Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitä haluat ja et halua lahjaksi?

Lähettäjä: Kraakku 
Päivämäärä:   25.10.24 15:54:43

Minä tykkään saada ihan perusherkkuja, kuten karkkeja, viiniä (ei valko-), olutta, sipsejä, juustoa, hilloa, ehkä jotain itse leivottua makeaakin. Lehti, kynttilä tai jokin sillä hetkellä tarvitsemani tavara myös ok (paistinpannu, imuri, kuulokkeet tällä hetkellä). Lahjakortit ravintolaan, elokuviin tai motonetiin on kans jees. Samoin kuluvat perustuotteet kuten oliiviöljy tai käsisaippua. Tai lautapeli, jota ei vielä ole.

En halua mitään vaatteita enkä mitään kauneustuotteita (esimerkiksi kauneussalongin lahjakorttia tai meikkejä). Ei kynttilälyhtyjä, pyyhkeitä, lakanoita. Ei kirjoja (mulla on kertynyt niitä taas liikaa ja todennäköisesti, jos pidän saamastani kirjasta, olen jo lukenut sen) ei keksejä, ei saaristolaisleipää, ei saunajuttuja (montako kiulua ja löylytuoksua ihminen tarvitsee?).

Re: Mitä haluat ja et halua lahjaksi?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   25.10.24 16:02:13

No mieheni, isäni, ja lapsemme tietävät mitä tarvitsen. Ja osaavat siis antaa sellaisia juttuja.
Ystävät ja sukulaiset tietävät, että rakastan kosmetologilahjakortteja, hemmotteluhoitoja, teatteria, elokuvia, elämyksiä, hyviä illallisia...
Mitään krääsää en ole ikinä saanutkaan lahjaksi.
Mieheni kummitädin jokajouluiset käsin tehdyt kynttilätkin tulevat käyttöön.
Ja herkkukori on aina hyvä, kunhan siinä ei ole (Fazerin) maitosuklaata eikä vaaleapaahtoista kahvia.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   25.10.24 16:02:36

Mulle olisi kiva jos sa lahjaksi vaikka kaupoissa myytäviä lahjakortteja jotka kävisi ostosten maksuun. Krääsää sun muuta ihan tarpeeksi.

Lähettäjä: xx 
Päivämäärä:   25.10.24 16:15:41

En hirveästi välitä lahjoista. En ole rikas, mutta sen verran kuitenkin hyvätuloinen, että voin ostaa suht helposti ja huoletta max muutaman satasen tuotteita. En nyt tietenkään rajattomasti, mutta jos tarvitsen jotain, ostan sen. Näin ollen minulla pääosin on kaikki tarvittavat ja lahjaksi saaduille harvoin on tarvetta tai eivät ole sit just omaan mieleen.

Jos jotain lahjoj pitäisi minulle antaa, otan mieluummin jotain syötävää, joka kuluu pois.

Jos sitten jotain esinettä haluaa antaa, mieluummin ottaisin esim porukalla ostetun kalliimman esineen, joka yhdessä minun kanssa päätetään. Tyyliin kerran sain taulun, jonka itse valitsin.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.10.24 16:20:45

Lähtökohtaisesti en halua mitään pysyvää.
Siksi esim. ruoka on hyvä.

Tavaroiden kohdalla pitäisi tietää makuni ja se on monelle vaikeaa. Lisäksi haluan laatua, enkä mitä tahansa rojua.

Lähettäjä: Pilvi 
Päivämäärä:   25.10.24 16:24:21

Mä en oikeastaan halua enää mitään lahjaksi. En tarvitse mitään ja ne mitä ehkä tarvitsisin ovat niin kalliita ettei kukaan niitä voi ostaa. Jos jotain haluaa antaa niin kukka tai joku herkkukori, ehkä. Tosin noista koreistakin meinaa jäädä osa käyttämättä. Että ehkä joku pieni suklaa tai karkkijuttu mieluummin.

Ei mitään pyyhkeitä, lakanoita, käsityötä (villasukkia, lapasia tms), kosmetiikkaa, kynttiläkippoja, keittiötarvikkeita, kirjoja jne.

Päivämäärä:   25.10.24 16:27:15

Tavallista syötävää.

Esim:

3e Fazerin suklaalevy EIKÄ 35e deluxe-tummasuklaa-koivunurpukonvehteja

4e Twiningsin earl greytä EIKÄ 60e neitsyiden sri lankan vuorilta keräämää vihreän teen nuppua

20e lahjakortti prismaan EIKÄ 100e lahjakorttia pakurikääpä-limanuljaskan lima äänimaljamusiikkihierontaan

Makuni on yksinkertainen ja harmittaa kun ihmiset kuluttavat vähiä rahojaan turhaan.

Lisäksi en erityisesti haluaisi tavaroita. Ne on hyvin harvoin tarpeellisia tai omaan makuun.

Lähettäjä: Kraakku 
Päivämäärä:   25.10.24 16:30:48

Kukka käy myös, esim. hyasintti tai kesäkukka tai kimppu! Samoin jos nyt olisi merkkipäivä, niin se joulukalenteri. Vanhempani ostivat meille viime jouluna ison lahjan, jossa oli hotelliyö, ravintolalahjakortti, pienet herkkukorit (juomat ja suihkugeelit hotellin saunaan jne) ja lastenhoidon. Siitä jäi aivan huippumuisto, vaikka ihan pelkkä illallinen lastenhoidolla olisi jo ollut enemmän kuin tarpeeksi.

Lähettäjä: Päistär 
Päivämäärä:   25.10.24 16:46:15

Mieluiten otan vastaan jotain syötävää tai kukkia. Rakastan kukkia ja kauniita kimppuja :)

Vaatteet ovat ehdoton nounou. Tekstiilit ja sisustustuotteen ei myöskään juuri ilahduta (vaikka olenkin kohtelias, enkä näytä sitä antajalle).

Sitten toisaalta taas sain erittäin hyvät talvirukkaset yhtenä jouluna sedältäni lahjaksi ja pidän niistä edelleen kovasti. Monta talvea olleet jo käytössä ja ovat erinomaiset! Eli poikkeus vahvistaa säännön.

Päivämäärä:   25.10.24 16:55:12

Minä en halua mitään. Miehelle ja hänen perheelleen tämä on outoa ja melkein skandaalin paikka. Varmaan taas väkisin jotain keksivät minulle. Viimeksi sain mukin ja villasukat.

Päivämäärä:   25.10.24 16:57:28

En halua krääsää enkä tarvitse lahjoja. Arvostan jos kysytään mitä toivoisit lahjaksi. Tällöin voisin kertoa spesifimmin toiveeni jos antaja oikeasti haluaisi ostaa mieluisan tavaran. En halua mitään yllätystavaraa.

Kivoja lahjoja esim. kukat, helppohoitoiset huonekasvit, parempi kahvi/tee, kynttilät, suihku/käsisaippua, sanomalehtitilaus, lahjakortti kirjakauppaan, vaikka teatteriin, tai liikkeeseen jossa oikeasti asioisin esimerkiksi harrastuksiin liittyen, tai tavarataloon esim. Stockmann.

Lähettäjä: Pullapoika 
Päivämäärä:   25.10.24 17:02:12

.: tuo on kyllä hankala paikka, varsinkin vanhempi väki pitää todella epäkohteliaana olla antamatta mitään. Voisitko keksiä jonkun toiveen? Vaikka sitä anopin ihanaa kahvikakkua tai seinäkalenteri tai jotain hienoa saippuaa, jota et millään raski ostaa/tahdo löytää itse?

Lähettäjä: jj 
Päivämäärä:   25.10.24 17:03:04

Haluan saada hyödyllistä tai tarpeellista. Ja minäkin haluan ennemmin jotain tavallista kuin jotain todella erikoista ja kallista.

En halua saada mitään turhaa krääsää tai tuotteita, joita en voi käyttää. Ruoka-aineallergioiden vuoksi en voi syödä mitä vain ja alkoholia en juo ollenkaan.

Hyvät lahjat on esim. kalliimpia ihan tavallisia herkkuja, joita en itse raaski ostaa tai jotain sellaista, jota syön muutenkin. Esim. port salut -juustoa raaskin osta vain tarjouksesta. Fazerin sininen kelpaa oikein hvin. Tai sitten jokin, joka on tarpeellista, ja olen miettinyt sellaisen ostamista itsekin, mutten ole raaskinut/saanut aikaan.

Esim. odotin, että tietyt pussilakanasetit tulevat alennukseen kun omat lakanani olivat niin lahoja. Kaveri sitten löysi niitä jostain toiselta paikkakunnalta poistomyynnistä -50 % ja osti minulle sellaiset.

Olen kuitenkin lakanoiden suhteen aika nirso, koska haluan niiden olevan laadukkaat ja tietynlaista materiaalia ja värien suhteenkin olen tarkka, joten mitkä tahansa lakanat ei kelpaa. Haluan lakanoiden kestävän ja ostan niitä tarjouksesta, koska ei minulla ole varaa maksaa 70+ e yhden hengen pussilakanasetistä.

Pyyhkeitä minulla on nyt paljon eikä niitäkään kannata ostaa varalle kun ei ne mihinkään mahdu. Ja värien suhteen olen aika nirso.

Tai jotain tavaroita, joita kerään ja itsekin metsästän esim. kirpparilta. Kaveri joskus löysi minulle kirpparilta hyväkuntoisen primavera-mukin ja osti sellaisen minulle lahjaksi. Nyt niitä kuitenkin on haluamani määrä, joten enempää en tarvitse.

Joku kaveri neuloi minulle villapuseron mittojen mukaan, kun itse en osaa.

En halua jotain turhaa krääsää, jolle ei ole käyttöä, kuten pikkulapsille tarkoitettuja leluja tai hiusponnareita ja pinnnejä, jotka hajoavat kun niitä ensimmäisen kerran yrittää käyttää ja ovat niin pieniä tai heppoisia, ettei niillä edes saa hiuksia kiinni.

En halua myöskään kynttilöitä tai mitään turhia koristeita.

En ole minimalisti, mutten halua täyttää kotiani turhuuksilla. Tavaraa on minulla ihan liikaa. Tällä hetkellä minulla on myös hyvät nappikuulokkeet ja sankakuulokkeet, niillekään ei ole käyttöä.

Kosmetiikkaa käytän niin vähän, etten todellakaan halua niitäkään.

Lahjakortti polkupyöräkorjaamoon tai suksihuoltoon olisi kiva. Voisi olla ihan sellainen paperilappu, että "lupaan maksaa suksiesi voitelun" tai "maksan polkupyörähuollostasi 200 euroa". Pyörän huollattaminen täysin maksaisi reilusti enemmän, koska se on vanha ja monimutkainen maastopyörä ja jo pelkkiin renkaisiin saa menemään rahaa... Eli itse joutuisin maksamaan tuohon vielä lisäksi aika reilusti.

Saunaa minulla ei ole ja kirjoja voin lainata kirjastosta.

Uudet laadukkaat muhkeat hoien tyynyt voisin ottaa joskus, mutten ihan vielä.

Jotain laadukkaita vaatteita voisin myös haluta, mutten löydä mieleisiäni mistään, joten niitä ei todellakaan kannata minulle valmiiksi ostaa.

En välttämättä tarvitse leffalippujakaan, koska minä olen se, jonka luokse keräännytään leffailtaan, kun minulla on iso telkkari, asun yksin, ja minulla on erään suoratoistopalvelun tunnukset.

Myös kahvin suhteen olen nirso, vaaleapaahtoista en juo ollenkaan enkä myöskään mitään tummapaahtoversioita kultakatriinasta tai presidentistä. Pitää olla hyvää tummapaahtokahvia ja juonkin vain tiettyä muutamaa merkkiä. Niitä saa minulle aina tuoda.

Lahjakortit S-ryhmään, K-ryhmään tai Lidliin kelpaisi minullekin. Ruokaa tarvitsen aina.

Lähettäjä: Ruokaa 
Päivämäärä:   25.10.24 17:06:50

En halua lahjakorttia hierontoihin tai mihinkän erityiseen kauppaan. Lahjakortti s-ryhmäm myymälään olisi ihan paras.

Lähettäjä: ^^ 
Päivämäärä:   25.10.24 17:08:37

Anoppini piti joskus kamalan shown siitä, ettei saa tuoda mitään joululahjoja. Heiltä kuitenkin hajosi kahvinkeitin ja me ostimme uuden joululahjaksi. Anoppi loukkaantui verisesti kun ei saanut meiltä mitään lahjaksi. Sanoin, että se keitin oli meiltä. Anoppi vastasi, että se oli yhteiseksi hänelle ja apelle, ei siis hänelle..

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   25.10.24 17:09:26

Villasukat, kahvi, suklaa menevät aina, samoin kaikki ihanat hemmottelut.

Krääsää en tarvitse.

Päivämäärä:   25.10.24 17:32:18

"Anoppini piti joskus kamalan shown siitä, ettei saa tuoda mitään joululahjoja. Heiltä kuitenkin hajosi kahvinkeitin ja me ostimme uuden joululahjaksi. Anoppi loukkaantui verisesti kun ei saanut meiltä mitään lahjaksi. Sanoin, että se keitin oli meiltä. Anoppi vastasi, että se oli yhteiseksi hänelle ja apelle, ei siis hänelle.."

Minä olisin ottanut kahvinkeittimen kainaloon ja lähtenyt kävelemään. :D

Päivämäärä:   25.10.24 17:49:43

Mielellään lahjakortteja; esim illalliselle, taidenäyttelyyn, konserttiin, erilaisiin juoksu/urheilutapahtumiin, saunalautalle, melomaan, tai vaikka joku bodypump tmv lahjakortti olis kiva. ihan perus prisman lahjakorttikin käy.

En halua tavaraa, koska ostan mieluisia mielummin itse. En myöskään halua mitään myrkky, tekokuitu tai lapsityövoima vaatteita tai tekstiilejä mistään tai muiden suosimia tuoksuja jne.

Viini pullon (valko/kuohu/rosee), laadukasta suklaata, jonkun pähkinä sekoituksen tai hyviä juustoja ja suolakeksejä voi tuoda tullessaan.

Lähettäjä: -*- 
Päivämäärä:   25.10.24 18:16:57

Rautakaupan lahjakortti kelpaa aina enkä sano ei kirjoille, mutta kaikki vaatteet, muu tekstiiliroina ja ylipäänsä kaikki krääsä on Ei.

Lähettäjä: muhvi 
Päivämäärä:   25.10.24 18:29:03

Vaatteita ei kannata ostaa, koska panostan vaatteissa laatuun. Olen saanut mm. halpoja, harvaan kudottuja akryylipipoja ja -kaulahuiveja, jotka materiaalinsa vuoksi eivät ole lämpimiä ja pistelevät ja kutittavat. Samoin olen saanut aivan vääränvärisiä ja vääränmallisia toppeja ja T-paitoja. Jos itse ostan jotain vaatetta lahjaksi, huolehdin siitä, että tunnen lahjan saajan vaatemaun ja hänelle sopivat värit joista hän tykkää ja vaate on laadukas. Esimerkiksi huivi on 100 % silkkiä eikä joku H&M:n laarista otettu polyesterihuivi.

Hyviä lahjoja ovat kaikenlaiset kukat ja kasvit, tavallinen Fazerin sininen (ei tummaa suklaata), tee, vartalovoiteet ja suihkusaippuat ja lahjakortit kauppoihin, ravintoloihin ja tapahtumiin.

Lähettäjä: Riepu 
Päivämäärä:   25.10.24 18:33:36

Lahjakortit, syötävät ja juotavat ottaisin ja otan vastaan ilolla. Poikkeuksena tähän en halua maustettua teetä, mutta sitä saan silti melkein joka joulu.

Tavaralahjat eivät yleensä kohtaa makuuni, joten ne annan eteenpäin.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   25.10.24 18:41:03

Herkut kelpaa. En juo viinejä enkä tykkää oluista.

Päivämäärä:   25.10.24 18:45:04

Minä en käytä esimerkiksi vartalovoiteita, käsi/jalkavoiteita, rakeisia kuorinta-aineita, tai kynsilakkaa. Saan niitä joka vuosi lahjaksi... :D sitten keräävät pölyä laatikoissa monta vuotta, kunnes heitän pois. Tästä lähtien lahjoitan vastaavat suoraan hyväntekeväisyyteen.

Villasukat sinänsä kivoja, mutta niitä tulee aivan liikaa.

Ja kaikki mitä tulee pikkujoulupaketeissa töistä ym. Ärsyttää jo nyt tuhlata rahaa turhaan roinaan jotta voit raahata kotiin jonkun toisen valitsemaa turhaa roinaa.

Lähettäjä: // 
Päivämäärä:   25.10.24 18:50:07

Minä haluaisin lahjaksi vain sitä, mitä itse toivon, ja kaikkein vähiten haluan mitään turhaa krääsää. Minulla on kotona yksi kaappi täys kaikkea käyttämätöntä tavaraa, joita olen vuosien mittaan saanut pyytämättä lahjaksi. Olen myös aika tarkka siitä, että minkälaisen tavaran itselleni haluan, eli vaikka tarvitsisin uuden sähkövatkaimen tai kaulahuivin, niin ostan sen mieluummin itse, ellei lahjanantaja tiedä tasan, minkälaisen haluan.

Eniten haluaisin lahjaksi suklaata, mutta varsinkin jouluna se tuntuu olevan monelle ongelma. Aina saan kuunnella sitä mutinaa, että "eikö mitään muuta toivetta olisi, kun suklaata saa jouluna syödä muutenkin ihan tarpeeksi". No ei haittaa, minulle maistuu kyllä. Luulisi sitäpaitsi olevan helppo lahja ostaakin, kun kaupat pursuaa erilaisia suklaita aina joulun alla. Ja olen täysin tyytyväinen siihen Fazerin suklaalevyyn, en tarvitse mitään hienouksia. Mutta sitten joka joulu lahjaksi tulee erinäistä krääsää, jonka kylkiäisenä se suklaa sitten tulee, jos tulee.

Lähettäjä: Nih 
Päivämäärä:   25.10.24 19:11:55

En ole itse varakas. En halua mitään kallista, mutten mitään krääsääkään.
Hyvin mieluisia ovat suklaa, melkein mikä vaan (halvimmat suklaat kyllä yleensä pahan makuisia..) ja oi kahvi. Myös juhla-mokka menee, mutta nykyään olen tykästynyt tummapaahtoon. Eli tavan kahvikin on jees. Olen muutamasti saanut esim. Ihanat paksut, asiakkaan itse kutomat villalapaset, voi että olivat mieluisat! Villasukatkin ovat jees, koska käytän sellaisia <3
Muuten vaatteet eivät ehkä ole mun juttu, tai kosmetiikka. Eikä lasten vaatteet (minulla on kaksi lasta), eikä tosiaan mitkään koriste-esineet.
En noin yleensä odota keneltäkään mitään lahjoja esim. Jouluna. Arvostan hyviä asiakassuhteita, minua ei tarvitse lahjoa. Ja ihan vihonviimeinen on joku pullo alkoholia. En juo viinejä lainkaan, kuoharikaan ei oikein maistu. Joten yleensä annan kaikki pullot eteenpäin.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   25.10.24 19:40:10

Ponin

Lähettäjä: Mari 
Päivämäärä:   25.10.24 20:03:54

Mä pidän tarvelahjoista:
- mun kissoille ostettiin märkäruokapusseja
- koira sai kirppikseltä löytyneen laadukkaan kaulapannan
- sain lajitelman helminappikorviksia (edullisia, joita raaskin käyttää, ilman hukkaamisen pelkoa...)
- tavallista Juhla-Mokka kahvia ja maitosuklaata (ne kaikki erikoisjutut jää käyttämättä, annan eteenpäin)
- punaviini on myös mieluisa
- villasukat tai lentosukat
- jalkavoide (korppukantaääni ovat vähän vitsi kavereille, joten saan aina mahtavia jalkavoideuutuuksia)
- pidän myös pupuaiheisista rintakoruista, kirppisostoksilla aina haussa ja lahjoina mieluisia
- juurrutetut pistokkaat vanhoista perinnehuonekasveista ja hyötykasvien siemenet ihan parhaita lahjoja
- käytän tyytyväisenä myös kaikki sytykeruusut/sipsit, myös hienot kynttilät meillä usein päätyy silpuksi ja sytykkeiksi
- doven perusdeo ja suihkugeeli, jouluisin usein lahjapakkauksia, hamstraan joulun jälkeen alennuksista näitä aina ja usein saanut lahjaksikin
- myös Acon tuuheuttava shampoo ja kuivan ihon yövoide ovat mieluisia (anoppi usein ostaa)
- Essien tai Mavalan tietty vaaleanpunainen kynsilakka
- merinovillakerrasto, merinovillapipo ja lidlin tukialushousut ovat olleet mieluisia mun käytössä (äidille ja sikoille kiitokset)

Päivämäärä:   26.10.24 02:18:56

Kirja kelpaa aina! Kertoo antajastaan ja on persoonallinen lahja.

Ihan kaikkea en lue mutta monesti on tullut napattua parikin vuotta hillottu lahjakirja kun yhtäkkiä onkin sopinut mielentilaan.

Luettuani lahjoitan kyllä useimmat eteenpäin, siitä ei parane pahastua.

Noin niin kuin muuten - ei mitään isoa, varsinkaan jos et ole mun puoliso tai äiti, tulee vain huono omatunto.. Ja ei kauneustuotteita eikä kauneushoitoja, ne menee aivan hukkaan.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   26.10.24 02:47:19

En ole kovin nirso lahjojen suhteen. Lahjakortit ravintoloihin, tapahtumiin tai vaikka ruokakauppaan, kauneustuotteet, syötävät, kukat, villasukat, alkoholi, kynttilät, tarve-esineet ja kodinkoneet... Kaikki käy ja olen tyytyväinen. Koriste-esineitä en mielelläni halua, ellei antaja todella tiedä makuani. Sama juttu myös koruissa.

Lähettäjä: Manteli 
Päivämäärä:   26.10.24 07:32:39

Itse en halua mitään herkkuja, syötävää tai juotavaa, koska olen tarkka ruokavaliostani enkä niitä voi syödä. Mutta jos sellaisia tulee, niin onneksi miesystäväni nautiskelee ne pois. Poikkeuksena Nocot jotka on minulle mieluisia ja se onkin ihan vitsi kaveripiirissämme, useampi tölkki joka jouluna tulee.
Tykkään saada esim hiustenhoitotuotteita ja hiusdonitseja, korvakoruja, koiralleni juttuja, hevoselle vaikka hännänselvityssuihketta jne jne. Mieleen jääneitä lahjoja on ollut esim äitini itse neuloma täydellinen pipo, aitoa lampaanvillaa olevat pohjalliset, miesystäväni antama ihana rannekoru personoidulla merkityksellisellä kaiverruksella, yksi kirja jonka kannen sisäpuolelle ystäväni oli kirjoittanut kiitosrunon ystävyydestä sekä valmentajalta saatu joulukortti johon hän oli kirjoittanut mieleen painuneen tsemppipuheen tulevalle vuodelle. Mutta siis arvostan suuresti ja tunnen lämpöä sydämessäni ihan jokaisesta lahjasta, oli se mitä vaan, vaikka halaus.
Itse olen kuitenkin se tyyppi joka rakastaa antaa lahjoja enenmän kuin saada niitä. Mulla on esim puhelimessa muistiinpano, mihin kerään ympäri vuoden ideoita mitä antaisin läheisilleni joululahjaksi, jotta lahja olisi mahdollisimman osuva, ja mieluinen juuri sille lahjan saajalle :D

Päivämäärä:   26.10.24 07:47:26

raha kelpaa aina ja perheen kesken voi sopia että osta tällä esim tekstiilejä tai voi lähteä yhdessä kaupoille.

jouluisin suklaa on hyvä ja jos sattuu sellasia mistä ei tykkää vien töihin tai ystäville eli ei mene haaskuun :D leivokset yms on jees, tykkään monesta.

sitten kaikki vaatteet, asusteet, tekstiilit, sisustusjutut yms käyttötavara on yleensä nou nou koska olen tosi tarkka ulkonäöstä ja väristä. elikkä harvoin osuu oikeaan...

lahjakortit sellaseen liikkeeseen missä varmasti käyn on ok, esim ruokakauppaan :D töistä oon saanu muutaman kerran alan liikkeeseen, ne ollut tosi kivoja. juuri viime jouluna sain naapuri kaupunkiin (?) leffaliput, jäi käyttämättä...

Lähettäjä: *täti 
Päivämäärä:   26.10.24 09:21:49

Asiat joista pidän:
- suklaa, karkit, sipsit, juustot jne. just ne erikoisemmat on kivoja, kun ei tuu muuten ostettua ja maistettua. Perus fazerin sinisen osaan käydä ostamassa itsekin
- kaakao, valkkarit, kuohuviinit
- hierontalahjakortit
- lahjakortit kauppaan, kylpylään jne.
- kynttilöitä menee paljon meillä
- raha käy toki
- jos tuntee mun sisustustyylin ja/tai pukeutumistyylin, niin saa ostaa myös niihin liittyviä asioita (anoppi ostanut sukkia, keittiövälineitä, kynttilälyhtyjä ja ovat ihania!)
- just nyt myös pyyhkeet ja lakanat kävis! :)
- kasveja pihamaalle

Mitä en halua:
- VILLASUKKIA! Niitä en käytä ja niitä tulee sukulaisilta _paljon_.
- Punaviini. En voi juoda, laitan eteenpäin.
- ei kahvia eikä teetä (en käytä)
- lahjakortti leffaan (en käy, älyttömällä voimakkuudella äänet, huono äänenlaatu jne. viimeisellä parilla kerralla… ei kiitos, kun ei leffatetteria kiinnostanut palaute…)

Lähettäjä: huupeli 
Päivämäärä:   26.10.24 09:43:43

Riku: eivätkös ne ole aika kalliita?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   26.10.24 09:49:23

Mun unelmalahja olisi se, että joku pyytäisi kutomaan villapaidan, sukat tms., maksaisi langat ja antaisi vapaat kädet suunnitteluun. Tykkään tehdä käsitöitä, mutta minulla ei ole oikein ketään läheistä, joka niitä käyttäisi ja omat tarpeetkin on täytetty.

Tykkäisin myös lahjakorteista hemmotteluhoitoihin, mielellään vielä niin, että kaikki on järjestetty etukäteen ja minun tarvitsee vain ilmestyä paikalle. Itse en sellaisia raaski ostaa tai ainakaan ikinä koe niitä varaamisen vaivan arvoiseksi.

Geneerisistä lahjoista mieluisin olisi varmaan ylimääräiset ratsastustunnit. Ne ainakin saan käytettyä.

Muuten olen mieluummin ilman lahjaa ja koen lahjatoiveiden keksimisen todella vaikeaksi. Ostan itse kaiken tarpeellisen enkä tykkää, jos saan tavaroita, joille ei ole käyttöä tai jotka eivät sovi yhteen olemassaolevien asioiden kanssa.

Päivämäärä:   26.10.24 10:38:27

Tavallisia vaatteita en halua. Enkä varsinkaan pörrösukkia. Enkä kylpytakkia enkä pyyhkeitä. Haluan ostaa ne itse ja valita oman mielen mukaan. Kirjaa en halua ellei se ole Veikko Huovisen Hamsteri tai Mein Kampf. Ledivaloja mulle on turha tuoda, en käytä. Enkä teetä enkä kahvia. Ei konvehteja ja suklaata (ku vedän ne kuitenkin ja oon jo riittävän lihava)

Sen sijaan kelpaa:
-G-wagen, mersusälää esim kello, huppari, fillari, reppu tmv
-Samppanjaa ja kuoharit, viinit, väkevät ja saksalaiset oluet. Ipat sun muut ei kiitos.
-Lahjakortti rasvaimuun, kosmetologille, kampaajalle, hierontaan, jalkahoitoon, solkkuun, kauppaan, ravintolaan, matkalle, hevostarvikeliikkeeseen, mp-tarvikeliikkeeseen ym
-Villasukat, bändi t-paidat
-Kalaherkkuja, riistaherkkuja, hilloja, juustoja
-Mun hevoselle pinkkiä esim setti missä satulahuopa, korvahuppu ja suojat
-Koirille ruokapussit ja kissalle ruokaa
-Mentolitupakkaa

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   26.10.24 11:07:31

Näistä vastauksista ei ainakaan mitään yleiskuvaa voi tehdä. Toiset haluaa toista ja toiset toista. Toisen roska on toisen aarre.

Toiselle pullo hyvää öliiviöljyä on mieluisa, toinen ei tee sillä mitään. Toinen haluaa hiluja ja sälää. Toinen haluaa sydämenmuotoisia juttuja osoituksena rakkaudesta, rahakaan ei kelpaa.

Hyvää lahjaa ei ole olemassakaan.

Oma ajatukseni on, että pysyn kulutettavissa tuotteissa. En lisää ainakaan turhaan väärillä valinnoilla muoviroskaa jne.

Päivämäärä:   26.10.24 11:30:34

Tykkään herkuista, Disney tuotteista vaikka aikuinen olenkin (meenaan koristeita, keräilyesineitä jne enkä leluja), kukista, lahjakorteista, suihkugeelistä, hevostarvikkeista (niin kauan kun ostaja tietää minusta ja hevosesta), villasukista, villapaidoista, hiustuotteista (hiusöljy, shampoo, hoitoaine, normiponnarit sun muut nutturapompulat, hiusnaamiot), yksinkertaisista meikeistä kuten ripsari, talvihanskoista, yksinkertaiset vaatteet kuten sininen huppari ilman tekstiä. Muumikorut on kans ihania, niitä on myös aikuisille luotuja eikä värikkäitä lasten koruja Tokmannista. Kaikki muumituotteet kivoja (pyyhkeet, mukit, lautaset yms), Polle tuotteet ehdoton lemppari!

En tykkää alkoholeista. Rasittaa kans välillä saada krääsää esimerkiksi äidiltäni joka on aivan eri tyylinen kuin minun tyylini ja hän tietää sen. Krääsä kuitenkin ollut hänen tyyliään eli vanhanaikasta, joten kuvittelee että minäkin sitten 30vuoden päästä tykkään siitä. En tykkää myöskään rasvoista tai vartalovoiteista, niitä ei juurikaan tule käytettyä. Rahapussi lompakoita saan joka vuosi vaikken edes käytä kolikoita ellei tule vaihdossa kaupassa. Rasittavinta kun niihin ei mahdu koskaan kortit sisälle.

Päivämäärä:   26.10.24 11:31:20

Miksi pitäisi tehdä yleiskuva? On kivaa lukea, miten paljon ihmiset haluavat samoja ja kuitenkin eri juttuja. Ne yleiskuvat on just typeriä, kun joku kertoo ostaneensa miehelleen lahjaksi jotain tämän toivomaa, ja naiset itkevät kuorossa, miten huono lahja se on, kun kaikki miehet juovat aina olutta...

Lähettäjä: Wanha 
Päivämäärä:   26.10.24 11:33:42

Jos joku välttämättä haluaa ostaa mulle jotain, niin aina syötävää tai juotavaa toivon.

En ikinä halua mitään tavaraa tai valmiiksi ostettua palvelua, kun tarvitsen jotain niin haluan ostaa ja valita asian itse. Lahjakortit esim. s-ryhmä/k-kaupat on kivoja.

Päivämäärä:   26.10.24 11:39:53

Haluan lahjaksi syötävää tai elämyksiä. Vaikka olen tarkka siitä mitä syön tai juon, niin osaan kyllä syöttää ja juottaa itselle sopimattomat perheelle tai vieraille. Eli kaikenlainen käy ja pidän tällaisista kulutettavista lahjoista.

En halua mitään tavaraa, esinettä tai vaatetta. Olen tarkka myös siitä mitä kotiini laitan tai päälleni puen, joten näiden suhteen en luovuta päätösvaltaa kenellekään ulkopuoliselle. Tavaralahjat ovat prseestä.

Päivämäärä:   26.10.24 12:01:44

Tykkään hyvistä tavaroistakin jos ne a) ovat laadukkaita. Siis luksuslaadukkaita. Ei perustuotteita ja b) ovat tyylikkäitä ja elegantteja.

Joku aina osaa antaa jonkun kivan tavaran, moni taas menee suoraan kiertoon. Merkittömiä ei kehtaa edes itse lahjaksi antaa, joku Pentikin tai Iittalan itselle epämieluinen, voi sentään jatkaa kiertolahjana.

Lahjan pitää olla tavallista parempi. Pelkät puuvillalakanat ei ole hyvä, mutta pellava tai puuvillasatiinilakanat ovat hienot.

Poikkeuksena, jos tietää, että saajalta puuttuu tavagoita. Esim. ylioppilaalle voi antaa kattiloita ja aterinsetin, pannunalusia yms. Aikuisella yleensä jo on.

Kivoja tavaralahjoja, mitä olen saanut
-kirkkaat kastehelmi kipot
-oikean värinen mariskooli
-kaunis kukkamaljakko

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   26.10.24 12:05:00

Paras lahja on lahjakortti.

Lähettäjä: Nih 
Päivämäärä:   26.10.24 16:45:38

Remmontti Riku ja sit yllätyit? Oma pyysi 73 RS possua, ei yllättynyt kun kerroin etten edes pienoismallia moisesta löytänyt. Joululahjat on niin last season ;) ( mulle kelpais kiinteistönhoitotraktori, ei oo näkynyt..)

Lähettäjä: Coconut 
Päivämäärä:   26.10.24 17:19:10

En toivo mitään syötävää tai juotavaa, koska ruoka on minulle henkilökohtaisesti hankala asia. Mutta ainahan tosin esim suklaat saa syötettyä sitten muille.
Tykkään hiusjutuista, ihonhoitojutuista, pyyhkeistä, lämpöisistä asioista kuten esim kädenlämmittimistä ja vaikkapa termosmukeista. Myös kaikki kortit, missä on joku henkilökohtainen viesti (yleensä meillä on tapana kavereiden kesken kirjoittaa toisillemme kirjeet jouluna, rakastan sitä!)

Lähettäjä: Puu 
Päivämäärä:   26.10.24 19:10:30

Kaikki herkut ja ruuat kelpaavat; jos ei ole mieleistä, niin voin viedä sitten jaettavaksi työpaikalle tai vaihtaa jonkun tutun kanssa. Kukkia saa tuoda. Jos tulee joku pitkäikäisempi kasvi josta en niin välitä tai ei vaan ole tilaa uudelle kasville, niin uusi koti löytyy helposti. Tavaralahjatkin ovat kivoja, mutta tavaran pitäisi olla oikeasti tarpeellista. Yleensä tavaralahjat ovat luokkaa muki, välikerrasto, villasukat tai keittiöpyyhesetti. Kivoja, mutta kun niitä alkaa olla jo yhden elämän tarpeiksi. Toki nekin voi laittaa eteenpäin, mutta noin yleisesti olisi tietysti kiva, että lahjan voisi pitää.

Muut kuin ruokakaupan lahjakortit eivät oikein ole mieluisia, koska minulla on hyvin harvoin tarvetta millekään ja sitten kortti täytyy käyttää väkisin, ettei se mene hukkaan.

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   26.10.24 19:11:12

Kaikki lahjat on kivoja.
Jos en itse käytä, niin annan muille. Helppoa.

Päivämäärä:   26.10.24 19:18:58

"- lahjakortti leffaan (en käy, älyttömällä voimakkuudella äänet, huono äänenlaatu jne. viimeisellä parilla kerralla… ei kiitos, kun ei leffatetteria kiinnostanut palaute…)"

Yhden (sinun) palautteenko takia niiden pitäisi pistää kaikki uusiksi?

Lähettäjä: Kaneli 
Päivämäärä:   26.10.24 19:21:29

Haluan:

- syötävistä/juotavista suklaata (ihan tavalliset konvehdit tai muut suklaat käy!), tummapaahtoista kahvia, omatekoista hilloa tai mehua, itse leivottua ei-makeaa leipää
- villasukkia
- kirjoja
- lahjakortteja esimerkiksi hierontaan tai kosmetologille
- yöpaita/paituli

En halua:

- alkoholia, ml. glögi, jossa prosentteja
- joululeipää
- vaatteita, koska haluan sovittaa ja valita vaatteet itse. Poikkeuksena se, jos ostaja tietää tarkkaan, mitä haluaisin ostaa, mutta en esimerkiksi raski
- kalliita koruja

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   26.10.24 19:58:17

” Yhden (sinun) palautteenko takia niiden pitäisi pistää kaikki uusiksi?”

No oli oikeasti huonot äänet! Puheääni ratisi ja oli karmeaa kuunneltavaa. Meitä oli 6 kaverusta yhdelläkin kerralla katsomassa ja kaikki jouduttiin pitämään käsiä korvilla. Myös pari muuta tuttua kävi katsomassa (ja kuuntelemassa) ja totesivat, että ihan karmea äänimaailma. Mä en ole ns. kultakorva äänen kanssa ja yleensä riittää kun äänet kuuluu. tuo oli vaan karmeaa. Nuo pari tuttua tekevät työkseen äänihommia ja kauhistuivat kans. Mutta koska kuulemma teatterin on ajettava äänet sillä voimakkuudella kuin leffan valmistaja käskee, niin ihan sama pystyykö teatterin äänentoisto toistamaan ääntä hyvin ja se oikeasti kuulostaisi hyvältä. Ja koska muita teattereita ei ole lähellä, niin en halua mennä enää leffaan. Elleivät keksi näytöksiä, joissa voi olla ilman kuulosuojaimia. Ei ois hirveän vaikeaa.

Lähettäjä: **~** 
Päivämäärä:   26.10.24 20:13:56

Tykkään saada kuluvia tuotteita lahjaksi. Syötävät ja juotavat on varmaankin parhaita. Tosin poikkeuksena alkoholi, mä kun en juurikaan juo sitä. Ja punaviini menee varmuudella multa lahjaksi eteenpäin, ei sillä ettenkö siitä tykkäisi, vaan kun en pysty sitä juomaan kun pukkaa migreenin samantien päälle.

Villasukat, pipot ja lapaset on enemmän kuin tervetulleita.

Krääsää tai koriste-esineitä en halua enkä tarvitse. Kaikesta ylimääräisestä yritän päästä eroon enkä halua haalia yhtään enää lisää. Kynttilät on varsinkin mulle aivan täysin turha lahja, mulla on lemmikkejä, enkä todellakaan uskalla polttaa kynttilöitä kotona.

Lähettäjä: ., 
Päivämäärä:   27.10.24 10:57:02

Muumi-mukit ja oheiskrääsä sekä Mariskoolit on ehdoton ei. En voi sietää niitä. Heppa-, esim pollemukit on taas tervetulleita.

Päivämäärä:   27.10.24 11:02:23

Pakko sanoa, että en haluaisi ainakaan mitään omatekoista syötävää ellei lahjan antaja ole joku, jonka tunnen erittäin hyvin. Siitä syystä, että ihan siistinnäköistenkin ihmisten käsitykset elintarvikehygieniasta saattavat olla, no, kaikenlaisia.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   27.10.24 11:06:20

Lahjakortti ostoskeskukseen olisi paras, saa hakea sitä mitä itse haluaa ja tarvitsee.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.