Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Paljonkohan varata popparia ja sipsejä koulun

Lähettäjä: Discoon? 
Päivämäärä:   28.10.24 15:24:31

Koululla on torstaina vanhempainyhdistyksen disco ja lupauduin tekemään sinne sipsi ja poppari pusseja myyntiin. Koulussa on aika tarkkaan 100 oppilasta ja kyseessä on ala-aste.
Paljonkohan noita kannattaisi tehdä? Myynnissä on myös karkkia, sekä suolaisia ja makeita leivonnaisia juomien lisäksi. Itse mietin olisiko noin 30 poppari pussia ja 20 sipsipussia? Vai tekisittekö enemmän vai vähemmän?

Toisena asiana mietin säilyvätkö hyvinä jos pussittaa ne jo edellisenä päivänä? Minulla on kyllä noin tunti aikaa töiden ja discoon lähdön välillä, mutta siinä ajassa pitää huolehtia lapsen syömiset, vaatteiden vaihtamiset, meikkaamiset ymv niin aloin vähän epäilemään tuleeko kiire vaikka valmistelisin kaikki pakkaamista ja poppareiden tekoa vaille valmiiksi edellisenä päivänä.

Re: Paljonkohan varata popparia ja sipsejä koulun

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   28.10.24 15:42:28

Aivan liian vähän. Ihan naurettavaa lupautua tekemään ja sitten tehdä vain muutama.

Päivämäärä:   28.10.24 15:47:03

Voin minä tehdä niitä enemmänkin, mutta olisi kiva kuulla kokemuksia tai arviota mikä saattaisi olla menekki. Itse jotenkin ajattelin, että 50 pussia riittää siihen, että jokatoinen ostaisi jos kaikki koulun oppilaat tulevat discoon. Kaikkinlapset eivät noita syö ja osa valitsee mielummin leivonnaisia tai karkkia ja osa ostaa kaikkea.
Sekin on tylsää jos iso osa jää ostamatta ja syömättä.

Lähettäjä: Jees 
Päivämäärä:   28.10.24 16:53:25

Niitä menee yllättävän paljon kun tulee suolaisen nälkä. Tee ainakin parikymmentä lisää.

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   28.10.24 17:06:23

Minkä kokoisia pusseja olet tekemässä? Eihän ne miksikään siellä pussissa mene, pussit on puhtaita ja säilytät kuivassa.

Lähettäjä: Tähti 
Päivämäärä:   28.10.24 21:32:08

Minä tekisin 50 pussia popparia ja 50 pussia sipsejä. Useimmat varmaan ostavat pusin jompaa kumpaa, harvat jättävät ostamatta ja muutamat ostavat useamman pussin.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   28.10.24 21:44:17

Tuleeko sinne muuta suolaista, esim. pizzoja?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.10.24 21:50:50

Saako sinne mikron? Silloin voisi varata poppareita ja tehdä niitä tarvittaessa lisää jos jo valmiiksi tehdyt uhkaa loppua. Ja joo kumpaakin rutkasti enemmän, ainakin popparit varma menekki.

Päivämäärä:   28.10.24 22:01:52

Zäkä: Tulee nakkipiiloja ja pizzapaloja suolaisista syötävistä.

Lähettäjä: .-. 
Päivämäärä:   28.10.24 22:31:55

Ei kannata edes yrittää. Ensin tulee viherpertäjät vinkumaan sipseistä. Sitten muslimit vinkumaan popcornien laardista. Eli mitä jää syötäväksi?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   28.10.24 23:00:51

Meidän koulun discoissa on aina ties mitä tarjottavaa (leivonnaisia, karkkipusseja, lakupötköjä ym., pizzaa, nakkimuumioita yms.), mutta poppareita aina isot määrät ja lisää tehdään tarvittaessa lennosta. Poppareissa on hyvä kate, joten mielummin reilusti. Ja pusseissa on pitkät päiväykset, joten käyttämättömät voi jättää jemmaan vaikka luokan bileisiin tai seuraavaan discoon. Sama esim. lakupötköjen ja tikkareiden suhteen. Jos meinaa jäädä tuotteita, niin viimeiselle puolelle tunnille laitetaan puoleen hintaan tarjottavat, niin kyllä menevät kaupaksi. Itse tekisin poppareita tuolle määrälle jonkun 60 pussia ja varautuisin tekemään lisää - sipsejä vaikka 30 (meillä ei sipsejä niin mene ja niitä on ärsyttävä siivota lattioilta, joskus ei ole ollut niitä ollenkaan). Ja pussien ei tarvitse olla mitään jättimäisiä, yhdestä popparipussista voi tehdä vaikka 5 myyntipussia.

Lähettäjä: Autotonton 
Päivämäärä:   29.10.24 11:19:57

Siis mitä ihmeen laardia on poppareissa? Kattilassakin kun tekee, sinne menee tasan maissinjyviä, öljyä ja lopuksi suolaa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.