Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miksi en tunne itseäni masentuneeksi?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.10.24 18:12:47

Ensin minulle sanoi psykiatrinen hoitaja, että olen masentunut. Ajattelin, että se on vain hoitajan omaa ajattelua.

Sitten minulle sanoi psykiatri, että olen VAKAVASTI masentunut.

Miten voin olla masentunut, kun kuitenkin pysyn liikkeessä ja saan arkeni hoidettua?

Re: Miksi en tunne itseäni masentuneeksi?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   22.10.24 18:15:03

Mitä sinä sitten tunnet? Siis ihan tunteita? Iloa, surua, tyytyväisyyttä, hilpeyttä, kateutta, vihaa, rakkautta, lempeyttä, läheisyyttä, ikävää, kaipausta?

Lähettäjä: mago 
Päivämäärä:   22.10.24 18:18:16

”Miten voin olla masentunut, kun kuitenkin pysyn liikkeessä ja saan arkeni hoidettua?”

Tämähän ei millään tavalla tarkoita, että ei voisi olla masentunut. Itselläkin kierrokset vaan lisääntyi ja suoritin elämää niin ettei ulospäin kukaan olisi uskonut miten syvästi masentunut olin, päin vastoin bain sen perusteella joku olisi voinut kuvitella että voin paremmin kuin ennen.

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   22.10.24 18:27:23

No joku syy siihen on, että olet ollut psyk.sh:n ja psykiatrin juttusilla. Etkö luota ammattilaisiin?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   22.10.24 18:27:52

Ei suoritulset määritä masentuneisuutta. Joku ei saa mitään aikaan, mutta kokee paljon läheisyyttä, kiitollisuutta, onnea, rakkautta ja merkityksellisyyttä.

Lähettäjä: Tavis 
Päivämäärä:   22.10.24 18:41:24

Ks. high functioning depression.

Lähettäjä: wonka 
Päivämäärä:   22.10.24 18:44:11

Hautausmailla mullan alla on hyvin paljon sellaisia ihmisiä, joiden masennus on selvinnyt muille vasta jäähyväiskirjeistä, joihin on paljastettu todellisuus ennen elämänlangan katkaisemista. Ihminen voi olla hyvinkin vakavasti masentunut, vaikka suorittaisi elämää ulospäin ilman moitteen sanaa. Siitä huolimatta että hymyilee ja tekee voi kehon sisällä ihmisen mieli on yksi pimeä, kammottava vankityrmä. Masennus ei näytä kaikilla ulospäin samalta.

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   22.10.24 19:42:16

Sama kysymys heräsi että miksi sitten ylipäätään oot ollu psyk sh ja psykiatrin vastaanotoilla?

Lähettäjä: ö 
Päivämäärä:   22.10.24 19:43:08

Lähettäjä: Tavis
Päivämäärä: 22.10.24 18:41:24

Ks. high functioning depression.

Eli toiminnallinen masennus

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   22.10.24 20:17:10

Masentunut ei aina ole toimintakyvytön. Mutta jos aloittaja olet tosiaankin masentunut kuten terveydenhoidon ammattilaiset väittävät, hoksaat sen kyllä itsekin? Oletko iloton, innostumaton, kaikki tasapaksua ja suoritat vaan niin että arkesi hoituu? Fyysisiä vaivoja ja tuntemuksia voi olla myös oireena masennuksesta.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.10.24 20:18:41

Niin no miltä susta aloittaja tuntuu? Tunnetko onnea, iloa, kiitollisuutta ja rauhaa? Vai vihaa, katkeruutta, ärtymystä, raivoa? Vai eikö mikään tunnu miltään, et pysty tuntemaan mitään muuta kuin tyhjyyttä ja väsymystä?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.