Lähettäjä: xx
Päivämäärä: 28.10.24 09:31:41
Oletko ajatellut, että pyöreämpänä (en tiedä kuinka pyöreä ellinoora oli, en ole häntä seurannut sen tarkemmin) ne minivaatteet ei yleensä vaan istu päälle. Olen itse vähän pyöreämpi ja huomannut tämän erittäin selvästi. Ei isommat vaatteet ole kehohäpeää vaan yksinkertaisesti käytännöllisempiä.
Olen joskus toiveikkaana sovittanut esim. urheiluvaatteissa sellaista lyhyttä toppia ja korkeavyötäröisiä legginssejä (eli asu, jossa navan yläpuolelta jää reilu 5cm ihoa näkyviin). Se näyttää minusta tosi kivalta. Mutta pyöreämpänä tällainen asu ei yksinkertaisesti vaan istu. Jos yläosassa on normirintsikoita pidempi alaosa, se ei kertakaikkiaan pysy paikoillaan vaan nousee typerästi ylös, jolloin näyttää hassulta ja tuntuu epämukavalta.
Tiukkojen t-paitojen kanssa on myös joskus ongelma, että nousevat herkästi ylöspäin.
Joku täysin vartalonmyötäinen mekko taas näyttää typerältä, koska se näyttää kaikki kehon muhkurat, sukkahousun vyötärön aiheuttaman painauman yms. Se ei vaan omaan silmään näytä kivalta, mutta ei syynä ole kehohäpeä.
Olkaimettomat topit/mekot ei näytä pyöreämmällä yleensä hyvältä, koska rinnat näyttää helposti roikkuvilta niissä.
Ihan samoin minusta kaikki asut eivät sovi tosi hoikille. Esim. pienet rinnat vaikeuttaa tiettyjen vaatteiden istuvuutta ja tietyt vaatteet kaipaa enemmän täytettä etumukseen. Jos sitä ei ole, vaate ei näytä niin hyvältä päällä.
Kyse ei ole siis mistään kehohäpeästä, vaan ihan vaan siitä, että vaatteet ei miellytä silmää tietynmallisen kropan päällä.
Kun kroppa muuttuu, erilaiset vaatteeet istuu eri tavalla.
|