Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Muita joille talviaika tosi vaikeaa?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.10.24 07:30:55

Olenko ainut outo? Matkoilla en mene sekaisin eri ajasta, mutta Suomessa talviaika on tosi vaikea. En saa nukutuksi, illalla väsyttää jo kuuden, seitsemän aikaan ja olen usein kahdeksalta sängyssä. Mikään ei kiinnosta ja itkettää usein. Kevättalvella alkaa helpottaa ja nukkua alan taas kun kello kääntyy kesäaikaan.

Re: Muita joille talviaika tosi vaikeaa?

Lähettäjä: ...... 
Päivämäärä:   27.10.24 07:37:36

Mikä ihmeen talviaika ?

Päivämäärä:   27.10.24 07:53:59

Minä, illat liian pimeitä.
Ja pisterivi painuu viisastelemaan sinne ....

Lähettäjä: mii 
Päivämäärä:   27.10.24 08:05:45

Tänään oli kieltämättä hassua herätä kellon näyttäessä puolta viittä, mutta muutamassa päivässä tasoittuu. Kohta on kuitenkin se aika kun pimeää on iltapäivällä seuraavaan aamupäivään, joten on herttaisen yhdentekevää joku tunti sinne tai tänne kellotaulussa...

Lähettäjä: Koiratar 
Päivämäärä:   27.10.24 08:13:09

Iltapäivällä tulevan pimeän takia jää ulkoilu päivänvalossa kokonaan pois arkisin. Se on itselleni pahinta. Pimeässä ulkoilu ei taas virkistä yhtään, mutta tietysti kolme koiraa pitää lenkittää pimeydessäkin. Tämä on vuoden ikävintä aikaa ja yhä pahenee joulua kohti tuon pimeyden takia. Maaseudulla pimeys vielä korostuu, kun ei ole missään katuvaloja ulkoilijoille. Unirytmiin ja yleensä nukkumiseen nyt ei tunti sinne tai tänne vaikuta mitään. Kesäaika antaisi alkusyksystä valoisan tunnin lisää työpäivän jälkeen.

Lähettäjä: Meri 
Päivämäärä:   27.10.24 08:18:45

Talviaika on kyllä niin hanurista. Ensimmäinen viikko kellojen käännön jälkeen on pahin, kun iltapäivän pimeys jysähtää niskaan. Tavallista toimistotyötä lähityönä tekevälle iltapäivän/alkuillan yksi valoisampi tunti syksyllä ja keväällä olisi todella merkityksellinen. Aamuisin en tee valolla mitään, koska töihin on kiire kuitenkin.

Lähettäjä: paju 
Päivämäärä:   27.10.24 08:36:25

Ei ole, pimeää kuin perseessä on joka tapauksessa ihan kohta ainakin Oulun seudulla oli kumpi aika tahansa. Keväällä ja kesällä taas valoisaa oli sitten viisari tunti eteen tai taaksepäin

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   27.10.24 08:39:55

Tämä on vuoden ikävintä aikaa ja yhä pahenee joulua kohti tuon pimeyden takia.

Missä päin Suomea eron huomaa joulun aikaan iltapäivällä oli kello sitten 4 tai 5? Taitaa olla pimeää anyway ?

Päivämäärä:   27.10.24 08:40:57

Joo, on tylsää että illat pimenee ja sitä oikein buustataan tällä talviajalla. Pitäis kysyä pomolta, jos saisin jäädä kesäaikaan :-)

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   27.10.24 08:42:17

Sama täällä.

Lähettäjä: sennu 
Päivämäärä:   27.10.24 08:44:17

Saisi olla aina tämä aika, ns normi aika. Keväällä on vaikeaa pitkään kun kelloja siirretään.

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   27.10.24 08:44:37

Talvi on mulle vaikeampaa aikaa, ei välttämättä johdu edes niinkään ajasta vaan ylipäätään pimeydestä. Lumiset talvet on ok, mutta sellaiset, että lunta ei tänne rannikolle tule juuri ollenkaan kaan, vaan vettä ja räntää ja ikuinen

Me herättiin tänään 4.30 lapsen kanssa :'D

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   27.10.24 08:45:06

Ja ikuinen pimeys, kylmä ja märkyys piti olla

Lähettäjä: heh 
Päivämäärä:   27.10.24 08:51:10

Ei ole yhtään vaikeaa, senkus siirrätte kelloja vaikka neljä tuntia eteenpäin niin on iltapäivällä valoisaa myös talvella :D Tunnilla ei ole mitään merkitystä, pimeää on ihan kohta oli kummin vain. Valivavali vaan :D

Lähettäjä: Pulu 
Päivämäärä:   27.10.24 08:54:56

Aloittaja alkaa ulkoilemaan ja liikkumaan. En ymmärrä näitä valittajia ja mitään ei voi tehdä, kun on pimeää. Vähemmästäkin väsyttää ja itkettää, kun vaan makaa kotona märisemässä. Muutamassa päivässä tottuu uuteen aikaan ja muuten jatkuu elo kuten ennenkin, valo vaan päähän aiemmin.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   27.10.24 08:55:00

Tunnin kellojen siirto on se ja sama, mutta entisenä toimistoduunarina ymmärrän harmituksen, kun arjen kaikki valoisat tunnit joutuu viettämään sisällä.
Nykyään onneksi vuorotöissä, eli saa nauttia ihanasta harmaasta valosta ( heh) myös arkipäivisin.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   27.10.24 08:57:48

No en se ikävää kun tänään alkaa pimeä tulla tuntia aikasemmin. Yök.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   27.10.24 08:58:04

Talviaika on vaikea juuri sen pimeyden takia ja pahimpia on ekat viikot kellojen kääntämisen jälkeen. Mullekin on helpompaa, jos talvi on luminen, mutta näin etelässä se voi yhtä hyvin olla musta ja märkä kevääseen asti. Tunnin valoisuudella ei ole merkitystä kuin viikon tai kaksi eteenpäin, joten sikäli ihan sama tämä kellojen siirto. Pimeää on joka tapauksessa. Sen sijaan pysyvä talviaika olisi valon suhteen ihan painajainen huhti-toukokuun ja elo-lokakuun osalta.

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   27.10.24 09:24:04

Kyllä kesäaika on parempi, se tunti valoisaa töiden jälkeen tekee ihmeitä mielelle. Täällä ei katulamppuja ole ja vaikka miten laittelisi kaamosvalot pihalle niin kyllä se pimeys vaan alkaa tuntua masentavalta.

Lähettäjä: …. 
Päivämäärä:   27.10.24 09:27:56

Ajalla ei väliä, en edes huomaisi kellon siirtoa jos sitä ei uutisissa tai hötölässä mainittaisi. Mutta talvi muuten on vaikea. En tykkää pimeästä ja kylmästä.

Lähettäjä: Täti 
Päivämäärä:   27.10.24 09:31:30

Kun kaikesta pitää tehdä niin vaikeaa ja sitten iänikuista valittamista. Talvi ja pimeä on asioita, joille ei vaan voida mitään.

Elämässä pääsee helpommalla kun hyväksyy tosiasiat ja etsii ne positiiviset asiat.

Päivämäärä:   27.10.24 09:36:19

Onneksi itsellä on nykyään liukuva työaika. Pystyy edelleen elämään kesäajassa, menee vaan tunnin aikaisemmin töihin.

Tsempit kaikille puurtajille, jotka juuri menettivät tunnin valoisaa aikaa! Se pimeys lyö oikeasti naamalle kuin märkä rätti!

Lähettäjä: tango 
Päivämäärä:   27.10.24 09:42:17

En tykkää yhtään talviajasta.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   27.10.24 09:45:41

Miten selvisitte ennen. Kesä aikahan on keksitty juttu. Tämä aika mikä nyt on voimassa oli ennen kellojen siirtelyä normi aikaa

Lähettäjä: …. 
Päivämäärä:   27.10.24 09:48:00

^ ennen ei tiedetty paremmasta. Ja selviäähän sitä nytkin.

Lähettäjä: **^** 
Päivämäärä:   27.10.24 09:49:31

Mä voin nostaa käden ylös.

Talvi on tosi hankalaa aikaa. Mä selviän vielä pimeyden kanssa, mutta pakkanen, lumi ja liukkaus on ne mitä en siedä. Liukkaus on pahin. Mä itse pysyn pystyssä kyllä nastojen ansioista, mutta on ihan @!#$ raskasta kun koirat eivät pääse liikkumaan kunnolla liukkaiden aikaan. Autolla liikenteeseen lähteminen on raskasta kun ei ole autotallia mihin saisi auton lämpimään. Haaveilen ulkomaille muutosta, mutta ihan vielä sitä ei pääse toteuttamaan.

Ja samalla myöskin @!#$ Tätin kaltaiset ihmiset jotka kuvittelevat, että paskasta tulee hattaraa jos vaan kuvittelee sen hattaraksi.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   27.10.24 10:20:28

Joo, inhoan tätä talviaikaan siirtymistä. Tunti lisää pimeyttä alkuiltaan näin yhtäkkiä on aivan kamalaa. Valoisasta aamusta ei ole itselle mitään hyötyä, kun on kuitenkin kiire töihin, ja muutenkin töissä kuluvat ne valoisat tunnit. Valoisa alkuilta sen sijaan olisi kiva käyttää ulkoiluun. Pimeässä ulkoilu ei piristä mieltä.

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   27.10.24 10:23:54

Mua tää talviaika sitten taas helpottaa. Aamuvuoroviikolla menen muutenkin nukkumaan klo 20, ja on ihanaa että aamulla näkee valoa, kun töissä kulkee välillä ulkona myös aamun ekoina tunteina.

Sitten taas iltavuoroviikolla jaksaa lähteä paremmin aamulenkille kun pimeä ei kestä mihinkään 11 asti !!! Niin kuin kesäajassa kestäisi pahimmillaan.

Päivämäärä:   27.10.24 10:37:18

Tällaisella 8-16 toimistotyöläisellä pitäisi olla oikeus siirtää talviajaksi työaikansa klo 14-22. Silloin pääsisi arkisin edes näkemään luonnonvaloa ja hyvinvointi nousisi hurjasti. Minulle ei riitä se, että näen valoa vain ikkunasta, minun on päästävä itse ulos luonnonvaloon.

Päivämäärä:   27.10.24 10:44:28

Normaaliaika. Pimeätä on juu, mutta sille ei näillä leveyksillä mitään voi. Kropalle tämä on oikea aika ja kesäaika perseestä.

Lähettäjä: ö 
Päivämäärä:   27.10.24 10:49:09

ei ole talviaikaa, tämä on Suomen normaaliaika. kiva kun taas palattiin tähän, ja voitaisiin jäädäkin, johan se päätettiin ennen koronaa. miksi mentäisiin kesäisin moskovan aikaan?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   27.10.24 10:50:53

>helpompi mennä nukkumaan
>helpompi nousta aamulla

Lähettäjä: Hah 
Päivämäärä:   27.10.24 10:59:40

Yli 40 vuotta Suomessa on suurempi osa vuodesta ollut käytössä kesäaika ja silti täällä jaksetaan jauhaa jotain historiallista normaaliaika-*askaa. Suurimmalle osalle meistä ja muista eurooppalaisista normaaliaika- on kesäaika maaliskuun lopusta lokakuun loppuun ja talviaika lokakuun lopusta maaliskuun loppuun.

Päivämäärä:   27.10.24 11:10:11

Ei pidä paikkaansa – vuoteen 1995 asti kesäaika päättyi syyskuun lopussa, eikä normaaliaika ole mielipidekysymys tai huutoäänestys.

Lähettäjä: Koiratar 
Päivämäärä:   27.10.24 11:16:20

Minulle ei ole koskaan vaikeaa mennä nukkumaan tai nousta ylös missään kellonajassa. En edes huomaa mitenkään tuossa mielessä kellojensiirtoa. Vain päivänvalon puuttuminen kaikesta vapaasta töiden jälkeen joka ikinen arkipäivä alkaa nuuduttaa talviaikaan siirryttäessä. Ja kyllä, liikun kolmen koiran kanssa pimeydestä huolimatta ja käyn keinovalossa ratsastamassakin, mutta en virkisty pimeässä liikkumisesta. Tällä maalla pimeä tarkoittaa tosiaan pimeää lenkkeillessä. Jos pystyn valoisassa ulkoilemaan ja lenkkeilemään, en ole lainkaan väsynyt. Jos kellot olisivat pysyvästi kesäajassa, pääsisi alkusyksystä hyvinkin heti töistä palatessa nauttimaan ulkosalla luonnonvalosta vielä.

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   27.10.24 11:37:47

"Joo, inhoan tätä talviaikaan siirtymistä. Tunti lisää pimeyttä alkuiltaan näin yhtäkkiä on aivan kamalaa. Valoisasta aamusta ei ole itselle mitään hyötyä, kun on kuitenkin kiire töihin, ja muutenkin töissä kuluvat ne valoisat tunnit. Valoisa alkuilta sen sijaan olisi kiva käyttää ulkoiluun. Pimeässä ulkoilu ei piristä mieltä."

Jep, juuri tämä. Siirtely tunti sinne tänne on ihan se ja sama, mutta pimeän tulo aiemmin on raivostuttavaa. Toivottavasti kellojen siirtelystä ei luovuta ikinä, että saataisi pitää kesäaika edes osan vuotta.

Lähettäjä: Jatta 
Päivämäärä:   27.10.24 11:47:40

Lähettäjä*Remontti Riku *

Päivämäärä27.10.24 09:41:47

"Kyllä kesäaika on parempi, se tunti valoisaa töiden jälkeen tekee ihmeitä mielelle."

Todellisuudessa kellojen siirtämisellä ei ne valoisat tunnit vähene tai lisäänny ja siirron vaikutus katoaa näin pohjoisessa parissa viikossa.

Eli marisette turhasta.

Samaa mieltä!

Lähettäjä: Wee 
Päivämäärä:   27.10.24 12:28:38

Eipä tuolle kellojen siirrolle mitään voi, pimeää on ja tulee olemaan seuraavat 4-5kk. Onneksi ensi viikolle on jo luvattu vähän lunta ja pakkasta niin ulkona on jo ihan eri fiilis! Eniten tuo harmaus ja märkyys harmittaa kuin pimeys.

Lähettäjä: bambu 
Päivämäärä:   27.10.24 12:32:56

Minulle kellojen siirrot on aina vaikeita molempiin suuntiin ja menee aika pitkään ennen kuin sopeudun uuteen aikaan.

Lähettäjä: JH 
Päivämäärä:   27.10.24 13:16:50

Inhoan myös tätä nopeasti pimenevää aikaa, onneksi teen pääosin iltavuoroa.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   27.10.24 14:06:03

"Miten selvisitte ennen. Kesä aikahan on keksitty juttu. Tämä aika mikä nyt on voimassa oli ennen kellojen siirtelyä normi aikaa"

Olen syntynyt -84, joten ei ole minulle mitään aikaa ennen kellojen siirtelyä. Jäisin ikuiseen kesäaikaan, jos se olisi mahdollista. Oleellista on just ne tunnit, mitkä ovat valoisia työpäivän jälkeen.

Lähettäjä: no 
Päivämäärä:   27.10.24 14:08:30

Mulle on ihan sama missä ajassa ollaan, kunhan sitä ei siirrellä mihinkään.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   27.10.24 14:18:39

"Oleellista on just ne tunnit, mitkä ovat valoisia työpäivän jälkeen."

Tämähän se. Millään muulla ei ole väliä, kunhan työpäivän ulkopuolella olisi valoisaa aikaa.

Lähettäjä: löl 
Päivämäärä:   27.10.24 14:26:44

Ihanaa palata takaisin normaaliaikaan, helpompi olla.

Ihmiset märisevät kesäajan puolesta siksi, että siinä esiintyy sana kesä. Kuvitellaan että iltapäivä olisi jotenkin maagisesti valoisampi keskitalvellakin, vaikka oikeasti on ihan yhtä pimeää oli aika mikä tahansa.

Päivämäärä:   27.10.24 14:29:30

Teille ns normiajan kaipaajille voi tulla yllätyksenä millaista on kesällä normiajan kanssa, pimeä tulee kesällä kymmeneltä ja aurinko nousee kahdelta yöllä.

Päivämäärä:   27.10.24 14:30:03

Niin sen kuuluu olla näin pohjoisessa.

Lähettäjä: Pimeää 
Päivämäärä:   27.10.24 14:33:26

Talviajassa ei ole mitään järkeä. Kukaan ei tarvitse iltapäiviinsä pimeyttä lisää, kun sitä syksyn edetessä kyllä riittää liikaa muutenkin. Parempi, jos siirrettäisiin kelloja eteenpäin kahdella tunnilla syksyisin.

Päivämäärä:   27.10.24 14:37:57

Ikuisessa Moskovan ajassa syys- ja talviaamut on synkkiä.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   27.10.24 14:57:52

Pystyisitkö pitämään kesälomasi talvella ja lähtemään jonnekin muualle esim kuukaudeksi? Itse olen tehnyt näin terveyssyistä jo vuosikausia, ihoni tarvitsee aurinkoa voidakseen hyvin.

Lähettäjä: huoh 
Päivämäärä:   27.10.24 15:42:45

Taasko tää ulina alkaa, hohhoijaa

Lähettäjä: hanna 
Päivämäärä:   27.10.24 16:12:54

sama täällä..huomen aamulla herään varmaan klo 3

Lähettäjä: Erakkorapu 
Päivämäärä:   27.10.24 16:16:39

"Teille ns normiajan kaipaajille voi tulla yllätyksenä millaista on kesällä normiajan kanssa, pimeä tulee kesällä kymmeneltä ja aurinko nousee kahdelta yöllä."

En kaipaa mitään aikaa, mutta minulle on yhdentekevää nouseeko se aurinko kahdelta vai kolmelta, nukun joka tapauksessa klo. 20-5 tai 21-6.

Minusta on ihanaa pimeällä katsella kausi/jouluvaloja tai kuun valossa kimmeltävää hankea.

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   27.10.24 21:59:28

Matkustan työni puolesta jatkuvasti eri aikavyöhykkeiden välillä, joten en oikein ymmärrä rutinaa yhdestä tunnista sinne tänne pari kertaa vuodessa. Sehän tapahtuu jo joka kerta Ruotsiin mennessä ja sieltä tullessa.

Lähettäjä: zz 
Päivämäärä:   28.10.24 00:46:28

"Tällaisella 8-16 toimistotyöläisellä pitäisi olla oikeus siirtää talviajaksi työaikansa klo 14-22. Silloin pääsisi arkisin edes näkemään luonnonvaloa ja hyvinvointi nousisi hurjasti. Minulle ei riitä se, että näen valoa vain ikkunasta, minun on päästävä itse ulos luonnonvaloon."

Meillä lupasin kaikille halukkaille tämän mahdollisuuden kun joku puhui samaa, yllättäen kukaan ei sitten kuitenkaan halunnut vaihtaa työaikaansa edes kuukaudeksi.

Päivämäärä:   28.10.24 00:58:22

Kesäaika ei ole "yksi tunti sinne tänne pari kertaa vuodessa" vaan väärä aikavyöhyke seitsemän kuukautta vuodesta.

Lähettäjä: Mm 
Päivämäärä:   28.10.24 07:50:30

Mä ahdistuin aikaisemmin aina talviajasta. Joskus suorastaan kävin itkemään, kun mies ei ymmärtänyt, kuinka kamalaa se minusta on.

Viimevuosina olen kuitenkin alkanut huomata, että mähän oikeastaan kaipaan tätä synkkää aikaa. Tarvitsen pienen masennuskauden tähän väliin. Kesällä jotenkin on pakko olla kovin sosiaalinen ja olla koko ajan menossa ja tekemässä jotain, koska on kesä, lämmintä ja valoisaa.

Nyt on oikeastaan ihanaa, kun saa olevinaan ihan luvan kanssa olla vähän epäsosiaalinen ja laiska ja käpertyä vaan sohvalle viltin alle.

Jos nyt ajattelen, että olisikin kevät ja kaikki olisivat juuri heräämässä taas eloon, niin en mä kyllä nyt heti jaksaisi uutta kesää edellisen perään. Ilmeisesti tarvitsen nämä Suomen 4 vuodenaikaa ja talvisen pimeyden.

Nykyään oikeastaan vähän odotan tätä, että kelloja siirretään. Se aikaisempi suuri ahdistus kai tuli jostain kapinasta, että tapahtui jotain ikävää, mille en vaan voinut tehdä mitään. Tein asiasta suuren stressin aiheen ja oireilin ihan itse aiheuttamaani ahdistusta. Nyt kun olen antanut periksi sille, että mun on lupa elää vähän horroksessa talvi, niin se onkin oikeastaan mukavaa.

Lähettäjä: sam 
Päivämäärä:   28.10.24 08:03:04

Mä olen jo montakymmentä vuotta tehnyt töitä pääasiassa iltapäivästä iltaan eli noin välillä klo 14-21. Päivällä saa puuhata ulkona valoisan ajan, pimeällä voi tehdä töitä. Ja kesällä on valoisaa vielä töiden jälkeen.

Talvi on kuitenkin työläämpi monella tapaa, kun pitää kantaa puita sisään ja lämmittää kämppää, on lumitöitä, liukasta ja hiekottamista. Ilman otsalamppua ei puuliiterissä näe mitään. Onhan sitä puuhaa kesälläkin, liekö se sitten mielekkäämpää kun ei tunnu niin raskaalta :)

Päivämäärä:   28.10.24 10:26:43

"Kesällä jotenkin on pakko olla kovin sosiaalinen ja olla koko ajan menossa ja tekemässä jotain, koska on kesä, lämmintä ja valoisaa.

Nyt on oikeastaan ihanaa, kun saa olevinaan ihan luvan kanssa olla vähän epäsosiaalinen ja laiska ja käpertyä vaan sohvalle viltin alle."

Tätä lukiessani tajusin, että juuri tuon syyn vuoksi en ole koskaan pitänyt kesästä. Koska pitäisi olla koko ajan sosiaalinen ja mennä ja tehdä koko ajan. Muut vuodenajat antavat "luvan" lepäilyyn ja sisällä oloon. Saa olla ja mennä vain sen verran kuin haluaa. Loppusyksy ja kevät ovat siinä mielessä vielä kevyitä aikoja, kun ei rasita nurmikonleikkuu eikä lumityöt, niin se on tavallaan pieni loma kesän ja talven väliin.

Lähettäjä: jms 
Päivämäärä:   28.10.24 10:31:26

Muutaman viikon päästä se on pimeää oli mikä aika tahansa.

Lähettäjä: Sohvapöytä 
Päivämäärä:   28.10.24 10:46:54

Ja koska muutaman viikon päästä on pimeää riippumatta ajasta, niin nyt olisi kiva, kun töiden jälkeen ehtisi hoitaa hevosia edes hetken valoisassa. Mutta oikein tahallaan pimennetään syksyä vielä kellojen siirrolla.

On niin ärsyttävää, kun kaikki hommat joutuu tekemään otsalampun ja ulkovalojen valossa.

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   28.10.24 10:51:17

Pulu, minulla on talvet todella vaikeita siitä huolimatta vaikka minulla on mahdollisuus käydä lenkillä päiväsaikaan.

Päivämäärä:   28.10.24 11:03:12

No tuollaiset ihmiset eivät ulkona edes käy, jotka luulevat, että kohta on ympäri vuorokauden pimeää. Ei ole. Suurimmassa osassa Suomea klo 9-15 välillä on valoisaa silloin pimeimpänäkin vuodenaikana. Ja olisi tosi kiva, jos edes vähän työpäivän ulkopuolista aikaa sijoittuisi tuolle välille. Ottaisin kiljuen vastaan tuollaisen 14-22 työajan seuraaviksi kuukausiksi.

Lähettäjä: ****** 
Päivämäärä:   28.10.24 12:31:38

Yleensä talven rakastajat ovat juuri niitä, ketkä eivät joudu viettämään ulkona aikaa muutoin kuin silloin kun heitä huvittaa.

Lähettäjä: Sissi 
Päivämäärä:   28.10.24 12:47:15

Täällä myös toimistotyöläinen, jonka työaika on aina ja iankaikkisesti 8-16. Eli ei liukumavaraa, pekkaspäiviä tai muita elämän pieniä iloja.
Nyt se tunnin valoisassa ajassa liikkuminen (esim. metsässä) alkaa olemaan taas mennyttä, eli kun kotona on vähän ennen viittä, niin on takuuvarmasti todella hämärää.
Ankeaa, vihaan tätä. Voisipa mennä talviunille ja herätä tuossa maaliskuussa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.