Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Läppäriapua, salasana on vanhentunut?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.10.24 12:49:28

Ostin jokin aika sitten käytetyn yrityskannettavan hötölän suosituksesta. Olen sitä jonkin verran ehtinyt testailla ilman mitään ongelmia. No nyt avasin läppärin ja yritin kirjautua normaalisti sisään, niin valittaa vaan että salasana on vanhentunut, vaihda salasana!

No ongelma on se, ettei käyttäjässä ole ollut salasanaa ollenkaan, vaan käyttäjällä on päässyt kirjautumaan suoraan sisään ilman mitään salasanoja. En ole siis unohtanut salasanaa, koska sitä ei ole missään vaiheessa ollutkaan. Ei myöskään anna vaihtaa salasanaa siten, että jättää sen vanhan salasanakentän tyhjäksi. Ei myöskään anna mitään muita vaihtoehtoja kuin "luo salasanan palautuslevy", mutta siihen pitäisi olla USB-muistitikku ja käsittääkseni tuollainen palautuslevy pitäisi olla luotuna ennen salasanan unohtamista.

Hermo menee ihan just. Ja kyllä, olen aikeissa soittaa läppärin myyneelle yritykselle, jos ei ongelma ratkea, mutta haluan ensin selvittää onko tähän olemassa jokin helppo ratkaisu, joka minun olisi itsekin pitänyt tajuta.

Koneessa on Windows 11.

Re: Läppäriapua, salasana on vanhentunut?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.10.24 17:53:16

Ei ilmeisesti löydy neuvoja?

Lähettäjä: Turva 
Päivämäärä:   24.10.24 20:36:35

Meillä työläppäreissä (Windows) on oletuksena salasanan vaihto 90 päivän välein. En tiedä, onko se kaikissa uusissa Windowseissa.

Onko sinulla jotain Outlook-tiliä (esim Outlook-sposti tai Hotmail). Kokeile vaihtaa salasanaa ja laita vanhaan salasanaan Outlookin/Hotmailin salasana.

Todennäköisesti läppärissä on joku salasana, mutta asetukset ovat sellaiset, ettei sitä ole kirjautuessa tarvinnut.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   30.10.24 20:21:26

Mitäs ostelet vanhoja käytettyjä romuja.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.