Lähettäjä: KorpimuijaKatri
Päivämäärä: 28.10.24 13:18:59
Tervehdys ht:net! Hauska että katsoitte ohjelman. Olen enemmön tai vähemmän ht:nettiläinen ollut aika alkuajoista asti vaikken täällä ole kirjoitellut mutta mukava lueskella aiheita ja bongasin että minun jaksostakin täällä keskustellaan.
Olen tekemässä youtubevideota jossa avaan ohjelmaa enemmän ja mm esittelen mitä kaikkea ostin, ohjelmassa kun jäi moni asia vajaaksi.
Ymmärtäähän sen kun kuvataan kymmeniä tunteja matskua joka pitää puristaa siihen 40 minuuttiin.
Juu hauska huomio nuo länget, enpäs ajatellut kun ripustin, ne oli vain helpompi laittaa noin päin kun siellä päässä menee naruille sellaiset reiät :D
Pahoitteluni tästä virheestä. Toivokaamme ettei kukaan ota nyt esimerkkiä ja pue omalleen länkiä väärinpäin sen takia että Korpinoita ei ollut ajan tasalla. :D
Ohjelma on kuvattu vuosi sitten ja nykyään taloustilanne on huomattavan erilainen. Silloin oli aika tiukka paikka, olin menettäntäyt kokonaan mielenkiintoni verhoiluun ja olin lopettamassa yritystä kannattamattomana ennen ohjelmaa. Velkaa oli kertynyt ja ymmärsin kyllä että alkaa olla aika pistää pillit pussiin ja mennä palkkatöihin. Taustalla myös kova uupumus, riitaisa parisuhde joka vei voimat aivan totaalisesti ennen tänne korpeen muuttoa.
Siinä kuitenkin sitten sattui vähän niin että aloin tekemään tubea ohjelman kuvausten jälkeen, ja se kanava lähti kasvuun. Ja nopeasti pääsin mukaan tuben kumppanuusohjelmaan missä saa osinkoa mainoksista joita videoilla näytetään ja se sitten oikeastaan pelasti tilanteen, alkoi tulla tasaista, säännöllistä kuukausituloa sitä kautta, ja firman lopetus ei tullut kyseeseen koska tietysti ohjasin ne tulot sitten yritykseen jotta verot ja muut hoituu helpommin. Siitä sitten pikkuhiljaa lähti homma luistamaan ja näkyvyys teki sen että pystyin siirtymään pieneksi verkkokauppiaaksi. Valikoima on tarkoituksella tosi pieni, ne muutamat tuotteet menee kivasti kaupaksi ja yksin kun omin käsin teen, ei oikein ole mahdollista kasvattaakaan kauppaa suuren suureksi. Eikä siihen ole haluakaan. Koska en ns ole rahan perässä, minulle riittää että elämä on leppoisaa ja vapaata ja rahaa tulee sen verran että saa kaiken maksettua ja eläimet hoidettua. Tilaustöitä en ota vastaan koska nuo valmiit tuotteet menee kaupaksi melkein sitä mukaa mitä saan tehtyä. Ei ole siis tarvetta tehdä tilaustöitä.
Tuloja tulee nykyään useammasta pienestä lähteestä, tube, some ja pieni verkkokauppa.
Sain toteuttaa tänä kesänä unelmani mm kultaisen noutajan pennusta kun kaverille syntyi pentue ja enää ei tarvitse taskulaskimen kera käydä kaupassa.
Olen iloinen etten sitten luovuttanut vaikka vähällä oli, koska asiat kääntyivät parhain päin!
Muistakaamme että jokainen meistä tekee aina parhaansa kulloisessa elämäntilanteessa, toisen mielialaa tai tilannetta on hankala täysin käsittää kun ei itse sitä elä. Varsinkaan yhden ohjelman perusteella jossa raapaistaan vaan pintaa.
Kaikilla meillä on omat taakkaamme ja traumamme, pääasia on saa elää oman näköistä elämää.
Itse rakastan tätä syrjässä asumista ja hiljaista ja rauhallista elämää ja nykyään yritys vastaa juuri sellaista mistä aina haaveilin. Ei tarvitse enää väkisin pusertaa alaa mikä ei ollut pitkään aikaan enää ollenkaan oma juttu (verhoilu).
Moni yrittäjä varmasti samaistuu siihen että kun vuosia on puskenut sen yrityksen eteen asioita, ei aina osaa ajoissa luovuttaa vaikka tilanne menee alamäkeen. Itsellä oli jokin hassu intuitio kuitenkin koko ajan että ei kannata luovuttaa vaikka kaikki läheiset painostivat lopettamaan . Onneksi kuuntelin intuitiota.
Ohjelman kuvaukset myös katkaisivat sen hassun lamaannuksen, kun pääsi viikoksi aivan eri ympyröihin ja tekemään ihan uusia asioita. Se selkeytti, antoi voimaa ja rohkeutta ja toi uutta näkökulmaa asioihin.
|