Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hampaiden hoitaminen on simppeliä - ja niin vaik

Lähettäjä: Blah 
Päivämäärä:   24.10.24 17:59:23

Vaikeaa.

Harjaa ennen aamupalaa, harjaa vasta aamupalan jälkeen, 2-3 minuuttia riittää, 2-3 minuuttia riittää vain harvalle, valkaisevat hammastahnat ovat turvallisia, valkaisevat tahnat hankaavat kiillettä, odota vähintään puoli tuntia syömisen ja juomisen (pl. hanavesi) jälkeen ennen hampaiden pesua, nykytutkimusten valossa ei ole väliä odottaako vähintään puoli tuntia vai ei.
Käytä pehmeää harjaa, mutta muista, ettei pehmeä riitä, täytyy olla ekstrapehmeä jne. Ihan hirvittävä määrä ristiriitaisia ohjeita ja vaikka olen opiskellut itsenäisesti näitä asioita, niin aina saan pelätä tekeväni hallaa hampailleni tavalla tai toisella.

Re: Hampaiden hoitaminen on simppeliä - ja niin vaik

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   24.10.24 18:00:50

Pää asia että harjaat, loppu on hienosäätöä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   24.10.24 18:03:07

Jep, pääasia että harjaa pari kertaa päivässä ja putsaa välit kerran! Ajankohdat, järjestykset yms. on vain optimointia, joiden merkitys on lähinnä marginaalinen.

Lähettäjä: hymy 
Päivämäärä:   24.10.24 18:05:56

Käy säännöllisesti hammaslääkärillä. Siellä selviää, onko rutiineissa korjattavaa.

Päivämäärä:   24.10.24 18:07:21

Mielestäni hoidan hyvin hampaita, mutta minulla on ongelmana kuiva suu ja oksentelu + refluksitauti. Tänään taas olen mietiskellyt, että pitäisikö käydä päällystämässä nuo hieman kuluneet hampaat jo ennakkoon. On minulla nyt jo laminaatit kolmessa hampaassa. Laminaattia varten ei siis hiota hampaita piikeiksi, eli kyllä minulla on aidot hampaat suussa. Harmittaa niin vietävästi, kun mikään ei riitä tämän suun kanssa. Hampaat eivät ole rumat, vaan kuluminen on se suurin ongelma ja reikiintyminen. Hammaskiveä minulle ei ikinä tule kuin aivan minimaalisen vähän. Kiitollinen olen siitä, mutta vastalahjana sain sitten tämän kulumisongelman :(

Päivämäärä:   24.10.24 18:09:00

Kyllä minä melko säännöllisesti käyn. Tässä kuussa kävin tarkastuksessa ja röntgenissä. Edellisen kerran tarkastus tehtiin viime vuonna, tosin paikka oli mielestäni tosi huono ja hammaslääkäri epäpätevä. Oli eka ja vika kerta siellä.

Päivämäärä:   24.10.24 18:13:15

Muutenkin kysyn melkein joka käynnin yhteydessä jotain mieltä askarruttavaa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.