Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Filippiinit lomamatkakohteena

Lähettäjä: -x- 
Päivämäärä:   27.10.24 13:35:56

Olen harkinnut Filippiineille matkustamista ja pohdin kivoja kohteita. Olisiko teillä suosituksista? Ajatuksissa olisi mm. Boracay, Palawan tms. 3 viikon reissu ja tarkoitus vain rentoutua rannalla, käydä snorklaamassa ja nähdä hienoja paikkoja. Lennot ajattelin varata Cebuun ja siitä sitten paikallisilla lennoilla ja veneillä saarille.

Re: Filippiinit lomamatkakohteena

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   27.10.24 13:39:12

Palawan on kyllä ihana rantakohde, kannattaa harkita myös Coronia.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   27.10.24 13:47:51

Filppuvaimojen maa. <3

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   27.10.24 15:19:20

- , mulla on filippiiniläiskaveri, joka tuli Suomeen suomalaisen miehen vaimoksi. Olivat naimisissa ja kaverini teki töitä, opetteli kielen ja sai kansalaisuuden. Saman tien erosi ja seurustelee nyt Suomessa filippiiniläisen miehen kanssa. Eikä ole mitenkään tavatonta, moni Suomessa asuva filippiiniläinen nainen on tehnyt samoin. Helsingissä on tosi tiivis filippiiniläisyhteisö ja ovat tsempanneet toisiaan jaksamaan sen ajan, että kansalaisuuden saa hankittua. Siinä jää suomiukot lehdelle soittelemaan. :D

Mutta asiaan, en itse ole käynyt filippiineillä, mutta se on yksi vaihtoehto nyt joulukuussa. Ruoka ei ole kovin erikoista verrattuna vaikka Vietnamiin tai Thaimaahan, mutta kaipa sen kestää. Mitä tuolla Boracayn saarella on, että juuri sinne haluaisit, aloittaja? Meillä oli mietinnässä Palawan (kaverini suositus), Bohol ja Leyte. Tosin katsotaan nyt, suunnataanko kuitenkin Laosiin.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   27.10.24 15:20:30

Palawanille lähtisin itte seuraavaksi jos Filippiineille menisin. Olen käynyt Manilassa, Cebussa ja Boholin saarella. Sitä Boholin saarta tuli vähän enemmän kierreltyä ja käytyä snorklaamassa, kattelemassa niitä kummituseläimiä, vesiputouksia ja joillakin jokiristeilyillä. Mulla oli lento ensin Dohan kautta Manilaan, jossa olin jonkun aikaa, sit lensin Manilasta Cebuun ja olin siellä hetken ja Cebusta lautalla Boholiin.

Päivämäärä:   27.10.24 15:24:28

Tyhjä, kerrotko lisää Boholista. Kummituseläimien takia sinne tosiaan haluaisin.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   27.10.24 15:52:51

Vaihdeltiin siellä hotellia muutaman kerran, että nähtiin useampi paikka. Kaylaa beach resort oli eka paikka Boholilla ja se oli sellainen pienehkö Resort jossa oli jenkkiomistaja. Ruoka oli todella hyvää, aamupala sekä listalta tilattuna. Sen omistajan kautta tilattiin kuski auton kanssa, joka kierrätti meitä siellä kummituseläinpaikassa, vesiputouksilla, jokiristeilyillä ja suklaakukkuloilla. Eikä maksanut paljoakaan. Toinen hotelli oli joku sukellusresort, sieltä sai vuokrattua välineitä ja käytyä jonkun opastus kurssin sukeltamiseen sekä snorklausvälineet. Hotellilla oli uima-allas ja sellaista kukkulaa alas meni portaat että pääsi rantaan uimaan ja sieltä lähti ne sukellushommelitkin. Siellä ei snorklailtu. Ruoka ei ollut tuolla mitenkään hyvää ja hotelli ei ollut hirveän siisti ja oli aika keskellä ei mitään. Lähdettiin sieltä kuitenkin sillä tuktuk taksilla jonnekin ruokakauppojen lähelle ja nähtiin matkalla paljon niitä karaokepaikkoja jossa paikalliset kävi hoilottelemassa :D kolmas hotelli oli Alina beachin luona ja sieltä varattiin se snorklausreissu. Se lähti aikasin aamulla sieltä rannalta sellaisella veneellä johonkin saarelle, jossa jaettiin välineet ja sai käydä vessassa. Sitten sieltä saarelta lähdettiin pienissä porukoissa (4 tyyppiä + opas) pienemmillä veneillä merelle ja sitten hypättiin veteen snorklailemaan. Pääsi myös sukeltqmaan, jos tahtoi. Snorklausta varten sai pelastusliivit, niin se oli todella rentouttavaa lillua siellä ja katsella hienoa merenpohjaan, koralleja, kaloja ja kilpikonnia :D Alina beachin hotellilla oli hyvät ruuat ja huoneet, oli muutenkin todella hieno hotelli. Se alona beach taisi olla se biletyspaikka siellä Boholilla, paljon ravintoloita ja kauppoja pitkin rantaa. Sitten meillä oli vielä yksi hotelli, en nyt muista missä se sijaitsi, sekin oli vähän sellainen hienompi, ruoka oli ihan ok mutta ei mitenkään erityistä. Hotellin piha oli täynnä dinosauruspatsaita :D käytiin pari kertaa syömässä jossain ravintolassa ja niissä ruoka oli aika onnetonta. Kyllä niillä hengissä pysyi, mutta ei makuelämyksiä. Jossakin ravintolassa käytiin aamupalalla ja se oli ihan hyvä. Ekan ja kolmannen hotellin ruuat olivat parhaimmat, etenkin sen ekan. Mutta ne olikin sen jenkkiomistaja Meksiko tyylinen ruokalista. Halpaahan siellä Filippiineillä muutenkin oli. Niin ja siellä kun käytiin sitä vesiputousta katsomassa niin pääsi uimaan sinne samalla, se oli kivaa ja pääsi sinne vesiputouksen läpi menemään :D. Ja siellä sukellushotellilla nähtiin käveleviä kaloja rannalla rantaluolan lähettyvillä.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   27.10.24 15:57:14

Puhelin korjaili, alona beachista puhuin siis. Siellä kun käytiin kummituseläimiä katsomassa niin opas kierrätti sellaista sademetsää pitkin, piti puhua hiljaa ettei häiritty niitä eläimiä ja kuvia sai ottaa niin paljon kun lystäsi. Todella läheltä niitä pystyi näkemään, kun ne hengaili puissa. Aika hauskan näköisiä olentoja ja pikkuisia. Unohdin, että käytiin myös jossakin luolan sisällä siellä Boholilla. Sää oli lämmin ja hiostava, yhtenä iltana ukkosti mutta muuten oli hyvät säät. Olin tammi-helmikuus välisen taitteen siellä parisen viikkoa.

Päivämäärä:   27.10.24 16:03:20

Kiitos kokemuksista. Tuo ruokahomma epäilyttää, kun Filippiineillä se ei ole kovin kummoista ja en syö punaista lihaa ollenkaan, niin tämä on yksi syy, miksi ollaan katseltu muita kohteita. On tässä vielä hetki aikaa harkita - joulukuussa vasta lähdetään ja matkaohjelma on aika auki, vasta lennot Hong Kongiin hankittu, mutta jatko siitä on arvoitus.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   27.10.24 16:16:30

Punasta lihaa ei siellä tullut syötyä juuri ollenkaan, ellei ollut jotain hampurilaisia tai muuta. Kerran kokeilin jotain pippuripihviä ja oli aivan hirveetä :D Roman Empire oli se yksi hotelli, josta sai italialaisia ruokia listalta.

Päivämäärä:   27.10.24 16:22:40

Ok, paikalliseen ruokakulttuurin possu kuuluu kuitenkin yleisesti, itse taas suosisin kalaa ja kasvisruokaa (satunnaisesti kanaa). Mutta katsotaan, mihin päädytään.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   27.10.24 16:24:17

Kaverini muuten on tehnyt myös noin, että lensi ensin Hong Kongiin ja sieltä muistaakseni Singaporeen jossa oli ensin ja sitten vasta Filippiineille Boholiin. On käynyt myös Sri Lankassa, Malesiassa ja Indonesiassa. Itse en ole noissa maissa käynyt. Vietnam voisi olla myös kiinnostava, mut Filippiineillä taitaa kuitenkin olla enemmän noita hienoja rantoja ja merijuttuja.

Lähettäjä: BeenThere 
Päivämäärä:   27.10.24 16:25:54

Todella paskainen maa ja ihmiset ynseitä.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   27.10.24 16:26:38

Joo ehkä se on enemmän niissä paikallisissa ravintoloissa. Kojuissa myytiin aika paljon niitä sikiö ankanmunia myynnissä ja kanojen eri osia. Syötiin useasti hotelleilla, kun niillä oli ne omat ravintolat hyviä ja listoilta löytyi meille sopivampia vaihtoehtoja. Jokiristeilyillä oli myös ruokailu tarjolla, mutta se oli kiinalaista ruokaa täynnä oleva buffet päytä

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   27.10.24 16:28:33

Ällö, no mikset syö sitten filppareilla kalaa ja kasviksia, luuletko ettei siellä niitä ole vai mikä on ?

Päivämäärä:   27.10.24 16:31:30

Tyhjä, meillä on Hong Kong, Macao, Singapore, Vietnam, Thaimaa, Taiwan, Japani, Kambodza käytynä, niin nyt mietittiin Filippiinejä, Laosia ja Vietnamia (vaikka ollaan oltu useamman kerran) vaihtoehtona. Taiwaniin mennään uudelleen osaksi aikaa, mutta jää aikaa toki muullekin.

Päivämäärä:   27.10.24 16:35:17

??, filippiiniläinen ruokakulttuuri on todella vaatimaton verrattuna muihin Kaakkois-Aasian maihin. Minulle ruoka on tosi tärkeä asia matkoilla, joten harmittaa, jos odotettu kesäloma menee ns. hukkaan sen osalta. Ruoka itsessään on minulle elämys ja kyllä, matkakohteitakin valitsen sen mukaan.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   27.10.24 17:18:21

Joo jos se ruoka on tärkeä asia matkassa, niin se ruoka ei siellä Filippiineillä ole erikoista ja todennäköisesti tuottaa pettymyksen. Tai tietysti ihmisillä on eri maku. Mun kaveri on kanssa kova kulinaristi ja sanoi, että sen reissun tylsin osuus oli se ruoka, mutta tykkäsi muuten Filippiineistä.

Mulla on nyt seuraava matkakohde marraskuussa Afrikassa, mutta se on vaan sellainen viikon auringossa lojumisloma kun kesälomaa en ehtinyt pitämään tänä kesänä ollenkaan. Ensi vuoden syksyllä meinasin suunnata taas Pohjois-Amerikkaan takaisin pariksi viikoksi.

Päivämäärä:   27.10.24 18:40:49

Tyhjä, tuo onkin se syy, miksi kohde epäilyttää. Varmaan tässä vielä pyöritellään vaihtoehtoja.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   28.10.24 02:12:52

Ällö, niin että miksi et siellä Filippiineillä muka voi syödä kalaa ja kasviksia, niitä siellä kuitenkin on.
Ja filppareilla voi maksaa joka puolella thai batheilla, kuten kertomasi mukaan kambodzassakin.
Ja laosissakin thaibathit käy joka puolella.
Eikö ?

Päivämäärä:   28.10.24 02:24:41

??, en jaksa vastata idiotismeihin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.