Lähettäjä: -
Päivämäärä: 27.10.24 12:53:00
"Auto jäi siis osittain purettuna nosturille odottamaan maanantaita, eikä minulle osattu edes oikein sanoa, otetaanko se työn alle heti maanantaina, vai sitten joskus kun muilta töiltä ehditään."
Maanantaille on jo varattu muita töitä muille asiakkaille, ne tietenkin tehdään sovitusti ja kesken jääneille varataan aika ajankohdasta, jossa on vapaata ja jolloin tarvittavat osat on saatavilla.
"Olisi pitänyt tarjota ainakin vara-auto huollon puolesta"
Vara-auto ei ole velvollisuus, ei sellaisia tarvitse korjaamolla olla (ei edes merkkikorjaamolla) saati että ne olisivat ilmaisia. Jos vara-autoja on, ne voivat olla jo asiakkaiden käytössä, jolloin ei ole mitä tarjota. Olen ajanut vaikka kuinka monella eri merkkisellä uutena (tehdasuutena, ajamattomana) ostetulla autolla ja merkkikorjaamon vara-auto on ollut autovuokraamon maksullinen auto. Mistä ihmeestä ihmiset kuvittelee, että vara-auto on jokin velvollisuus ja oikeus.
Mitä tulee töiden viivästymiseen, niin voi olla että huomataan autossa olevan vian a lisäksi myös vika b, jota varten tarvitaan osia joita ei ole hyllyssä, joten ne tilataan. Automerkistä ja -mallista riippuen ei ole sanottua, että osia olisi noin vaan korjaamon hyllyssä tai edes missään varaosatukussa. Itsellä on ollut useampia täällä ns. harvinaisempia autoja (edelleen uusia, ei mitään ikivanhoja harrastevehkeitä, joihin uusia osia ei välttämättä ole edes olemassa), joihin osien saanti on ollut hankalaa, koska ei korjaamon, merkkihuollon tai varaosatukunkaan kannata pitää hyllyssä kaikkia mahdollisia vikoja kattavia osia kaikkiin mahdollisiin merkkeihin/malleihin jatkuvasti jos kyseisten autojen määrä on mitätön. Silloin osaa ei välttämättä ole saatavana edes varaosatukuista (vaikka olisi vanhempikin auto) vaan suoraan maahantuojan kautta, joka tietenkin hidastaa korjaamista kun pitää odottaa osaa. Kaikki autot ei ole tojotacorollia eikä varmasti niihinkään ole jokaista osaa saatavana jatkuvasti jokaisessa korjaamossa.
|