Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Toistuvat eläinsuojelutarkastukset

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   23.10.24 07:36:43

Tekeekö eläinsuojelu toistuvasti tarkastuksia jos kaikki on kunnossa?

Re: Toistuvat eläinsuojelutarkastukset

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.10.24 07:38:02

Ei tee.

Päivämäärä:   23.10.24 07:44:44

Ei tee, jos useita tarkastuksia niin on epäilyä ja yritetään saada asiat oikeille uomille. Monet eivät kuitenkaan usko ja jatkavat jääräpäisesti omalla linjallaan ja siitä seuraa lopulta tuomio. Riippuu varmaankin paljon valvontaeläinlääkäristä kuinka nopeasti tuomiolle joutuu mutta monasti näyttäisi olevan pari vuotta aikaa korjata puutteita.

Lähettäjä: rilla 
Päivämäärä:   23.10.24 07:53:22

Takana voi toki olla myös jonkun tekemät ilmoitukset - syystä tai syyttä.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   23.10.24 08:03:33

Jos on jonkun kanssa hunoissa väleissä ja valitetaan. Meillä kyl elli sanoi etteivät tule uudestaan jos sama henkilö enää valittaa. Oli ilmoitettu että hevoset laihoja ja kaviot hoitamatta. Oli niin räikeä ettei elli viitsinyt edes kaikkia hevosia katsoa. Ei sanonut kuka valitti mutta sanoin kenen oletan sen tehneen.

Lähettäjä~*~ 
Päivämäärä:   23.10.24 08:08:36

Naapurissa on korjailtu selkeitä, näin tavallisen hevosihmisen näkövinkkelistä jopa vakavia, puutteita nyt 10 vuotta.

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   23.10.24 08:17:52

Tekee, ja siihen ei tarvita enempää kun yksi mielisairas, häiriintynyt naapuri!

Lähettäjä: Kata 
Päivämäärä:   23.10.24 08:20:59

Puhutaanko nummelan ratsastuskoulusta?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   23.10.24 08:31:53

Puhutaan yksityisestä maatilasta joka on kiinnostunut ostamaan hevoseni mutta useampi ihminen on varoittanut että siellä käy eläinsuojelu toistuvasti. Otin asianosaisen kanssa kyseisen asian puheeksi ja hän sanoi että aina vieroitusten aikaan tehdään ilmoituksia kun elukat huutaa. Mutta ei ole kuulemma huomautettavaa ollut.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   23.10.24 08:57:32

Eläinsuojelutarkastukset maksavat. Miettikääpä nyt jos ell-tason koulutuksen saanut ihminen menee kartoittamaan tilanteen, yleensä mukana myös joku muu. Siihen kilometrit, käytetty aika jne. Ei ole ilmaista.

Tasapainottelua sen suhteen mikä on liikaa ja mikä liian vähän. Aina jos joku isompi laiminlyönti paljastuu, valitetaan miksei eläinsuojelu tehnyt mitään. Ja toisaalta valitetaan turhista tarkastuksista.

Minulla on itselläni iso maatila. Pidän sitä niin, että kuka vain saa milloin vain tulla tarkastaman. On ruuhkasuomessa ja tämän kokoinen paikka pitäisi tarkastaa vuosittain. Pariinkymmeneen vuoteen ei ole ollut yhtään tarkastusta! Toisaalta paikalliset eläinlääkärit tietävät, että soitan jo aika pienestäkin asiasta ja hoidatan eläimet.

Päivämäärä:   23.10.24 08:58:02

Täällä yksi ilmoittaa jo etukäteen, kun vieroittaa eläimiä. Ettei tarvitse sen takia alkaa elsuja tekemään. Kyllästyi toistuviin turhiin elsuihin.
Mene käymään ostaja ehdokkaalla, niin näet itse mikä siellä tilanne.

Lähettäjä: Y 
Päivämäärä:   23.10.24 10:11:33

”Puhutaan yksityisestä maatilasta joka on kiinnostunut ostamaan hevoseni mutta useampi ihminen on varoittanut että siellä käy eläinsuojelu toistuvasti”

Usko muita ja ajattele hevostasi! Oon tehnyt itse tehnyt virheen..

Päivämäärä:   23.10.24 10:20:58

Käykö siellä siis virkaeläinlääkäri vai joku vapaaehtoinen eläinsuojelutyyppi? Jos virkalääkäri käy, niin silloin on syytä olla huolissaan. Jos taas vapaaehtoiset, niin ennen ne ainakin laukkoivat miten missäkin sattui huvittamaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.