Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Chorizopasta ja muita kasvisversiona?

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   26.10.24 22:32:52

Mitä aineksia käyttäisitte chorizopastaan? Marinoidut kasvisnakit vai sitten se vegaaninen "salami"? Mitä muita tällaisia liharuokia osaatte tehdä hyvinä kasvisversioina? Antakaa reseptejä myös niihin.

Myös jouluun kaivataan vinkkejä.

Olen sekasyöjä, joka terveyssyistä suosii kasvisruokaa, mutta nyt pentele menin uhoamaan asian helppoudella ja lupasin olla vuoden ilman lihaa. Munat ja maito on ok.

Re: Chorizopasta ja muita kasvisversiona?

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   26.10.24 22:37:43

Ja suurin ongelma on tuon chorizopastan kanssa, koska se on tämänhetkinen pakkomielteeni. Myös jouluun liha ja kala on kuulunut meillä aina.

Ongelmia saattaa tulla myös makkaraperunoiden kanssa, koska ne ovat salainen paheeni. Pitää yrittää korvata ne vaikka pizzalla tai hamppareilla.

Lähettäjä: Kirja 
Päivämäärä:   27.10.24 08:12:47

Hanki kirja "plants only kitchen". Monta ihan superhelppoa ja todella hyvää ohjetta =) itse innostunut kasvisruuasta tuon kirjan myötä.

Lähettäjä: Väärä keino 
Päivämäärä:   27.10.24 08:48:12

Taas kerran voin todeta että ns.terveyssyyt ja terveellinen ruoka eivät kohtaa.
Opiskele nyt hyvä ihminen ihan ekaksi mitä tarkoittaa suolistoystävällinen puhdas ruoka silloin voit auttaa hyvinvointiasi paremmin kuin korvaamalla makkaran jollain hampparilla.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   27.10.24 08:56:43

Aloittajahan suosii kasvisruokaa terveyssyistä mutta aikoo nyt olla kokonaan ilman lihaa ei terveyssyistä. Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.10.24 10:36:38

Santun seitanin vegvursti on hyvä mutta tosi kallis

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.10.24 10:40:35

Olen miettinyt että tekisi chorizomaustesekoitusta ja marinoisi siinä tofua, mutten ole vielä päässyt toteuttamiseen asti. Rasvaa pitää lisätä varmasti aika paljon mutta luulen että se toimisi.

Aiemmin olen käyttänyt ihan oikeaa chorizoa mutta ei vaan mene enää liha alas vaikka yrittäisi niin pitää keksiä korvikkeita.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.