Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Korttitiedot varastettiin, rikosilmoitus?

Lähettäjä: JJ 
Päivämäärä:   25.10.24 19:13:07

Mun korttia käytettiin luvatta, mutta korttireklamaation kautta olen saanut rahat jo takaisin joten siinä mielessä tilanne on nyt ok vaikka onkin turvaton olo. Minua kiinnostaa, että onko täällä kohtalotovereita ja teittekö rikosilmoituksen? Jos teitte, niin tekikö poliisi asialle jotain vai hylkääkö heti, koska tekijää ei ole tiedossa? Mun tapauksessa mulla ei ole mitään hajua, mistä ovat saaneet mun korttitiedot ja rahat olivat menneet Kiinan valuutassa ja lukee vain Bejing. Luultavasti ulkomailla toimiva varas/varkaat. Olen siis tehnyt rikosilmoituksen, mutta voiko siitä odottaa yhtään mitään?

Re: Korttitiedot varastettiin, rikosilmoitus?

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   25.10.24 19:33:09

En tiedä poliisista, mutta siihen nähden miten ylityöllistettyjä ovat heillä tuskin on aikaa syventyä "pikkujuttuihin". Mutta oletko ilmoittanut pankkiisi tuosta? Jos et, niin asap sinne yhteys että tietävät ryhtyä tarvittaviin toimenpiteisiin.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   25.10.24 19:36:17

"Mutta oletko ilmoittanut pankkiisi tuosta? "

No jos siitä on korttireklamaatio tehty, niin eiköhän siinä ole luoton myöntäjään oltu yhteydessä ja he ovat tehneet tarvittavat toimenpiteet eli sulkeneet kortin ja tilanneet uuden.

Lähettäjä: JJ 
Päivämäärä:   25.10.24 19:48:22

Joo, suljin kortin heti kun huomasin ja pankissakin jo käyty keskustelemassa asiasta, koska uusittiin myös tunnukset. Oli tosi pelottava kokemus kun yhtäkkiä tilillä oli monta sataa euroa vähemmän eikä sitä todellakaan osannut odottaa kun elänyt aina niinkuin ennenkin eikä mitään epäilyttävää ollut tapahtunut, esim että olisin mennyt avaamaan huijausviestin. Mutta joo, muutama satanen tuskin kiinnostaa poliisia niin paljon, että alkaisi jäljittämään.

Päivämäärä:   25.10.24 20:25:53

Joo ei poliisia kiinnosta yksityishenkilöön kohdistuneet rikokset.

Päivämäärä:   25.10.24 20:30:36

ja hei jatkoa varten muista maarajat. Sillä voi torpata jo monta korttitietojen käyttöyritystä, kun tekee maarajaukset verkkopankissa.

Lähettäjä: …. 
Päivämäärä:   25.10.24 20:34:52

Minulla ainakin pankki vaati rikosilmoituksen tekoa.

Jos eivät ole vaatineet niin eipä kai tuossa mitään tarvitse tehdä, poliisin osalta asia ei kyllä tosiaan todennäköisesti etene minnekään.

Minulla kyseessä oli luottokortti mutta sen jälkeen on kyllä tullut pidettyä kortillisella pankkitililla vainpieniä summia ja loput kortittomalle tilillä turvassa koska pankkikortin kanssa rahojen takaisin saaminen olisi voinut olla paljon vaikeampaa

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   25.10.24 21:56:17

Pankki vaati rikosilmoituksen tekoa.

Tekijä oli ulkomailla, joten ei se rikosilmoitus mihinkään edennyt, mutta tulipa tehtyä sellainenkin ensimmäistä ja toivottavasti viimeistä kertaa elämässäni.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.