Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kausivalot ja paristot

Lähettäjä: Nti 
Päivämäärä:   27.10.24 20:44:20

Miten useasti joudut vaihtamaan patterit valoihin? Aurinkokennolliset ei toimi yhtään, mutta paristolla ehkä viikon kaksi. Pakkasta jos on niin viikon.
Sisällä kynttilät loppuu kuukaudessa jos on ajastimella.
Ihan älytöntä, jos joutuu ostaa paristoja miljoona....

Re: Kausivalot ja paristot

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   27.10.24 20:45:05

Temusta iso kasa paristoja.

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   27.10.24 20:47:04

Saa nähdä. Meillä nyt ulkona paristokäyttöiset valot. Toimivat ajastimella jolla palavat 6 h. Tarkoitettu ihan ulkokäyttöön joten luotan siihen, että niiden pitäisi myös sitä ulkokäyttöä kestää.

Lähettäjä: Seilor 
Päivämäärä:   27.10.24 20:49:56

Mulla oli ulkona viime vuonna useampi paristokäyttöinen valo. En vaihtanut kertaakaan, vaikka pakkasta oli ihan kiitettävästi. Oliko maaliskuussa, että katsoin ei ehkä enää niin kirkkaana loistaneet, mutta siinä vaiheessa keräsin ne pois.

Sisällä samaten paristokäyttöiset menee sen talvikauden vaihtamattta, kunnes keväällä kerään ne kaappiin.

Lähettäjä: heta 
Päivämäärä:   27.10.24 20:55:47

Olen huomannut että ne valot jotka toimii pienillä nappiparistoilla ovat surkeita, valoteho himmenee jo muutaman tunnin käytön jälkeen, sormiparistoilla toimii paljon paljon pidempään.

Lähettäjä: heta 
Päivämäärä:   27.10.24 20:56:25

Niin mä tarkoitin sisävaloja esim led kynttilöitä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.10.24 21:04:06

Osta kunnon paristoja. Halvemmilla saa heittää vesilintua.

Päivämäärä:   27.10.24 21:12:16

Loka-maaliskuulle on riittänyt yhdet patterit.

Päivämäärä:   27.10.24 22:06:18

mulla sellasia halpis valoja, 3 aa-paristolla ja himmenee parissa, kolmessa viikossa...

Lähettäjä: .2 
Päivämäärä:   27.10.24 22:31:39

Mulla on kaikissa valoissa se 6h ajastus päällä. Tässä marraskuun alussa kun laittaa, kestää joulun yli. Sitten uudet patterit ja parin kuukauden päästä onkin jo niin valoisat illat, että valot joutaa pois. Tosin moniin noihin valoihin menee kerralla se 6kpl AA-paristoja.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   28.10.24 02:13:47

Miksi käyttää paristovaloja sisällä? Eikö voi vain laittaa töpseliä seinään?

Päivämäärä:   28.10.24 08:17:46

Osta ladattavia paristoja! Ihan tavallisten näköisiä, mutta voi ladata aina uudestaan sellaisessa latausasemassa. Ei tarvitse ostella jatkuvasti uusia. Ei-ladattavia ei saa ladata.

Päivämäärä:   28.10.24 08:20:27

6h ajastimella kestäneet koko talven.

Lähettäjä: Täh 
Päivämäärä:   28.10.24 08:28:35

??: laita linkkiä sellaisiin irrallisia ledikynttilöihin, kiitos.

Lähettäjätassu 
Päivämäärä:   28.10.24 09:23:39

Jotkut valot kuluttavat patterit nopeammin kuin toiset. Mulla on yksi nalle, jonka patterit kuluu loppuun parissa viikossa, ja muutama kynttilä, joiden patterit kestää vuoden...

Lähettäjä: klok 
Päivämäärä:   28.10.24 11:28:09

Mulla on sisällä kaksi led-nauhaa ajastimella, niihin joutuu vaihtamaan paristot noin kolmen viikon välein. Paristokäyttöisiä käytän sen takia, ettei pistokkeita riitä joka paikkaan (kun joku tästä kysyi).

Led-kynttilöitäkin on erilaisia. Mulla on ajastimella käyviä sekä lepattavia, että tasaista liekkiä olevia, molemmat pöytäkynttilän kokoisia. Lepattavaliekkiset kuluttavat patterit (LR14-paristot) muutamassa viikossa, kun taas tasaisesti palavat (2 x AA-paristo) kestävät pari vuotta (päällä noin lokakuun alusta kevääseen). Ulkolyhdyssä on tasaisesti palava, vaihdoin siihen paristot vuosi sitten, palaa edelleen, vaikka unohdin sammuttaa kesäksi, eli on ollut ajastimen kanssa yhtäjaksoisesti päällä yli vuoden.

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   28.10.24 21:01:05

Viikon kesti patterit 6,tunnin ajastimella

Päivämäärä:   28.10.24 21:34:18

Noin kerran vuodessa valopalloketjuun, käytössä ei nyt ihan ympäri vuoden, mutta aina illan tunnelmavalaistuksena. Käytän duracellin tai vartan paristoja enkä mitään huonoja halpiksia.

Onkohan aloittaja varma, että valosi on tarkoitettu ulkokäyttöön? Eihän mikään akku tai patteri pakkasta kestä kauaa.

"Miksi käyttää paristovaloja sisällä? Eikö voi vain laittaa töpseliä seinään?"

Minä taisin ihan rehellisesti vahingossa ostaa patterillisen kun en katsonut. :D Mutta se on ihan täydellinen kun kulkee sisällä katossa ja patterikotelon saa täysin piiloon, mutta silti käden ulottuviin eikä roiku johdot pitkin seiniä.

Lähettäjä: / 
Päivämäärä:   28.10.24 21:44:22

Paristot on erilaisia. Mulla kestää saippua-annostelijassa halpisparistot pari viikkoa, laadukkaammat yli kolme kuukautta.

Lähettäjä: Kl 
Päivämäärä:   28.10.24 21:47:28

Joo jatkuvasti saa olla ostamassa...

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.