Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Jos kysytään, mikä päivä?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   27.10.24 11:25:55

Niinku tässä tapauksessa, kysyin renkaan vaihtoon koska ehtii vaihtaa? Oma isä. Saan vastauksen, jonain päivänä. Mikä vtun vastaus se on. Jos kysytään päivää niin miksi oi miksi. Ärsyttää

Re: Jos kysytään, mikä päivä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.10.24 11:27:00

Vaihdappa ihan itse renkaasi niin ei tarvitse ärsyyntyä.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   27.10.24 11:28:41

.: jotenkin arvasin, että ensimmäiseltä vastaajalta viuhuu pointti ohi kovaa ja korkealta. Näissä keskusteluissa se on aina niin :D

Päivämäärä:   27.10.24 11:29:44

Kaikkien turvallisuuden kannalta on parempi että en vaihda renkaita itse

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   27.10.24 11:30:08

Voisiko itse myös antaa jotain aikarajaa? ”Hei iskä, mulla pitäis olla talvirenkaat alla xx päivänä, milloin ehtisit vaihtaa?”

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   27.10.24 11:37:43

Tuollaiset aikataulujen kanssa kyvyttömät ihmiset ärsyttävät, kun meillä muilla saattaa olla päivästä toiseen tiukat aikataulut. Oma isäni ilmoitti eräänä aamuna, että hän tulee käymään 15-16 aikaan. Ok, se sopi minulle. No, mitään ilmoittamatta hän saapuikin vasta klo 18.30 ja oli kovin närkästynyt kun olin jo nousemassa hevosen selkään, enkä ehtinyt enää hänen kanssaan kahvittelemaan.

Päivämäärä:   27.10.24 11:39:54

Mulle kyllä riittäisi kun saisin tietää edes päivän koska ehtii 😅

Lähettäjä: Vadelma 
Päivämäärä:   27.10.24 11:44:41

Ehkä hän ei vaan osannut antaa tarkkaa päivää, koska hänen ohjelmat ja aikataulut ei ollut riittävän tarkasti selvillä? Ei vaikka halua joutua perumaan, jos ei sittensopisikaan ehdottamanaan päivänä?
Ehkä haluaisi sinun ehdottavan päivää ja hänen on helpompi sopia omat ohjelmansa sen perusteella? Tai ehkä aikataulujen sopiminen etukäteen on hänelle muuten vaikeaa (esim oma adhd mieheni toimii parhaiten, kun antaa selkeät ehdotukset joista saa valita)?
Pitkiä hermoja ja hengitä syvään, etköhän saa renkaasi vaihdettua ennen lumia :)

Päivämäärä:   27.10.24 11:46:53

”jotenkin arvasin, että ensimmäiseltä vastaajalta viuhuu pointti ohi kovaa ja korkealta”

Pointtisi ei todellakaan viuhunut ohi, mutta minua taas ärsyttää ihmiset, jotka ärsyyntyvät kun maailma ei pyörikään heidän haluamisten ympärillä. :)

Päivämäärä:   27.10.24 11:50:08

Tämä ei kyllä tee mitää muuta ku makaa sohvalla ja laittaa kaljaa

Päivämäärä:   27.10.24 12:03:13

Vaihda itse tai vie rengasliikkeeseen vaihdettavaksi.

Päivämäärä:   27.10.24 12:08:11

Anteeks nyt ymmärrätte väärin. Isäni on eläkkeellä. Aina vapaapäivä. Ja toisekseen, en vaatinut mitään tiettyä päivää vaan kysyin koska hänelle sopii. Joten miten te oletatte että vaadin muita pomppiin mun aikataulujen mukaan ?

Lähettäjä: Porkkana 
Päivämäärä:   27.10.24 12:21:42

Tuohon on helppo ratkaisu: ehdota sinä päivä & aika. Älä suotta ärsyynny moisesta. Kaikille ei ole yhtä helppoa luoda aikatauluja, isäsi taitaa olla sellainen ihminen.

Lähettäjä: no 
Päivämäärä:   27.10.24 12:25:41

Ilmoitat isille koska renkaanvaihto on. Ei kannata kysellä mitään.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   27.10.24 12:31:44

Omakin isäni on juuri tuollainen.

Lähettäjä: bambu 
Päivämäärä:   27.10.24 12:34:18

Juu tuollaiselle ihmiselle kannattaa ärsyyntymisen sijaan ehdottaa itse sinulle sopivaa päivää tai paria vaihtoehtoa. Ei mitään syytä menettää moisesta hermojaan.

Lähettäjätassu 
Päivämäärä:   27.10.24 13:00:27

Mun isältä on turha kysyä, milloin ehtisi tehdä asian x. Jos taas kysyn, ehtiikö tehdä asian x päivänä y, saan selkeän vastauksen. Ehkä kannattaisi kokeilla samaa...

Lähettäjä: kir 
Päivämäärä:   28.10.24 06:31:02

"Lähettäjä: ...
Päivämäärä: 27.10.24 11:28:41

.: jotenkin arvasin, että ensimmäiseltä vastaajalta viuhuu pointti ohi kovaa ja korkealta. Näissä keskusteluissa se on aina niin :D"

Eihän tuosta aloituksesta saa oikein mitään tolkkua. Missä siinä edes ON mikään pointti? Kirjoittamisen taito on viime aikoina heikentynyt hälyttävää tahtia. Enkä nyt puhu mistään yhdyssanoista tai oikeinkirjoituksesta.

Ystävät, lukekaa kirjallisuutta. Ihan oikeaa kirjallisuutta, kirjoitetussa muodossa. Joko ruudulta tai paperilta, mutta lukekaa.

Päivämäärä:   28.10.24 09:55:35

Ap siis olettaa, että koska isänsä on eläkkeellä, ei tällä voi olla mitään ohjelmaa, vaan pitäisi heti pystyä sanomaan millon voi vaihtaa renkaat…
Jos haluaa säästää hermojaan eikä itse osaa vaihtaa, niin varaa renkaiden vaihdon liikkeestä. Siellä kyllä osaavat kertoa milloin sopii.

Lähettäjä: Heppihoitsu 
Päivämäärä:   28.10.24 09:59:38

Luen kirjoja, ja ymmärsin että pointti olisi ollut se isän jahkailu niissä aikataulutuksissaan. Pointtina siis ei ollut mikään renkaanvaihto.

Lähettäjä: Hnp 
Päivämäärä:   28.10.24 10:04:59

Voi aloittaja. Anna mulle sun huolet, jos ne on noin pieniä. Voit ottaa vaihdossa mun huolet.

T. Rahapulassa, päihdekoukussa, masentunut työssäkäyvä 47 v, joka vaihtanut kahteen autoon renkaat jo 29 vuotta itse.

Lähettäjä: // 
Päivämäärä:   28.10.24 10:07:34

Minä en usko, että ihmisellä, joka ei kykene antamaan aikatauluja, on elämässä mitään ohjelmaa. Muutenhan niitä aikatauluja olisi annettavana. Enkä tarkoita, että pitäisi kertoa, että maanantaina sopii klo 11.00-12.15, ja keskiviikkona klo 17.56-19.34, vaan hyvin voi sanoa, että "viikonloppuna voisi sopia, katsotaan lähempänä vielä tarkemmin". Ja jos ei oikeasti tiedä omia aikataulujaan, niin sitten voi vastata: "en tiedä vielä omista aikatauluistani, joten palaan asiaan, kun ne ovat selvillä".

Se, että kysymykseen "milloin" antaa vastauksen "jonain päivänä", ei ole mikään järkevä vastaus.

Lähettäjä: Heppihoitsu 
Päivämäärä:   28.10.24 10:09:04

Hnp: voi voi voi voi ei Afrikan lapsilla ole autoja joihin ostella renkaita!

Lähettäjä: koo 
Päivämäärä:   28.10.24 10:13:46

Tommoisille ihmisille pitää esittää tarkka kysymys, eli ehditkö vaihtamaan renkaat perjantaina 1.11 klo 18?

Lähettäjä: lime 
Päivämäärä:   28.10.24 11:19:37

”ehkä aikataulujen sopiminen etukäteen on hänelle muuten vaikeaa (esim oma adhd mieheni toimii parhaiten, kun antaa selkeät ehdotukset joista saa valita)?Pitkiä hermoja ja hengitä syvään, etköhän saa renkaasi vaihdettua ennen lumia :)”

Tämä! Kaikille ei ole yhtä helppoa heittää päiv vastaukseksi, mutta sellaisen henkilön voi helposti usein sopia juurikin antamalla päiväehdotuksen itse!

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   28.10.24 11:20:28

Niin, ei tiedä vielä koska ehtii vai ehtiikö lainkaan, haluaako edes vaihtaa. Vie liikkeeseen ellet itse osaa.

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   28.10.24 11:27:52

Jos ei halua vaihtaa, se pitää kertoa suoraan. Ei renkaanvaihtoon niin vain saa aikoja sitten, kun pahin ruuhkakaaos on päällä.

Jos ei tiedä ehtiikö lainkaan, niin sekin pitää kertoa. Tyttären työssäkäynti saattaa olla täysin autosta riippuvainen ja silloin renkaanvaihtoaika muualle on varattava ajoissa.

Ärsyttää tuollaiset ihmiset, jotka eivät yhtään osaa asettautua toisen asemaan.

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   28.10.24 11:47:20

Aloittaja yrittää kirjoittaa täällä selityksiä toiminnalleen eri nimimerkeillä. Silti aloittaja on oksettava loinen

Lähettäjä: Mitäh? 
Päivämäärä:   28.10.24 11:56:58

Oksettava loinen, jos kehtaa odottaa omalta vanhemmaltaan apua?? Ja siis vain käytännön apua, ei taloudellista. Jo ovat vanhemmat laiskoiksi heittäytyneet!

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   28.10.24 12:10:42

Mitäh?: minä nauroin samaa. Miksi ihmeessä joku ei auttaisi perheenjäsentään? Minä olen saanut kotoa apua ja saan vieläkin, yli nelikymppisenä. Nyt pystytään jo enemmän auttamaan vanhempiani takaisin, kun eivät enää saa ikkunoita pestyä ja ruohonleikkuukin on niin ja näin ja jouluvalotkin olisi kiva saada. Meidän suvussa myös vanhukset (myös ne lapsettomat!) on hoivattu mahdollisimman pitkään itse, ja jos on jouduttu laittamaan sairaalaan tai saattokotiin, niin siellä on käyty päivittäin.

Päivämäärä:   28.10.24 12:18:48

Taitaa aloittajan iskä ajatella että lapsukaisen olisi aika etsiä oma renkaanvaihtaja.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.