Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Niskat/hartiaseutu aina kipeät

Lähettäjä: Ritilä 
Päivämäärä:   26.10.24 20:17:47

Teen lähihoitaja työtä. Ikää 30 vee, niskat aina jumissa. Harrastan lenkkeilyä ja joogaa. Tyyny olevinaan niskasärkyisille ihmisille, no ei auta. Hierojalla olen käynyt mutta auttaa vain hetkellisesti. Mistä apua?

Re: Niskat/hartiaseutu aina kipeät

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.10.24 20:26:55

Vahvistavaa harjoittelua

Lähettäjä: Hilda 
Päivämäärä:   26.10.24 21:15:44

Junttaatko öisin leuat yhteen ?
Minulla on sama vaiva, joka johtuu juuri tuosta hampaiden yhteenpuremisesta.
Nykyään käytän öisin hammassuojia ja kivut pysyy pois.

Päivämäärä:   26.10.24 21:38:24

Syitä voi olla satoja. Isot rinnat, huono työasento, puhelimen selaaminen, purenta jne jne jne.

Päivämäärä:   26.10.24 21:40:08

Emt hierojan vaihto. Itse ainakin huomannut että moni hieroo liian pehmeästi vaikka pyytää kovempaa. Eikä se hellä hieronta ikävä kyllä auta fyysisen työn lihasjumeihin

Lähettäjä: Qi 
Päivämäärä:   26.10.24 21:52:25

Voima harjoittelu ja työergonomia kuntoon.

Päivämäärä:   26.10.24 22:18:18

Voimaharjoittelu

Päivämäärä:   26.10.24 22:47:35

Veto? Veto on itselläni ehdottomasti pahin, varsinkin yhdistetynä siihen, että rönhöttää sovalla tai sänhyssä hereillä. Puhelimen selaaminen on kaikista pahinta mitä voi tehdä.

Joogaa joka aamu. Ihan jokaikisellä meistä on siihen aikaa.

Lähettäjä: Tiku82 
Päivämäärä:   26.10.24 22:56:38

Syitä voi olla niin hurjan monta. Tässä ketjussa jo tullut mainittua jokunen. Ergonomia ensimmäisenä kuntoon: miten istut tuolissa, ajat autoaa tai selaat puhelinta.

Itse kärsin niska-hartia seudun kivuista ja syiksi on epäilty hampaiden narskuttelua, fibromyalgiaa ja migreeniä.

Lähettäjä: sh59v 
Päivämäärä:   27.10.24 02:06:11

Työergonomia kuntoon . Moni käy salilla ym ym ja siellä liikeradat oikein mutta kappas mitenkä töissä ja ei voi vedota kiireeseen ym. Joteski unohtuu se töissä "kyykkääminen" ja painon siirrot ym ym. Ei sitä hartioilla ja haballa nostella vaan siiretään ja perskyykkyä kehiin :-D Kinestetiikassa on iha ok juttuja ja niin ne apuvälineet käyttöön raskaissa siirroissa vaikka jokku dinosaurukset vastustais ja vouhkaavat menemään ettei oo aikaa (ovat tuon tuosta saikulla) . Paljonhan sitä joudutaan koneellakin istuun ja naputteleen joten satulatuoli persiin alle vaikka mukavampi olisi ehkä toimistotuolissa lösöttää ja samalla somettaa omalla puhelimella.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.