Lähettäjä: Mari
Päivämäärä: 8.11.24 20:27:59
Sydämen vajaatoiminta, sai oman kehoni keräämään nestettä ja painon nousemaan noin 12kg lyhyessä ajassa.
Olin ollut pidempään hieman väsynyt, hikoilin helposti ja itse epäilin vaihdevuosioireiksi.
Työterveydessä mitattiin jäätävät verenpainearvot 285/187 syke 85. Monta mittaria haettiin, sit heti verikokeisiin ja EKG:hen.
Olin saanut vahvan tulehduskipulääkkeen edellisellä viikolla,, kun minulta poistettiin muutama myooma työterveydessä. Ilmeisesti ne nostivat sydämen ongelmat esille.
Diastolinen kadiomyoapatia, sydänsairaalan pitkäaikaispotilas, verenpaine/kolesterolilääkitys ja kolme eri lääkettä sydämen vajaatoimintaan.
Lääkityksen myötä verenpaineet normalisoituivat ja viikossa lähti painoa pois 9kg ja hikoilu helpottui.
Ruokailuun elintapamuutoksia: suola alle 5.4g/vrk, ei lisättyä sokeria, kova rasva minimiin, vihanneksia puolet joka aterialle. Tällä lähti ne loput ylipainostani, noin 24kg puolessa vuodessa.
Nyt voin paremmin kuin pariin vuosikymmeneen. Oon samassa elopainossa kuin 19v:aana ja pystyn liikkumaan ja en väsy hillittömästi.
Joku mistraaliläppä korjataan, olen leikkausjonossa, mutta tosi hyvä on nyt olo. En ehkä ihan lähiaikoina kuole.
|