Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  En ihmettele HopLopin saneerausta

Lähettäjä: Up 
Päivämäärä:   24.10.24 10:47:41

Ensinnäkin nimi: miksei vaikka Leikkimaa HopLop vaan joku ihmeen Leo's Hoplop? Sitten "palvelut". Ne ruuat ovat jotain erittäin ala-arvoista ja tosi kalliita. Nykyään ei ole enää saanut poistua muualle syömään kesken päivän. Lapset odottivat innolla sitä aikaa, kun saavat jäädä Hoplopiin keskenään, että pääsisivät useammin. Se sääntö kuitenkin poistui ja lapsia ei saakaan jättää sinne ilman että itse on paikalla. Eli ei enää lenkkeilyä tai kauppareissuja vanhemmille... Itse en viitsi istua Hoplopissa kuuntelemassa sitä kirkumista ja haistelemassa sitä "tuoksua" Niin eipä tarvitse lapsiakaan viedä sinne.

Olisiko kannattanut miettiä, mitä asiakkaat haluavat.

Re: En ihmettele HopLopin saneerausta

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.10.24 11:31:19

No johan on katkera aloitus :D

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   24.10.24 11:33:47

"lapsia ei saakaan jättää sinne ilman että itse on paikalla"

Tämä on ihan vain hyvä asia. Kuka siellä vieraista lapsista ottaa vastuun, jos jotain sattuu? Kyllä omiensa perään nyt sen verran pitää jaksaa katsoa, että jossain Hoplopin sohvalla istuu.

Lähettäjä: Up 
Päivämäärä:   24.10.24 11:35:28

-: lapset osaavat kuitenkin olla kaupungilla ja leikkipuistossa keskenään, niin miksi juuri HopLopissa pitäisi olla siinä jossain samassa rakennuksessa? Soittamaan he joutuvat kuitenkin jos jotain käy, niin sama kai se olisi soittaa vaikka olisin ulkona?

Päivämäärä:   24.10.24 11:50:20

Miten vastuuton pitää olla että jättäisi johonkin haisevaan hoploppiin lapsen ilman että on valvomassa? Uskomatonta itsekkyyttä ja oikeasti huonoa vanhemmuutta. Aivan samoin kuin jos lapset pyörii kaupungilla ilman aikuisia. Huh huh.

Lähinnä luulen että se ei menestynyt siksi, kun siellä oli liian vähän työntekijöitä ja kävi liikaa ns huonompaa väkeä jotka ei vahdi lapsia ja oli liukumäet virtsassa ja todella idioottimaista menoa. Niin eipä maksukykyiset ja fiksut sinne enää lapsiaan viitsinyt viedä.

Ennen se oli ihan validi paikka pitää vaikka synttärit, mutta saastaisuus ja huono einestarjoilu ja se muu kävijäkunta tosiaan muuttui liian luotaantyöntäväksi.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   24.10.24 11:53:53

Up, kaupungilla ja leikkipuistoissa lapset ovat edelleen vanhempien vastuulla, mutta yrityksen tiloissa yritys voi joutua vastuuseen. Siksi vanhempien on oltava paikalla, olemassa vastuussa ettei yritys joudu korvausvastuuseen jos lapset keksivät luovia käyttötapoja leikkivälineille ja loukkaavat itsensä tai toisensa.

Päivämäärä:   24.10.24 11:55:03

"Tämä on ihan vain hyvä asia. Kuka siellä vieraista lapsista ottaa vastuun, jos jotain sattuu? Kyllä omiensa perään nyt sen verran pitää jaksaa katsoa, että jossain Hoplopin sohvalla istuu."

Hoplopissa kaikilla alle 16-vuotiailla pitää olla valvoja. Aikaisemmin monet kouluikäiset kävivät hoplopissa koulun jälkeen, sääntömuutos teki tästä lopun.

Lähettäjä: Heh 
Päivämäärä:   24.10.24 12:20:27

"Miten vastuuton pitää olla että jättäisi johonkin haisevaan hoploppiin lapsen ilman että on valvomassa? Uskomatonta itsekkyyttä ja oikeasti huonoa vanhemmuutta. Aivan samoin kuin jos lapset pyörii kaupungilla ilman aikuisia. Huh huh."

Päättäkäähän nyt. Jos vien lapseni kouluun, olen huono mamma-Stiina. Kun lapsi kävelee keskustaan pysäkille ja hui, joskus käy kaverinsa kanssa hampparilla tai karkkikaupassa, niin sekin on huonoa vanhemmuutta :D ei koskaan, koskaan, koskaan voi olla hyvä. Ai niin, paitsi jos lapsi kävelisi kouluun ton 35 kilometriä suuntaansa. Silloin ei olisi pakko mennä ihan ydinkeskustaan vaan laitakaupungin kautta. Olisiko se hyvä?

Päivämäärä:   24.10.24 12:30:31

"Aikaisemmin monet kouluikäiset kävivät hoplopissa koulun jälkeen, sääntömuutos teki tästä lopun."

Hoplopin tarkoitus tuskin on olla mikään koululaisten iltapäiväkerho, missä perseillään joukolla miten sattuu, kun vanhemmat eivät ole paikalla.

Lähettäjä: /// 
Päivämäärä:   24.10.24 12:31:14

"
"lapsia ei saakaan jättää sinne ilman että itse on paikalla"

Tämä on ihan vain hyvä asia. Kuka siellä vieraista lapsista ottaa vastuun, jos jotain sattuu? Kyllä omiensa perään nyt sen verran pitää jaksaa katsoa, että jossain Hoplopin sohvalla istuu."

Eipä niitä sieltä sohvalta saa vahdittua yhtään sen enempää kuin että jos istuisi autossa pihalla tekemässä töitä.

Päivämäärä:   24.10.24 12:34:07

"Hoplopin tarkoitus tuskin on olla mikään koululaisten iltapäiväkerho, missä perseillään joukolla miten sattuu, kun vanhemmat eivät ole paikalla."

Ei näköjään edes liikuntapaikka niille hyvin käyttäytyville. Mieluummin kovat tappiot ja yrityssaneeraus.

Lähettäjä: Ehkä 
Päivämäärä:   24.10.24 12:39:30

Näköjään ruokalista on muuttunut siitä kun viimeksi kävin ja ranujen tilalle saa esimerkiksi neljä kirsikkatomaattia! Ihan kuin hintakin olisi laskenut

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   24.10.24 13:40:03

Ruoat on ollut oikein hyviä. Ja todellakin vanhempien pitää olla mukana tuollaisessa paikassa.

Lähettäjä: Haha 
Päivämäärä:   24.10.24 13:46:01

Itse olen joskus laittanut palautetta siitä ruuasta, ei todellakaan ollut oikein hyvää, ja minä en sano tuon pahemmin ruuasta.

Kyllä, vanhempien (tai muun aikuisen) pitää olla mukana kuten säännöissä sanotaan. Siksipä meidän tyttö ei siellä käy, noloa kuulemma jos yläkoululainen menee vanhempien kanssa. Olen oikein tyytyväinen.

Päivämäärä:   24.10.24 13:48:46

Juu ja todellakin saa käydä valvomatta kaupungilla koulun jälkeen :O

Päivämäärä:   24.10.24 13:51:07

Se ruoka ei ole koskaan ollut mitään kummoista, itse pyritään ajoittamaan käynti niin, että on just syöty tai mennään syömään jonnekin toisaalle heti hoplopin jälkeen. Ja vaikka siellä ei saisi omia eväitä syödä, niin kyllä mulla on ollut laukussa joku pieni välipala, jonka on voinut nopeasti huitaista naamaan.

Päivämäärä:   24.10.24 13:55:39

Eli millainen HopLopin pitäisi olla, että sinne mentäisiin?

-parempaa ruokaa, mahdollisuus syödä muualla tai omia eväitä
-ehkä jonkinlainen osastointi, joka rauhoittaisi menoa?
-tilat aikuisille (hiljainen huone, pieni kuntosali?) tai mahdollisuus poistua vaikka pihalle (ikärajat huomioiden!)

Lähettäjä: ÷%<< 
Päivämäärä:   24.10.24 14:30:50

Milloin sinne on saanut jättää lapset valvomatta? Täällä päin siellä käy sen ikäisiä lapsia ettei niitä kyllä jätetä valvomatta yhtään mihinkään.

Päivämäärä:   24.10.24 15:46:10

Luultavasti asiakkaita riittäisi paljonkin, jos olisi kuntosalimahdollisuus ja hiljainen työpiste. Mutta jos olisi työpiste, niin sinne tultaisiin sairaiden lasten kanssa, joita ei huolita päiväkotiin tai ala-asteelle. Kuntosali taas olisi aina täynnä ja aikuiset turhautuisi.

Päivämäärä:   24.10.24 16:55:30

Minä ihmettelen ylipäätään koko konseptia. Asutaan Helsingissä ja täällä on todella paljon leikkipuistoja, on metsää ja muita paikkoja ulkona mihin mennä. Miksi maksaisin 50€ siitä, että kaksi lastani pääsee leikkimään? Ja miksi veisin ne ruuhkaiseen paikkaan sisälle, kun ulkona on tilaa temmeltää?

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   24.10.24 19:16:01

Ennen sai jättää lapset sinne vanhemman kirjallisella luvalla, mikä tehtiin sovelluksen kautta ja josta henkilökunta sai tarvittaessa vanhemman puhelinnumeron, jos jotain sattuu.

Lähettäjä: Jaakko 
Päivämäärä:   25.10.24 11:11:02

....: mikä se ikäraja oli?

Lähettäjä: Mmm 
Päivämäärä:   25.10.24 11:26:58

Ehdottomasti pitää olla lapsilla valvoja mukana, isommat penskat vetää räyttä rallia siellä ja pienet lapset jyrätään. Pienten lasten vanhemmille sitten haistatellaan, kun yrittää näitä terroristeja rauhoittaa.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   25.10.24 11:27:48

Tämä on tosiaan se syy miksi ne vamhemmat lapset tarvitsee sinne huoltajat.

Mitä hoplopissa edes tekee yli 12 vuotiaat?

Sehän on pikkulasten juttu.

Päivämäärä:   25.10.24 11:29:36

Huijuijui jos joku lapsi tulee haistattelemaan :D

Päivämäärä:   25.10.24 11:38:39

No kyllä mun mielestä on ainakin mukavampi käydä leikkipuistoissa niin ettei tarvitse pelätä omien 3 ja 5 vuotiaiden kanssa luunmurtumia tai kuunnella varhaisteinien haistattelua.

Minä en pelkää, mutta lapset pelkää kyllä ja menee fiilis. Maksaa kuitenkin 54 euroa meidän lössiltä se käynti niin kivempi olisi jos siellä osattaisiin käyttäytyä ja kaikilla olisi kivaa.

Päivämäärä:   25.10.24 11:44:14

Kukaan ei ole laittamassa lapsiaan Hoploppiin ilman samassa paikassa oleskelevat aikuista, eiköhän tässä nyt ollut tarkoitus vain pohtia, miksi Hoploppiin ei kukaan halua viedä lapsiaan.

Minulle on myös varhaisteinit haistatelleet, ja itse piti siitäkin selvitä, koska ei mulla ole aikaa väkijoukoissa etsiä kenenkään iskää. Kaipa ne itse sen löysivät kun paha mieli näkyi tulevan.

Päivämäärä:   25.10.24 11:51:28

Miksi Jaakko kirjoittaa miehen nimellä vaikka on nainen?

Luuletko saavasi jotain katu-uskottavuutta?

Ja sinäkö täällä päätät, mistä kirjoitetaan?

Päivämäärä:   25.10.24 11:52:05

No mutta onpa sitten hyvä että tämäkin murhe poistuu eikä siellä tarvitse käydä enää kenenkään :)

Päivämäärä:   25.10.24 12:00:19

..: miksi sinä kirjoitat kaksoispisteenä, vaikket ole välimerkki? Kirjoitan nyt nimellä Jaakko, koska se on hevoseni nimi ja sattui nimimerkikseni kun puhuin heppani päitsistä. Toisessa keskustelussa kerroin kyllä olevani nainen, että se siitä sun mielestäsi katu-uskottavuudesta ;)

Missä kohtaa olen kieltänyt kirjoittamasta tänne jotakin tai käskenyt kirjoittaa jotakin? Laitatko vaikka lainauksen, niin korjaan mielelläni huonon kirjoitukseni.

.: totta :D

Päivämäärä:   25.10.24 13:19:07

Vai meni Jaakolla herne nenään.

Päivämäärä:   25.10.24 13:27:19

Asiallisestihan tuo vastasi, vai poistuuko täältä kommentteja?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.