Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitä tautia liikkeellä? Etova olo

Lähettäjä: Ellie 
Päivämäärä:   27.10.24 10:24:43

Mulla on kestänyt jo yli viikon etova olo. Tuli ihan yhtäkkiä. Välillä tulee taukoja, mutta sitten taas alkaa oksettamaan mutta oksennusta ei koskaan tule. Ei tule aina ruuan jälkeen, voi tulla ihan missä tilanteessa vain. Ja en ole raskaana. Mitään ruokavaliomuutoksia en ole tehnyt. En keksi mistä tämä voisi johtua. Onko muilla samaa?

Re: Mitä tautia liikkeellä? Etova olo

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   27.10.24 10:33:33

Itsellä alkoi ihan perus oksennustauti. Luulin että olisi noro kun oireet oli kovin tyypilliset ja rajut. Nyt kuitenkin ripuli jatkunut jo viidettä päivää ja on niin etova olo etten meinaa päästä sängystä ylös. Mikään ei maistu ja ruoka ei meinaa mennä alas. Välillä helpottaa ja nousen tehdäksi jotain, kohta pahoinvointi vie taas "jalat alta" vaikka en oksenna mitään. Ei ole tällaista ollut koskaan. Noh, onneksi on ylimääräistä mitä elimistön kuluttaa...

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.10.24 10:35:04

Minulla sama vaiva, ei ole ennen ollut. En kyllä usko, että mitään tautia, ehkä ruokavaliossa muutos, normaalia enemmän hiilareita. Pitää koettaa terästäytyä ja laittaa kisakatsomoon pakastimesta lohta vaikka sieltä löytyy pitsaakin ja pitsa on kummitellut mielessä.

Päivämäärä:   27.10.24 10:36:34

Ai niin, minulla myös tämä alkoi ma iltana etovasta olosta, sama jatkui ti aamuna ja sitten ke aamuna vesiripuli, sen jälkeen muuten "ummessa" mutta tätä etovaa oloa.

Päivämäärä:   27.10.24 10:42:07

Niin ja koskaan aiemmin ei ole ollut tällaista. Vaikka olisinkin syönyt jotain erilaista, niin ennen vatsa ei ole reagoinut niihin mitenkään. Lohduttaisi kuulla jos jollakin on samanlaista, ettei tämä ole mitään vakavaa.

Päivämäärä:   27.10.24 11:19:51

Ja sitten kurkussa on outo tunne, ihan kuin olisi juuri menossa oksentamaan

Lähettäjä: Titi-U 
Päivämäärä:   27.10.24 12:10:53

Mykoplasma...?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   27.10.24 12:14:53

Joku samanlainen iski, päätä särkee ja voin pahoin mutta ei varsinaisesti okseta. Väsyttää ja tärisyttää. Huoh.

Lähettäjä: Maria 
Päivämäärä:   27.10.24 12:22:44

Mulla on sama mutta on jatkunut jo yli kuukauden.

Lähettäjä: purkka 
Päivämäärä:   27.10.24 12:29:47

Täällä saman kuuloista tautia, minulla ja tuttavilla

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   27.10.24 12:49:49

Oletko sulkenut koronan pois testillä? Samoja oireita oli ja testi +

Päivämäärä:   27.10.24 12:57:15

En ole tehnyt koronatestiä. Korona kyllä kävi mielessä, mutta perheessä kenelläkään muulla ei ole tätä. Flunssaa tosin on.

Tietääkö kukaan kauanko tämä ihme tauti mahdollisesti kestää? Kuukausi kuulostaa pitkältä ajalta..

Ymmärsin että mykoplasmassa olisi muitakin oireita, mutta minulla ei ole muuta kuin etova olo.

Päivämäärä:   27.10.24 13:02:59

Täällä sama ollut jo reilun kk. Tai ei varsinaisesti okseta mutta ruokahalu täys 0. Alussa oli myös vilunväristyksiä, aivastelua ja etovaa oloa, nyt vaan ei tosiaan ruoka maistu oikein millään. Ehkä makuaistikin hiukan huonompi. Koronatesti oli nega, mutta vahvistivat nämä oireet siihen viittaa että sellainen syynä.

Lähettäjä: Lääkäri 
Päivämäärä:   27.10.24 13:05:08

Voisitteko kaikki joilla tautia on kertoo vähän suuntia millä alueella.

Päivämäärä:   27.10.24 14:14:49

Satakunta. Tiedätkö mistä on kyse?

Lähettäjä: niitti 
Päivämäärä:   27.10.24 14:48:30

Varsinais-Suomessa sairastetaan täällä vastaavaa.

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   27.10.24 14:50:52

Pirkanmaalla.

Päivämäärä:   27.10.24 14:52:33

Uudellamaalla koronaa juurikin noilla oireilla.

Lähettäjä: Titi-U 
Päivämäärä:   27.10.24 15:20:05

Mykoplasman voi sairastaa myös oireettomana, että ei aina ole koko oirearsenaalia. Toki en voi tapauksestasi sanoa varmaksi, sitä nyt tällä hetkellä on myös liikkeellä.

Päivämäärä:   27.10.24 15:43:49

Pk-seutu. Sinä päivänä kun yökötys alkoi illalla, oli ristelyvieraita Tukholmasta ja ruotsinlaivalta.

Päivämäärä:   27.10.24 18:05:18

Aivan samat oireet täällä, n. 3vk kestänyt. Nyt kello on 18.04 enkä ole syönyt viekäkään eilisillan jälkeen mitään koska pahoinvointia ja yökötystä. Maha tuntuu myös liikahappoiselta. Tuolloin 3vk sitten mulla oli 1 päivän ajan flunssaoireet, nenä vuosi, lämpöä ja kurkkukipu, kun heräsin seuraavana aamuna, kaikki oireet olivat pois mutta yökötys jäi.

Päivämäärä:   27.10.24 20:12:13

Joo kyllähän tässä ruokahalu häviää. Itsekin olen syönyt selvästi vähemmän..

Lähettäjä: €&$ 
Päivämäärä:   27.10.24 21:49:24

Mulla oli pari vuotta sitten korona juuri noilla oireilla, pieni kuume vielä päälle. Kesti kolme viikkoa. Kysyin täällä silloin apua etovaan oloon ja useampi vinkkasi rennietä. Se oikeasti helpotti, että suosittelen kokeilemaan.

Lähettäjä: Öö 
Päivämäärä:   27.10.24 22:01:23

Mulla alkoi sama viime viikolla ulkomailla ja luulin että se johtui siitä ruuasta, mutta on jatkunut jo viikon kotonakin. Aluksi oli hieman maha sekaisin ja tuntui että oksennus tulee mutta ei se koskaan tullut. Nyt ollut lievempää etomista, joka ei juuri haittaa. Tein jopa raskaustestin koska olo on ihan samanlainen kuin silloin.

Lähettäjä: Jes 
Päivämäärä:   27.10.24 22:07:03

Mulla alkoi myös korona etovalla ololla.

Lähettäjä: Riio 
Päivämäärä:   28.10.24 02:41:16

Äitini kertoi oireilevansa juuri tuota samaa! Hän teki ensimmäisen koronatestin viikko sitten ja se oli negatiivinen. Eilen oli tehnyt toisen, kun etova olo edelleen vaan jatkunut ja se olikin positiivinen.

Lähettäjä: 40vee 
Päivämäärä:   28.10.24 04:16:53

Veikkaan koronaa! Mulla ma kipee olo, tiistaina vuosi nenä oikein huolella. Vatsa outo koko viikon, söin vasta perjantaina kunnolla.
Tiedän ilman testiäkin että oli korona. Tää on jo kolmas.

Päivämäärä:   28.10.24 06:35:20

No hitto, tuon taudin mä haluan! Jospa edes kerran elämässä pääsisi kokemaan sen, ettei ruoka maistu :D

Päivämäärä:   28.10.24 16:23:59

Minäkin aluksi luulin, että on ruokamyrkys (ja voihan se ollakin) ja ihan ihmeissäni olin, että mistä voi tulla. Silloin juuri oli paljon erilaista syötävää kotona ja eihän niitä uskalla syödä mitään.

Lähettäjä: Ande 
Päivämäärä:   28.10.24 18:25:18

Ahaa, tuoko minulla siis on? Kuvotuksen ja mahaoireiden lisänä on päänsärkyä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   28.10.24 20:08:13

Olitko Horse Showssa? Jotkut saaneet siellä ruokamyrkytyksen

Päivämäärä:   28.10.24 21:25:09

Koronalta kuulostaa. Aiemmissa oli samat oireet. Yökötyksen jälkeen tuli niitä muita oireita , olikohan kuume ja yskä.

Lähettäjä: Vaalee 
Päivämäärä:   28.10.24 21:25:41

Etova olo kuulostaa tutulta. Mulla sitä kesti kylläkin vain noin vuorokauden ja lisäksi oli tajuton väsymys ja täydellinen ruokahaluttomuus joita jatkuikin sitten useamman päivän. Sen jälkeen on ollut lievää lämpöä varsinkin iltaisin ja lieviä flunssaoireita. Nyt jo neljäs viikko menossa, ja jotkin ruoat eivät edelleenkään maistu, esim kahvi.

Joku virus tai bakteeri tässä on takana koska perheessä muillakin on ollut samaa.

PK-seutu.

Päivämäärä:   28.10.24 21:59:24

En ollut horse showssa, ja tauti mikä lie alkoi jo ennen sitä. Oon käynyt läpi jo kaikki refluksitaudista helikobakteeriin, jopa myrkytystila käynyt mielessä. Mutta koska meitä näyttäisi olevan useampi, niin korona taitaa olla todennäköisempi.

Kamala tauti joka tapauksessa! Voimia kaikille joilla on tämä sama. Varsinkin tämmöisenä oksennuspelkoisena ei ole kivaa :D

Päivämäärä:   28.10.24 22:04:33

Mietin kyllä aluksi ruokamyrkytystä, mutta eikös se kestä korkeintaan pari päivää? Ja siinä yleensä oksentaa että myrkyt tulee ulos? En ole kertaakaan oksentanut, vaikka pari kertaa on ollut lähellä. Kerran menin pikavauhtia vessaan, mutta sitten ei mitään tullutkaan ulos. Etova olo kuitenkin jatkui. Piti olla koko ajan valmiudessa mennä vessaan jos vaikka tuleekin. Seuraavana päivänä saattoi tuntua hyvältä ja luuli jo kaiken olevan ohi mutta ei, sitten taas yhtäkkiä alkoi oksettamaan.

Lähettäjä: Priska 
Päivämäärä:   29.10.24 23:24:50

Mulla alkoi sunnuntaina HIHS-viikonlopun loppuessa etova olo, vatsakipu, kamala päänsärky ja väsymys. On jatkunut siitä asti, joten tuskin on ruokamyrkytys. Koronan sairastin kuukausi sitten, eli tuskin on sitäkään. Mietin että olisiko noro, se on mulla aiemminkin ollut aika samanlaisilla oireilla. Ainahan siihen ei liity oksentelua. Yksi mahdollisuus olisi myös adenovirus, josta on puhuttu paljon tänä syksynä. Oli mikä oli, kaksi päivää on nyt mennyt petipotilaana. Olo on tosi väsynyt ja huonovointinen, istuminenkin väsyttää.

Päivämäärä:   30.10.24 00:03:03

Edellä mainituilla oli viimeksi korona. Päänsärky oli juuri ominaista ja se, että alkoi etovalla ololla.

Lähettäjä: Pirjo 
Päivämäärä:   30.10.24 00:15:44

Itsellä päänsärky oli 4 päivää. Vatsa sekaisin, oksettaa ja olo kuin kännissä. Nyt meni kurkku kipeäksi ja aloin yskimään..

Päivämäärä:   30.10.24 08:37:27

Juuri sairastin koronan, alkoi väsymyksellä ja oksettavalla ololla.

Päivämäärä:   31.10.24 22:47:33

Erikoista. Luulin jo taudin menneen ohi kun pari päivää olo oli normaali. Nyt sitten taas jatkuu.. Ei oikein uskaltaisi liikkua julkisissa paikoissa kun koko ajan saa pelätä koska se oksennus lentää

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.