Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Jumankauta tuota postia!!

Lähettäjä: prlk!! 
Päivämäärä:   22.10.24 21:56:32

Miksi se vie paketin 8 kilometrin päähän vaikka postinumerolla löytyy täältä kolme automaatti paikkaa! Ihan mahtavaa autottomalle ihmiselle.

Re: Jumankauta tuota postia!!

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   22.10.24 21:58:46

Ei ne vittuillakseen paketteja siirtele. Ihmiset on tosi huonoja hakemaan pakettejaan. Automaatit on täynnä siihen viimeiseen säilytyspäivään asti.

Lähettäjä: prlk!! 
Päivämäärä:   22.10.24 22:01:21

On vaan jännä kun tilaa paketin matkahuollon tai budbeen kautta niin ne tulee aina oikeaan paikkaan. Postia en ikinä valitse toimittajaksi jos mahdollisuus valita koska lähes aina ne eivät tule sinne minne pitäisi.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   22.10.24 22:03:09

"Lähettäjä: T
Päivämäärä: 22.10.24 21.58.46

Ei ne vittuillakseen paketteja siirtele. Ihmiset on tosi huonoja hakemaan pakettejaan. Automaatit on täynnä siihen viimeiseen säilytyspäivään asti."

Posti voi laajentaa automaatteja lisälokeroilla.

Lähettäjä: HK 
Päivämäärä:   22.10.24 22:05:37

Hintaa on kuitenki sen verran, että sais olla palveluakin.

Lähettäjä: Pää 
Päivämäärä:   22.10.24 22:08:58

Meillä Matkahuolto vie aina kauas, kun koirat on täynnä.

Lähettäjä: Mies 
Päivämäärä:   22.10.24 22:11:12

8 km ei ole matka eikä mikään. tunnin kävely sinne toinen takasin.

Päivämäärä:   22.10.24 22:11:48

Ison paketin kanssa?

Lähettäjä: Mies 
Päivämäärä:   22.10.24 22:16:11

Jos paketti on iso niin tilataan se kotiin.

Lähettäjä: Omistaja 
Päivämäärä:   22.10.24 22:20:06

Pakettitoimitusten hinnat on alakantissa saisi nostaa 100% jo kuljetuskapasiteetin eli autojen pienuuden takia.Hyvä jos iso telkkari mahtuu kyytiin .

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.10.24 22:27:09

Sen verran paskoja kokemuksia postista että jos en voi valita toista toimittajaa niin en tilaa ko. paikasta.

Lähettäjä: q 
Päivämäärä:   22.10.24 22:38:27

En ikinä tilaa mitään lähimpään pakettiautomaattiin. Muutaman kerran olen kokeillut, mutta en ole koskaan saanut yhtään pakettia tuohon lähinpään automaattiin. Menivät aina noudon kannalta tosi huonoon paikkaan, jonne ei ollut ikinä mitään asiaa. Tilaan nykyisin aina paketit kauppakeskuksen automaattiin, koska jos se on täynnä niin siinä on lähellä monia muita joihin paketit siirretään.

Päivämäärä:   22.10.24 22:50:31

., postista sä nyt tuskin mitään tilaakaan, vaan sen kautta.

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   22.10.24 23:18:04

Mihin helvettiin te tarvitsette sitä kaikkea krääsää mitä tilaatte? Typerää touhua!

Lähettäjä: Hevonen 
Päivämäärä:   23.10.24 01:40:44

^ Monella täällä kävijällä saattaa olla hevonen, jolle on ”pakko” tilata tavaraa, kun läheltä ei saa. Esimerkiksi omalleni olen tilannut tänä syksynä loimia. Hankkija ja Puuilo täältä löytyvät, mutta kummastakaan ei saa hevoselle sopivia loimia. Pakko on tilata verkkokaupasta. Tosin otan yleensä Matkahuollon kautta jos mahdollista.

”Paras” postin temppu tänä vuonna oli se, kun kaverini täytti heinäkuussa pyöreitä. Lähetin perinteisen onnittelukortin ja vein sen oikein asiamiespostiin. Kaveri oli saanut kortin nyt lokakuun alussa. Välimatkaa 120 km, osoite oli kirjoitettu oikein ja selkeällä käsialalla.

Lähettäjä: varmistan vain 
Päivämäärä:   23.10.24 01:50:57

Olettehan käyneet omapostista valitsemassa sen oman noutopisteen? Toki jos se automaatti johon tilattu on täynnä, niin silloinhan ne paketit voi silti päätyä muualle.

Päivämäärä:   23.10.24 03:49:32

"- - osoite oli kirjoitettu oikein ja selkeällä käsialalla."

Ruotsiksi?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   23.10.24 03:57:48

Mies kävelee vissiin helkkarin nopeasti.

"Aikuisen ihmisen kävelynopeus riippuu muun muassa sukupuolesta ja iästä. Alle 60-vuotias mies kävelee keskimäärin 1,4 m/s (5,0 km/t) ja nainen 1,3 m/s (4,7 km/t). Yli 80-vuotiailla naisilla ja miehillä nopeus on 0,9 m/s (3,2 km/t) (5)."

Ja oletettavasti sieltä 8 km päästä pitäisi kävellä myös takaisin.

Postin toiminta on ala-arvoista. Kaverin synttärikortti matkasi 2.5 viikkoa. Olen nykyään aika tarkka siitä, mihin laatikkoon postini laitan. Asiamiespisteestä ja Ärrän postilaatikosta tyhjennetään päivittäin, meidän lähilaatikkoa selkeästi ei.

Päivämäärä:   23.10.24 04:00:38

Sellaista se on kun palkataan kaiken maailman väkeä.

Lähettäjä: ////// 
Päivämäärä:   23.10.24 06:00:50

Posti ei edes palkkaa ketään töihin. Vaikka olisi tarvetta.Kukaan ei halua orjapalkalla mennä.

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   23.10.24 06:06:51

Suomen Posti on ollut täysin perseestä pitkään.
Ei ole toiminut myöskään silloin, kun ei ollut pakettiautomaatteja.

Älä ikinä tilaa tai lähetä mitään ei edes joulukorttia Postin kautta.

Päivämäärä:   23.10.24 06:10:44

"Mihin helvettiin te tarvitsette sitä kaikkea krääsää mitä tilaatte? Typerää touhua!"

Viimeksi tilasin koiralle nappulaa, kun lähin kivijalkakauppa olisi ollut 40 kilometrin päässä.
Eli painuhan sinäkin vi11uun siitä moralisoimasta.

Päivämäärä:   23.10.24 06:16:05

Pakko myöntää, että toi 3 km kaverille ja synttärikortti oli aika pieni juttu... Muuta krääsää viime aikoina tilattuna: kirja, pari kynää, muistikirja. Näitä ei myydä kaupoissa yleisesti.

Lähettäjä: Öö 
Päivämäärä:   23.10.24 06:27:07

"Meillä Matkahuolto vie aina kauas, kun koirat on täynnä."

Nyt ei tule mieleen, mitä tässä on edes yritetty sanoa?

Päivämäärä:   23.10.24 06:29:13

Ihmiset oikeasti hakee tilaukset todella laiskasti lokeroista. Siksi ne ovat aina täynnä ja posti joutuu tekemään kompromisseja. Eikä kaikkialle mahdu lisää lokeroita aina vaan. Noutoaikaa niistä pitäisi lyhentää, alkaisi laiskojen jalat teputtaa.

Päivämäärä:   23.10.24 06:36:17

Aivan turhaa selittelyä.
Jos posti ei kykene suoriutumaan annetusta ja maksetusta tehtävästään, niin pitää katsoa peiliin ja tehdä asialle jotain. Lisää lokeroita. Hyvin yksinkertaista.
Ei se ole ihmisten laiskuuden syy.

Päivämäärä:   23.10.24 06:40:54

Eli Riku on yksi näistä jotka huvikseen laiskuuttaan säilöö tilauksiaan lokeroissa?

Täälläkin pienellä paikkakunnalla on kahdessa kaupassa jo seinät täynnä lokeroita. Ei kaikkia seiniä voida laittaa postin lokeroiksi, koska Riku ei jaksa hakea pakettejaan. Oikea ratkaisu tähän on lyhentää hakuaikaa. Jos ei max. viidessä päivässä "ehdi" hakea, silloin ei tarvitse tilaustaan.

Päivämäärä:   23.10.24 06:56:04

Älä nyt trollipiste vedä mutkia suoriksi ja tee omia harhaisia johtopäätöksiäsi.

Jos Posti ei suoriudu annetusta ja maksetusta tehtävästään, niin syy on postissa itsessään.
Asia ei muutu miksikään vaikka noutoaikaa lyhennettäisiin.
Posti itse jakaa liian harvoin, vääriin paikkoihin ja itse kuljetus kestää kohtuuttoman pitkään.

Miten lokeroita kyttäävä Piste selittää sitten sen, että esimerkiksi Matkahuollon kautta homma toimii?

Piste on siis näitä mulkkuja jonka mielestä hänen pakettinsa Posti jakaa minne sattuu, koska naapuri ei sillä siunaamalla hae omaa pakettiaan.
Syy on siis pisteen mielestä naapurissa tai siis nyt minussa.

Ajatella, että tuollaiset idiootit saa äänestää.

Päivämäärä:   23.10.24 07:00:19

Ajatella että noinkin laiskat ihmiset kuten Riku, ehkä jaksavat vääntyä äänestysuurnalle. Kun yhden paketinkin noutaminen on niiiiin rasgasta.

Päivämäärä:   23.10.24 07:06:05

Mistä olet saanut päähäsi, että minä olisin yksi niistä laiskoista, joiden piikkiin yrität sälyttää Postin ala-arvoisen toiminnan?

On kyllä tullut selväksi, että olet niitä tyyppejä joiden mielestä vika on aina naapurissa.
Siis kuinka tyhmä ihmisen pitää olla, että syyttää naapuria siitä, että Posti ei toimi?

Lähettäjä: heps 
Päivämäärä:   23.10.24 07:08:18

Jos Matkahuolto on vienyt paketin kauemmas niin sen saa pyynnöstä toimitettua lähimpään noutopisteeseen, arvatkaa onko postilla tätä palvelua.....

Päivämäärä:   23.10.24 07:08:49

Osoita nyt oikein tyhmyytesi ja jätä vastaamatta siihen, että miksi esimerkiksi Matkahuollolla homma toimii, mutta Postilla ei.

Onko Matkahuoltoa käyttävät vähemmän laiskoja vai olisiko Postin töppäilystä naapuria syyttävät vain idioottteja?

Päivämäärä:   23.10.24 07:13:53

Ai sori. En tiennyt että hötölän Rikun kommentteja tulee päivystää 24/7/365. Valitettavasti jossain vaiheessa joudun poistumaan töihin täältä itseäni viihdyttämästä. Kannattaa Riku sinunkin kokeilla jotain työtä tai harrastusta, niin ei tarvitse koko elämää täällä kuluttaa.

Epäilen että matkahuollolla ja postilla on erit toimintatavat. Ovathan ne kaksi erillistä toimijaakin.

Päivämäärä:   23.10.24 07:27:09

Mistä nyt sait päähäsi, että minun kommentteja pitäisi päivystää tai olisin työtön?

Et vain vastannut kysymykseen, vaan lähdit tyhmyyttäsi väittämään minua laiskaksi ja nyt kaiken aikaa täällä päivystäväksi työttömäksi.
Kovin tyypillistä käytöstä, kun argumentit loppuu. Silloin alkaa haukkuminen.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   23.10.24 07:42:19

Matkahuollon kautta kulkevien pakettien määrät on reilusti pienemmät kuin Postin kautta kulkevien määrä. Osaltaan tarkoittaa sitä, että automaattien täyttöaste ei ole niin korkea kuin Postin automaattien ja lisäksi "väärään" paikkaan menneiden pakettien määrä on sitä kautta myös pienempi.

Uskomattoman monesti ihmiset ei edes ymmärrä miksi paketit menee minne menee. Syytetään Postia vaikka selvästi laitettu paketti puutteellisin tai virheellisin tiedoin, mutta pakko olla Postin vika, kun paketin postittaja tai vastaanottaja itse ei kykene ottamaan vastuuta omasta toiminnastaan..

Rikun junttius on jo aikaa sitten ollut päivän selvää ja tämä ketju vain vahvistaa sitä. Joku oman elämän besserwisser selvästi.

Päivämäärä:   23.10.24 07:51:10

minusta on törkeää että maksan paketin toimituksesta ja sitten se menee eri paikkaan. postin pitäisi järjestää ilmainen kotiinkuljetus mikäli lootat on täynnä. tai yrittää seuraavana päivänä uudelleen jos olisivat tyhjentyneet.

minulla ei ole matka ongelma, vaan aukiolot. tilaan aina markettiin jos mahdollista, sillä se on 7-22 auki. jos menee postiin, se on 9-16:30 auki eli juuri kun olen töissä! pyrinkin käyttämään postnordia tai matkahuoltoa, koska niiden automaatteja on toisissa marketeissa ja ärrällä.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   23.10.24 08:05:04

No meillä yhteen aikaa oli niin että ne meni 20 km päähän kun viereiset lokerikot täynnä. Nyt onneksi tullut lähelle paikka johon ne menee.

Päivämäärä:   23.10.24 08:09:19

"Rikun junttius on jo aikaa sitten ollut päivän selvää ja tämä ketju vain vahvistaa sitä. Joku oman elämän besserwisser selvästi."

Eli minä olen juntti, koska Posti ei osaa hommaansa?

Vuosia sitten tilasin varaosia ovelta ovelle pakettina ja pikana, koska oli kiire ja Järvenpäästä Ouluun on pitkä matka.
Odottelin seuraavana päivänä kotona pakettia saapuvaksi ja postinkantajan käydessä oven takana luukusta putosi vain lappu, että ei ollut ketään kotona nouda pakettisi Postista..
Minä perään, niin eihän sillä kantajalla ollut koko pakettia mukana.
Jos maksan palvelusta, odotan myös sitä saavani.

Päivämäärä:   23.10.24 08:24:09

Tyypillistä on Rikulta raivota asiasta kuin heikkopäinen, kun tietää olevansa väärässä mutta ei halua myöntää sitä. Kertoo yhdestä junttiuden asteesta, esiintyy keski-ikäisillä ja sen ylittäneillä miehillä usein.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   23.10.24 08:27:54

Sitten kun niitä lokeroita lisättäisiin, niihin pitäisi myös saada jostain rahat. Hinnat nousisivat. Ja sekään ei todellakaan käy, sysipaska posti!

Päivämäärä:   23.10.24 08:28:25

Ai, että nyt jo raivoan?
Luetteko näitä minun kommentteja huutamalla?

Mutta kerro ihmeessä missä kohtaa olen väärässä.

Päivämäärä:   23.10.24 08:38:27

Johan tässä on parikin kommentoijaa kertonut postin lokeroista ja niiden toiminnasta, mutta ilmeisesti et ole lukenut niitä. Seku vaan kouhkaat menemään.

Päivämäärä:   23.10.24 08:42:21

Täälläkin vievät toiseen paikkaa lokeroon kun tampiot ei hae romujansa.

Päivämäärä:   23.10.24 08:46:45

Kun tilaan pakettiautomaattiin, olen maksanut lokerosta ja se on käytössäni viimeiseen noutopäivään saakka.

Lähettäjä: …. 
Päivämäärä:   23.10.24 08:52:14

”Kun tilaan pakettiautomaattiin, olen maksanut lokerosta ja se on käytössäni viimeiseen noutopäivään saakka.”

Tämä. Kun sinne lokerolle on matkaa vielä 30km, niin en sinne erikseen lähde pakettia hakemaan. Haen, kun ehdin muiden menojen yhteydessä. Silläkin uhalla, että jonkun paketti meni 8km matkan päähän ja tampio ei jaksa sitäkään matkaa liikkua.

Päivämäärä:   23.10.24 09:02:44

Pitääkö se paketti tilata aikavälillä kun ei jouda hakemaan? Silloin on turha postia syyllistää kun itse on niin "kiireinen." Tämän takia noutoaikaa pitäisi lyhentää. Ei notkuteta paketteja suotta lokeroissa.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   23.10.24 09:04:13

”Kun tilaan pakettiautomaattiin, olen maksanut lokerosta ja se on käytössäni viimeiseen noutopäivään saakka.”

Tämä. Kun sinne lokerolle on matkaa vielä 30km, niin en sinne erikseen lähde pakettia hakemaan. Haen, kun ehdin muiden menojen yhteydessä. Silläkin uhalla, että jonkun paketti meni 8km matkan päähän ja tampio ei jaksa sitäkään matkaa liikkua."

Todellakin nämä!

Lisäksi välillä saattaa ihmiset olla reissussa, joko lomilla tai töissä.
Kaupat lähettää välillä tilaukset tosi myöhään. Luulet tilanneesi ajoissa ennen reissua, mutta lähetyksessä kestääkin vielä viikkotolkulla ja postissa se matkaa vielä 3 päivää kun jää jonnekin välille seisomaan. Kivat sitten kun paketti saapuu juuri kun olet reissussa ja noutoaika olisi alle 7 päivää. Tuo viikkokin tekee välillä tiukkaa.

Lähettäjä: ….. 
Päivämäärä:   23.10.24 09:08:42

”Pitääkö se paketti tilata aikavälillä kun ei jouda hakemaan? Silloin on turha postia syyllistää kun itse on niin "kiireinen." Tämän takia noutoaikaa pitäisi lyhentää. Ei notkuteta paketteja suotta lokeroissa.”

Aina olen joutanut pakettini hakemaan sillä aikavälillä minkä posti tarjoaa. Ei kuulu kenellekään mikä päivä haen pakettini sillä ajalla mikä minulle on annettu ja josta maksan. Eikä ole minun vika, että joku muu on niin laiska, että tulee ongelma, kun paketti onkin pari kilometriä kauempana.

Lähettäjä: Veeras 
Päivämäärä:   23.10.24 09:33:14

Täällä Pirkanmaalla suljetaan 23 Postin aspaa nyt ensi keväänä. Ja meillä menee liki kaikki paketit aina sinne yhteen näistä lopetettavista aspoista, koska lähin automaatti on aina täynnä. Minneköhän ne paketit jatkossa menee, sitten kun aspa on suljettu? Noi automaatit on kyllä tosi käteviä silloin, kun paketti sattuu meneen sinne minne pitäisi.

Päivämäärä:   23.10.24 14:13:53

Tuo on kyllä totta että jos tilataan kotiinkuljetus ja siitä maksetaan niin on tökeröä että se viedään kuitenkin jonnekin lokeroon tai palvelupisteelle. Työkaveri kertoi juurikin viime viikolla olleensa kotona kun postin jakaja pudotti lapun luukusta, että vastaanottajaa ei tavoitettu eikä todellakaan soittanut ovikelloa.

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   23.10.24 14:17:24

Aah, oispa 8km. Meilläpäin paketit meni 40km päähän jos kylän ainoa automaatti olo täynnä, ja ainahan se oli. Onneksi vuosien valittamisen jälkeen avasivat kaupan kassalle postin pakettipisteen.

Lähettäjä: furi 
Päivämäärä:   23.10.24 14:24:39

Lähettäjä.
Päivämäärä23.10.24 14:13:53

Tuo on kyllä totta että jos tilataan kotiinkuljetus ja siitä maksetaan niin on tökeröä että se viedään kuitenkin jonnekin lokeroon tai palvelupisteelle. Työkaveri kertoi juurikin viime viikolla olleensa kotona kun postin jakaja pudotti lapun luukusta, että vastaanottajaa ei tavoitettu eikä todellakaan soittanut ovikelloa.

Meillä tapahtuu tätä myös! Kerran olin juuri oven takana, kun tuollainen lappu kolahti luukusta. Avasin oven ja huikkasin postimiehelle että hei, olen kyllä tässä paikalla, saisinko paketin. Katsoi minua kuin peura ajovaloissa ja sopersi ettei hänellä ole sitä mukana ollenkaan, haettava noutopisteestä… silloin sapetti isosti, kotiinkuljetuksen kun olin varta vasten kuitenkin paketilleni ostanut (ja se onnhulmattavastk kalliimpikin) ettei jalka kipsissä tarvitsisi lähteä kinkkaamaan noutamaan.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   23.10.24 14:39:34

"Katsoi minua kuin peura ajovaloissa ja sopersi ettei hänellä ole sitä mukana ollenkaan, haettava noutopisteestä…"

Kai kysyit kuinka kauan hänellä menee kun hakee sen paketin :D

Päivämäärä:   23.10.24 14:44:52

Omalla kohdalla lähin piste on kuuden sadan metrin päässä, seuraavat kaksi n. 1.5 km päässä. Näistä kaikissa on sekä automaatti että asiamiesposti (kaupan/muun liikkeen yhteydessä) ja ei, ne EIVÄT ole täynnä. Silti on käynyt niinkin, että pakettini on kiikutettu viereiseen kaupunkiin, jonne matkaa on reilut 10 km ja julkisilla ei pääse vaihtamatta. Vain siksi, ettei postissa ymmärretä postinumeroita (samat numerot, mutta eri järjestyksessä, paketin päällä ne olivat oikein ja samoin osoite).

Olen käyttänyt postia varsin aktiivisesti päälle 30v ja viimeiset 15 v on ollut jatkuvaa alamäkeä. Vuosien 91-2005 en valittanut postista KOSKAAN. Viimeisen kymmenen vuoden aikana olen laittanut palautetta useamman kerran vuodessa. Sinisilmäisyyttä väittää, etteikö palvelun taso olisi laskenut kuin lehmän häntä.

Lähettäjä: Iso-D 
Päivämäärä:   23.10.24 15:09:23

Tänä kesänä on tullut läheteltyä ja tilailtua aika monta pakettia ja kaikki on toiminut postilla moitteetta, aina oikeaan pisteeseen. Erikseen vielä pitää kehua tuota lähettämistä, on tää nykyinen systeemi pahuksen näppärä.

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   23.10.24 15:30:49

"Katsoi minua kuin peura ajovaloissa ja sopersi ettei hänellä ole sitä mukana ollenkaan, haettava noutopisteestä… silloin sapetti isosti, kotiinkuljetuksen kun olin varta vasten kuitenkin paketilleni ostanut (ja se onnhulmattavastk kalliimpikin) ettei jalka kipsissä tarvitsisi lähteä kinkkaamaan noutamaan."

Siis miten mikään yritys voi toimia tällä lailla??? Asiakas maksaa ja näköjään ei ole aikomustakaan toteuttaa maksettua palvelua. Käsittämätöntä.

Lähettäjä: !! 
Päivämäärä:   23.10.24 15:48:17

Onko nuo Postin työntekijät moraalittomia idiootteja vai mikä selitys on sille ettei kotiinkuljetus toimi eli sitä ei edes yritetä toimittaa sinne minne se on tilattu ja mistä on maksettu!!

Lähettäjä: R 
Päivämäärä:   23.10.24 15:51:24

Kyllä Riku ja kumppanit ovat ihan oikeassa - Postin toiminta on ajettu täysin alas eikä kyseiseen lafkaan ole voinut luottaa vuosikausiin.

On ihan käsittämätöntä, että maksaa esim. kotiinkuljetuksesta, joka ei sitten kuitenkaan toteudu. Useinhan kotiinkuljetus tilataan juuri silloin, kun kyseessä on esim. iso paketti jota ei yksin pysty kotiin kantamaan, tai jos on vaikka jalka paketissa kuten ylläolevalla kirjoittajalla. Koska ärsyttäväähän se on päivystää kotona ja odotella toimitusta - mutta joskus on vaan pakko.

Ja kirjeet, voih. Asuin nuoruuteni keski-Euroopassa ja tuli läheteltyä kirjeitä Suomeen ja myös vastaanotettua niitä. Vanhoina hyvinä vuosina kirjeellä meni muutama päivä saapua, mutta viime vuosina niillä on voinut kestää pari kolmekin viikkoa. Aivan naurettavaa. Ja ihan kotimaan sisälläkin postin kulku on ihan kohtuuttoman hidasta.

Onneksi aika monesta verkkokaupasta tilatessa voi valita Budbeen tai Matkahuollon. Paljon parjattu Postnordikin on toiminut itselläni toistaiseksi ihan hyvin.

Lähettäjä: Tuutikki 
Päivämäärä:   23.10.24 16:02:17

Siis tuo postin kotiinkuljetus on vitsi täälläkin! Ihan arpapeliä saatko hyvällä tuurilla paketin kotiin vai tuleeko vaan suoraan info että haeppas sittenkin itse noutopisteestä. Ärsyttävää! MH onneksi pelaa js sitö käytetään aina kun mahdollista.

Päivämäärä:   23.10.24 16:49:25

Ja pakettipalvelut toimii toki kieltämättä paremmin, kirjepostin kohdalla tilanne on puolestaan tosi surullinen. Ei todellakaan ole normaalia, että kirje matkaa viikkotolkulla kilometrin tai parin matkaa. Viisi viikkoa kirjeelle on ehdottomasti liikaa,kun lupaus on kolme päivää.

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   23.10.24 17:17:56

Itse vastikään kauhistuin siitä, ettei posti enää ilmoita lainkaan saapuneesta paketista! Ennen sentään tuli edes tekstiviesti asiasta, nyt en olisi tiennyt koko paketista mitään, jos ei lähettäjä olisi tiedustellut tuliko jo perille ja kaivellut minulle tietoja paketin noutamiseksi. Ei tarvitse ihmetellä täysiä pakettiautomaatteja, jos ainoa keino tietää koko lähetyksen saapumisesta on käydä erikseen kirjautumassa postin palveluihin!

"Mihin helvettiin te tarvitsette sitä kaikkea krääsää mitä tilaatte? Typerää touhua!"

-No mihin nyt esim. vaatteita yleensä tarvitaan tässä Suomen lämpöisessä ilmastossa... Paikallisien kivijalkaliikkeiden valikoima on kehno ja yksipuolinen. Kun edellinen menee rikki on jostain löydettävä uusi tilalle ja siinä joutuu valitettavan usein tilaamaan netistä, kun nimenomaan kivijalkaliikkeet on täynnä polyesteriä ja muuta muovikrääsää.

"Pitääkö se paketti tilata aikavälillä kun ei jouda hakemaan"

-Pakettia ei voi tilata juuri tietyksi päiväksi noudettavaksi, vaan se tulee tietyllä aikavälillä ja jos kalenteri on täynnä, niin kaikki päivät sillä välillä tuskin sopii. Ne säilytysajat on todella lyhyitä varsinkin, kun paketti voi olla vielä myöhässä siitä tilausvaiheessa ilmoitetusta ajasta ja tulla sen jälkeen kun oletkin jo lähtenyt jonnekin työ- tai lomamatkalle, mistä pitäisi sitten koittaa ehtiä takaisin ennen kuin säilytysaika loppuu. Tarpeeseen tilattavien tuotteiden osalta ei voi aina odotella lamaa ja lomautusta varmistaakseen, että on kalenteri tyhjänä koko aikavälille.

Päivämäärä:   23.10.24 17:26:01

Miettikää kun 500 muuta alueellasi ajattelee samoihin aikoihin että "haen sitten kun ehdin, olen maksanut loodasta."

Lähettäjä: tintti 
Päivämäärä:   23.10.24 17:41:14

Postin jakajat on kyllä melko tomppeleita (ei toki kaikki). Asiakaspalvelusta on sen sijaan vain hyvää sanottavaa, viimeisen päälle yrittävät selvittää kun paketteja on pahimmillaan viety kymmenien kilometrien päähän ja ovat saaneetkin niitä järjestettyä lähikauppaan jossa automaatti.

Lähettäjä: Yks tomppeli. 
Päivämäärä:   23.10.24 17:47:08

Kyllä siitä paketista menee tieto noutajalle jos paketissa on oikea puh,nr.

Lähettäjä: noppa 
Päivämäärä:   23.10.24 17:52:10

LähettäjäYks tomppeli.
Päivämäärä23.10.24 17:47:08

Kyllä siitä paketista menee tieto noutajalle jos paketissa on oikea puh,nr.

Itseasiassa nykyään ensimmäinen ilmoitus tulee vain sovellukseen ja mailiin, toinen muistutus myöhemmin vasta puhelimeen viestillä

Päivämäärä:   23.10.24 18:23:00

”Miettikää kun 500 muuta alueellasi ajattelee samoihin aikoihin että "haen sitten kun ehdin, olen maksanut loodasta."”

Mitä sitten? Heillä on oikeus hakea postinsa ihan millon haluaa ja itselle sopii, niiden päivien sisällä jotka posti antaa. En todellakaan lähde ajamaan 30km päähän vain hakeakseni postin, heti kun ilmoitus tulee, jos minulla on myöhemmin muutakin menoa. Törkeää ja turhaa kulutusta se vain olisi ajella yhden asian perässä.

Päivämäärä:   23.10.24 18:41:35

Näin käy kun yksityistetään toimiva valtion laitos ja halpuutetaan työvoima lukutaidottomiksi ulkomaalaisiksi.

Päivämäärä:   23.10.24 18:42:39

Tai yhtiöitetään* teknisesti – ei vielä yksityistetty.

Päivämäärä:   23.10.24 18:43:44

Eiköhän Postikin lähitulevaisuudessa myydä Postnordille tai muulle pilkkahintaan.

Päivämäärä:   23.10.24 19:04:37

"Mitä sitten? Heillä on oikeus hakea postinsa ihan millon haluaa ja itselle sopii"

Silloin on turha vinkua että ei mennyt sinne lokeroon minne halusi. Tuollain niitä ruuhkia luodaan lokeroille. Kun minäminä.

Päivämäärä:   23.10.24 19:06:07

”Silloin on turha vinkua että ei mennyt sinne lokeroon minne halusi. Tuollain niitä ruuhkia luodaan lokeroille. Kun minäminä.”

Voi voi, kun minäminä joutui nyt hakemaan postinsa kauempaa.

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   23.10.24 19:20:46

"Silloin on turha vinkua että ei mennyt sinne lokeroon minne halusi."

-On postin tehtävä järjestää kapasiteettia tai vaikka kysyä haluatko mielummin kauempaan postiin vai odotatko muutaman päivän pidempään. Täysin kohtuutonta ajuuttaa taksilla hakemassa pakettia, joka ei tule sinnepäinkään missä asuu. Ei kaikilla ole autoa, eikä mitään järkeä hankkiakaan vain postin perseilyn varalta, jos ei arjessaan tarvitse.

Päivämäärä:   23.10.24 19:42:22

"Silloin on turha vinkua että ei mennyt sinne lokeroon minne halusi."

Todella outo asenne kun kyse on yrityksestä, jonka tehtävänä on tarjota ihmisille palvelua. Kuten O sanoi, on postin tehtävä järjestää lisää sitä kapasiteettia! Jos paketti ei koskaan mene siihen valittuun pakettipisteeseen, niin silloin tosiaan lokerot ovat liian täynnä. Miksei posti tee asialle mitään, miksi maksavan asiakkaan pitäisi ratkaista tämä ongelma?

Vai ajatteletko muistakin palveluista niin, ettei palveluntarjoalla ole vastuuta palvelun laadusta tai lupausten täyttämisestä? Jos vaikka menet hierojalle ja olet maksanut tunnista, mutta hieroja hierookin vain puoli tuntia - vissiin turha vinkua?

Niin kauan kun Postista ei valiteta tarpeeksi, ei mikään muutu - tosin en tiedä auttaako se valittaminenkaan, kun Posti tuntuu käyttävän rahansa mieluummin brändiuudistuksiin kuin palvelun parantamiseen. Muistakaa myös, että Postin pääjohtajan palkka vuonna 2021 oli 73 000 euroa kuussa :-)

Päivämäärä:   23.10.24 19:49:26

Maksava asiakas myös maksaa ne lisälootat. Ei niihinkään raha ilmasta repeä. Ja siitäkös se itku ja poru tulee, kun lootien käyttömaksu nousee.

Päivämäärä:   24.10.24 07:07:21

Taitaa olla nimimerkki . Postilla töissä, kun noin kiivaasti sälyttää postin paskaa toimintaa muiden niskaan ja nyt kaiken kukkuraksi kertoo, että hinnat nousee, jos halutaan paketti perille asti.

Päivämäärä:   24.10.24 07:08:32

Riku ei söpö aamukiukkuisena.

Päivämäärä:   24.10.24 07:08:44

*on

Päivämäärä:   24.10.24 07:12:19

Mistä keksit, että olisin kiukkuinen?
En ole vain ikinä oppinut pistämään joka viestin perään äksdeetä kuten pissikset pistää.

Mutta taisi siis veikkaukseni osua.

Päivämäärä:   24.10.24 11:07:29

"Itse vastikään kauhistuin siitä, ettei posti enää ilmoita lainkaan saapuneesta paketista! Ennen sentään tuli edes tekstiviesti asiasta, nyt en olisi tiennyt koko paketista mitään, jos ei lähettäjä olisi tiedustellut tuliko jo perille ja kaivellut minulle tietoja paketin noutamiseksi. Ei tarvitse ihmetellä täysiä pakettiautomaatteja, jos ainoa keino tietää koko lähetyksen saapumisesta on käydä erikseen kirjautumassa postin palveluihin!"

Joo, lähettäjän pitää seurata netistä koodilla, koska paketti on saapunut noutopisteeseen. Ne paperilaput, joita ainakin ennen tuli postilaatikoihin ja joilla sai noutaa paketin, oli aina monta päivää myöhässä ja hyvin usein ei tullut ollenkaan. En tiedä käytetäänkö niitä enää ollenkaan.

Päivämäärä:   24.10.24 11:17:37

"Maksava asiakas myös maksaa ne lisälootat. Ei niihinkään raha ilmasta repeä. Ja siitäkös se itku ja poru tulee, kun lootien käyttömaksu nousee."

Mitä tarkoitat käyttömaksulla? Ainakin itse kun olen tilannut verkkokaupoista, niin yleensä voi valita joko kotiinkuljetuksen, pakettiautomaatin tai toimituksen postin toimipisteeseen. Kaksi viimeistä ovat ihan saman hintaisia yleensä. Tai sitten on niin, että toimipistettä ei voi valita, jolloin paketti vain menee (toivottavasti) lähimpään toimipisteeseen (joka itselläni on lähin K-market).

Uuden lokeroiden rakentaminen ei toki ole ilmaista, mutta esimerkiksi Postin brändiuudistus on todennäköisesti maksanut miljoonia. Siis se, jossa äänensävyä muutettiin lapselliseen "moikka moi, sä tilaat, mä tuon" -suuntaan. Onko tämä järkevää ja välttämätöntä rahankäyttöä, jos Posti ei täytä edes niitä perustason palvelulupauksiaan?

Päivämäärä:   24.10.24 11:27:11

Itselleni tulee saapumisilmoitus Postilta yleensä kolme kertaa: Omapostiin, tekstiviestillä ja sitten vielä sähköpostilla :D Mutta vain sähköpostissa ja tekstarissa on noutokoodi, jos kyse on pakettiautomaatista. Omapostiin ei tule noutokoodia. En ihan ymmärrä logiikkaa.

Päivämäärä:   24.10.24 11:54:34

"Uuden lokeroiden rakentaminen ei toki ole ilmaista, mutta esimerkiksi Postin brändiuudistus on todennäköisesti maksanut miljoonia. Siis se, jossa äänensävyä muutettiin lapselliseen "moikka moi, sä tilaat, mä tuon" -suuntaan. Onko tämä järkevää ja välttämätöntä rahankäyttöä, jos Posti ei täytä edes niitä perustason palvelulupauksiaan?"

Tämä oli kyllä todella typerä ja naurettava uudistus :D Moikkamoi vaan, mutta kun mikään posti ei kulje.

Päivämäärä:   24.10.24 13:27:40

En ymmärrä sitä, miksi postin ala-arvoista toimintaa ei muka saisi kritisoida, kun aina joku hyökkää paikalle puolustelemaan. Posti on kuitenkin lakisääteinen palvelu ja sen ON toimittava määriteltyjen raamien mukaan. Nykyään ei toimi juuri ikinä.

Lähettäjä: Kummitus 
Päivämäärä:   24.10.24 14:00:17

Pitäisi olla vastaanottajalla mahdollisuus valita haluaako saada paketin pian noutamalla kauempana sijaitsevasta lokerosta vai odottaako pakettia kunnes lähimmästä eli tilatessa valitusta vapautuu lokero. Itseäni ärsyttää lähteä hakemaan paketteja eri puolilta kaupunkia niin mieluummin odottaisin lähimmän noutopisteen lokeron vapautumista.

Lähettäjä: Näkökulma 
Päivämäärä:   24.10.24 15:15:31

Annanpa teille näkökulmaa. Olen työskennellyt Postilla kolme kertaa jouluapulaisena. Kolmas kerta oli viimeiseni, sen voin vannoa. Sisarukseni kysyi, että eivätkö ne Postin työntekijät ole vähän sellaisia... tarkoittaen vajaita, joille Posti on suojatyöpaikka. Silloin minulla välähti. Tajusin miksi se yksikin esihenkilö oli niin omituinen ja rasittava. Onhan siellä normaalejakin töissä, mutta hyvin vähän. Tämä on yksi syy miksi asiat eivät toimi. Ongelmanratkaisukyky on täysi nolla. Normaali ihminen ajattelisi, että jos asiakas on tilannut paketin toiselle puolelle tietä, hän ei halua lähteä hakemaan sitä 8 km päästä. Normaali ihminen ratkaisisi asian niin, että kysyisi asiakkaalta että haluaako hän odottaa että lähilokero vapautuu. Vai mitä tehdään. Jos tällaiseen ei ole lupaa johdolta, se kertoo heidän kyvyttömyydestään ongelmanratkaisuun.

Valtaosa nettitilaajista on täysin tottuneita odottelemaan päivätolkulla. Harvempaa kiinnostaa, että tuleeko nyt 1-3 lisäpäivää vai ei. Yleensä kiireellisiä tarpeita ei tilata netistä.

Päivämäärä:   24.10.24 15:16:34

Faktahan on se, että valtaosa Postilla työskentelevistä (en tarkoita meitä lyhytaikaisia apulaisia) on heikkolahjaisia.

Päivämäärä:   24.10.24 15:22:44

"Miettikää kun 500 muuta alueellasi ajattelee samoihin aikoihin että "haen sitten kun ehdin, olen maksanut loodasta.""

Ööö, jos viimeinen noutopäivä on sunnuntai, minä voin hakea paketin tänään, huomenna, lauantaina tai sunnuntaina, eikä se ole pätkän vertaa sinun asiasi.

Päivämäärä:   24.10.24 15:24:58

Ja lisään vielä, että omaan kaupunginosaani ei jaettu postia lainkaan yli kahteen viikkoon. Tästä heräsi keskustelua kaupunginosaryhmässä ja kävi nopeasti ilmi, että tosiaan, kukaan muukaan ei ole postia saanut. Useampi oli kysellyt postien perään, mutta mitään ongelmaa ei kuulemma ole. Asiasta uutisoitiin useammassa lehdessä ja posti väitti edelleen, että kyllä kaikki toimii normaalisti. Seuraavana päivänä sitten myönnettiin, että joo, koko kaupunginosa oli jäänyt ilman postiaan. Ei saatu minkäänlaisia hyvityksiä, vaikka moni maksoi laskuja myöhässä yms tämän takia, kun ei vaan ollut ehtinyt sitä laskua saada ennen eräpäivää.

Päivämäärä:   24.10.24 15:37:42

Onhan kirjeitä löytynyt välillä isot pinot roskiksesta/tien varrestakin. Tuskin siitäkään kenellekään mitään korvattiin, voi voi vaan ja moikkelis koikkelis. Työntekijöistä suuri osa vaikuttaa tosiaan olevan hieman syrjäytyneen oloisia. Onko oikein antaa heidän hoitoonsa tärkeän postin jakeleminen? Toki muitakaan ei saa jos ei palkkaa viitsi maksaa.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   24.10.24 17:51:27

Olin pari vuotta postilla autojakelussa. Oli yksi parhaita työpaikkoja ikinä. Joskus tein 10-12h päiviä, kun halusin ihmisten saavan postinsa ja pakettinsa ja työkaverit oli saikulla tms.

Jouluisin sain ihmisiltä kassitolkulla lahjoja. Karkkeja ym. Jotkut asiakkaat tulivat aina juttelemaan ulos. Kerran eräs auttoi korjaamaan puhjenneen renkaan. Yksi antoi aina ylimääräisiä suolakurkkuja ja mitä näitä on.

Jos ei puhelimeen vastattu paketista niin kävin ovella koputtelemassa ja laitin tekstareita perään. Lenkin jälkeen sitten vein paketin, jos asiakas oli vastannut.

Kunpa siitä maksettaisiin enemmän tai olisin saanut täydet tunnit. Ylitöistä sai ihan hyvin palkkaa ja sain bonuksia, kun tuli kehuja. Mutta pankille ei kelvannut asuntolainaan kyseiset tulot.. Joskus jos rikastun, menen huvikseni ajelemaan.

Päivämäärä:   24.10.24 18:03:14

Postiahan myös varastetaan paljon. Ja Posti ei niistä ota mitään vastuuta vaikka ilmiselvästi niiden omat työntekijät varastavat lähetyksiä. Itsellekin on tullut nettikaupan paketti auki revittynä ja uudelleen huolimattomasti teipattuna, jännästi sieltä puuttuivat juuri kalleimmat tuotteet...

Revityistä ja mystisesti kadonneista paketeista on kokemusta monilla tutuillakin. Rahaa jos lähettää kirjekuoressa vaikka onnittelukortin mukana niin kortti voi kyllä tulla vastaanottajalle mutta rahat eivät. Sille on syynsä, että Postin omakin ohje on ettei rahaa pitäisi lähettää postissa.

Päivämäärä:   24.10.24 18:15:43

Se ongelma on postin järjestelmässä että vaikka asuisit naapurissa ja pakettisi on OHJATTU jonnekkin kauas niin sen vaan on käytävä siellä kaukana. Ei voi ohittaa järjestelmää.

Päivämäärä:   24.10.24 18:30:27

Postin toimitan laissa määrätty, tta tämä laitos ei selviä normaalista kirjepostista ja on mielestäni hälyyttävään, kun täällä virallinen posti tulee yöllä toisen jakelijan toimesta.
Eli valtio ei käytä Postia, koska homma ei toimi.

Lähettäjä: Blah 
Päivämäärä:   25.10.24 00:42:34

"Postin toimitan laissa määrätty, tta tämä laitos ei selviä normaalista kirjepostista ja on mielestäni hälyyttävään, kun täällä virallinen posti tulee yöllä toisen jakelijan toimesta.
Eli valtio ei käytä Postia, koska homma ei toimi."

Siks mikä vttu saa aikuisen ihmisen kirjoittamaan "HÄLYYTTÄVÄ" ?!?

Lähettäjä: Blah 
Päivämäärä:   25.10.24 00:42:57

Siis*

Päivämäärä:   25.10.24 00:51:16

Kirjoitusvirhe oli tässä se pahin asia?
Etkö muusta saa asiaan aihetta?

Päivämäärä:   25.10.24 00:55:11

En muuten kirjoittanut HÄLYYTTÄVÄ , vaan hälyyttävään, joka sekin on kyllä kieliopillisesti väärin, mutta kiva, kun osoitit taas että ei se sinunkaan lukemisenymmärtäminen ole edes välttävällä tasolla.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   25.10.24 01:43:46

Itse erehdyin tilaamaan paikasta, joka toimittaa vain postnordilla. Onneksi tossa lähikaupassa on automaatti. Paitsi että se oli täynnä. Päättivät viedä paketin naapurikuntaan jonne itsellä matkaa sellaiset 25km. Jostain syystä veivät sinne, eivätkä toiseen naapurikuntaan johon olisi vain 10km. Onneksi sattuu olemaan auto, muuten ketuttaisi vieläkin enemmän

Päivämäärä:   25.10.24 09:14:27

"Hälyyttävä" on vanhahtavaa ja sinänsä mielestäni kaunista suomea, joissakin murteissa se on käytössä edelleen.

Nämä keskustelut ovat kauhean surullisia ainakin meille, jotka muistamme vielä, kuinka Postiin saattoi luottaa ja kuinka postin työntekijöillä oli tietty ammattiylpeys. Asun nykyisin Etelä-Pohjanmaalla, ja täällä jakajat ovat edelleen hyvin velvollisuudentuntoisia ja erinomaisia asiakaspalvelijoita.

Päivämäärä:   25.10.24 10:39:41

Pääjohtajan palkalla ei tarvitse tehdä mitään muuta kun olla vaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.