Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miksi ei saa kysyä myytävästä tuotteesta lisää?

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   24.10.24 12:02:48

Olin ostamassa facen kirpparilta hevostavaraa. Myyjä laittoi kuvat ja yhden mitan tuotteesta. Kysyin tarkempia mittoja säätöjen suhteen etten osta sellaista missä säädöt ei riitä. Selitin myyjälle miksi haluan just tietyn mitan. Ei voinut mitata kun oli jo kuulemma pakannut tavaran. Sanoin etten sit voi ostaa jos onkin saman kokoinen kun mulla ennestään epäsopiva. Laittoi uuden ilmoituksen mihin oli kirjoittanut "ei turhia mittojen kyselyitä".
Mitä on turhat mittojen kyselyt? Miksi ei saa kysellä varmistuakseen onko sopiva?

Re: Miksi ei saa kysyä myytävästä tuotteesta lisää?

Lähettäjä: Jbb 
Päivämäärä:   24.10.24 12:05:47

Kuulostat hankalalta ostajalta enkä itsekään olisi alkanut tuollaiseen pelleilyyn

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   24.10.24 12:05:47

Johan se sanoi, että tavara on jo paketissa. Osta joltakin, joka ei ole pakannut etukäteen. Kirpparilta ostellessa ei välttämättä saa asiakaspalvelua. Toiset myyjät on mukavampia kuin toiset.

Lähettäjä: Faktahomma 
Päivämäärä:   24.10.24 12:10:49

Kyllä myyjän pitää antaa mitat.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   24.10.24 12:17:41

Katso mitat valmistajan sivuilta.

Multa yksi kyseli maton hoito-ohjeita ja syytä, miksi matto on myynnissä. Ilmoituksessa oli selkeästi sanottu, kenen valmistajan ja minkä niminen matto, sieltä vaan sitten googlailemaan hoito-ohjeita.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   24.10.24 12:21:38

Hankalaa tietty jos on jo pakannut tuotteen.

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   24.10.24 12:26:39

Mä olisin ainakin purkanut tuotteen pakkauksestaan, ottanut mitat ja laittanut ostajalle. Olisi ainakin 50 % mahdollisuus saada tuote myytyä.

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   24.10.24 12:44:27

Ihmisillä on paljon huonoja kokemuksia. Omankin kikemuksen perusteella mittojen kyselijöisä 90% katoaa saatuaan vastauksen, ei usein edes kiitellä mitoista/pahoutella vaivaa vaan jätetään vaan vastaamatta.

Siksi moni ei halua mittailla.

Jos tuote on merkkituote, mitat löytyy muutenkin yleensä valmistajan/ jonkun kaupan sivuilta. Helppo katsoa sieltä ja mitat usein luotettavampiakin kuin myyjän mittailut.

Päivämäärä:   24.10.24 12:51:52

LähettäjäJbb

Päivämäärä24.10.24 12:05:47

Kuulostat hankalalta ostajalta enkä itsekään olisi alkanut tuollaiseen pelleilyyn

Siis millä tavalla hankalalta? Ai jos haluaa mitat onko tuote sopiva?
Ei oo mikään vaiva avata pakettia.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   24.10.24 12:58:47

Olen myynyt paljon tavaraa käytettynä. Kieltämättä sellaiset ostajat ovat todella raskaita, jotka kyselevät usean viestin verran lisäkysymyksiä jostain parin kympin tuotteesta!

Lähettäjä: wr 
Päivämäärä:   24.10.24 13:00:36

"Mä olisin ainakin purkanut tuotteen pakkauksestaan, ottanut mitat ja laittanut ostajalle."
Mä en enää. Tässä juuri viimeksi näin vaivaa bootsien kanssa mitkä piti kaivaa varaston perukoilta (oli törmännyt vanhaan ilmoitukseen) ja kuvata ja mitata jne jne jne. Ihan vaan ettei viitsinyt vastata sen jälkeen enää Yhtään_mitään.

Päivämäärä:   24.10.24 14:04:44

Toki tänkin puolen ymmärrän että on paljon turhan kyselijöitä mutta itse kysyin yhden! mitan mistä olisin tiennyt saako säädettyä mulle sopivaksi. Niin se oli turhan kyselyä..

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   24.10.24 14:50:58

No sehän on selvä jos mitan saatuaan kiinnostus lopahtaa - tuote ei ollut sopiva! Siksi se mitta on niin tärkeä!

Itse en enää osta enkä kysele jos ilmoituksessa lukee:

-ei turhia kyselyjä
-pesu jää ostajalle (ja kuvassa kamalan likainen tuote)
-en ala enempää mittailemaan enkä kuvaamaan

Päivämäärä:   24.10.24 16:27:43

"Kyllä myyjän pitää antaa mitat."

Kirpparilla myyjä saa kyllä antaa tai olla antamatta ihan mitä haluaa. Sitten ei vaan osta jos ei tarjotut tai tarjoamattomat tiedot kelpaa, kirppismyyjä ei ole asiakaspalvelija.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.10.24 16:55:49

Ei ole iso homma ottaa mittoja tai lisäkuvia. Monesti näitä minulta kysellään eikä haittaa jos häviävät sen jälkeen kuin pierut Saharaan, ei ole liian iso vaiva enkä jaksa provosoitua.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   24.10.24 18:22:01

Joo, sitä on nykyään hankala asiakas, jos haluaa tietää sopiiko tuote omaan tarpeeseen. Kaikessa pitäisi vaan ostaa sika säkissä ja ihmetellä jälkeenpäin mitä sitä tuli saatua tällä kertaa.

Yritäppä ostaa talo... mitään ei kerrota ja lisätietoja ei välittäjät anna. Huvittavimpia on nämä, jotka kyllä mainostaa, että kuntotarkastusraportti on olemassa, mutta sitä pyydettäessä ilmoittaa, että kyllä sen saa nähtäväksi sitten ennen kauppakirjan allekirjoitusta. Miksi ihmeessä pitäisi viedä prosessi niin pitkälle tietämättä kaatuuko kaupat joka tapauksessa sen sisältöön, kun raportti olisi olemassa ja luettavissa jo ennen näytöllä vaivaamista. Aika monella näytöllä on tullut käytyä toteamassa, että ei olisi tarvinnut vaivautua paikalle minun, eikä välittäjän, eikä myyjän järjestää itselleen tekemistä muualla, jos välittäjä olisi vaan vastannut kysymyksiin puhelimessa. Aivan turhaa vaivaa kaikille osapuolille se vastausten panttaaminen, kun ominaisuudet ei siitä muuksi muutu pitkittämällä niiden paljastumista.

Päivämäärä:   24.10.24 18:37:02

Minä en mito tai kuvaile ylimääräisiä, ja myyn sen mukaisella hinnalla. Esim. Myyn kassillisen lastenvaatteita hintaan 10-15e. Otan pari kuvaa jossa ovat leviteltynä päiväpeiton päälle, jonka jälkeen laitan kaikki siististi lapehdittuna kassiin. Sitten kiinnostuneet kyselee yksittäisistä vaatteista. Tähän hintaan otat kaikki näillä tiedoilla, tai et ota lainkaan!
Tämän vuoksi en enää myy mitään, annan vain kaiken kavereille. He saavat laittaa eteenpäin miten mielivät.

Luultavasti tässäkin kyse oli jostain 15e suitsista, enkä tosiaankaan alkaisi pakattua tuotetta purkamaan.

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   24.10.24 18:39:58

Kyllä mittoja tarvitaan, että pystyy arvioimaan tuotteen kokoa. Ei olisi iso vaiva lisätä ne ilmoitukseen alusta lähtien.

Huvittavia on vaatteiden myyjien kommentit, että vaate vastaa kokoaan. Aha, no kiva. Enää pitäisi tietää mitä kokoa, kun itsellä on käytössä jopa saman valmistajan vaatteista kokoja XS-M, joskus L. En taida itse vastata kovin hyvin mitään kokoa!

Lähettäjä: Mii 
Päivämäärä:   25.10.24 00:12:59

Eiköhän se oo niin että myyjä päättää itse mitä tietoja antaa, niinkuin myös hinnan. Esimerkiksi jos olen hyvin kiireinen niin myyn tavaran normaalia edullisemmin, jos tulee nopeat kaupat eikä minun tarvitse tehdä mitään ylimääräistä. Joko ostaja ostaa tai sitten jättää, minulle on ihan sama kuka ostaa kunhan on lukenut mitä ilmoituksessani lukee ja kunnioittaa sitä.

Päivämäärä:   25.10.24 01:38:39

Välillä ihmetyttää miten nämä mittojen kyselijät voivat ostaa kaupastakaan yhtään mitään. Kulkevatko he mittanauhojen kanssa kaikissa kaupoissakin?

Päivämäärä:   25.10.24 10:09:39

Ostat kaupasta jos haluat lisätietoja. Tai näet itse sen vaivan että selvität mitat valmistajalta. Ei myyjälle jää mitään rahaa jostain käytetystä tuotteesta jos käyttää aikaansa mittailemiseen. Joku toinen ostaa sitten ilman mittoja. Yleensä myöskään nuo kyselijät eivät edes osta mitään.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   25.10.24 10:13:18

Uusavuttomat mittojen kyselijät voivat ostaa roinansa kaupasta. Jos ilmoituksessa lukee, että ponikokoa niin se ei mittaamalla hevoskooksi muutu.

Lähettäjä: Jaakko 
Päivämäärä:   25.10.24 10:20:16

Hevosellani on erittäin iso turpa isossa päässä. Päitsissä pitää siis olla reilusti säätövaraa turvan ympärillä ja kysyn kyllä mittaa, jos päävehkeitä ostan. Esim päitsiä tai mustalaisriimua.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   25.10.24 10:25:54

En minäkään mittailee enkä halua kyselyitä mitoista. En edes avaa viestejä, jos ne alkaa mittojen kyselyllä. En myöskään jaksa lisäkuvata kun otan aina hyvät kuvat ja niitä on useampi.

Mittojen kyselijät hankkikoon mittatilaustuotteet muualta.

Mitä enemmän kyselee, sitä todennäköisimmin tekee oharit hakiessa tai ei ole varannut tarpeeksi käteistä ja yrittää sen perusteella hakiessa polkea hintaa tai oston jälkeen vikisee kaupoista.

Lähettäjä: heh 
Päivämäärä:   25.10.24 10:39:41

Minäkin vastailin joskus ennen jokaiseen kysymykseen, otin kuvia ja jopa videoita. Jopa parin euton tavaroista tai vaatteista! En ota enää enkä vastaile sen enempää. Pyrin tekemään myynti-ilmot niin kattaviksi ettei kauheasti lisätietoja tarvita. Muutnekin, mitä muuta ostaja tarvitsee kuin mitat ja kunnnon, joskus värin. Se onko tuotteessa pieni naarmu kyljessä ei muuksi muutu koska se on todennäköisesti jo kuvissa. Lopetin tosiaan joka hemmetin kysymykseen vastaamisen kun kysyjät poikkeuksetta pitkänkin sepustuksen jälkeen katos bittiavaruuteen. Haaskatkoot jonkun toisen aikaa, minä en ilmaisena hupinumerona enää toimi.

Tosin tori.fi uudistuksen jälkeen pitäisi löytää toinen kanava. Toi on pilattu....

Lähettäjä: Jaakko 
Päivämäärä:   25.10.24 10:41:36

Ja minulle ei ole pakko vastata, jos ei halua. Yleensä ostan kaupasta, teen tai teetän.

Lähettäjä: Js 
Päivämäärä:   25.10.24 14:39:30

Loputon viestittely on syvältä: Joko ostat annetuilla spekseillä tai unohdat.

Kun ammatikseni joudun hevosihmisten kanssa touhuamaan, tekisi mieleni todeta: "vain yli 40 v.". Nuorempien viestittely vimma tuhoaa työntehon: Yhdellä kolmen minuuttin puhelulla saa toimitettua vähintään saman informaation, kuin 30 minuutin viestittelyllä.

Teillä on puhelin kädessä, käyttäkää sitä!

Lähettäjä: i 
Päivämäärä:   25.10.24 14:45:47

Tori on täynnä ilmoituksia, joista puuttuu olennaista infoa joten pakko niitä on kysyä. Etsin tällä hetkellä ratsastussaappaita ja isossa osassa ilmoituksia on todettu vain kengän koko, ei varren pituutta tai leveyttä ja hp saattaa silti olla esim 100e. Ostaako joku tosiaan satasella sian säkissä todetakseen, että jaa, olikin liian leveä/kapea/pitkä/lyhyt? Housuista olennaista on tietää vyötärönympärys ja haara-lahje, yläosista kai-kai. Jos nuo tiedot viitsii laittaa heti ilmoitukseen, ei tarvi kysellä sen enempää.

Lähettäjä: i 
Päivämäärä:   25.10.24 14:46:33

..toki jos hinta on riittävän alhainen niin sitten en minäkään kysele mitään, jos arvelen että on hyvä mahdollisuus että sopii.

Lähettäjä: Kraakku 
Päivämäärä:   25.10.24 15:13:22

Myydään poni. Ei saa kysellä lisää.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   25.10.24 18:39:49

Te, jotka ette suostu mittaamaan ettekä muutenkaan vastaa ostajan kysymyksiin: millä kristallipallolla te itse näette onko tuote tarpeisiinne sopiva ostaessanne itse jotain?

Päivämäärä:   25.10.24 18:57:41

"Te, jotka ette suostu mittaamaan ettekä muutenkaan vastaa ostajan kysymyksiin: millä kristallipallolla te itse näette onko tuote tarpeisiinne sopiva ostaessanne itse jotain?"

Ostan kirppiksiltä niitä mistä olen täysin varma. Jos en ole koosta varma, niin ostan kivijalkakaupasta, missä voin käpistellä ja mittailla tai netistä palautusoikeudella. Tästä syystä mun ostokset vaikkapa torista on tosi täsmäostoksia. En osta ihan vaan mitä tahansa untuvatakkia, mistä niiden kaikkien mittoja tietää, vaan ostan Joutsenen Millamalla -takin koossa M, koska sen koosta ja mallista olen varma.

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   25.10.24 19:18:53

” Välillä ihmetyttää miten nämä mittojen kyselijät voivat ostaa kaupastakaan yhtään mitään. Kulkevatko he mittanauhojen kanssa kaikissa kaupoissakin?”

Vaatteita voi sovittaa kaupassa, ei tarvitse mitata. Silloin, kun lapsi oli pieni, eikä kulkenut vaateostoksilla mukana, mittailin kyllä kaupassa lastenvaatteita, että sain hänelle sopivia. Ei sitten tarvinnut tulla vaihtamaan tai palauttamaan.

Jos olen ostamassa vaikka huonekalua, niin mittanauha on kyllä mukana. Mitat ei aina ole selkeästi esillä liikkeissä, ja on aika oleellista, että pöytä tai sohva mahtuu sille varattuun tilaan. Muutama vuosi sitten olin ostamassa mikroa, ja niistäkin usein ilmoitettiin vain tilavuus. Ulkomitat löytyi sitten käyttöohjeesta, jos sellainen sattui olemaan saatavilla. Helpompaa oli ottaa mitta laukusta ja mitata itse.

Päivämäärä:   25.10.24 19:47:26

"Te, jotka ette suostu mittaamaan ettekä muutenkaan vastaa ostajan kysymyksiin: millä kristallipallolla te itse näette onko tuote tarpeisiinne sopiva ostaessanne itse jotain?""

Arvioin kuvasta tai tunnen merkin/mallin tai sitte vaan ostan ja myyn seuraavalle jos ei sovi

Lähettäjä: ö 
Päivämäärä:   25.10.24 21:46:27

Satulaa myydessä kannattaa ainakin ottaa suosiolla ne mitat ja kuvat niistä. karsii heti pois turhat ja rasittavat kyselyt.
Helpottaa ostamista valtavasti. Kokomerkinnät eivät ole aina paikkansa pitäviä ja joissakin merkeissä on isojakin eroja kaaren leveyksissä, vaikka merkintä on sama.. muokattavat tietty oma juttunsa.
Kuva satulasta edestä ja takaa ja sivulta.. tai vie se myyntiin välittäjälle, joka hoitaa homman.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.