi? :) Itse olen tuskaillut oman ihoni kanssa ja aina kiinnostaa hyvät kokemukset. Oma ruokavalioni on viljaton, maidoton ja lihaton, mutta joku varmaan mättää."
Et toki kysynyt tätä, mutta vastaan silti, kun olen itse iho-ongelmien kanssa paininut. Itsellä on ratkaiseva tekijänä ollut jooga, meditaatio ja muu mindfulness. Kesti aika kauan tajuta, että oma ihoni reagoi tosi herkästi kaikkeen mahdolliseen stressiin, oli kyse sitten liiasta kiireestä tai liiallisista negatiivisista ajatuksista. Meditointi ja muu vastaava auttaa pitämään stressiä kurissa. Jos jätän nämä harjoitukset väliin, niin ennemmin tai myöhemmin alkaa iho puskea kaikkea mahdollista epäpuhtautta... Toki tämä ei ole mikään pikaratkaisu, vaan ainakin minun piti kärsivällisesti harjoitella pidemmän aikaa ennen kuin mitään tuloksia alkoi näkymään. Ihon kunnon takia en kylläkään mindfulness-polulle lähtenyt, vaan ihon paraneminen tuli positiivisena yllätyksenä ja ikään kuin kaupanpäällisenä.
Tätä ennen olin kokeillut varmaan kaikki mahdolliset ruokavaliot ja muut elintapamuutokset.
Omasta ihostani voi melkein suoraan lukea, että miten on viime aikoina elämässä mennyt, onko ollut paljon stressiä, huolia ja murheita vai onko ollut henkisesti tasapainoisempaa. :D
|