Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Pohde: Labralähetteet ja -tulokset

Lähettäjä: tjj 
Päivämäärä:   23.10.24 23:28:34

Ensimmäistä kertaa olen menossa verikokeisiin sen jälkeen kun on siirrytty hyvinvointialueisiin.

Minulla ei ole koskaan näkynyt kanta.fi:ssä tk:n labralähetteet tai tulokset. Lähetteet ei ole näkyneet missään, mutta tulokset sentään oulunomahoito.fi:ssä. Tuo palvelu ei ole enää käytössä kun nyt on joku omapohde.

Tuleeko verikoetuloksista sähköposti-ilmoitus samaan tapaan kuin omahoitoon ja tuleeko tuloksetkin johonkin potilaan nähtäville? Vai pitääkö niiden perään alkaa kysellä?

Chat-toiminto tuntuu todella turhalta, koska se on megahidas. Jonotin yli puoli tuntia. Omahoitoon sentään pystyi laittamaan viestin johon joku vastasi kun ehti, ei vaatinut sitä, että minä päivystän chatin äärellä koko päivän.

Ja nyt minua siis kiinnostaa Pohteen toimivuus. Ei kiinnosta, miten asiat hoituu jossain Pirkanmaalla. Ainoastaan tuo omapohde, että tuleeko tulokset mihinkään minun nähtäville vai joudunko taas kysymään chatissa, että mitähän ne tulokset mahtoi olla, jos minulla ne ei missään näy.

Re: Pohde: Labralähetteet ja -tulokset

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.10.24 06:48:29

Onnittelut että edes pääset verikokeisiin!

Lähettäjä: Markin 
Päivämäärä:   24.10.24 09:15:18

Tuloksista ei tule ilmoitusta sähköpostiin. Tulokset tulevat ehkä joskus Kantaan, tk:lla ja Kannalla on sopimus tulosten siirtymisestä sinne, labra ei niitä sinne siirrä vaan ne menevät labrasta suoraan terkkariin. Myöskään tk:n työntekijät eivät voi vaikuttaa siihen, että milloin tulokset näkyvät Kannassa. Viiveissä on paljon eri mahdollisuuksia.

Jos tuntuu, että turhan kauan on mennyt eikä tuloksia Kannassa näy, sun pitää olla yhteydessä sinne omaan tk:n tulosten kysymistä varten.

Lähettäjä: Honeyball 
Päivämäärä:   24.10.24 10:21:56

Tuloksista ei tosiaan tule viestiä. Minulla ja omaisellani on yleensä kaikki siirtyneet kantaan heti kun tulokset valmistuneet (OYS, kempeleen tk, limingan tk). Oulun terveysasemista ei ole kokemuksia.

Päivämäärä:   24.10.24 10:22:50

Ja lähetteet eivät näy yleensä minkään alueen palveluissa, joka minusta on iso puute

Päivämäärä:   24.10.24 17:00:08

"Onnittelut että edes pääset verikokeisiin!"

Pakko päästää, kun lääkäri määrää verikokeisiin vähintään vuosittain ja tarvittaessa useammin :) Tuo siis lukee omakannassa, että "kontrollit vuoden päästä ja tarpeen mukaan jo aiemmin".

Markin: Äääh. Tietenkin sitten se lääkäri katsoo tulokset heti ja minulta kysymättä päättää, että kaikki on ok vaikka minun mielestäni mikään ei ole ok ja olisi tarvetta säätää annostusta ja käydä sitten uudelleen verikokeissa. Ja sitten pitää pyytää lääkäriä muuttamaan tekemänsä kirjaus ja pyytää uusi verikoelähete. Ja siitä tulee sitten moninverroin työtä kaikille!

No, tämä on varmaan sitä järkevää ja kustannustehokasta resurssien käyttöä...

Oulun omahoidossa sentään pystyi näkemään tulokset itse heti ja laittamaan tk:hon viestin lääkärille, jossa kerroin onko vointini hyvä ja tarvetta annosmuutokselle ja uusintaverikokeille.

Honeyball: Joskus on labralähte näkynyt kannassa, jos se on OYSin laittama. Tuolloin on näkynyt myös tulokset. Mutta kaikki OYSin lähetteet tai tulokset ei kannassa näy :/

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.10.24 17:25:10

Näen tuloksen tekstarista.

Päivämäärä:   24.10.24 21:16:26

"Näen tuloksen tekstarista."

Siis kun olen tk:n läheteellä käynyt nordlabin labrassa niin saat tulokset tekstarilla?

Päivämäärä:   25.10.24 01:55:26

tjj: olet muuten oikeassa. Oysin labralähetteet tosiaan näkyy. Oispa hyvä kun muutkin näkyisivät

Lähettäjä: jd 
Päivämäärä:   26.10.24 13:17:03

Minulla on verikoeaika Nordlabissa parin viikon päästä tk:n lähetteellä. Pitääpä heti seuraavana päivänä ihmetellä että mistä ne tulokset näkee jos ne ei ole kantaan ilmestyneet. Omahoidosta tosiaan näki tulokset välittömästi.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.