Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Liikaa sairauspoissaoloja ?

Lähettäjä: Saikuttaja 
Päivämäärä:   24.10.24 02:59:48

Sain viestin työterveystiimiltäni että he haluavat keskustella tämän vuoden sairauspoissaoloistani. Olen ollut koko vuoden aikana yhteensä pois 33 päivää. Isoin sairauspoissaolojen aiheuttaja on ollut leikkaus jonka jälkeen olin 3vko pois töistä. Ennen tätä jouduin viettämään myös muutamia päiviä/öitä sairaalassa koska minulle koitettiin uusia lääkkeitä jotta leikkausta ei olisi tarvinnut suorittaa. Sairastuin kôronaan jonka takia jouduin olemaan töistä pois 9 päivää ja nämä yhdessä ovat aiheuttaneet pitkiä poissaoloja töistä.

Saamani viesti työterveystiimiltä oli jotenkin todella syyttävä, ihmettelen myös sitä minkä takia keskustelu pidetään koska olen antanut luvan jakaa tietoni työterveyden kanssa juuri tästä syystä ja he varmasti näkevät että minulle on tehty ”isohko” leikkaus jonka johdosta olen joutunut olemaan pitkään pois. En tiedä mikä tässä ärsyttää niin paljon, meille on tullut työpaikalle todella paljon muutoksia koskien saikkuja. Aikaisemmin on ”saanut” olla pois 24 päivää menettämättä bonuksia, nyt koko vuoden määrä on laskenut 14 päivään. Omalla kohdalla menetin bonukset jo tämän leikkauksen takia. Olen katsonut uusia työpaikkoja koska tänne ei yksinkertaisesti enää huvita jäädä. En hae tällä kirjoituksella mitään, kunhan halusin purkaa omaa ärsytystäni.

Jos teillä on ollut töissä samanlaisia keskusteluja, mitä siellä on käyty läpi ?

Re: Liikaa sairauspoissaoloja ?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   24.10.24 03:10:06

Tuo pn ihan lakisääteinen juttu nykypäivänä, turha stressata. Kerrot syyt, miksi olet ollut pois, eihän sinulla ole tuossa mitään epämääräistä vaan aivan normaalit syyt. Jatkuvat lyhyet poissaolot olisivat merkitsevämpiä.

Minulla oli tuollainen, kun jouduin olemaan tapaturman ja myöhemmin sairastumisen vuoksi pois öbaut samoja aikoja joskus. Ei kannata turhia murehtia tuota ja nuo keskustelut ovat ihan normaaleja.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   24.10.24 03:14:42

"Työterveyshuolto- ja sairausvakuutuslaki velvoittaa työnantajaa ilmoittamaan työterveyshuoltoon, jos työntekijän sairausloma jatkuu yli kuukauden joko yhtäjaksoisesti tai lyhyemmissä jaksoissa kertyen.

Sairausvakuutus- ja työterveyshuoltolain tavoitteena on tukea työkykyä sairauden tai toipumisen vaatiessa pidempää aikaa. Työnantajaa, työntekijää ja työterveyshuoltoa kannustetaan selvittämään sairastuneen työntekijän tilannetta sekä pohtimaan työjärjestelyjä tukemaan työhön paluuta."

Tässä vielä enemmän juttua aiheesta. Turha sinun työpaikkaa tästä syyttää, vaikka ymmärrän turhautumisen tilanteessasi, kun poissaoloissani ei ole mitään epäselvää. Työnantaja kuitenkin noudattaa säädettyä lakia, älä turhaan pidä sitä kyttäyksenä.

Lähettäjä: Ei omalla tätä 
Päivämäärä:   24.10.24 04:24:47

Itse olen esihenkilönä ja saan jatkuvasti närkästyneitä ajatuksia työntekijöiltä juurikin noista keskusteluista, joita joudun pitämään poissaolojen takia. Jotkut ovat harmissaan, jotkut tosissaa tuohtuvat ja osa ymmärtää asian. Kaikille tiedossa miksi näin tehdään, mutta silti herättää tunteita. Eli tosiaan työterveydestä tulee sekä minulle että työntekijälle hälytys, mikäli poissaolorajat ylittyvät. Joko pitkä saikku tai tietyllä aikavälillä monta lyhyttä. Pidän keskustelun, jossa yhdessä täytetään sähköiseen ohjelmaan lomake työterveydelle. Joidenkin kanssa saattaa tulla ihan sitten työkykyneuvottelut, jossa myös tyött lääkäri mukana.

Eli älä vaihda tuon takia työpaikkaa, koska työnantajan tehtäviin kuuluu pitää näitä huolen puheeksiotto-/töihin paluu-/työkykykeskusteluja saikkujen määrän mukaan. Vaikka syy olisi kuinka selkeä leikkaus tai muu sairastuminen, keskustelut pidetään silti.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   24.10.24 07:11:04

Lakisääteistä. Tuskin oli syyttävä vaan sama laitetaan kaikille.

Keskustelette samat asiat läpi, mitä kirjoitit ja asia sillä selvä.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   24.10.24 07:14:57

Ihan perus, itsekin olen tuohon joskus joutunut kun onnistuin saamaan vuodessa useamman flunssan josta tuli poissaoloja.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.10.24 07:20:39

Entinen työkaveri joutui kanssa. Mutta hälläkin oli selkeät syyt saikuille. Keskustelu kuulemma oli enemmän rentoa kuulumisien vaihtoa.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   24.10.24 07:21:30

Entisessä työpaikassani keskusteltiin jokaisen saikun jälkeen. Saikun syystä tai pituudesta riippumatta.

Lähettäjä: HK 
Päivämäärä:   24.10.24 07:25:37

Bonusjärjestelmä sairastamattomuuden perusteella on syrjivä, sellaista ei saisi olla edes olemassa.

Päivämäärä:   24.10.24 07:31:14

”Bonusjärjestelmä sairastamattomuuden perusteella on syrjivä, sellaista ei saisi olla edes olemassa.”

Höpöhöpö, pitäisi useammassakin paikassa olla tällaisia! Töissäolijat ansaitsisivat bonukset siitä, että tekevät töitä.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   24.10.24 07:38:38

Tätä kans mietin että onkohan ihan laillista menettää bonukset saikkujen takia joille ei mitään mahda?

Lähettäjä: p 
Päivämäärä:   24.10.24 07:39:34

Turha on närkästyä, ihan lakisääteistä tuo on. Hyvähän se on että sairauspoissaoloihin puututaan, näin voidaan ennakoida ja tehdä toimia työntekijän työssäjaksamista tukemaan esim osittaisella työajalla, työnkuvan muuttamisella, ohjaamalla työterveyteen ennakoivasti ym.

Poissaolot ovat myös kalliita työnantajalle ja kuormittavat koko työyhteisöä, joten on kaikkien etu, että työntekijät pysyvät työkykyisinä.

Lähettäjä: *o* 
Päivämäärä:   24.10.24 07:46:14

Töissäolijat ansaitsevat joo bonusta siitä että tekevät töitä, mutta entäs sitten kun ihmiset alkavat tulla töihin sairaana jotta eivät menetä bonuksiaan?

Turha närkästyä tosiaan tuosta kun laki määrää, siitä ei pääse mihinkään, ja tuo koko sairastamattomuusbonus on kokonaan työnantajan tarjoama ylimääräinen lisä. Tuossa taas huomaa että jos huonoina aikoina eduista joudutaan tinkimään, siitä seuraavaa turhanpäiväistä kiukkua - voisit ehkä olla kiitollinen että teillä on tällainen kokonaan työnantajan maksama ylimääräinen bonus ollut, ja miettiä kannattaako alkaa kiukkuamaan siitä että siitä joudutaan huonoina aikoina karsimaan. Tuollainen turha ärtymys ja sen takia poislähdön suunnittelu johtaa vain siihen että työnantaja ei tarjoa enää ylimääräistä niin ei tule pahaa mieltä jos sitä joudutaan vähentämään.

Päivämäärä:   24.10.24 07:52:06

Olen ollut tuollaisessa työkykyneuvottelussa ja syyttely aiheellisista sairauspoissaoloista oli ala-arvoista. Liiallisen työkuorman kuittasivat olankohautuksella ja toteamalla, että jos yhtään sairauspoissaoloa ei olisi niin työaikaa olisi enemmän hoitaa työkuorma.

Vaihdoin työpaikkaa ja kohtuullisella työkuormalla on pysynyt terveenä. Sairauspoissaoloja on useimpina vuosina 0 pv.

Lähettäjä: ***** 
Päivämäärä:   24.10.24 07:58:13

Olen ollut vastaavassa keskustelussa juurikin leikkauksen vuoksi, se oli ihan läpihuutojuttu jossa todettiin että poissaoloille on selkeä syy ja asian pitäisi nyt olla kunnossa, joten ei aiheuta mitään sen suurempaa. Keskustelun pitäjäkin totesi heti alkuun että tämä tuntuu varsin turhalta kun on ihan päivänselvää miksi olen ollut pois, mutta pakko nuo tosiaan on siitä huolimatta pitää ja asiat kirjata ylös.

Lähettäjä: U 
Päivämäärä:   24.10.24 08:00:36

Nyt haiskahtaa tuo kertomus, työkykyneuvotteluissa on mukana lääkäri, joka kyllä osaa myös sanoa poissaolojen aiheellisuudesta ja yleensä kyllä hyvinkin pitää työntekijän puolta, jos ne ovat aiheellisia. Tapasaikuttajat ovatkin sitten erikseen.

Lähettäjä: U 
Päivämäärä:   24.10.24 08:01:40

Kommentoin siis pisteen tarinaa...

Lähettäjä: i 
Päivämäärä:   24.10.24 08:15:18

Olen itse tuossa keskustelussa melkein joka vuosi. Olemme esihenkilön kanssa siinä vain täyttäneet työterveyden vaatiman lomakkeen, ihan liirumlaarumia. Joskus soittelee joku työterveyden fyssari ja antaa niskan jumppavinkkejä. Mulla on vaikea migreeni ja jännityspäänsärky. Niistä nyt vaan tulee poissaoloja.

Tämän lisäksi on ollut joitain leikkauksia ja muita toimenpiteitä. Meillä esihenkilö tietää mun tilanteen eikä näistä poissaoloista sen enempää ole keskusteltu. Mun työt ei kaadu muiden niskaan, vaan odottaa kun palaan töihin. Onneksi sentään olen tosi harvoin flunssassa tai esim. vatsataudissa, en edes joka vuosi.

Lähettäjä: Sol Angelica 
Päivämäärä:   24.10.24 08:31:08

Mä olin kesällä 10 vko saikulla ja mulle vaan soitettiin työterveydestä ja kysyttiin syytä ja sitä onko tilanne nyt hallinnassa ja tarviiko vielä jotain apuja. Sävy oli enemmän huolestunut kuin syyttävä ja ymmärsin kyllä miksi näin pitää tehdä enkä ottanut siitä nokkiini.

Lähettäjä: koo 
Päivämäärä:   24.10.24 08:41:45

Sama. Mulla leikattiin selkä ja sitä edelsi ensin pari vuotta eri pituisia sairaslomia, kahdesta viikosta kuukauteen ja useampi pätkä. Jo silloin aiheesta keskusteltiin mutta koska työterveyteen ei kuulunut magneettikuvat niin sinnittelin ja saikutin kunnes oma hermo petti ja menin yksityisen kautta ortopedille ja magneettiin. Kun lopputulos oli välilevyn pullistuma niin pääsin leikkausjonoon.

On siis koko ajan ollut työnantajalla tiedossa tämä selkähomma mutta leikkauksen jälkeen (siitä nyt 5 vuotta) en ole kertaakaan ollut sairaslomalla selän takia ja just taannoin esimiehen kanssa puhuttiin, että työnantaja olisi säästänyt ihan sievoisen summan jos se magneettikuvaus olisi työterveyden piirissä. Olisin päässyt nopeammin siihen leikkausjonoon ja lopulta leikkaukseen.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   24.10.24 08:50:24

Minusta näissä on vaan outoa se, että sairauksiin liittyvät keskustelut käydään esihenkilön kanssa.. miljoonasti on hötölän keskusteluissakin paasattu ettei kenenkään terveystiedot kuulu kenellekään, saikkulappua vaan palkanlaskentaan niin ei tarvitse miettiä juoruilevatko ihmiset. MUtta sitten koko vuoden saikkupoissaolot niputetaan ja niistä pitäisi keskustella esihenkilön kanssa tuosta vaan ? Siellähän voi olla asioita mitä ei halua sen enempää avata tai kertoa, voi olla henk koht tuntemuksia esihenkilöä kohtaan jne. Ehdottomasti olisi kyllä työterveyshuollon ja vain työterveyshuollon homma.

Lähettäjä: ,, 
Päivämäärä:   24.10.24 09:10:15

Normi juttu joo. Koululaisista olisi tehty lasu.

Lähettäjä: ### 
Päivämäärä:   24.10.24 09:25:03

Ei se ole mikään syyttelytilaisuus, vaan tarkoitus on selvittää, johtuuko sairaslomat työolosuhteista, mitä voitaisiin tehdä toisin, jottei tarvetta sairaslomille tulisi. Eli miten työntekijä saadaan pysymään työkykyisenä. Se on työntekijän parhaaksi.

Ja tosiaan lakisääteinen: keskustelu on käytävä, vaikka kaikki osapuolet jo tietäisivät saikun syyn. Multa leikattiin suonikohjut ja olin 2 viikkoa saikulla, ja keskustelu käytiin. Samoin, kun työkaverilta leikattiin nielurisat ja oli myös sen 2 viikkoa saikulla.

Lähettäjä: ++ 
Päivämäärä:   24.10.24 09:30:54

Yleensä syyttelytilaisuudeksi sen kokevat ne, jotka ovat saikulla vähän kyseenalaisin perustein ja vähän turhan usein. Ne jotka ovat saikulla ihan oikeista syistä, eivät kyllä mun kokemuksen mukaan ole kokeneet niitä painostavina tai syyllistävinä tilaisuuksina, vaan päinvastoin tilaisuuksina, jossa on voitu kartoittaa keinoja työssäjaksamisen tueksi. T. tth

Lähettäjä: a 
Päivämäärä:   24.10.24 09:40:51

Joo kyllä tuo taitaa olla yleinen käytäntö nykyään, riippumatta saikkujen syystä. Esim. kaverini on töissä päiväkodissa, jossa pöpöt jyllää kokoajan ja hänelle tulee helposti useampikin saikku vuodessa ihan perusflunssien sun muiden arkisten sairauksien vuoksi ja vaikka on kuinka lääkärintodistukset niistä, niin silti tulee keskustelut, jos joku tietty määrä poissaoloja ylittyy vuodessa.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   24.10.24 09:50:49

Loppukädessä nämä pitkien saikkujen keskustelut on tapa yksityisten työterveysasemien rahastus. Eriasia on lyhyet jatkuvat pätkät, milloin minkäkin kynsivamman takia.

Miksi pitää palaveria, kun työntekijä on palannut töihin ja homma toimii ?

Lähettäjä: ***** 
Päivämäärä:   24.10.24 11:08:47

"Loppukädessä nämä pitkien saikkujen keskustelut on tapa yksityisten työterveysasemien rahastus. Eriasia on lyhyet jatkuvat pätkät, milloin minkäkin kynsivamman takia.
Miksi pitää palaveria, kun työntekijä on palannut töihin ja homma toimii ?"

Ei ainakaan mulla ollut työterveysasemalta ketään mukana keskustelussa. Se on selkeää kun on sama sääntö kaikille, että keskustelu käydään kun tulee tietty määrä sairauspoissaoloja. Ei sitten tarvitse kenenkään arvioida että kenen kanssa pitää keskustella ja kenen ei, eikä pääse kukaan väittämään että homma on syrjivää tai että häntä nyt jotenkin epäillään, kun keskustellaan ja Mirkun kanssa taas ei keskusteltu. Eikä se töihin palaaminen aina tarkoita sitä, että asia on nyt kunnossa, siksihän se keskustelu myös käydään että varmistutaan asiasta.

Lähettäjä: pp 
Päivämäärä:   24.10.24 12:38:09

"Minusta näissä on vaan outoa se, että sairauksiin liittyvät keskustelut käydään esihenkilön kanssa.. miljoonasti on hötölän keskusteluissakin paasattu ettei kenenkään terveystiedot kuulu kenellekään, saikkulappua vaan palkanlaskentaan niin ei tarvitse miettiä juoruilevatko ihmiset. MUtta sitten koko vuoden saikkupoissaolot niputetaan ja niistä pitäisi keskustella esihenkilön kanssa tuosta vaan ? Siellähän voi olla asioita mitä ei halua sen enempää avata tai kertoa, voi olla henk koht tuntemuksia esihenkilöä kohtaan jne. Ehdottomasti olisi kyllä työterveyshuollon ja vain työterveyshuollon homma."

Tätä samaa minäkin ihmettelen.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   24.10.24 13:54:36

Työterveysneuvottelussa7tykykeskustelussa tulisi esimiehen lisäksi olla myös työterveyshuollon edustaja, työntekijä saa halutessaan pyytää luottamusmiehen mukaan.
Vaikka sairauspoissaoloista keskustellaan, ei diagnooseja tarvitse kertoa. Voidakseen kuitenkin vaikuttaa työkuormitukseen täytyy työntekijän toimintakykyä avata, mieluiten työntekijän itsensä kertomana. Työterveyshuolto sitten voi kertoa oman kantansa. Työntekijän esimies sitten voikertoa, onko heidän yksikössään työntekijälle sopivaa työtä.
Mikäli kyseessä on työkokeilukeskustelu, on mukana yleensä henkilöstöhallinnon edustaja, jolloin sovitaan, mikä osasto maksaa työkokeiluajan palkan.

Lähettäjä: elisa 
Päivämäärä:   24.10.24 14:19:44

Tässä nyt menee porukalla sekaisin työkyneuvottelut ja ns.varhaisen puuttumisen keskustelut sekaisin. TKN-neuvotteluissa on aina mukana lääkäri ja/tai tth sekä työnantajan edustaja sekä työntekijä ja hänen halutessaan myös luottamusmies tai joku muu työntekijän mukaansa haluama tukihenkilö.

Noissa varhaisen puuttumisen keskusteluissa on yleensä mukana vain esihenkilö/työnantajan edustaja ja työntekijä ja siinä käydään tilanne läpi yleisesti ja katsotaan onko tarvetta joihinkin tukitoimiin tai herääkö jommalla kummalla osapuolella huolta työntekijän jaksamisesta tai voinnista, ja tarvitaanko jatkotoimia tai esim tuota TKN-neuvottelua. Varhaisen puuttumisen keskusteluun tulee työterveyshuollosta "heräte" kun sairauspäiviä on tullut täyteen tietty määrä tai yksittäisiä erillisiä päiviä on ollut riittävä määrä.

Päivämäärä:   24.10.24 14:48:47

Enpä ole tuollaisesta koskaan kuullutkaan, varmaan johtuu siitä, että olen ollut saikulla viimeksi vuonna 2014...

Lähettäjä: shipa 
Päivämäärä:   24.10.24 14:58:20

Näitä turhan saikuttajia on paljon.
Meillä oli vakkarina yksi, jolla oli vaikka mitä vaivaa, siisti ja kevyt toimistotyö ja tällä oli aina, joku ranne, olkapää, niska tai nilkka kipeänä. Työnantaja hommasi kaikki ergonomiset työvälineet, erikoishiiret, erikoistuolit ym, työfyssari kävi katsomassa työpisteen kuntoon, työsuhde-etuna hieroja ym, mutta aina oli vaan saikulla. No tulit yyteet, ja laitettiin tuo pois.
0-sopparilla sitten kiirepiikkejä tasaamaan otettiin ( tyyliin nappaa työvuoro lennosta) ja kas kummaa kun ei ollut enää koskaan poissa noista vuoroista, koska jos olit keikalta pois= ei tullut palkkaa. Tapahtui siis ihmeparantuminen.

Päivämäärä:   24.10.24 15:13:01

"Tapahtui siis ihmeparantuminen."

Tai sitten kroppa kestää satunnaiset kiirepiikkien tasaamiset kuormittumatta liikaa.

Lähettäjä: shipa 
Päivämäärä:   24.10.24 17:16:57

Ei kestänyt vakkarihommissa edes paria päivää viikossa, nyt kestää vaikka 3 viikkoa putkeen. Jännää. Minusta se ihme! Hallelujaa!

Päivämäärä:   24.10.24 19:16:33

Minä jouduin tuohon kun oli jonkun tietyn ajan jajson aikana ylittynyt joku määrä. Lapsi oli ollut kipeä useaan otteeseen ja olin itsekin niin olin joutunut ottamaan tilapäistä hoitovapaata ja itse sairaslomaa.

Kyllä siinä tulee tunnekuohu kun et prkle omasta tahdostasi sairasta ja olen kuitenkin ollut vuoden joka ainoa muu päivä töissä pois lukien lomat, niin sitten halutaan keskustella työkyvystäni!!

Päivämäärä:   24.10.24 19:31:18

Ovat varmaan pakollisia mutta kas kun töissä ei koskaan seurata, miten hyvin asioita tekee ja muuta. Ainoat mitkä tökkäävät silmään on poissaolot ja työajan kirjan pito. Työnantajaa ei kiinnosta mikään muu.

Lähettäjä: Ceep 
Päivämäärä:   24.10.24 19:48:35

Onpas teillä kurja työpaikka. Meillä saa bonusta hyvästä työsuoritteesta ja tavoitteisiin pääsystä, kiitosta ja palautetta tulee myös. On myös E-passi ja työsuhdesähköpyörä ja muita etuja. On virkistyspäivää ja kesäjuhlaa ym.
Meillä viihdytään ja porukka on kyllä yllättävän tervettäkin, poissaoloja ei ole juuri lainkaan.

Lähettäjä: Mari 
Päivämäärä:   24.10.24 20:27:24

Kävin työterveydessä alahaisten veriarvojen vuoksi ja runsaiksi muuttuneiden kuukautisten vuoksi, lopulta gynekologisten tutkimusten yhteydessä todettiin isohkoja myooma kasvaimia, jotka päädyttiin työterveydessä leikkaamaan pois. Esihenkilöni ei kovin tarkasti halunnut keskustella, pyysi ilmoittamaan jos tarvitsen jotain erityisasioita (mm. painavien asioiden nostaminen kiellettiin ja siihen sain apua).

Leikkauksen jälkeen määrätyt vahvat tulehduskipulääkkeet nostivat verenpaineen ihan älyttömän korkeiksi ja sen seurauksena löytyi/havaittiin diastolinen kardiomyopatia (sydämen vajaatoimintaa, anabolisten steroidien/alkkisten käyttäjillä yleinen, samoin iäkkäillä plus 75v:illa ja joillakin perinnöllisenä...usein ensioire on kuolema).
Tästä syystä olin muutamia päiviä sairaslomalla, lähinnä sydänsairaalassakäynnit (kattavakaan työterveys ei hoida kroonisia pitkäaikaissairauksia).

Tästä esihenkilöni olikin kiinnostunut ja halusi tietää enemmän. Kerroin hänelle aika avoimesti, sitä mukaa kun itse ymmärsin enemmän sairaudestani. Nyt hyvässä hoitotasapainossa sairauttani ei huomaa. Kelakortissa on peruskorvattavuusmerkkejä lääkkeisiin ja ranteessa koru, joka kertoo ensihoidolle sairaudestani. Myoomien poiston jälkeen veren rauta-arvot ja kuukautiset ovat tasoittuneet.

Olihan sairauden toteaminen myös helpotus, oudoille väsymisjaksoille/turvotukselle/lyhyen ajan nopealle lihomiselle/hengästymiselle/hikoilulle/etten pystynyt nukkumaan yskimättä vasemmalla kyljellä...suurin osa oireista on poissa.

Verenpaineen mittaus päivittäin, verenpainetta alentava ruokavalio arjessa, turvotuksen ja jaksamisen oma-arvio ja niiden mukainen lääkityksen säätö ja tarvittaessa yhteydenotto omalle lääkärille (työterveys on ok ja voi kirjoittaa lähetteen sydänsairaalaan akuuttitapauksissa, tai soitto sydänsairaalan hoitajalle lievemmissä oireissa).

Alkuun sairaspoissaoloja oli enemmän, nyt jo vähemmän. Pisimmät yhtäjaksoiset sairaslomat olivat 2-3vrk.
En joutunut mihinkään jutusteluun, kun esihenkilöni on kartalla sairaudestani, samoin HR.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   24.10.24 20:31:25

Siis toi on vana pakko käydä sen jälkeen kun poissaoloja on kertynyt tarpeeksi.

Päivämäärä:   24.10.24 21:11:52

Ceep: onko tämä yksityisellä vai julkisella? Olisi ihanaa jos työstä saisi myös hyvää palautetta. Mutta jotenkin ei ole tapana. Se ei myöskään kannusta mittaviin suorituksiin kun on ihan sama teetkö sinne päin vai tosi hyvin.

Lähettäjä: asiain sävyt 
Päivämäärä:   24.10.24 22:50:34

No vaikka olisikin lakisääteistä - tai oikeastaan nimenomaan silloin kun on - niin asianhan voi myös esittää sillä sävyllä että hei sori, mutta tässä on tämmöinen rutiinijuttu joka on pakko käydä läpi, lakisääteistä näetsen (etenkin kun tiedetään että on ollut yksi iso leikkaus jne.)

Sitä ei ole mikään pakko esittää "todella syyttävästi" kuten aloittajan tapauksessa on tehty, vaan tuo on ihan puhtaasti työterveystiimin oma valinta. Ja melko kakkamainen sellainen, jos minulta kysytään.

Päivämäärä:   24.10.24 23:23:56

Aloittajan mielest viesti oli "jotenkin todella syyttävä". Olisi mielenkiintoista nähdä oliko se sitä oikeasti vai vain aloittajan mielestä. Lumihiutalointiin taipuvainen saattaa kehitellä omassa päässään isompaa draamaa kuin mihin on tarvetta, aloituksessakin ollaan jo työpaikkaa vaihtamassa.

Lähettäjä: ,, 
Päivämäärä:   24.10.24 23:31:18

Onko kuitenkin jokin ihan normaali viesti, jonka aloittaja nyt vaan kokee syyttäväksi?

Lähettäjä: ---------- 
Päivämäärä:   25.10.24 03:17:17

Joutuuko näihin keskusteluihin jos poissaolot johtuvat lapsen sairastelusta?

Lähettäjä: Kuka tietää? 
Päivämäärä:   25.10.24 06:58:20

Tietääkö työnantaja jokaisen työntekijän työterveyskäynnit esimerkiksi jos on käynyt työterveyslääkärin lähetteellä erikoislääkärillä?

Korvaako joku vakuutus työnantajalle ne lukuisat käynnit ties missä, mitä jotkut käyttää kuin ripsihuoltoa useasti?

Lähettäjä: ------------ 
Päivämäärä:   25.10.24 08:31:05

Itse isossa talossa töissä ja on sanottu että työnantaja saa yhden listan jossa näkyy työterveyttä käyttäneet henkilöt ja toisen listan siitä mitä palveluita on käytetty.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.