Lähettäjä: jj
Päivämäärä: 25.10.24 17:03:04
Haluan saada hyödyllistä tai tarpeellista. Ja minäkin haluan ennemmin jotain tavallista kuin jotain todella erikoista ja kallista.
En halua saada mitään turhaa krääsää tai tuotteita, joita en voi käyttää. Ruoka-aineallergioiden vuoksi en voi syödä mitä vain ja alkoholia en juo ollenkaan.
Hyvät lahjat on esim. kalliimpia ihan tavallisia herkkuja, joita en itse raaski ostaa tai jotain sellaista, jota syön muutenkin. Esim. port salut -juustoa raaskin osta vain tarjouksesta. Fazerin sininen kelpaa oikein hvin. Tai sitten jokin, joka on tarpeellista, ja olen miettinyt sellaisen ostamista itsekin, mutten ole raaskinut/saanut aikaan.
Esim. odotin, että tietyt pussilakanasetit tulevat alennukseen kun omat lakanani olivat niin lahoja. Kaveri sitten löysi niitä jostain toiselta paikkakunnalta poistomyynnistä -50 % ja osti minulle sellaiset.
Olen kuitenkin lakanoiden suhteen aika nirso, koska haluan niiden olevan laadukkaat ja tietynlaista materiaalia ja värien suhteenkin olen tarkka, joten mitkä tahansa lakanat ei kelpaa. Haluan lakanoiden kestävän ja ostan niitä tarjouksesta, koska ei minulla ole varaa maksaa 70+ e yhden hengen pussilakanasetistä.
Pyyhkeitä minulla on nyt paljon eikä niitäkään kannata ostaa varalle kun ei ne mihinkään mahdu. Ja värien suhteen olen aika nirso.
Tai jotain tavaroita, joita kerään ja itsekin metsästän esim. kirpparilta. Kaveri joskus löysi minulle kirpparilta hyväkuntoisen primavera-mukin ja osti sellaisen minulle lahjaksi. Nyt niitä kuitenkin on haluamani määrä, joten enempää en tarvitse.
Joku kaveri neuloi minulle villapuseron mittojen mukaan, kun itse en osaa.
En halua jotain turhaa krääsää, jolle ei ole käyttöä, kuten pikkulapsille tarkoitettuja leluja tai hiusponnareita ja pinnnejä, jotka hajoavat kun niitä ensimmäisen kerran yrittää käyttää ja ovat niin pieniä tai heppoisia, ettei niillä edes saa hiuksia kiinni.
En halua myöskään kynttilöitä tai mitään turhia koristeita.
En ole minimalisti, mutten halua täyttää kotiani turhuuksilla. Tavaraa on minulla ihan liikaa. Tällä hetkellä minulla on myös hyvät nappikuulokkeet ja sankakuulokkeet, niillekään ei ole käyttöä.
Kosmetiikkaa käytän niin vähän, etten todellakaan halua niitäkään.
Lahjakortti polkupyöräkorjaamoon tai suksihuoltoon olisi kiva. Voisi olla ihan sellainen paperilappu, että "lupaan maksaa suksiesi voitelun" tai "maksan polkupyörähuollostasi 200 euroa". Pyörän huollattaminen täysin maksaisi reilusti enemmän, koska se on vanha ja monimutkainen maastopyörä ja jo pelkkiin renkaisiin saa menemään rahaa... Eli itse joutuisin maksamaan tuohon vielä lisäksi aika reilusti.
Saunaa minulla ei ole ja kirjoja voin lainata kirjastosta.
Uudet laadukkaat muhkeat hoien tyynyt voisin ottaa joskus, mutten ihan vielä.
Jotain laadukkaita vaatteita voisin myös haluta, mutten löydä mieleisiäni mistään, joten niitä ei todellakaan kannata minulle valmiiksi ostaa.
En välttämättä tarvitse leffalippujakaan, koska minä olen se, jonka luokse keräännytään leffailtaan, kun minulla on iso telkkari, asun yksin, ja minulla on erään suoratoistopalvelun tunnukset.
Myös kahvin suhteen olen nirso, vaaleapaahtoista en juo ollenkaan enkä myöskään mitään tummapaahtoversioita kultakatriinasta tai presidentistä. Pitää olla hyvää tummapaahtokahvia ja juonkin vain tiettyä muutamaa merkkiä. Niitä saa minulle aina tuoda.
Lahjakortit S-ryhmään, K-ryhmään tai Lidliin kelpaisi minullekin. Ruokaa tarvitsen aina.
|