Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Synnyttäneiden osasto ja kuorsaaminen

Lähettäjä: Ahdistunut 
Päivämäärä:   25.10.24 20:19:02

Luin juuri keskustelua jodelissa, missä äidit kertoivat kauhukokemuksia synnyttäneiden osastolta jaetuista huoneista. Siellä monille suurin ongelma oli ollut kuorsaava huonekaveri. Tästä tuli itselle todella ahdistunut olo... itsehän siis kuorsaan, ihan reippaasti eikä mitään tuhinaa. Tätä lääkärin toimesta tutkittiin ennen raskautta, ylipainoa ei ole, nielurisat leikattu jo lapsena, ei epäilystä uniapneasta. Tutkimukset jätettiin kesken raskautumisesta johtuen, käskettiin olla yhteydessä synnytyksen jälkeen jos kuorsaaminen edelleen jatkuu.

Kuorsaan niin kovaa, että nukumme miehen kanssa eri huoneissa tämän takia. Nyt sitten iski päin näköä se totuus, että pian koittavan synnytyksen takia olen pian itse tuollaisessa jaetussa huoneessa pilaamassa muiden synnyttäneiden yöunet :( enhän minä tälle mitään voi mutta ajatus siitä, että toiset eivät saa takiani nukuttua ja mahdollisesti asiasta mainitsevatkin minulle aiheuttaa jo nyt kamalaa oloa. Mietin jo, että pidänkö sängyn kaiken aikaa pystyasennossa ja yritän pysytellä hereillä mahdollisimman paljon vai miten ihmeessä olen kuorsaamatta siellä. Vauva tulee syntymään sektiolla, joten ei sieltä heti kotiinkaan pääse...

Re: Synnyttäneiden osasto ja kuorsaaminen

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   25.10.24 20:24:16

Toivottavasti saatte perhehuoneen. Ei ne pidä siellä kuin pari yötä, jos kaikki menee hyvin.

Lähettäjä: ^^ 
Päivämäärä:   25.10.24 20:27:39

Meinasin kanssa sanoa, että jospa saisitte perhehuoneen. Mutta ei siellä kukaan nuku kuitenkaan ja jos tilaa on niin muut yleensä pyytävät siirtoa toiseen huoneeseen. Ja ainakin täällä ne on " vain " kahden hengen huoneita.

Lähettäjä: Kerro 
Päivämäärä:   25.10.24 20:28:52

Tilanteesi on hyvä, koska tiedät kuirsaavasi. Voit kertoa tilanteestasi hoitajille, ja he pystyvät järjestämään asiat toivottavasti kaikille parhain päin.

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   25.10.24 20:30:12

Ehkä voit kertoa tilanteesi kun menette sairaalaan, josko saisitte entistä helpommin perhehuoneen?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   25.10.24 20:30:55

No mulla se kuorsaava huonekaverisi oli oma mies :D olisi tehnyt mieli käskeä se yöksi aina kotiin, mutta en kehdannut kun oltiin saatu perhehuone.

Korvatulppia saa synnäriltä. Mulla on ollut sellaiset vauvat ettei niiltäkään ole saanut nukkua. Ovat sopivasti nukahtaneet vasta aamusta ja nukkuneet sen ainoan pätkän siinä missä hoitsut ravaa aamu ja päiväkierrosta eikä anna mun nukkua klo 7-11

Eikä niiden vauvojen kanssa saa kotonakaan oikein nukkua että unettomuuteen ja valvomiseen kannattaa kyllä asennoitua etukäteen. Sairaalassakin ollaan vaan pari yötä. Ehkä hyvällä tuurilla kun pelkää pahinta saa vauvan joka nukkuu yöt. Kuitenkin alkuunsa esim 3 tunnin välein yöllä heräävä vauva on todella hyvin nukkuva vauva.

Päivämäärä:   25.10.24 20:41:18

Että jos joku prinsessa siis menettää yöunensa aloittajan takia, niin takuulla on rankemmat ajat edessä vaan ja teet vaan palveluksen kun todellisuus pläjähtää päin näköä samantien :D

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.10.24 20:45:00

En ole synnyttänyt, vielä neljä kuukautta on siihen.

Mutta aikoinaan olin sairaalassa muutaman yön sairauden takia ja huoneessa oli muori joka kuorsasi. Silloinen kumppani toi korvatulpat, ei hemmetti ilman niitä voinut nukkua.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   25.10.24 20:49:45

Nimimerkki .. miten voit olla noin törkeä? Prinsessa menettää yöunet. Synnytys on kuin joussu maratonin ja sun mielestä on ok ettei äiti saa edes nukkua kun yks kuorsaa. Nauhota itelle kuorsausääntä ja valvo vaikka vuosi sen takia mutta kyllä pieni vauva yleensä nukkuu paljon niin uusi äitikin saa nukkua. Oletpa ilkeä ihminen. Ja alottajalle, kysy jos saat oman huoneen siellä.

Päivämäärä:   25.10.24 20:53:23

Ei korvatulpat auta mitään kun joku kuorsaa samassa huoneessa. Mun mielestä sitä kuorsaajaa pitäis pakottaa pysymään heteillä että muut saa nukkua.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   25.10.24 20:54:57

Mä olin synnytyksen jälkeen kahden muun kanssa samassa huoneessa. Ei siellä kukaan nukkunut, kun vauvat huusi vuoronperään. Tosin silloin tuntui siltä, että vaan mun vauva huusi ja muut oli tosi hiljaisia vauvoja, mutta se vaan tuntui siltä. Oikeesti ne muutkin huusi. Siinä ei ehdi sellaisia unia ottamaan, että kenenkään kuorsaus enää häiritsisi.
En montaa tuntia nukkunut sairaalassaoloaikana, mutta ei kyllä johtunut kämppäkaverien kuorsauksesta. Hoitajien kierrot, ja vauvojen huuto ja vaippojen vaihto vie unet ihan kaikilta.

Päivämäärä:   25.10.24 20:58:59

Voi kuule kun mulla on synnytettyä useampi lapsi, niin tiedän mistä puhun. Ei siellä synnärillä välttämättä saa edes sen vauvan vuoksi levätä, joten yksi kuorsaus on ihan pisara meressä. Siellä on myös muiden itkeviä vauvoja ja yökierrosta tekeviä hoitajia, jos jonkun vauva tarvitsee enemmän seurantaa tai esim liaämaitoa.
Ideaalitilanne olisi toki, että kaikille synnyttäneille olisi oma huone, mutta kuka nyt naisiin panostaisi.

Tuli mieleeni hauska tilanne kun olin toisen lapseni saanut, niin ruokailutilassa synnärillä oli tuskaisena ekaa lastaan odottava tuleva äiti kun ei saanut mikroa päälle ja ei voinut syödä karjalanpiirakoitaan kylminä. Itse olin ottanut vauvan toiseen kainaloon, kylmät karjalanpiirakat lautaselle ja juustosiivut päälle ja taisteltiin hänelle mikro päälle. Ajattelin, että sujuvasti hänkin pian lapsen synnyttyä vetää ruokansa kylmänä ja kahvinsa pari kertaa mikrossa lämmitettynä, että olkoot tämä vähän kuin viimeinen lämmin ateria ennen tosikoitosta.

Päivämäärä:   25.10.24 21:00:06

Juuri tuo oli pointtini, mitä kolmipiste kirjoitti.

Synnärillä ei valitettavasti nukuta tai levätä, siihen kannattaa valmiiksi asennoitua.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   25.10.24 21:07:28

Vaikka tietää, mistä puhuu, ei asiaansa tarvitse ilmaista noin rumasti.

Lähettäjä: Ou 
Päivämäärä:   25.10.24 21:15:27

Perhehuone? Ei kokemusta itsellä kun meillä oli tuo perhehuone, oli tosi ihanaa saada olla rauhassa ja mieskin sai olla yötä sohvalla

Päivämäärä:   25.10.24 21:15:33

No ei tuo nyt kyllä ollut mitenkään rumasti ilmaistu, vai menikö vertaus ohi?

Ettekö ole koskaan kuulleet tarinaa prinsessasta ja herneestä 18 patjan alla?

Lähettäjä: Sektio 
Päivämäärä:   25.10.24 21:16:07

Ei sektion jälkeen pysty noin vaan istuvassa asennossa olemaan. Jos sen varaan lasket.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   25.10.24 21:27:33

Ei ihme että syntyvyys on laskussa, kun tuoreiden äitien kohtelu on tälläistä jo toisten äitien toimesta..

Päivämäärä:   25.10.24 21:30:00

Ja itkupotkuraivarit taas on oikeus vetää siitä jos juuri itse ei saa nukkua sairaalassa? Ja haukkua muita äitejä jos he tai heidän vauvansa estää omat unet?

Mulla on ollut yhden lapsen kanssa ihan oma huone yksin ja arvatkaa mitä, en siltikään saanut nukkua, vauva ei nukkunut.

Lähettäjä: ^^ 
Päivämäärä:   25.10.24 21:30:07

Itse ainakin olen saanut juuri kaikkein mätäisimmän kohtelun toisilta äideiltä.

Lähettäjä: nen 
Päivämäärä:   25.10.24 21:34:44

Minäkään en voi nukkua kuorsaajan kanssa samassa huoneessa. Ärsyttää edes olla viereisessä huoneessa.

Kuorsaajat pitäisi laittaa keskenään kuorsaamaan johonkin äänieristettyyn huoneeseen, niin kuorsaamattomat saisivat nukkua rauhassa.

Ärsyttää, kun se kuorsaaja kyllä nukkuu koko yön ja minä en sitten ollenkaan.

Ompele johonkin paitaan tasku selkään ja laita sinne tennispallo ja ota se paita synnärille mukaan. Tai ota teippirulla mukaan ja teippaa itseltäsi suu kiinni. Et voi hengittää suun kautta joten et voi kovin kovaa kuorsatakaan.

Päivämäärä:   25.10.24 21:36:22

Jos on vauva nukkuu hyvin, niin olisihan se kiva saada nukkua. Toki jos muut ei saa nukkua, kun heidän vauvat ei nuku, niin luulisi, että jaksaa sen omansa kanssa odottaa sen 2 päivää, että pääsee kotiin nukkumaan.

Osalla ekaa lastaan saavista on sellainen ajatus loppuraskaudesta, että syntyisi jo se lapsi, että raskaus loppuisi ja pääsisi lepäämään. Noh, siitä se työmäärä vasta alkaa.

Toki, jos on todella hankala ja vaivainen raskaus, niin kyllä se olo voikin helpottaa ja vauvan kanssa jaksaa paremmin. Toisaalta voi olla helpohko raskaus ja vauvalla koliikki. Voi olla helppo raskaus ja helppo vauva tai voi olla tosi vaikea raskaus ja vielä päälle vauvan koliikki.

Lähettäjä: Jeejee 
Päivämäärä:   25.10.24 21:37:14

"Ajattelin, että sujuvasti hänkin pian lapsen synnyttyä vetää ruokansa kylmänä ja kahvinsa pari kertaa mikrossa lämmitettynä, että olkoot tämä vähän kuin viimeinen lämmin ateria ennen tosikoitosta." Eipä me yhden äidit tällaista ymmärretä ;) siinä se piirakka lämpiää teeveden kanssa sujuvasti.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   25.10.24 21:39:03

Kuorsaaminen on kyllä raivostuttavaa, mutta ei siellä voi muutenkaan nukkua, jos ei saa omaa tai perhehuonetta.

Päivämäärä:   25.10.24 21:39:51

Kas kas, sieltä tuli vielä se yhden lapsen loukkaantujaäitikin, tervetuloa!

Tämäkin riippuu lapsista, meillä oli eka vauva niin vaativa, että ruoka ja kahvi oli aina kylmää, kahden kanssa meni jo sujuvammin.

Päivämäärä:   25.10.24 21:42:50

Tuo on vain niin typerää, että kokeneena kahden äitinä (eli juuri toisen lapsensa saaneena) sitä voi vuosienkin päästä muistella tuota kokematonta äitiä, joka kyllä vielä tulee oppimaan. Kun se viidenkään äiti ei vain voi tietää tarpeeksi ventovieraan elämästä.

Päivämäärä:   25.10.24 21:44:09

Ja vaikka ei enää olekaan pientä lasta, niin jos en saa lämpimiä piirakoita, niin syön jotain muuta, ja en tietenkään nälänhädässä näin tekisi.

Lähettäjä: Nella 
Päivämäärä:   25.10.24 21:45:52

-Osalla ekaa lastaan saavista on sellainen ajatus loppuraskaudesta, että syntyisi jo se lapsi, että raskaus loppuisi ja pääsisi lepäämään. Noh, siitä se työmäärä vasta alkaa.

Tämä ajatus minulla oli toisenkin kohdalla, se raskausajan univaje oli minulle molemmilla kerroilla se kaikista hirvein juttu.

Päivämäärä:   25.10.24 21:48:49

Nella:

Totta, joillekin raskaus on todellakin raskaampaa.

Päivämäärä:   25.10.24 21:51:24

Jeejee, mikä sinua nyppii, ihan hyvällä minä tätä äitiä muistelen, meillä oli oikein hauskat tuskailut sen mikron kanssa kunnes päästiin jyvälle sen toiminnasta.

Miten voi ollakin, että jokainen uusi mikro on erilainen, miksei ne ole enää niitä vanhoja, joissa oli toisessa napissa aika, toisessa teho ja alhaalla yksi painike oven avaamista varten.

Päivämäärä:   25.10.24 21:52:01

On varmasti, onneksi itselläni oli helpot raskaudet. Parhaalla kaverilla on takanaan kolme hyperemeesiraskautta ja on ollut liitoskipuja ja kaikkea kamalaa. Minä vain en pystynyt nukkumaan sen mahan kanssa viimeisillä kolmanneksilla ollenkaan, kun kokooni verrattuna vatsani oli valtava. Oli tosiaan helpotus kun sitten sai nukkua. Toinen vauva "hieman" valvotti mutta se en aina ollut minä, joka valvoi.

Päivämäärä:   25.10.24 22:00:00

Kyllä se sairaalassaolo on tuskaa monesta muustakin syystä. Huonetoveri voi joo kuorsata, mutta lisäksi vauvat itkee, hoitajat ramppaa huoneissa, ne äiditkin itkee aika usein, ja päivälläkään ei saa hetken rauhaa kun kaiken muun lisäksi omaiset ramppaa (ne huonetovereidenkin). Ja jos muuten on hiljaista, niin joku naapuriäideistä kälättää puhelimessa.

Nimim. 2 lasta, eikä sairaalassaoloaikana juurikaan nukuttu. Mutta eipä sen sairaalassaolon ole tarkoituskaan olla hotelliin verrattavissa, siellä ollaan mielellään yö-kaksi ja lähdetään pois.

Lähettäjä: Ou 
Päivämäärä:   25.10.24 22:11:26

Ei sektion jälkeen pysty noin vaan istuvassa asennossa olemaan. Jos sen varaan lasket.
---
Miksi ei? Ite olin suurimmanosan sängyn pääty pystyasennossa ja välillä myös nukuin sillein. Kiireellinen sektio vielä oli kyseessä. Sektion jälkeen nimenomaan et saa jäädä sängyn pohjalle makaamaan, vaan normaalia elämää ja liikettä heti. Ite köpöttelin hitaasti vessaan aamusta kun puolilta öin leikattiin.

Lähettäjä: Eke 
Päivämäärä:   25.10.24 22:18:49

Mee Kajaaniin, kaikille perhehuoneet ja miehelle sänkykin. Muista asiakkaista et tiedä mitään, muutakun ehkä näet ruokaa hakiessa.

Päivämäärä:   25.10.24 22:21:45

Eke: siellä taitaa olla uusi sairaala, ja on hienoa jos siellä on jo älytty rakentaa omat huoneet. Onkohan muillakin osastoilla?

P.s. luin ensin, että "ehkä näet ruokaa häkeissä" ja ajattelin äitien olevan häkeissään mutta heitä ei juuri näe :D.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   25.10.24 22:22:38

Nukkuu sitten kotona. Minä menin kolme yötä nukkumatta, ekana meni vedet ja kässehdin kotona, seuraavan synnytin ja kolmannen kuuntelin kun huonekaveri höpötti alkuyön vauvalle ja kun alkoi nukkumaan pisti semmoisen metelin kuorsaten ettei kukaan nukkunut. Jos olisin ollut paremmassa kunnossa olisin lykänny sängyn sairaalan mäkeä alas. Neljäntenä yönä tainnuttivat unilääkkeellä kun ihmisen pitää kuulemma nukkua. Olin valmistautunut nukkumaan kotona kun kuorsaajahan se kuningas on eikä hänen unta saa häiritä. Yleensä kyllä nukun kuin tukki mutta jostain syystä tuolloin en.

Päivämäärä:   25.10.24 22:31:48

Huvittaa ihmiset jotka sanoo että jos suun kautta ei hengitä, ei voi kuorsata. Hah! Kyllä voi kun vika on ihan rakenteellinen juttu nenässä ja nielussa. Ei auta mitkään konstit siihen, ihan sama nukkuuko kyljellään tai kohoasennossa tai onko kuorsauskiskot tai mitkä ikinä. Kaikki on kokeiltu.

Lähettäjä: Hnp 
Päivämäärä:   25.10.24 22:33:23

Sain kaksosten vuoksi synnärillä oman huoneen, muttei se auttanut kun seinän takana oli vauvala. Eli toiset veivät sinne vauvat yöksi hoitoon ja ne itkivät kilpaa ohuen seinän takana. En aidosti erottanut omien pienikokoisten vauvojeni itkua joukosta. Elämäni kamalimmat kahdeksan päivää. Olisin lähtenyt kotiin omalla luvalla, jos toinen vauva ei olisi joutunut sinivalkoon.
Jo eka yö kotona oli ihana ja mitään ongelmia ei ollut. Mies valvoi alkuyön ja syötti pullosta yhden syöttövälin. Näin sain nukkua 22-04. Minä hoidin sitten siitä eteenpäin ja mies nukkui. Mies sai pitkän vapaa kaksosista + piti kesälomat päälle ja oli 3 kk kotona. Sittemmin pärjäsin täysin yksin.

Päivämäärä:   25.10.24 22:45:51

"Tuo on vain niin typerää, että kokeneena kahden äitinä (eli juuri toisen lapsensa saaneena) sitä voi vuosienkin päästä muistella tuota kokematonta äitiä, joka kyllä vielä tulee oppimaan. Kun se viidenkään äiti ei vain voi tietää tarpeeksi ventovieraan elämästä."

Ootko koskaan ajatellut että sun elämä olisi paljon mukavampaa kun et pahoittaisi mieltäsi toisten puolesta vanhoista tapahtumista joissa heidän mieltään ei edes pahoitettu?

Päivämäärä:   25.10.24 22:49:10

Ookkonää koskaan ajatellut, että sun elämäsi voisi olla (Mutta ei välttämättä olisi) paljon mukavampaa ja helpompaa, jos et tietäisi toisten asioita paremmin kuin nämä itse?

Päivämäärä:   25.10.24 22:55:34

"Ookkonää koskaan ajatellut, että sun elämäsi voisi olla (Mutta ei välttämättä olisi) paljon mukavampaa ja helpompaa, jos et tietäisi toisten asioita paremmin kuin nämä itse?"

Mistäs sä tuon keksit? Keiden asioita mä tiedän?

Päivämäärä:   25.10.24 23:04:33

Mut se on kyllä taivaan tosi että kuorsaajat omaan huoneeseen ja kuorsaamattomat omaan. Oli syy sairaalassa oloon sitten mikä tahansa.

Kaikista terrorisoivinta sairaalassa vietettyjen öiden aikana ei ole ollut kovat kivut, tuska eikä avuttomuus vaan nukkumattomuus niiden s@tanan kuorsaavien huonetovereiden takia, jotka nukkuu oikein ongelmitta ja mainiosti ja pitkään.

En suostu enää jäämään sairaalaan yöksi, jos pakotetaan yhdenkin korisijan takia olemaan samassa huoneessa. Oli kunto mikä hyvänsä niin joku saa tulla kantamaan mut sieltä kotiin yöksi.

Päivämäärä:   26.10.24 08:09:14

..: ei sinne ole mikään pakko jäädä yöksi, ellet jostain syystä joudu pakkohoitoon.

Lähettäjä: huupeli 
Päivämäärä:   26.10.24 08:27:21

Taas uusia tapoja, kuinka olen ollut vääränlainen äiti :). Todellakin odotin synnytystä, jotta pääsen nukkumaan, ja mokoma vielä nukuinkin. Ruokani olen myös syönyt lämpimänä aina, paitsi raskausaikana. Kärsin hyperemeesistä, ja sen mitä söin, söin kylmänä. En koskaan arvostelisi toista äitiä syömänsä ruuan lämpötilasta, se kylmä tai lämmin ruoka voi olla ainoa, joka menee alas varsinkin odottajalla.

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   26.10.24 08:37:59

Mukavaa olla esikoisesta raskaana kun aina vaan maalaillaan kauhukuvia tympeillä asenteilla :D mut hyvä tietää et en tule nukkumaan synnärillä, en vauvan kanssa enkä saa enää vuosiin lämmintä ateriaakaan. Ihmeen moni lapsia tekee jos se on noin kamalaa.

Päivämäärä:   26.10.24 08:42:08

Taas täällä on muelensäpahoittajien kokoontumisajot.

Pointti ei ole maalata kauhukuvia vaan kertoa etukäteen, mikä tilanne voi olla. Ettei tarvitse sitten jälkikäteen itkeä elämän kamaluutta, koska sitä näkee ihan liikaa, ettei olla tajuttu, että vauvat heräilee yöllä, saattaa jopa valvoa yöt jne.

Voihan se olla että omalle kohdalle osuu se hyvin nukkuvakin vauva.

Päivämäärä:   26.10.24 08:44:10

.. on kyllä tyypillinen mamma. Sinun ei tarvitse nimitellä eikä antaa vinkkejä asioihin, joista et tiedä yhtään mitään.

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   26.10.24 08:52:37

Kertoisin synnärillä kuorsaamisesta, niin voi toivoa, että eivät laita ketään samaan huoneeseen, jos ei ole pakko.

Itse olen kolmella eri kerralla viettänyt sekä huonoja että hyviä öitä osastolla. Osan yksin ja osan huonekaverin kanssa. Viimeksi kaksi yötä oli toinenkin siellä; en herännyt hänen vauvansa itkuun vaan siihen kun hän alkoi hyssytellä vauvaa. :D Kolmanneksi yöksi jäin, kun hän lähti, ja saatiin nukkua rauhassa.

Mä olen torkkunut siellä päivisinkin, mitäs muuta tekemistä siellä on.

Päivämäärä:   26.10.24 09:08:19

.. luulee olevansa kokemusasiantuntija kun kertoo itsestäänselvyyksiä. Ihanko totta että vauvat heräilee yöllä, ihan ennen kuulumatonta! Kerro vielä että kakkivat vaippaan ja eivät osaa puhua heti synnyttyään. Olen mykistynyt.

T. Esikoista odottava

Lähettäjä: Jees 
Päivämäärä:   26.10.24 09:14:36

Kerro kuorsaavasi, niin hoitajat voivat tehdä jotain asian eteen jos pystyvät.
Itse olin ensimmäisen lapsen kanssa pienessä huoneessa kolmen muun äidin kanssa joista yhdellä oli kaksoset. En usko, että kukaan nukkui. Jos sattui niin että kenenkään vauva ei karjunut niin oli jotain muuta häslinkiä. Sängyt miltei toisissaan kiinni ja pieni verhon rättänä välissä. Kyllä siinä tuli nähtyä ja kuultua yhtä ja toista. Ja kotiin aivan sillä sekunnilla kun päästivät.
Kaksi yötä oli kuitenkin oltava.

Päivämäärä:   26.10.24 10:00:26

Mom shaming on tietysti kamala, mutta myös äärimmäisen mielenkiintoinen ilmiö..

Päivämäärä:   26.10.24 10:13:42

Kuorsaajat on ihan karmeita. Oma mies rakas mutta kuorsaaminen vie unet minulta ja tekee todella vihaiseksi.

Päivämäärä:   26.10.24 10:35:36

".. on kyllä tyypillinen mamma. Sinun ei tarvitse nimitellä eikä antaa vinkkejä asioihin, joista et tiedä yhtään mitään."

Miksi kirjoittaa viesti jossa ei ole järjen hiventäkään? Aloittaa nimittelemällä, syyttää toista nimittelystä ja mitätöidä lopuksi oma ensimmäinen nimittelynsä :D

Lähettäjä: Mutsi 
Päivämäärä:   26.10.24 10:35:54

Lähdin keskimmäisen lapsen jälkeen synnäriltä yhden yön jälkeen koska huonekaveri kuorsasi. Lapsi olisi antanut nukkua mutta huonekaveri ei. Sitten kun sen lapsi itki niin se hyssytteli sitä niin kovalla suhinalla että sen kuuli varmaan käytävälle. Joo ja oli tehty sektio, helvtin kipeä olin mutta parempi kotona tuskissa kuin siinä metelissä.

Viimeisen kanssa sitten oltiinkin kuukausi keskolassa, siellä ei tarvinnut nukkua kenenkään kanssa vaan sai olla vauvan kanssa omassa huoneessa.

Mutta oikeasti ihan kamalaa että pitää jakaa huone jonkun vieraan kanssa, sitten kun niillä ramppaa vieraita ja huone on täynnä tuntemattomia, pelkät verhot välissä.

Päivämäärä:   26.10.24 10:38:32

.: viestissäsi ei ollut järjen hiventäkään, mutta eikö tunnukin ikävältä, kun nimitellään?

Päivämäärä:   26.10.24 10:46:12

".: viestissäsi ei ollut järjen hiventäkään, mutta eikö tunnukin ikävältä, kun nimitellään?"

Sun viesteissä ei vieläkään ole järjen hiventä, ei mua ole nimitelty.
Vai sekö se on sun pointti ja tavoite, ikävän mielen luominen toisille?

Päivämäärä:   26.10.24 11:01:42

Onneksi olkoon, jos sinua ei ole koskaan nimitelty. Surullista, ettet kuitenkaan voi ajatella, että on ikävää kun nimitellään. Joskus, kun aloittaa toisten nimittelemisen, se saattaakin kostautua itselle. Kuka leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.

Päivämäärä:   26.10.24 11:48:24

"Onneksi olkoon, jos sinua ei ole koskaan nimitelty. Surullista, ettet kuitenkaan voi ajatella, että on ikävää kun nimitellään. Joskus, kun aloittaa toisten nimittelemisen, se saattaakin kostautua itselle. Kuka leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön."

Eli olin oikeassa, sun tarkoitus on vain tuottaa ikävää mieltä toisille. Harmi ettei sulla varsinaiseen keskusteluun ollut mitään annettavaa.

Päivämäärä:   26.10.24 11:49:28

Mitäpä sinulla oli annettavana?

Päivämäärä:   26.10.24 11:55:26

"Mitäpä sinulla oli annettavana?"

Sain sut harhapolulle nimittelemästä toisia ;) Mua voit herjata ihan vapaasti, ei heilauta tuollaiset koulukiusaajat.

Päivämäärä:   26.10.24 11:56:08

Taisit nyt harhautua itse nimittelemään ;)

Päivämäärä:   26.10.24 11:59:47

Pitäisikö sinulla mielestäsi olla yksinoikeus ilkeillä ja tuottaa ikävää mieltä toisille? Katotaas löytäisinkö jotain lainattavaa... kas tuossahan se, "Joskus, kun aloittaa toisten nimittelemisen, se saattaakin kostautua itselle. Kuka leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön."

Päivämäärä:   26.10.24 12:00:43

Niin, minähän en aloittanut nimittelemistä ;) annoin takaisin, kuten sinä, "ihan eri ihminen" myös minulle ;)

Päivämäärä:   26.10.24 12:09:40

"annoin takaisin"

Annoit takaisin mitä?

Lähettäjä: Kiia 
Päivämäärä:   26.10.24 18:43:51

Sairaalan osastolle kuuluu eritteet, äänet, kipu, ilot, surut. Siellä voi kuulua vaikka viereisestä huoneesta kipeän potilaan valituskin. Joku piereskelee, tai joutuu esim. vuodon takia ravaamaan vessassa.

Tämä nyt vain on näin. T. Hoitsu

Päivämäärä:   26.10.24 19:45:12

En ihmettele jos nykyään kukaan ei halua lapsia kun synnytys ei ole sairaus ja äidit ei ole ihmisiä.
On synnytysväkivaltaa ja huonoa kohtelua äitysvuodeosastolla.

Lähettäjä: gld 
Päivämäärä:   26.10.24 20:03:01

Äitini oli pari vuotta sitten gynevaivan vuoksi naistentautien osastolla. Siellä on kuulemma synnyttäneetkin. Hän oli yksin sellaisessa huoneessa, jossa oli mikro yms. Ilmeisesti joku synnyttäneille tarkoitettu perhehuone, joka nyt oli vapaana.

Äiti ei ollut synnyttänyt. Hän oli menettänyt verta niin paljon, ettei saanut nousta sängystä. Vessaan autettiin ja vietiin pyörätuolilla.

Hänelle unohdettiin tuoda ruokaa, kun tuolla osastolla kai potilaat hakivat annoksensa itse jostain eikä niitä tuoda annoksina tarjottimella huoneeseen kuten muilla osastoilla. Äiti kyseli huoneessa ramppaavilta hoitajilta ja lääkäreiltä ruoka-ajoista, mutta he vain sanoivat, että kyllä se ilmoitetaan.

Äidillä on 1-tyypin diabetes ja mutusti jotain omia eväitään, siripiriä ja rusinoita, ja sitten illalla kysyi, että eikö täällä saa ruokaa ollenkaan. Hoitaja sanoi nokkavana, että ei täällä mitään tarjoilua ole, olisi pitänyt itse hakea "aulasta". Äiti vastasi, että miten minä sitä haen, kun on ehdoton kielto nousta sängystä... Hoitaja meni mykäksi eikä puhunut enää mitään, ja joku toinen hoitaja sitten toi äidille iltapalaksi voileipiä...

Eli selvittäkää etukäteen miten osastolla on tapana toimia, jos ruokaakin haluatte, ja vointi on sellainen, ettette voi/saa nousta sängystä. Jos teillä on huonetoveri, niin pyytäkää vaikka häntä tuomaan teillekin ruokaa. Äidillä tosiaan yhden hengen huone, niin yksin oli, eikä kukaan auttanut tai kertonut mitään.

Valitti kyllä tuosta, mutta vastauksena oli jotain mutinaa, etteivät hoitajat voi muistaa että jollekin pitäisi ruokaa tuodakin. No, kun huoneessa on rampannut lääkärikin kolme kertaa ja hoitajat vielä useammin, niin kai nyt joku olisi voinut sanoa, että täällä on muuten joku, jolle ei ole annettu ruokaa, kun äiti sitä vielä jokaiselta kysyi!

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   26.10.24 20:08:10

Omalla kohdalla oli kauheaakun huonetoverin vauva valvotti. Oma oli pieni japiti syöttää 3 tunnin välein eikä sw olisi haitannut mutta kun toisen vauva valvotti.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.