Lähettäjä: Skouppi
Päivämäärä: 28.10.24 14:50:53
Tulenpa avaamaan omia mietteitäni tähän samaan, kun ero täälläkin pohdituttaa.
Olemme olleet 13 vuotta yhdessä, joista seitsemän naimisissa. Lapsia ei ole. Mies on paras ystäväni, mutta parisuhde on täysin kuollut. Seksiä ei ole ollut nyt ollenkaan yli vuoteen (se ei ole minulle niin tärkeää, mutta tarvitsisin läheisyyttä, joka on myös käytännössä olematonta). Omassa elämässäni on lisäksi nyt ollut haastateita (vanhat huonokuntoiset vanhemmat, uraan liittyvä epävarmuus), joiden myötä olen huomannut, että en saa mieheltä vaikeina hetkinä sitä tukea, jota aviopuolisolta pitäisi saada. Olemme käytännössä kämppiksiä tällä hetkellä.
Soppaa hämmentää tällä hetkellä myös se, että olen ihastunut työkaveriini. Mitään ei ole tapahtunut, eikä tapahdu, hänkin on naimisissa. Tämän ihastuksen myötä olen kuitenkin ymmärtänyt, kuinka paljon terveempää olisi olla suhteessa, jossa toinen osapuoli nostaa sinua ylöspäin eikä paina alas. En usko, että nykyinen suhteeni on enää korjattavissa tähän tilaan, olemme päästäneet sen liian solmuun ja ottaneet toisemme itsestäänselvyytenä.
Tiedän, että ero olisi oikea ratkaisu, mutta päätös tuntuu silti niin kovin vaikealta.
|