Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Burnout koputtelee, tilanne töissä

Lähettäjä: Salaa uupunut 
Päivämäärä:   22.10.24 20:10:47

Pitkään olen sinnitellyy töissä ja tiedän että pitäisi hakea apua, mutta kun ei vaan pysty.

Tänään töissä sattunut tilanne kuitenkin säikäytti ja pelkään että muutkin huomasi. Menin toimiston ovelle avaamaan vakkariasiakkaalle oven. Mulla löi ovella aivan tyhjää kuka tulija on ja tuijotin tulijaa pitkään. Hän sitten esitteli itsensä ja asiansa. Tämä on jo tosi noloa, sillä vakkarit tuntee tosiaan kaikki työntekijät ja he meidät. Sitten eteiseen tuli tilanne että edelliset asiakkaat olivat lähdössä ja tämä vakkari tulossa. Mun aivot löi taas ihan tyhjää ja jätin käytännössä saapuvan asiakkaan eteiseen yksin odottamaan kollegaani vaikka miten pitkäksi aikaa. Mun olisi kuulunut ohjata asiakas odotustilaan ja pitää seuraa, mutta hävisin vaan omiin hommiin. Mulle ei ikinä ole käynyt näin. Asteikolla 1-10 miten huolissaan tässä kuuluisi olla?

Re: Burnout koputtelee, tilanne töissä

Lähettäjä: '' 
Päivämäärä:   22.10.24 20:19:32

11

Lähettäjä: Xx 
Päivämäärä:   22.10.24 21:43:02

Pyydä apua <3
Itellä oli vaikeinta just se alottaminen, mutta toimi parhaiten kun työterveyden chattiin laittoi viestiä. Siellä kysyivät lisäkysymyksiä joihin oli sit simppelimpi vastata kun kertoa itse asia. Kiireajalla sain lääkärin ja siitä suoraan saikkua.
Unohtelua oli itelläkin paljon ja se ehkä just kärjisti itelläkin avun hakemisen

Lähettäjä: Jokioinen 
Päivämäärä:   23.10.24 11:23:27

10

Lähettäjä: v 
Päivämäärä:   23.10.24 11:26:58

Mikä on se syy, että olet noin uupunut? Eihän normaali arki, työ ym. pitäisi niin kuormittaa että palaa loppuun?

Lähettäjä: Henne 
Päivämäärä:   23.10.24 11:35:43

Eihän tuo hyvältä kuulosta =/ Pääsi antaa sinulle vinkkiä, että lepoa ja äkkiä. Jos et nyt lepää, seuraavaksi voi käydä niin että sua haetaan töistä ambulanssilla, ja sitten olet erittäin pitkään pois töistä.

Lähettäjä: Poni 
Päivämäärä:   23.10.24 11:37:14

Mitä tarkoittaa tuo pitkään sinnittely? Toisin sanoen onko työkuorma ollut liian suuri pitkään, onko työ merkityksetöntä, onko taustalla huonoa johtamista, tms? Ei kukaan voi kertomasi perusteella sanoa tilanteesta mitään. Jokaisella lyö joskus tyhjää.

Lähettäjä: Pessi 
Päivämäärä:   23.10.24 11:42:22

Kannattaa jo olla todella huolissaan siinä vaiheessa, kun muisti ja toimintakyky alkaa noin pätkiä. Äkkiä saikkua ja sen jälkeen töiden uudelleenjärjestelyjä. Työ ei ole koskaan tärkeämpää kuin oma terveys.

Kerron lähipiirin kokemuksesta: tätini paloi niin pahasti loppuun, ettei nyt 5 vuotta burniksen jälkeenkään ole palautunut ennalleen: muisti on edelleen huono ja ei jaksa arjessa normaaliin tapaan. Hän sinnitteli aivan liian pitkään ennen kuin oli lähes sairaalakunnossa. Sitten tuli seinä vastaan.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   23.10.24 11:43:37

Ehkä nyt säikähdit tarpeeksi ja haet sitä apua. Jokaisellehan sattuu niitä hetkiä että lyö tyhjää ja jumittaa, mutta tekstistäsi sai sen vaikutelman että olet jo itse huolissasi omasta jaksamisesta. Nyt juuri on se hetki hakea apua.

Lähettäjä: lipo 
Päivämäärä:   23.10.24 11:48:22

Tullut näitä burnout-ihmisiä vastaan ja harvoin niillä työnkuorma tai työyhteisö on syynä siihen että uupuu. On hormonaalista syytä tai ammatillista turhautumista, työssä vaan ei ole kivaa. Tai parisuhde persiillään tai sitä ei ole, kavereita ei ole tai jonkun kanssa riidoissa. Tai elää yli varojensa ja raha-asiat ressaa tai alkoholinkäyttöä tai tai. Yleensä syy uupumiseen löytyykin jostain ihan muualta kuin työstä ja silti työstä pitäisi saada lepoa?

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   23.10.24 11:51:44

"Tullut näitä burnout-ihmisiä vastaan ja harvoin niillä työnkuorma tai työyhteisö on syynä siihen että uupuu. On hormonaalista syytä tai ammatillista turhautumista, työssä vaan ei ole kivaa. Tai parisuhde persiillään tai sitä ei ole, kavereita ei ole tai jonkun kanssa riidoissa. Tai elää yli varojensa ja raha-asiat ressaa tai alkoholinkäyttöä tai tai."

Varmasti ihan hyviä pointteja ja mahdollisia syitä nuokin, omassa tuttavapiirissä (ja ihan lähikin) taas kaikki burnistit ovat todella ulosmitanneet itsestään kaiken työlleen ja tehneet sitä ihan liikaa, liian suurella intensiteetillä ja osalla vielä epäreilua johtamista tai huono työympäristö siihen päälle.

Lähettäjä: ^z^ 
Päivämäärä:   23.10.24 11:53:47

Mistä olette saaneet apua? Meillä esimies mitätöi ja ymmärtää tahallaan väärin jos sattuisin kertomaan asioista mille pitäisi tehdä jotain. Työterkka ei anna saikkua.
Esimies ja muut tiimiläiset nakittaa mulle hommiaan, mutta vastavuoroisuutta toisin päin ei ole.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   23.10.24 12:52:46

Itse sain apua ihan työterveydestä. Otin yhteyttä ensin hoitajaan joka teetätti parit testit. Sitten muutama käynti työpsykologin luona joka kirjoitti oman lausunnon. Lääkäri sitten määräsi alkuun muutaman viikon sairauslomaa jota vielä jatkettiin. Työpsykologin luona käyntejä oli vielä sairausloman jälkeenkin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.